Jeg er ute etter bassrefleksrør på 150 mm i diameter, som skal være ca 700 mm lange. Har lest her at det er viktig at enden inne i kabinettet har en trompet tut. Er dette riktig ? Lurer i så fall hvor jeg kan få tak i sånne ?.
|
Jeg kjøpte refleksrør som ikke hadde trumpettut. Da fant jeg en glassflaske hvor toppen av flasken hadde mindre diameter enn røret, mens bunnen hadde større diameter. Tredde røret nedover flasken, varmet opp med varmepistol, og presset røret. Plasten ble myk, slik at det formet seg etter flasken.Jeg er ute etter bassrefleksrør på 150 mm i diameter, som skal være ca 700 mm lange. Har lest her at det er viktig at enden inne i kabinettet har en trompet tut. Er dette riktig ? Lurer i så fall hvor jeg kan få tak i sånne ?.
Mener jeg ikke ... Men måske misforstår jeg (Norsk)Jeg kan ikke si jeg noen sinne har sett 150mm rør på 700mm lengde. da må det skjøtes. I farten så finner jeg ikke lenger enn 44.5cm rør med flenser
Aeroport 6" bassrefleks rør m/flenser sort - Bil & Lyd AS
Lassecad. har du aldri sett en slik bassrefleksport? virkelig?
Ja okay jeg ligger mig fladt nedLassecad. Det er vel høyst sansynlig en av verdens mest brukte type bassrefleksrør.
Ja 150mm rør er enkelt å finne. Men om 6" aeroport har større diameter, så får du ikke brukt endestykkende på 150mm rør. Personlig bruker jeg sjelden innvendig flens. Men utvendig flens.150 mm rør skal jeg alltids finne. Googlet litt og der leste jeg at det var viktig at røret innvendig hadde trompet ( større diameter ) avslutning. Dette ser jeg som lettest å kjøpe ferdig og deretter kappe lengden selv. Ønsker egentlig å høre om dette er av betydning eller ikke. Sikkert mange her som har laget sub med refleks og har en tanke om dette.