Streamerløsning - NRK, Netflix og veldig enkelt i bruk

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Vi dropper å betale Get nærmere 400 bolser i måneden for å se på de få kanalene vi ser på. Er det Mac Mini, Chromecast eller noen andre varianter som gir den enkleste og greieste løsningen for dette?

Chromecast frister, men det ser ut som den må ha en annen kilde for å streame fra, er vi da egentlig der at en liten pc vil være et minst like godt alternativ, eller har jeg misforstått noe rundt bruken av Chromecast?

Apple TV kan kanskje være den løsningen som vil gi oss begge deler - NRK er viktig, spesielt i julen, men også på generelt grunnlag.

Hva ville du valgt - og hvorfor?

(Det må være så enkelt at jeg slipper å være tech-support for madammen når hun skal se på tv)

Halve familien har android - den andre halvdelen har windows phone.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.087
Antall liker
6.559
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
bruker selv appleTV til nettflix og nrk streaming. Lett å bruke og dekker behovet ganske så enkelt. Bruker til å leie film fra tid til annen også.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det virker som de fleste er veldig fornøyd med Apple TV sitt enkle og greie GUI. Kan du bruke android-telefon for å fjernstyre enheten, eller må du ha en apple-enhet (phone/pad) om du ønsker "skikkelig" tastatur?
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
hvis dere har ps 3 i hus så dekker den alle dine behov inkludert netflix, youtube, nrk, nrk super osv osv
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Chromecast funker gull hjemme her, men er enklest å bruke med android enheter, mobil eller nettbrett, da er det bare å laste ned rette app og trykke på chromecast symbolet så streamer den direkte til cromecasten og ikke via pc. Viaplay støtter også chromecast om man vil skifte litt mellom tjenester.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Ingen PS3 eller andre spillkonsoller, så jeg kjøpte en Apple TV fra Elkjøp i tromsø som en av julegjestene tar med mot helgen. Virker som en idiotsikker løsning!

Takk for innspill, madammen virker overbevist, og da er mye gjort.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
NRK appen til ATV har ikke direkte TV, ellers fungerer den veldig bra. Jeg løser dette ved å streame fra iPhone eller iPad.
 
Topp Bunn