Ønsker anbefaling Subwoofere med høynivå inn og ut?

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg har nå lenge annonsert etter 1 til 2 subber med høynivå inn og ut. Men får ikke noen tilbud egentlig.

Hvilke finnes i en prisklasse inntil 10k i butikk?

Trenger ikke den dypeste bassen, men vil gjerne ha noe ned mot 25hz. Hører mye musikk og ser lite film.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har funnet ut at Gallo sine subber har dette, men der er delefilteret satt til 100hz.
Velodyne sin CHT R serie har det også, men de er det ingen som selger brukt. <og de kan heller ikke skaffes nye.
SVS har noen modeller, men føler ikke at det er veien å gå denne gangen.
Noen som har flere subber å tipse om?

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.156
Torget vurderinger
2

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Rel sin T serie har speaktron kabel inn jeg. <men jeg får ikke koblet meg videre fra subb til HT med høyttalerkabel om jeg forstår bildene riktig...

Definitive technology skal jeg se litt nærmere på.

T

tce-teams

Gjest
Nei så dette nå reptep , men du finner vel den rette subwooferen kan jeg tenke meg.

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.156
Torget vurderinger
2
Rel sin T serie har speaktron kabel inn jeg. <men jeg får ikke koblet meg videre fra subb til HT med høyttalerkabel om jeg forstår bildene riktig...

Du mener at du vil at suben skal ha innebygget HP filter , slik at suben deler bort den dypeste bassen fra frontene ?
Hvis ikke så , så trenger du ikke koble videre fra suben til høyttalerne - du bare kobler til med ht-kabler til suben parallelt de vanlige Ht-kablene !

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23

Du mener at du vil at suben skal ha innebygget HP filter , slik at suben deler bort den dypeste bassen fra frontene ?
Hvis ikke så , så trenger du ikke koble videre fra suben til høyttalerne - du bare kobler til med ht-kabler til suben parallelt de vanlige Ht-kablene !

Ja jeg ønsker at subben skal dele bort alle frekvensene under 70hz og la hovedhøyttalerene spiller derfra og opp, mens subben skal ta fra 70hz og ned på en integrert forsterker uten preout utgang av noe slag.

Dette for at jeg skal kunne plassere subbene der de spiller best i rommet. Dette er desverre ikke på samme plass som frontene mine spiller best i rommet..

Mvh Peter

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Det bildet fra Def Tech må være feil, det er da vitterlig både inn OG ut på mine :confused:

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Det kan se ut som om den nye serien til Def Tech har droppet hi-pass, kjipe greier!
mine har det iallefall, og det er den eneste og beste måten og integrere det riktig imho.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jo enig der vermin. Men det er veldig få hom har hi pass ut på sine nye modeller.

Jeg tror ikke en enkelt 8" vil klare å fylle opp mitt 36m2 m store lytterom. (CHT-8 R som det er nevnt i denne tråden)

Jeg har et par 12" på hand fra samme serie, men de er så langt unna md takne på frakt.

Skal visst ikke bli lett dette her nei....

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jo enig der vermin. Men det er veldig få hom har hi pass ut på sine nye modeller.

Jeg tror ikke en enkelt 8" vil klare å fylle opp mitt 36m2 m store lytterom. (CHT-8 R som det er nevnt i denne tråden)

Jeg har et par 12" på hand fra samme serie, men de er så langt unna md takne på frakt.

Skal visst ikke bli lett dette her nei....
Har to stk SuperCube Reference i mitt rom på snaue 45kvm. Nok er det iallefall :D
Få og få tak på brukt derimot.
Hva med og finne ett eksternt hi-pass filter og bruke imellom. Kan jo evt skjules ved og skru det rett inn i høytaler/subwoofer

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.529
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Bygg selv. Et Peerless XXLS-element eller to, en Hypex plate-amp med de funksjonene du etterspør, noen titalls kilo MDF-plate og litt lim, og resten er bare litt jobb og mye pussestøv. Bra blir det også.

Topp Bunn