StueFI på Sørlandskysten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Siden jeg ikke har noen egnet plass å skrible ned mine stadige påfunn på hifi-fronten, blir det nå en egen tråd for det.

    Kort fortalt; sørlending bosatt i Kristiansand. Hifi-interessert og glad i musikk. Dessverre ingen dedikert lytterom og må dele stue med resten av familien. Til gjengjeld har jeg en tålmodig familie, som har latt meg holde på med mitt i en krok av stua.

    Jeg er av typen som ikke sitter i ro. Derfor blir det stadige bytter i benken. Ikke så ille som andre her på sentralen, men likevel…

    Så; hva er det anlegget består av? Jo, høyttalerne er et par Doxa 8.2. Disse drives av en Doxa 61j/l. Frem til nå har forforsterker vært en Doxa 012, men i dag kom det en "ny" spennende sak fra vestlandet. En Herron VTSP-2! Skal bli gøy å bli kjent med den.

    EC660E5A-6878-4B27-804C-84AC14A39C92.jpeg

    4876BC9F-0DFB-4559-868C-4CA098972E0F.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flott med en ny tråd å følge med på :) Grattis med ny pre og oppsettet ser veldig bra ut :cool:

    mvh
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.043
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen tråd (y):)
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Og velkommen skal du være! Har skjønt på din egen tråd at jeg besitter "lillebroren" til ditt anlegg. Er alltid spennende å lese poster i tråden din :)
    Tusen takk i like måte! Blir veldig spennende og følge din hifi ferd også. :)

    Lillebror og lillebror fur blom. :)
    Doxa 8.2 har jeg hatt selv og det er en fabelaktig høytaler som meget kapabelt slenger fra seg store øyeblikk med musikkglede! Selv om storebror er noen knepp opp i hifi stigen, så må du bare kose deg glugg ihjel med Doxa 8.2. Det er for alle forrunt. :)
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Ellers kan jeg nevne at jeg er svært glad i teknologi. Uten å inneha et fnugg av elektrokompetanse har jeg klasket i hop litt utstyr selv. Det har blitt både Muffsy RIAA, Bottlehead Crack og litt kabler. Kablene er det siste jeg har gjort, og jaggu ble det godlyd av dem!
    582557CB-DE13-462A-8F3B-FFA068482579.jpeg


    Duelund med noen enkle Neutrik plugger.
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med egen tråd! Jeg mener å huske at du hadde AN E kit tidligere, - og på samme plass som Doxaene. Fungerer Doxaene bedre?

    mvh. Ole G
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med egen tråd! Jeg mener å huske at du hadde AN E kit tidligere, - og på samme plass som Doxaene. Fungerer Doxaene bedre?

    mvh. Ole G
    Hei Ole. Jo, det stemmer det. Hadde et par kit03 stående en god stund. For all del. Gode høyttalere, men fikk de liksom aldri til hos meg. Ble for slankt og skarpt hos meg dessverre. Doxa har mer pondus, og en mer behagelig topp, hos meg :).
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Godt å se flere sørlandsstuer preget av godlyd! :) Mye gjevt i og ved benken din der, ja! Får du lov til å ha platesamlingen også i stua?
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med egen tråd og et meget spenende system. Låtter sikker fantastisk :)
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Godt å se flere sørlandsstuer preget av godlyd! :) Mye gjevt i og ved benken din der, ja! Får du lov til å ha platesamlingen også i stua?
    Enn så lenge rommer ikke samlingen mer enn et par hundre plater, så foreløpig får jeg la det stå. Men, det kommer stadige drypp av nye plater, så er spent på hvor lang tid det tar før jeg må flytte samlingen til et mer egnet sted ;)
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med egen tråd. Vi deler Doxa entusiasmen 😃👍 Har du gitt AN SORO sjansen til å drive 8.2, og hvordan funket det?
    Ja, har innsett at det er flere som som har lagt sin elsk på Doxa-produktene. Når det gjelder Soro på 8.2 har jeg testet en god del. Jeg skal være helt ærlig å si at det låter helt fremragende! Utfordringa for min del er det praktiske. Må rett og slett ha en forsterker som ungene ikke brenner fingrene sine av på. Når det er sagt, Doxa 61j er ikke noe dårlig sak det heller. Og det lille jeg har hørt sammen med Herron; detaljert, fløyelsmykt, masse pondus!
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    418
    Antall liker
    112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med egen tråd. Den Herron preampen virker spennende. Ikke så kjent her til lands. Ellers har jeg hørt en tidlig prototype av høytalerne dine. Spennende saker. Kunne tenkt meg og hørt på oppsettet ditt.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Grattis med egen tråd. Den Herron preampen virker spennende. Ikke så kjent her til lands. Ellers har jeg hørt en tidlig prototype av høytalerne dine. Spennende saker. Kunne tenkt meg og hørt på oppsettet ditt.
    Må innrømme at jeg aldri hadde hørt om merket før jeg snublet over denne preen på Finn. Etter litt research på internettet konkluderte jeg raskt at dette var noe jeg hadde lyst til å teste :).

    Ellers må jeg si at 8.2 er noen strålende formidlere! Skulle du befinne deg sørpå, er det bare å gi beskjed!
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Nok en tråd, skrevet i entusiasme, og med en entusiastisk tilnærming... Dette trenger vi her inne.. Takk for at du deler. Og gratulerer med en spennende pre :)
    Og takk for hyggelige ord :). Observerer at det er ulike tilnærminger til god lyd.

    Ser forøvrig frem til å la Herron bryne seg på litt godmusikk! 😁
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med egen tråd, flott oppsett og Herron!
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med egen tråd! Skal bli spennende å følge dine prosjekter og krumspring :)Følges :)
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    I tillegg til StueFI har det også blitt litt KontorFI. Her snakker vi hodetelefoner, en passende forsterker og en dac/streamer-løsning.

    Forsterker er selvbygget og er av typen Bottlehead Crack. Dac/stremaer er en RPi Zero W med en Iqaudio dac HAT. Hodetelefonene er et par Sennheiser HD 650.
    IMG_3872.jpg

    IMG_3860.jpg

    95FAF020-C9CE-4E6A-A900-81A0ADD763C3.jpeg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Flott start på din egen tråd og nydelige bilder! Takk.

    Som nyinflyttet til Sørlandet og Kristianby så lurer jeg litt på hvor mye liv det er i miljøet her? Samles det en trivelig gjeng på en av byens mange restauranter? Hjemmebesøk? Demokvelder? Konserter? Så klart har C19 lagt en demper for mye av dette men jeg tenker før... og etter. Den smått legendariske Sørlandstråden til Hagto viser jo i all tydelighet at det ikke mangler på entusiaster her.

    Mvh
    -BB-
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Flott start på din egen tråd og nydelige bilder! Takk.

    Som nyinflyttet til Sørlandet og Kristianby så lurer jeg litt på hvor mye liv det er i miljøet her? Samles det en trivelig gjeng på en av byens mange restauranter? Hjemmebesøk? Demokvelder? Konserter? Så klart har C19 lagt en demper for mye av dette men jeg tenker før... og etter. Den smått legendariske Sørlandstråden til Hagto viser jo i all tydelighet at det ikke mangler på entusiaster her.

    Mvh
    -BB-
    Hei BB!
    Først og fremst: velkommen til Kristiansand! Så vidt jeg vet finnes det ingen aktiv gruppe her i Kristiansand (eller omegn). Vet det finnes en god del entusiaster rundt i nærområdet, og jeg har hatt gleden av å treffe noen av dem. I tillegg har vi jo forhandlere som PM Audio, Hagto og Doxa! Men, dessverre har jeg ikke noen forståelse av at det er noe organisert, på lik linje med de aktive gruppene på østlandet.

    Tenker at når C19 begynner å roe seg, kunne det vært interessant å lodde stemningen for noen entusiast-treff i en eller annen form?

    Mvh
    Frank
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Flott start på din egen tråd og nydelige bilder! Takk.

    Som nyinflyttet til Sørlandet og Kristianby så lurer jeg litt på hvor mye liv det er i miljøet her? Samles det en trivelig gjeng på en av byens mange restauranter? Hjemmebesøk? Demokvelder? Konserter? Så klart har C19 lagt en demper for mye av dette men jeg tenker før... og etter. Den smått legendariske Sørlandstråden til Hagto viser jo i all tydelighet at det ikke mangler på entusiaster her.

    Mvh
    -BB-
    Glitrende innspill, unge mann (y)
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Hei BB!
    Først og fremst: velkommen til Kristiansand! Så vidt jeg vet finnes det ingen aktiv gruppe her i Kristiansand (eller omegn). Vet det finnes en god del entusiaster rundt i nærområdet, og jeg har hatt gleden av å treffe noen av dem. I tillegg har vi jo forhandlere som PM Audio, Hagto og Doxa! Men, dessverre har jeg ikke noen forståelse av at det er noe organisert, på lik linje med de aktive gruppene på østlandet.

    Tenker at når C19 begynner å roe seg, kunne det vært interessant å lodde stemningen for noen entusiast-treff i en eller annen form?

    Mvh
    Frank
    Støtter denne
    Hei BB!
    Først og fremst: velkommen til Kristiansand! Så vidt jeg vet finnes det ingen aktiv gruppe her i Kristiansand (eller omegn). Vet det finnes en god del entusiaster rundt i nærområdet, og jeg har hatt gleden av å treffe noen av dem. I tillegg har vi jo forhandlere som PM Audio, Hagto og Doxa! Men, dessverre har jeg ikke noen forståelse av at det er noe organisert, på lik linje med de aktive gruppene på østlandet.

    Tenker at når C19 begynner å roe seg, kunne det vært interessant å lodde stemningen for noen entusiast-treff i en eller annen form?

    Mvh
    Frank
    Støttes Frank!
    Her er nok mennesker med glødende interesse til å få dradd i gang noe!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Velkommen med egen tråd, gjomle.
    Fin tråd, og fint anlegg. Kjente og kjære flere av de komponentene.
    Og Doxa 8.2 kunne jeg gjerne tatt imot, om anledningen bød seg.
    Fortsett å dele, vi gleder oss med deg.
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Dette er knallbra, Frank! Tror vi har omtrent samme preferanser, og veldig nyttig å kunne ta del i dine erfaringer med ulikt utstyr. Ikke lett å manøvrere seg gjennom jungelen, med godlyden som mål. Tråder som denne er noe av det beste med sentralen:)

    Spiller det like bra som det ser ut, har du kommet langt!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Hei BB!
    Først og fremst: velkommen til Kristiansand! Så vidt jeg vet finnes det ingen aktiv gruppe her i Kristiansand (eller omegn). Vet det finnes en god del entusiaster rundt i nærområdet, og jeg har hatt gleden av å treffe noen av dem. I tillegg har vi jo forhandlere som PM Audio, Hagto og Doxa! Men, dessverre har jeg ikke noen forståelse av at det er noe organisert, på lik linje med de aktive gruppene på østlandet.

    Tenker at når C19 begynner å roe seg, kunne det vært interessant å lodde stemningen for noen entusiast-treff i en eller annen form?

    Mvh
    Frank
    Takk mister!

    Dette må vi få til! Det trenger ikke være noe ambisiøse greier. Bare en hyggelig samling og prat med likesinnede. Litt mat, prat og kaffe. Jeg tar gjerne initiativet når vi nå straks åpner opp samfunnet igjen hvis det høres ut som en grei start?

    Mvh
    -BB-
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn