Stygg som juling, eller en designperle?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Hva synes dere? Dansk funskjonalisme på sitt beste, eller bare teit?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ser fin ut på et retrovis. Nyskjerrig på løsningen under dekk

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.371
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Enig, litt traust i desginet. Dog flotte linjer! Finnes det bilder under dekk?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Hm... The jury is still out.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Joda, den er fin. Designperle mener jeg er å ta for hardt i.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hadde strengt tatt vært lettere å si noe om designet om du hadde lagt med et bilde eller en link, eller i det minste et lite hint om hva det er du tenker på... :-\

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Det var en flott båt, men hvor er bildene blitt av? Det ser ut som at et innlegg eller to har forsvunnet også?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det var da bilder når jeg postet mitt forrige innlegg :-\

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Rhesus har vel funnet ut at HFS er et sted hvor ukvalifisert synsing også florerer om formgivning. ;D

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.268
Torget vurderinger
1
Er det dette som kalles blindtesting?

G

Gjestemedlem

Gjest
jowil skrev:
Det var en flott båt, men hvor er bildene blitt av? Det ser ut som at et innlegg eller to har forsvunnet også?
Noen som har et bilde av en annen båt liggende slik at tråden gir mening?

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Gjestemedlem skrev:
jowil skrev:
Noen som har et bilde av en annen båt liggende slik at tråden gir mening?
Et lite bilde av en båt ved navn "Rhesus". Takk til Google. :)

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.081
Jeg så de opprinnelig bildene, men før jeg svarer så må jeg vite om båten er styggdyr eller grisebillig.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Jeg så også bildene før de ble borte. Båten var grei nok, men ikke fra alle vinkler. Baugen hadde litt baljepreg, ja hele båten når jeg tenker etter. Mine estetiske preferanser på seilbåter heller nok mer mot lange elegante linjer. Men den kan jo være praktisk og ser litt koselig Donald Duck-retro ut.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Fikk visst ikke sett bildene, så litt vanskelig å si..

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.268
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
Jeg så også bildene før de ble borte. Båten var grei nok, men ikke fra alle vinkler. Baugen hadde litt baljepreg, ja hele båten når jeg tenker etter. Mine estetiske preferanser på seilbåter heller nok mer mot lange elegante linjer. Men den kan jo være praktisk og ser litt koselig Donald Duck-retro ut.
Tror ikke Rhesus blir sur for denne karakteristikken, overskriften tatt i betraktning. Han visste nok hva som ville komme.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Skumpfffff ! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Bildene må jo legges inn igjen. Det er ( burde i allefall vært ) forbudt å friste folk med båtbilder og så ta dem bort igjen! LUREMUS!!!!

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Så bildene, den var øggly :)

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
C. Alshus skrev:
Fin henger ;)

Men, med noen dager oppussingsarbeid så kan båten bli fin. Ingen skarpseiler,- men sikkert en koslig liten tass for hyggelig seiling innaskjærs.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Nuh! Så det var båten det! :D ( Man skal altid være entusiastisk når det gjelder båter! ;D )

Grisebillig, for her er det "en smule" jobb som venter! Ser ut til å være glassfiberbåt så det er slett ikke umulig å få en veldig fin båt ut av det. Skulle anta at den mangler vel så mye vedlikehold på insiden også, så helt avhengeig av at den er BILLIG kan dette være et kjempekjøp. Fordelen med at den må pusses opp helt og holdent er at det da er mye lettere å mote seg opp til å rive innredningen og bygge ny mere moderne og praktisk inredning, hvis den da ikke er optimalt utnyttet under dekk allerede. ( Sinnsykt mye arbeide!! )

Den har dobeltkjøl og jeg ville umiddelbart ha trodd at den var engelsk eller fransk, men trådstarter har sikkert belegg for å si at den er dansk? Fordelene med dobbeltkjøl er at hver kjøl er noe grunnere enn en enkeltkjøl og man kan seile på grunnere vann og at man bare seiler den inn på stranda og lar den ligge når floa trekker seg tibake. Den bikker ikke når den "tørker ut". Et genialt konsept for campingliv med båt. Kommer inn i små grunne viker der man gjerne får være alene fordi tradisjonelle båter ikke kan komme inn. I UK og Frankrike der man har "litt mer" forskjell på flo og fjære enn man har på Sørlandet er det av stor betydning at båten tåler å stå igjen på bunnen når vannet trekker seg tilbake.

Uansett, det KAN BLI en fin båt men det er garantert minst tre ganger så mye arbeid får å nå målet som det man tror når man begynner jobben!! ;)

Du blir ikke "arbeidsledig" de neste tre årene! ;D

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Det var vel ikke den? Legg inn de første bildene igjen?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Det var nok opprinnelig en annen båt ja, men Spiralis' svar var uansett utmerket, akkurat slik et båtprosjekt bør kommenteres.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
totte skrev:
Det var nok opprinnelig en annen båt ja, men Spiralis' svar var uansett utmerket, akkurat slik et båtprosjekt bør kommenteres.
Når man skal avgårde å se på bruktbåt er det bestandig veldig lurt å ta med en kompis som IKKE er båtentusiast. Litt edruelighet i slike situasjoner er aldri å forakte. Det sies at hver andre ekteskap går på grunn, hvor mange som skyldes "båtprosjekter" vites ikke, men jeg skulle uansett anta at 2 av 3 båtprosjekter havarerer med eller uten ekteskapelig havari. Slike opppussinger er alltid mye mer omfattende enn det man tror. To entusiaster sammen på båtkjøp er derfor ikke lurt, noen bør si STOPP i tide ;D !!

Edit:
Spiralis er så heldig at han er gift med en kvinne som har vett til å sin NEI! Han er derfor fortsatt gift :D men har ikke bruktbåt! ::) Vi vurderer istedet å kjøpe NY stålbåt. 8) Dyrere men mye lurere!! ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
La meg komme forumet til unnsetning. Jeg poster et bilde av min egen båt. Der er både flott design og bruksglede tilstede i fullt monn.
Se på det som mitt lille bidrag for å gi tråden mening. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
oddgeir skrev:
La meg komme forumet til unnsetning. Jeg poster et bilde av min egen båt. Der er både flott design og bruksglede tilstede i fullt monn.

Lekker båt 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Ja den der er riktig flott. Har du vært på langturer med den?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det dine kvinner også, oddgeir?

P

Parelius

Gjest
Valentino skrev:
Er det dine kvinner også, oddgeir?
Ser nesten ut som han har manipulert inn et ungdomsbilde av seg selv også. Men ah, deilig båt; nesten som en Beneteau jo. Men den er kanskje i korteste laget?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Har du vært på langturer med den?
Seilte den hjem fra Les Sables d'Olonne i Biscayabukten. Bortsett fra det, Oslofjorden ,svenskekysten, Kattegat, Skagerak.

Ingen atlanterhavskryssing ennå. Men den kommer. :)

P

Parelius

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Har du vært på langturer med den?
Seilte den hjem fra Les Sables d'Olonne i Biscayabukten. Bortsett fra det, Oslofjorden ,svenskekysten, Kattegat, Skagerak.

Ingen atlanterhavskryssing ennå. Men den kommer. :)
Dæven! Slike planer må du fortelle meg mer om mellom Jannes pusteøvelser.

Topp Bunn