StueFI på Sørlandskysten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Takk mister!

    Dette må vi få til! Det trenger ikke være noe ambisiøse greier. Bare en hyggelig samling og prat med likesinnede. Litt mat, prat og kaffe. Jeg tar gjerne initiativet når vi nå straks åpner opp samfunnet igjen hvis det høres ut som en grei start?

    Mvh
    -BB-
    Det høres ut som en veldig grei start! :). Som sagt er vi en god del entusiaster som sitter på hver vår tue her i byen. Vi trenger bare noen som kan sette i gang et initiativ.
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Takker og bukker Ole :). Du har jo en ganske interessant approach til hifi selv som jeg tipper en god del kunne ha glede av å lese om!
    takk for det Frank! Får se om det blir tid til en tråd etterhvert. I første omgang synes jeg BeetleBugs initiativ høres spennende ut! Enda bedre å høre på hverandres anlegg enn å se bilder!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.363
    Antall liker
    102.276
    Torget vurderinger
    23
    Enn så lenge rommer ikke samlingen mer enn et par hundre plater, så foreløpig får jeg la det stå. Men, det kommer stadige drypp av nye plater, så er spent på hvor lang tid det tar før jeg må flytte samlingen til et mer egnet sted ;)
    Et par hundre (and counting) er på ingen måte en liten samling i dag - og dersom dette er utvalgte perler du virkelig setter pris på så har du musikk du kan kose deg med i uminnelige tider! Ofte er det også slik at musikken endrer karakter over tid (egentlig er det jo vi menneskene som endres...) og får ny aktualitet stadig.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Et par hundre (and counting) er på ingen måte en liten samling i dag - og dersom dette er utvalgte perler du virkelig setter pris på så har du musikk du kan kose deg med i uminnelige tider! Ofte er det også slik at musikken endrer karakter over tid (egentlig er det jo vi menneskene som endres...) og får ny aktualitet stadig.
    Noe av det som er interessant med musikk på fysiske medier, er nettopp denne evnen til å handle musikk som man virkelig liker. I tillegg kjenner jeg selvsagt på at ekorn-genet slår til :).

    Som nevnt tidligere deles stua mellom ulike interessenter, hvor kone, barn og far skal få plass til sitt. Noen ganger ender man med et kompromiss:
    IMG_3917.jpg
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    takk for det Frank! Får se om det blir tid til en tråd etterhvert. I første omgang synes jeg BeetleBugs initiativ høres spennende ut! Enda bedre å høre på hverandres anlegg enn å se bilder!
    Det har du helt rett i! Har fått gleden av å høre noen enkelte få anlegg i og rundt Kristiansand, men mistenker det er veldig mange flere det er verdt å ta et besøk til (deg inkludert!) :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bodde i Kristiansand i 30 år. Hadde jeg fremdeles gjort det skulle vi nok fått til noe, men men....
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Et par ord om vinylriggen. Platespilleren jeg bruker for tiden er en Kenwood KD700D. Hvorfor akkurat den? Vel. Den er utrolig kul, praktisk med halvautomatisk, dønn stabil hastighet og gjør ellers ikke noe galt med lyden i mine ører.
    0BD5B7BD-E2BA-40FF-A30C-E2B4CD7CC22C.jpeg


    RIAA er en Doxa 010 MC. Sammen med Dynavector DV-20x2L låter dette riktig så bra.
    7008D98E-7F1E-4E28-96EC-05F58CB9D1EE.jpeg

    28C5A032-F87C-486F-AFCD-C07D805D171C.jpeg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Javel! Se det! Fella mæ så fett anlegg. Også må æ jo bare få graddulere med egen tråd. Trådløst æ oppskrytt.

    Æ registrerår jo at dar æ fler sørrlendingår her. Dere harke løst te å blåse liv i tråden «Highend Sørlandet med bilder»? @Hagto har visst tatt pause, men det va' så gildt å lese i den tråden atte. Nå skjønner æ jo at den derre himla kårånnaen sedder en dempår på løsta te å besøge hverandre, men kan darke ha de' i tankane?

    Hilsen udskremd sørrlending
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Javel! Se det! Fella mæ så fett anlegg. Også må æ jo bare få graddulere med egen tråd. Trådløst æ oppskrytt.

    Æ registrerår jo at dar æ fler sørrlendingår her. Dere harke løst te å blåse liv i tråden «Highend Sørlandet med bilder»? @Hagto har visst tatt pause, men det va' så gildt å lese i den tråden atte. Nå skjønner æ jo at den derre himla kårånnaen sedder en dempår på løsta te å besøge hverandre, men kan darke ha de' i tankane?

    Hilsen udskremd sørrlending
    Javel! 😁 Først og fremst, takker og bukker!

    Når det gjelder tråden til Hagto er det ingenting som hadde vært bedre enn at det ble nye turneer og hjemme-hos reportasjer fra de Sørlandske stuer. Mistenker som nevnt at det er god gjeng med mye spennende her i Agder 😃.

    Og skulle en forskremt sørlending føle behovet for å trekke tilbake til gamle trakter, er muligheten for å oppleve ekte StueFI og middelmådig kaffe til stede 😉.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Her var det jo en ny og hyggelig tråd:)
    Gratulerer Gjomle
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Javel! 😁 Først og fremst, takker og bukker!

    Når det gjelder tråden til Hagto er det ingenting som hadde vært bedre enn at det ble nye turneer og hjemme-hos reportasjer fra de Sørlandske stuer. Mistenker som nevnt at det er god gjeng med mye spennende her i Agder 😃.

    Og skulle en forskremt sørlending føle behovet for å trekke tilbake til gamle trakter, er muligheten for å oppleve ekte StueFI og middelmådig kaffe til stede 😉.
    Når vaksiner og eventuelt et vaksinepass er på plass, skal jeg en tur til Norge snarest mulig for å besøke foreldrene mine. Faren min bor i Kristiansand, så når vi har gått tom for samtaleemner (blir mye vær og vind og nye Ford-modeller), hadde det vært veldig hyggelig å hatt muligheten til å snike seg unna for å høre litt hifi.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Kan jo nevne at det står litt ekstra vinylrelaterte godsaker i reserve. Det må man selvsagt ha har jeg skjønt 😃.

    Først. En Thorens TD160 Mk1, foreløpig med en litt løen RB300 tonearm.
    7B76347A-3E4F-4716-BDE3-BECBD7F48F0E.jpeg


    Ellers har jeg en egenprodusert Muffsy RIAA og en AN-S1 SUT som av og til får audiens.
    403D4481-9198-489F-B34C-0D5D22ECF25E.jpeg

    4FA3234D-8AD2-4D4A-8811-DF5EF781ACF1.jpeg
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    I tillegg til å spinne vinyl, er det flere formater som nytes i anlegget, deriblant CD. I anlegget her spilles sølvskivene på en klassisk Denon DCD 2560. Solid og blytung!
    C4CFD3B6-BBED-4385-A5D5-77E14E2B95A4.jpeg


    Som med vinyl, er det stadige små drypp av CD-er i Posten. Senest et par fantastiske plater av Chris Jones. Pakket og sendt fra den ene siden av byen (PM Audio) til den andre 😁.
    F724CE4E-A80B-4250-B5B6-7EDA6ECD0405.jpeg
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Godt å se det er liv i slike spillere enda :) Det var og sikker er en knall spiller
    Nyt dagen :)

    mvh
    Kjøpte denne av noen som hadde hatt den stående på et loft i mange år. Litt rens og det er så godt som nytt. Mistenker den holder i mange år til!

    Nyt dagen du også 😃
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det er en sabla bra CD-spiller! Jeg hadde en slik med meg gjennom første del av hifi-karrieren. Brukte den som «pre» på Doxa 40, siden den har variabel utgang med volumstyring på fjernkontrollen.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Det er en sabla bra CD-spiller! Jeg hadde en slik med meg gjennom første del av hifi-karrieren. Brukte den som «pre» på Doxa 40, siden den har variabel utgang med volumstyring på fjernkontrollen.
    Ja, jeg er litt overrasket over kvaliteten på den. Vi snakket tross alt om en spiller som nærmer seg 30 år! Det blir nok å bytte den ut på sikt, men foreløpig gjør den en god jobb i anlegget 😃.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.813
    Antall liker
    38.465
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja, jeg er litt overrasket over kvaliteten på den. Vi snakket tross alt om en spiller som nærmer seg 30 år! Det blir nok å bytte den ut på sikt, men foreløpig gjør den en god jobb i anlegget 😃.
    Du skal høyt opp i pris for å matche den :) Kos deg med den så lenge den sviver

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.107
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker den nye tråden din velkommen!
    Lykke til med tråden og anlegget, også får vi vel se litt om musikken du liker, håper jeg.:)

    Mvh.
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    438
    Antall liker
    630
    Sted
    Kristiansand
    Kjapt innpå - du som har lyttekompetanse med 8.2... er de kilne på plassering? Er mer enn overinteressert i skaffe meg tilsvarende høyttalere, men som deg har jeg ikke et dedikert lytterom, snarere min lille krok i stua, he he... Mvh Jarl
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Kjapt innpå - du som har lyttekompetanse med 8.2... er de kilne på plassering? Er mer enn overinteressert i skaffe meg tilsvarende høyttalere, men som deg har jeg ikke et dedikert lytterom, snarere min lille krok i stua, he he... Mvh Jarl
    Hei Jarl! Mine høyttalere står rundt 20cm fra bakvegg. På de nivåene jeg spiller på (moderat), er det ingen problemer. Drar jeg på litt kan de nedre frekvensene bli litt ullen, men dette hjelper om jeg trekker dem litt frem. Tipper 8.2 kan spille bra i de fleste miljøer :).
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Selv om jeg elsker å bytte bokser, mekke kabler og svinge loddebolten er det selvsagt en grunn til at jeg holder på med dette: høre på musikk!!

    Koronatiden har medført en del albumslipp av artister jeg ikke har hørt på en stund. Kvelden avsluttes med ei plate og ei gruppe man nødvendigvis ikke roer ned med. Spiller ingen rolle; bæltøft er det!!

    DDCB6EA4-EC0D-4508-86A5-11701E3C2826.jpeg
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Nå som Dac har tatt veien østover er det noen dager med kun fysiske medier på popanlegget. I kveld er det Chris Jones som får spilletid.

    Dette er nok velkjente toner for dere «gamle» ringrever, men for meg er det et ganske nytt bekjentskap. Det samme gjelder Stockfisch Records. Fantastisk musikk, og fløte innspilling.
    61ED35BF-9E52-4E9B-8F16-FB364C5F611A.jpeg
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    889
    Antall liker
    3.103
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    En "liten" oppdatering på anlegget. Sleit med meg ei solid, blytung eske fra Posten i dag. Pakket ut og satt i racket. Monterte inn litt rør, fyrte opp og voila! Lyd ble det :). Da skal det få lov til å varme seg litt opp før jeg drar på med volum... Er forøvrig den største hifi-komponenten jeg har hatt i hus!
    IMG_3961.jpg

    IMG_3962.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn