-sukk-

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Hadde bestemt meg å skrape sammen lønna «bollepengene» fra bakeriet og kjøpe meg før første gang helt nye høyttalere.

La inn bestillingen i slutten av juni og fikk en ETA i andre halvparten i august. Har enda ikke mottatt noe i skrivende stund.
Det opplyses om forsinkelser fra underleverandører.
Nå sitter jeg her og grubler over hva jeg skal gjøre. Vente mer eller avlyse- det har ikke gått noen penger fra min side, heldigvis.

Jeg skjønner at ting kan være noe forsinket i dagens situasjon. Samtidig når en får en dato og så viser det seg at det skulle ta 2 uker til, så enda 2 uker, så enda 2 uker… nå er det 2 måneder over tiden.
Jeg mener at en produsent fremstår ikke så veldig profesjonelt hvis de ikke klarer å se det der og da at ting blir VELDIG forsinket og opplyser om det med en gang og i stedet flytter ETA frem i tid 2 uker om gangen.
Når en i tillegg føler seg som en PITA fordi man må mase til seg nytt info hver gang lurer jeg på hvordan kundeservicen deres ser ut når det oppstår et garantisak…

Kremen på toppen er ja at jeg allerede har solgt mine gamle høyttalere rundt ETA datoen…

Lørdagskveldsfrustrasjon.
Har allerede vurdert å ty til alkohol - men uten musikk….?
 
2

2xJ

Gjest
I dagen situasjon med råvaremangel over hele linja... treig logistikk osv.. så er det lov og bli frustrert.
Det er en grunn til at du har bestilt de, og stå ved det... selvom det drøyer.

Døyv smertene med alkohol. Det er tross alt lørdag !!! (syng en sang istedenfor) :D
 

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
Avbestille uten tvil! Tenk hvor gøy det der blir om det blir reklamasjon eller no.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Delene de venter på skal egentlig være Made in Germany… Eller er de det virkelig?
Og det henger en container fra China i en eller annen kanal….
 
M

MarkusH

Gjest
Spørs jo litt hva dette her er for noe og hvilken sum det er snakk om .... En mulig løsning er å få bygd seg akkurat de høyttalerne man ønsker i stedet, av f.eks @inselwind som gjør fantastisk arbeid. ;)
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
uten tvil - men det tar ja muligens enda lengre 😉
Det var noen spennende høyttalere på brukten i mellomtiden også…
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Kunne jo vært interessant å vite hvilket fabrikat høyttalerne er av.....?
Måtte selv vente noen uker på mine seneste høyttalere, men det var av den enkle årsak at de måtte produseres først.
At det var ferskvare jeg fikk i hus, var enkelt å bekrefte ved å lukte på lakken.....

mvh
Proffen
 
M

MarkusH

Gjest
uten tvil - men det tar ja muligens enda lengre 😉
Det var noen spennende høyttalere på brukten i mellomtiden også…
Spørs nok en del på budsjettet, Øyvind er en flittig kar ;) De store herlighetene hans har jo også ligget til salgs for 160k, de spiller forrykende. Mange muligheter, personlig kjøper jeg kun brukt for å spare penger, "innspillingstid" og det at jeg ikke taper 50% eller mer ved evt salg.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Kunne jo vært interessant å vite hvilket fabrikat høyttalerne er av.....?
Måtte selv vente noen uker på mine seneste høyttalere, men det var av den enkle årsak at de måtte produseres først.
At det var ferskvare jeg fikk i hus, var enkelt å bekrefte ved å lukte på lakken.....

mvh
Proffen
Marten-
fikk nå bekreftet levering ila neste uke…. Så få vi håpe at det ikke er en tom løft denne gangen.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Faen, da ble bestillingen kansellert fra produsenten sin side. For noe dritt… (n)
Har vel for mye penger allerede ser det ut som. Har vel nok å gjøre med å krype opp i rævene til rike asiater.
Kastet bort 3 måneder uten musikk for ingenting.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Neida, man har jo lært at man har med et amatørfirma å gjøre. La de brenne og kast heller penger etter mer seriøse firmaer i fremtiden. 😁

Kjedelige greier. Er det lov å spørre hvilke høyttalere du hadde bestilt?
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.078
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Uansett hva man handler i dag, så er det ikke på lager hos norsk leverandør kan man sitte å vente lenge på de merksnodigste ting som vi ikke ser sammenhengen i. Enda skumlere er det å betale på forskudd, for ingen firmaer tjener penger på å vente på ting å selge i månedsvis.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Neida, man har jo lært at man har med et amatørfirma å gjøre. La de brenne og kast heller penger etter mer seriøse firmaer i fremtiden. 😁

Kjedelige greier. Er det lov å spørre hvilke høyttalere du hadde bestilt?
Parker Trio
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Uansett hva man handler i dag, så er det ikke på lager hos norsk leverandør kan man sitte å vente lenge på de merksnodigste ting som vi ikke ser sammenhengen i. Enda skumlere er det å betale på forskudd, for ingen firmaer tjener penger på å vente på ting å selge i månedsvis.
Det er en ting å måtte vente på coronaforsinkelser.
En annen ting er å drite i nye kunder og kanskje også i en mulig senere upgradesalg…
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.667
Torget vurderinger
23
Faen, da ble bestillingen kansellert fra produsenten sin side. For noe dritt… (n)
Har vel for mye penger allerede ser det ut som. Har vel nok å gjøre med å krype opp i rævene til rike asiater.
Kastet bort 3 måneder uten musikk for ingenting.
Kansellert? Og så lenge etter bestilling? Det er skikkelig ræva. Uten sammenligning forøvrig; - bestilte et de luxe fenalår fra en high-end produsent for en stund tilbake, skulle ha til et lite lag tre uker senere. Det drøyde og til slutt sendte jeg purremail den uka jeg skulle bruke det i helgen og fikk til svar at "de sendes denne uken" :mad: :mad: :mad: Dette sto det INGEN ting om ved bestilling, ikke på bestillingslista og heller ikke på ordrebekreftelsen! Har fortsatt ikke dukket opp. Slik useriøs kundebehandling kan kun ende opp med boikott fra min side pluss info til alle kjente....
 
Sist redigert:

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Hadde bestemt meg å skrape sammen lønna «bollepengene» fra bakeriet og kjøpe meg før første gang helt nye høyttalere.

La inn bestillingen i slutten av juni og fikk en ETA i andre halvparten i august. Har enda ikke mottatt noe i skrivende stund.
Det opplyses om forsinkelser fra underleverandører.
Nå sitter jeg her og grubler over hva jeg skal gjøre. Vente mer eller avlyse- det har ikke gått noen penger fra min side, heldigvis.

Jeg skjønner at ting kan være noe forsinket i dagens situasjon. Samtidig når en får en dato og så viser det seg at det skulle ta 2 uker til, så enda 2 uker, så enda 2 uker… nå er det 2 måneder over tiden.
Jeg mener at en produsent fremstår ikke så veldig profesjonelt hvis de ikke klarer å se det der og da at ting blir VELDIG forsinket og opplyser om det med en gang og i stedet flytter ETA frem i tid 2 uker om gangen.
Når en i tillegg føler seg som en PITA fordi man må mase til seg nytt info hver gang lurer jeg på hvordan kundeservicen deres ser ut når det oppstår et garantisak…

Kremen på toppen er ja at jeg allerede har solgt mine gamle høyttalere rundt ETA datoen…

Lørdagskveldsfrustrasjon.
Har allerede vurdert å ty til alkohol - men uten musikk….?
What the fuck boller du i bageriet? Hvad siger chefen til det?🤣
 
2

2xJ

Gjest
Sytpeizer !! @H.R sier det det !! Om dere klager og syntes logistikken er jævli idag.. så test tålmodigeten din i 2023.
Det kommer til og ta LANG tid og få rettet opp det som har skjedd og skjer...og kommer til og skje, innen det og få distribuert råvarer.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.667
Torget vurderinger
23
En ting er logistikk og de problemer som ligger rundt dette i disse tider - men ikke sikkert at det har med logistikk å gjøre uansett. Ræva kundebehandling er det anyway. Ikke annet å vente fra svensker :unsure: :cool:
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kansellert? Og så lenge etter bestilling? Det er skikkelig ræva. Uten sammenligning forøvrig; - bestilte et de luxe fenalår fra en high-end produsent for en stund tilbake, skulle ha til et lite lag tre uker senere. Det drøyde og til slutt sendte jeg purremail den uka jeg skulle bruke det i helgen og fikk til svar at "de sendes denne uken" :mad: :mad: :mad: Dette sto det INGEN ting om ved bestilling, ikke på bestillingslista og heller ikke på ordrebekreftelsen! Har fortsatt ikke dukket opp. Slik useriøs kundebehandling kan kun ende opp med boikott fra min side pluss info til alle kjente....
Eg lagar alltid spekematen min sjølv. Mykje tryggare enn å stole på folk ein ikkje kjenner.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Sytpeizer !! @H.R sier det det !! Om dere klager og syntes logistikken er jævli idag.. så test tålmodigeten din i 2023.
Det kommer til og ta LANG tid og få rettet opp det som har skjedd og skjer...og kommer til og skje, innen det og få distribuert råvarer.
Jeg har full forståelse for dagens situasjon- jeg jobber med covid relatert dritt daglig og vet at alt har blitt snudd på hodet ut i verden. Men når en produsent er såpass forsinket at det tar godt over 3 måneder lenger enn planlagt vet han det med rimelig sikkerhet allerede før første leveringsdatoen.
Hadde de kommet til meg og sagt, hør her, vi sliter og det er stor sannsynlighet for at du ikke får høyttalerne dine før jul eller årsskiftet hadde saken sett litt annerledes ut fra mitt standpunkt. Da har jeg valget om å ombestemme meg der og da eller sitte det ut og finne en improvisert løsning i mellomtiden. Hadde kanskje gledet meg enda mer hvis de da plutselig hadde fått det til tidligere enn ventet. Men å utsette det 2 uker om gangen over 3 måneder, kun svarer motvillig på henvendelse når en maser for og så kansellere bestillingen ….
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ
2

2xJ

Gjest
Da har ihvertfall produsenten av skinka ordene sine i behold.
Bare det at det ikke passet deg.. når det ikke står noe om leveringsgaranti eller tidsrom.............
 
2

2xJ

Gjest
Jeg har full forståelse for dagens situasjon- jeg jobber med covid relatert dritt daglig og vet at alt har blitt snudd på hodet ut i verden. Men når en produsent er såpass forsinket at det tar godt over 3 måneder lenger enn planlagt vet han det med rimelig sikkerhet allerede før første leveringsdatoen.
Hadde de kommet til meg og sagt, hør her, vi sliter og det er stor sannsynlighet for at du ikke får høyttalerne dine før jul eller årsskiftet hadde saken sett litt annerledes ut fra mitt standpunkt. Da har jeg valget om å ombestemme meg der og da eller sitte det ut og finne en improvisert løsning i mellomtiden. Hadde kanskje gledet meg enda mer hvis de da plutselig hadde fått det til tidligere enn ventet. Men å utsette det 2 uker om gangen over 3 måneder, kun svarer motvillig på henvendelse når en maser for og så kansellere bestillingen ….
Kommunikasjon er nok MEGET viktig i disse tider om gjennomføring av leveranse / produkter til en slik kost
Enig at det er dårlig av produsenten
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.078
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Neppe lett å ha god kundeservice i disse dager når alle ledd av produksjonslinjene opplever avvik de aldri har opplevd før.
selvsagt kan man opptre så ryddig det lar seg gjøre begge veier, og jeg velger å tro at de fleste faktisk tror det de har ventet på faktisk kommer slik at ting ordner seg, men til syvende og sist er det sluttforbrukere som venter lengst.

Container, råvaremangel og denne Coronaen gjør nok mange desperate etter å dra inn noen sårt tiltrengte kroner og håper ting skal gå bra selv om det ikke ser lyst ut. Billeverandører må allerede redusere driften ved samlebåndene, nybiler kan man måtte oppleve om man kjøper en bil i dag i værste, eller beste fall, få bilen ut i 2023. Det vi ser nå er starten på leveringsutfordringer som vil vare lenge selv om man på sikt vil komme tilbake til en ny normal hverdag..

uansett er det kjipt for den som venter, eller som omsette tilfellet, ble kansellert.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.667
Torget vurderinger
23
Da har ihvertfall produsenten av skinka ordene sine i behold.
Bare det at det ikke passet deg.. når det ikke står noe om leveringsgaranti eller tidsrom.............
Tøys. Dette er matvarer, som de selv produserer. Hadde de oppgitt at "leveringsklare i uke xx" slik mange gjør med den type produkter så hadde det vært fair. Men å gi inntrykk av at det bare er å bestille/betale så sendes varen umiddelbart - det er ikke smart.
 
2

2xJ

Gjest
Container fra Kina til Europa

For en 3 - 4 år siden så var prisene nede i (absolutt laveste) 350 - 400$ - nå ligger det mellom 10 og 14 000$ !!!

Det er det VI som må betale tilslutt.
Bare og stålsette seg for tøffere tider.
 
2

2xJ

Gjest
Tøys. Dette er matvarer, som de selv produserer. Hadde de oppgitt at "leveringsklare i uke xx" slik mange gjør med den type produkter så hadde det vært fair. Men å gi inntrykk av at det bare er å bestille/betale så sendes varen umiddelbart - det er ikke smart.
Never asume .........
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Nå ble kvelden litt interessant her- fikk plutselig telefon fra en Jørgen Olofsson fra nabolandet…

«Håpet dør sist» sies det - (men den dør uansett, sier nå jeg.)
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Container fra Kina til Europa

For en 3 - 4 år siden så var prisene nede i (absolutt laveste) 350 - 400$ - nå ligger det mellom 10 og 14 000$ !!!

Det er det VI som må betale tilslutt.
Bare og stålsette seg for tøffere tider.
Slutt å handle fra Kina. Make European HiFi great(est) again. Og få flydd inn det du vil ha fra US og Japan. Sytpeis.
Tøffe tider uten Kina-mikk my ass.
 
2

2xJ

Gjest
Slutt å handle fra Kina. Make European HiFi great(est) again. Og få flydd inn det du vil ha fra US og Japan. Sytpeis.
Tøffe tider uten Kina-mikk my ass.
Nå er du inne på noe vesentlig !! La oss handle mer fra Norge og Europa, men ikke klag over prisene heller.. ekstremt mye av det vi bruker totalt sett kommer ifra
Kina/østen.....
Det løses ikke på 1 2 3
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.078
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Fortell dette til de som flagger ut produksjonen til østen eller ikke er avhengige på et eller annet vis.

nå er det sammenfall av flere hendelser som gjør det litt tregt, men når ting er oppe å kjører så tilvennes vi gradvis tilbake.
 
U

utgatt25555

Gjest
Nå ble kvelden litt interessant her- fikk plutselig telefon fra en Jørgen Olofsson fra nabolandet…

«Håpet dør sist» sies det - (men den dør uansett, sier nå jeg.)
Da jo halvparten av "Marten" hørt av seg, håper det løser seg tross alt. De er jo ellers kjent for god å solid kunde behandling...Brødrene Olofsson

mvh
 
Topp Bunn