Streaming som overgår Airplay?

Rene.J

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2015
Innlegg
179
Antall liker
44
Jeg oplever heller ikke STOR forskel mellem atv og en kablet streamer. Det lyder bedre på en streamer men man skal bare ikke tro det et mirakel:)
 
M

MusicBear

Gjest
Med Naim dac får man fjernet jitter fra disse Apple dingsene så det skulle bli minimal forskjell fra CD.



https://www.naimaudio.com/sites/default/files/products/downloads/files/naim_dac_august_2009.pdf


Jeg hater alt som har med eller minner om datamaskiner & sånt... Dermed blir lærekurven slakkere enn minsten i kaldt vann...

Jeg kjører Airplay, og har kablet fra Apple TV boksen til ekstern DAC. Spiller kun Tidal hi-fi. Snakker du om at denne Naim saken gjør ting bedre enn hva jeg her opplever? Kan du si litt mer om dette?
 
X

X186841

Gjest
Apple er berømt for mye jitter på digitalutgangene, litt varierende fra dings til dings. Naim dac buffrer til minne og re-klokker slik att jitter fjernes.
De som har greie på det sier jitter påvirker det analoge resultatet.
Mener jo selv att jeg hører att musikk gjennom Apple-tv over airplay høres dårligere ut enn musikk gjennom Arcam airdac over airplay, begge kjørt digitalt videre inn Nuprime IDA-16 forsterkeren.
 
M

MusicBear

Gjest
Apple er berømt for mye jitter på digitalutgangene, litt varierende fra dings til dings. Naim dac buffrer til minne og re-klokker slik att jitter fjernes.
De som har greie på det sier jitter påvirker det analoge resultatet.
Mener jo selv att jeg hører att musikk gjennom Apple-tv over airplay høres dårligere ut enn musikk gjennom Arcam airdac over airplay, begge kjørt digitalt videre inn Nuprime IDA-16 forsterkeren.

Javel!? Interessant. Jeg er ny på dette, så vidt fått Tidal hi-fi inn i hus. Men innrømmer det låter bra - slik jeg har det med ledning fra Apple TV til DAC. Burde samtidig hatt en form for lagring av musikk, er så harry gammeldags at jeg fortsatt kjøper CDer andre har kvittet seg med for flere år siden...

Bl.a. sett på NAD løsninger for både streaming og nedlasting/lagring eller hva alt dette greiene er (huff, jeg lever et halvt århundre feil, skulle ønske jeg satt i en fet Caddilac med 8,2 liter V8 under panseret, 8-spors spiller og ellers et samfunn totalt uten datamaskiner & sånt).

Vel, dette NAD greiene ser bra ut, har forforsterker og DAC også - men dyrt. Tja, eller kanskje det ikke er det, egentlig?
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.918
Antall liker
1.975
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Ang jitter-bugs;) Jeg har inntil nylig brukt airplay uten drop-outs i det hele tatt, med Naim UnitiQute som HUB/mottager for alle digitale kilder ink.air port express.

Når jeg fikk IDA-16 i hus og så koplet air port express rett i denne, så ble det håpløst mtp drop-outs. NuPrime mener signalet fra air port inneholder alt for mye jitter for den høyt spesifiserte ESS Sabre DAC som sitter i IDA-16. Jeg koplet da inn UnitiQute i kjeden igjen, slik at denne re-klokker signalet, før det blir sendt til IDA-16 som DAC/forsterker. Funker da perfekt.

Jeg har forøvrig både Spotify Connect og Tidal integrert i Naimen, og styrer alt utenom volum med iPAd. Superenkelt og superstabilt:)
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Får man dingser/bokser bare med hensikt å fjerne jitter da ?
Lurer på om jitter blir helt borte/minimeres ved asynkron usbstreaming ?
Mulig jeg er på jyngende grunn her.
Jeg også kjører Tidal fra Ipad via airplay til Airport Express og optisk ut til MiniDSP, skulle hatt en dings mellom AE og minidsp som fixer jitter :)
 

anjan1966

Medlem
Ble medlem
29.11.2014
Innlegg
42
Antall liker
8
Sted
Oslo
Jeg hørte stor forskjell på lyden da jeg kjørte lyden via ATV til Dac i H300 og jeg skiftet til en Node med optisk til Dac , lyden ble mer detaljert og åpen. Hadde også en del drop out når jeg kjørte fra Ipad til Apple tv selv med Ethernet kabel fra ATV .
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg hørte stor forskjell på lyden da jeg kjørte lyden via ATV til Dac i H300 og jeg skiftet til en Node med optisk til Dac , lyden ble mer detaljert og åpen. Hadde også en del drop out når jeg kjørte fra Ipad til Apple tv selv med Ethernet kabel fra ATV .
Da kjører du airplay fra Ipad til Node ?
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Både BSNode og ( særlig ) ATV profiterer på å kobles via wyred4sounds reclocker.
 
M

MusicBear

Gjest
Både BSNode og ( særlig ) ATV profiterer på å kobles via wyred4sounds reclocker.


Hehe, har du tid til å skrive en setning til? Når du sier dette, så hvorfor ikke si hva som blir bedre og hvorfor det blir bedre - om du kan. Og gjerne hvorfor du mener dette gjelder spesielt for ATV - om du lar oss få eeende en setning.

Ikke ment som kritikk til deg spesielt, egentlig! Men å si man har funnet noe som er bedre - hi-fi eller anbefalte taxi selskaper i Peru - alltid hyggelig å få vite "hva" som er bedre :)
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Jo, jeg kan godt ta litt selvkritikk for den der, for jeg var veldig kortfattet. Mest fordi vi har snakket om greia før, i tråden om wyred4sound remedy reclocker, erfaringer? Tråden som fikk meg til å kjøpe dingsen. Nå er det lenge siden jeg har spilt på ATV eller Node uten den, men ut fra min sviktende gammelmanns-hukommelse får den billigstreamerne til å låte fyldigere, mer organisk. Når effekten var størst på ATV kan det tyde på at den har mer jitter enn Noden. Jeg har dog ikke fått surret meg til å prøve den på et dyrt CD-drev, men det kunne vært interessant å finne ut hvor langt oppover i klassene den gjør nytte for seg.
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Jo, jeg kan godt ta litt selvkritikk for den der, for jeg var veldig kortfattet. Mest fordi vi har snakket om greia før, i tråden om wyred4sound remedy reclocker, erfaringer? Tråden som fikk meg til å kjøpe dingsen. Nå er det lenge siden jeg har spilt på ATV eller Node uten den, men ut fra min sviktende gammelmanns-hukommelse får den billigstreamerne til å låte fyldigere, mer organisk. Når effekten var størst på ATV kan det tyde på at den har mer jitter enn Noden. Jeg har dog ikke fått surret meg til å prøve den på et dyrt CD-drev, men det kunne vært interessant å finne ut hvor langt oppover i klassene den gjør nytte for seg.
Den må sjekkes ut! :) Takk for tips!
Edit: Finnes det forøvrig andre 'bokser' med lik funksjon som 'wyred', og noen som er bedre enn andre, bang for the bucks osv? Noen med erfaringer utover Wyred4Sound?
 
Topp Bunn