Streamere og forskjell på lyd

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Skal man ha full USB2 og USB3 hastighet er det ikke rett frem. Det finnes alternativ her som ikke er avskrekkende dyrt.
Marsboer linket til test av denne i innlegg 35. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/intona-usb-3-0-isolator-review.11700/
Konklusjonen der er at han ikke klarte å måle noen forskjell på de fleste DAC'er, men at det finnes unntak.
Tar nok ganske mange år før noen Hifi-produsenter integrerer USB 3.0 uansett så denne er jo utrolig fremtidsrettet! :D
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Intona isolatorene er laget for industriell bruk som f.eks i laboratorier. Audio DACer har ikke akkurat vært dimensjonerende. I motsetning til de fleste andre "tweaks" er dette av den sorten som faktisk kan ha en funksjon.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
ASR hadde faktisk testet en eldre generasjons Intona isolator med akkurat min RME DAC og i dette tilfellet økte faktisk støyen ut på analogutgangene ørlite grann med isolatoren i kjeden. Det virker derfor som om det kan være en bedre investering å kjøpe en bedre DAC, med mindre man er "stuck" med en DAC med dårlige egenskaper på dette området.

 

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
181
Antall liker
186
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Igjen, dropp S/PDIF ut fra en streamer/datamaskin. Asynkron USB er rett måte å gjøre det på. Da betyr ikke klokken i streameren noe, siden DACen står for klokkingen. Jeg har aldri skjønt hvorfor hi-fi folk insisterer på å starte løpet med punkterte dekk.
Jeg har som deg RME dac og er veldig fornøyd med den. Hvilken streamer(e) med usb ut synes du fungerer godt? Jeg bruker nå en Node2i men synes den gjør et eller annet negativt med lyden. Kilde er Tidal hifi. Mvh Erik
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Kan se ut som streamere med usb ut er tingen. Jeg har hørt om Sotm msm 200 ultra neo som skal være veldig bra som roon streamer. For meg er dette bare teorier og påstander som er vanskelig å forholde seg til når man ikke har prøvd. Det eneste jeg vet er at usb fra pc fungerer veldig bra med roon. Skal en streamer være bedre så må lyden bli markant bedre med en slik streamer. Jeg har prøvd noen streamere som lover gull og grønne skoger, men det blir ikke bra nok.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Kan se ut som streamere med usb ut er tingen. Jeg har hørt om Sotm msm 200 ultra neo som skal være veldig bra som roon streamer. For meg er dette bare teorier og påstander som er vanskelig å forholde seg til når man ikke har prøvd. Det eneste jeg vet er at usb fra pc fungerer veldig bra med roon. Skal en streamer være bedre så må lyden bli markant bedre med en slik streamer. Jeg har prøvd noen streamere som lover gull og grønne skoger, men det blir ikke bra nok.
Ja jeg er på samme ruten, fått for meg at usb blir best uten at jeg vet... Mest for å slippe å bruke min støyende laptop men samtidig oppgradere fra Cca toslink. Pro-Ject Stream Box S2 Ultra er den jeg kikker på. Noe dyr og aldri sett på brukten foreløpig. Sotm ser litt knotete ut på brukervennlighet.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Ja jeg er på samme ruten, fått for meg at usb blir best uten at jeg vet... Mest for å slippe å bruke min støyende laptop men samtidig oppgradere fra Cca toslink. Pro-Ject Stream Box S2 Ultra er den jeg kikker på. Noe dyr og aldri sett på brukten foreløpig. Sotm ser litt knotete ut på brukervennlighet.
Ja, enig. Men når den er satt opp så tror jeg det går bra.
 
Topp Bunn