Streamere/mediaspillere 2016 (en fellestråd for de under 10.000 kroner)

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trinemor

    Medlem
    Ble medlem
    04.06.2016
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Sted
    Flekkerøy
    DAC til mitt Prelude anlegg

    Hvilke Dac vil dere anbefale å kjøre sammen med Electrocompaniet preclude PI 2&PC 1
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Da ser det ut til at Electrocompaniet ikke holder det de lover og streamerene deres kommer ikke før utpå høsten.
    Men ettersigende er streameren den samme som sitter i de aktive høyttalerene og funksjonalliteten kan derfor allerede testes.

    Noen andre med nyheter på streamer fronten?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har fått min NuPrime WR100 som er en Qualcomm Allplay kompatibel enhet. Funker fjellstøtt, ikke ett eneste hikk på lokal 24/96 eller spotify connect med trådløst. Chromecast audio er småhakkete på samme plassering. Qualcomm har Tidal på trappene ifølge dem selv. Lyden oppleves som betydelig bedre enn Chromecast.

    http://www.nuprimeaudio.com/index.php/products/wireless/wr100.html
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Har fått min NuPrime WR100 som er en Qualcomm Allplay kompatibel enhet. Funker fjellstøtt, ikke ett eneste hikk på lokal 24/96 eller spotify connect med trådløst. Chromecast audio er småhakkete på samme plassering. Qualcomm har Tidal på trappene ifølge dem selv. Lyden oppleves som betydelig bedre enn Chromecast.

    http://www.nuprimeaudio.com/index.php/products/wireless/wr100.html
    Hvordan funker denne med hensyn på egne filer/foldere?
    Og har du sett noe om når Tidal kommer?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Funker knirkefritt med topp lyd fra Netgear ReadyNAS med alt fra MP3 til 24/96. Blar kjapt i foldere og starter avspilling raskt
    På siden til Qualcomm står Tidal som coming soon uten noen spesifik dato.
    Demonstreres hos JFS i Drammen Tirsdag 21/6 15:00- 19:00
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Funker knirkefritt med topp lyd fra Netgear ReadyNAS med alt fra MP3 til 24/96. Blar kjapt i foldere og starter avspilling raskt
    På siden til Qualcomm står Tidal som coming soon uten noen spesifik dato.
    Demonstreres hos JFS i Drammen Tirsdag 21/6 15:00- 19:00
    Og det er enkelt å sette opp NAS? Tilogmed jeg klarer det? :)
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Funker knirkefritt med topp lyd fra Netgear ReadyNAS med alt fra MP3 til 24/96. Blar kjapt i foldere og starter avspilling raskt
    På siden til Qualcomm står Tidal som coming soon uten noen spesifik dato.
    Demonstreres hos JFS i Drammen Tirsdag 21/6 15:00- 19:00
    Og det er enkelt å sette opp NAS? Tilogmed jeg klarer det? :)
    Tja; skal innrømme at jeg 'kåla' fælt med å sette opp min NAS for et par år siden. Mye rare innstillinger å forholde seg til i programvaren. Dog, tror det kommer en del an på hvilken router du kjører gjennom også. Er det en kompatibel router så vel det meste gå på automatikk. Ellers så er det mange villige hjelpere her inne ... :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Kan du litt Engelsk og stiller med ett åpent sinn så går det som regel bra å sette opp en NAS.
    Kikk gjerne litt i bruksanvisningen, kunne spart meg for mange timer i løpet av livet :)
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Kan du litt Engelsk og stiller med ett åpent sinn så går det som regel bra å sette opp en NAS.
    Kikk gjerne litt i bruksanvisningen, kunne spart meg for mange timer i løpet av livet :)
    Tenkte mest på i forhold til NuPrime WR100?
     
    X

    X186841

    Gjest
    WR100 autooppdager slikt uten att du trenger å gjøre noe som helst. Følg en helt enkel førstegangsoppsett av WR100 for å komme på nettet og det meste er i boks.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Nope. Denne var ukjent for meg inntil i dag.
    Fikk en helt vannvittig må ha feeling :)

    Arild
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har LTE versjonen, dvs uten skjermholder, og den fungerer bra.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Jeg har LTE versjonen, dvs uten skjermholder, og den fungerer bra.
    Enig med deg! Skjermen klarer man seg fint uten; dvs du har skjerm på nettbrett, pc og mobil tilgjengelig hele tiden. Nå vet jeg ikke hvor mye mer det vil koste med denne alt-i-ett-varianten, og det ene trenger ikke utelukke det andre heller, men det er ikke noe tvil om at man kan få en veldig god streamer (med eller uten dac) til 5-600 kr på denne måten. Jeg har brukt en RaspberryPI 2, med hifi-berry dac+ pro og Volumio som OS de siste ukene, og jeg vil påstå at det lyder vel så bra som det jeg har spilt på opp til nå (NAD 1050 + bluesound node) til nesten 1/10 av prisen. Litt mindre strømlinjeformet i softwaren er det; og det hender jeg må omstarte Volumio o.l., men det er også ting som jeg tror lett kan fikses på i software, som er i stadig utvikling.

    Edit: Skjønner nå at du faktisk _har_ LTE-versjonen, mens det jeg tenkte på var DIY-versjonen, som vel i praksis er samme sak, kun med litt annet kabinett ... :)
     
    Sist redigert:
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Jeg har LTE versjonen, dvs uten skjermholder, og den fungerer bra.
    Rent lydmessig da? Jeg skjønner at dette ikke er et high end produkt, men funker den godt uten ekstern DAC?
    Vet du hvilken DAC som sitter i denne og hva slags anlegg blir den brukt på?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Bruker min med Roon, og den kom vel på rundt kr.2300,- ferdig levert. Min har vært veldig stabil men jeg bruker ikke GUI fra OS Moode, Volumio el, men Roon, Lumin og Kazoo med Tidal og lokale filer fra NAS.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har LTE versjonen, dvs uten skjermholder, og den fungerer bra.
    Rent lydmessig da? Jeg skjønner at dette ikke er et high end produkt, men funker den godt uten ekstern DAC?
    Vet du hvilken DAC som sitter i denne og hva slags anlegg blir den brukt på?
    Overaskende bra lyd med intern I-Sabre V3 DAC ESS ES9023 dac, bedre en f.eks Hendry 128 MKII dacen over usb. Har kun testet den med billig psu til en hundrelapp som følgte med, da den trenger 6V og ikke 5V jeg hadde håpet skulle fungere.

    Her skrevt litt her :http://www.hifisentralen.no/forumet...bruke-en-rasberry-pi-som-musikk-streamer.html
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Ser bra ut, men holder meg nok til mer skjulte enheter med display på mobil/nettbrett/pc via mpd distroer. Men ser helt klart at de som ønsker seg en mer standalone løsning vil kunne ha nytte av det (å ikke måtte benytte andre enheter for styring). Ikke det at jeg helt forstår tanken bak, da du tross alt ikke sitter ved siden av hifiracket når du lytter til musikk?)

    Ellers er jeg mer en fan av å benytte eksisterende softwareløsninger som f.eks Jriver Gizmo for Upnp kontroll av en minimalistisk mpd distro (for audio), og Librelec/openelec for video (også styrt fra JRMC gizmo). To seperate enheter; en med fokus på lyd, og en med fokus på video. Videre skjer det mye på denne fronten i DIY verden. For meg er det botic softwarepakken til miero på diyaudio.com parret med hardware fra Twisted Pear Audio gutta som virker mest lovende for audio. IOM at miero baserer seg på linux kode, så vil det systemet også fungere med roon-bridge og dermed vil jeg også kunne få app-kontroll av volum i ESS9018 chippen som min DAC benytter (og andre i2c baserte volumkontroller som f.eks relebaserte løsninger som TPA Joshua Tree og amb Delta1+2). Det vil vise seg om det også vil bli mulig med i2c kontroll av volum via UPNP apper.

    De som lager ferdige enheter bør sette seg ned og komme frem til en felles protokoll for styring og la det være opp til sluttkunde å velge hvordan han vil styre. Egenutviklet app-kontrollere er imo totalt bortkastet. Jeg hadde heller sett at de som utvikler hardware hadde samarbeidet med firma som utvikler software for å tilby en samlet løsning for en sluttkunde. At hver hardwareprodusent skal ha avtaler med alle strømmetjenester på egen hånd virker rimelig bortkastet imo. Ett softwarefirma burde imo fått til alle avtalene med strømmetjenestene og tilbydt en komplett app med alle strømmetjenestene inkludert til alle hardware-produsentene som da kun måtte sette opp sin hardware som ett end-point istedet for en mediaserver slik det i praksis er i dag.

    Edit: Hva er egentlig tema i denne tråden? DAC med strømmermulighet (cat5/Wifi/BT - Analog ut) eller nettstrømmer med digital output (cat5/wifi/bt - Digital output)?

    For meg er en nettstrømmer ikke en DAC med strømmemulighet ;)
     
    Sist redigert:

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Som det meste annet på digitalsiden må greiene være gode nok til ikke å tilføre hørbar jitter eller jordstøy via den DAC'en som er koblet til, og så blir det ikke bedre enn det ved å bruke mer penger. Spørsmålet er mest hvor det punktet ligger. Jeg vet ikke svaret, men det er ikke så veldig høyt opp i pris. Kanskje et sted mellom Chromecast og Airport Express hvis vi bare ser på digitalt signal ut. Chromecast gir allerede bedre digitalsignal enn mange (de fleste?) CD-transporter. Deretter er det forskjell på brukergrensesnitt, utseende i racket, krav til systemintegrasjon, osv.

    Dette er også en kandidat innenfor prisrammen i åpningsinnlegget:
    logitech transporter | eBay
    Og fortsatt en av de beste logitech transporter bra intern dac +muligheter til å koble til 3 stk dac til jeg bruker NAS på den
    O
     

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Hei.

    Etter å ha lest meg både blind og dum i alt for mange tråder om dette emnet, så tyr jeg nå til spørsmål istedet :)

    Er ute etter en streamer med både Spotify og Tidal integrert og med mulighet for streaming fra NAS. Hvilke valg har jeg?
    Er det da bare Marantz NA6005 som gjør dette? Eller er Pioneer N-50A et valg?
    Ser noen prater om en WR100, Klarer denne det?

    Marantz NA6005 er i toppen av det jeg ønsker å betale, og ser jo at denne får skryt i pressen. Og jeg ønsker en ferdig "boks" og ikke en diy som trenger masse tweeks.
     

    barfly

    Medlem
    Ble medlem
    03.03.2011
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Pioneer n-30ae har både spotify,tidal og nas/hardisk tilkobling(mangler både optisk og coax)pioneer n50 har vel ikke tidal men mere tilkoblings muligheter
    ellers så har du jo bluesound node2,kommer en streamer fra electrocompaniet rena S-1 som har tidal/spotify
    auralic aries mini har vel det meste
    priser fra 4000 til 6000kr
     

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Takk.
    Aries mini har vel kun Tidal?
    Regner med disse også kan styres med Logitech Harmony slik at jeg kan fortsette livet med bare en fjernkontroll?
     

    Membran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    229
    Antall liker
    122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    10
    Det er første gang jeg hører at ubuntu ikke lar seg installere. Har installert Linux på mange forskjellige maskiner og det har alltid gått smertefritt. Kunne vært interessant om du sa litt om hva som er problemet og hva slags hardware du har.

    Jeg til dags dato ikke klart å installere UBUNTU på selvbygger Pc
    Windows smetter in uten problem

    mvh
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Marantz NA6005 har vel ikke Tidal? Tror ganske sikkert at den ikke har det.

    Bluesound Node 2 spiller Tidal og Spotify. Et eget digitalt bibliotek må imidlertid kobles til med USB, såvidt jeg forstått det.

    Hei.

    Etter å ha lest meg både blind og dum i alt for mange tråder om dette emnet, så tyr jeg nå til spørsmål istedet :)

    Er ute etter en streamer med både Spotify og Tidal integrert og med mulighet for streaming fra NAS. Hvilke valg har jeg?
    Er det da bare Marantz NA6005 som gjør dette? Eller er Pioneer N-50A et valg?
    Ser noen prater om en WR100, Klarer denne det?

    Marantz NA6005 er i toppen av det jeg ønsker å betale, og ser jo at denne får skryt i pressen. Og jeg ønsker en ferdig "boks" og ikke en diy som trenger masse tweeks.
     

    opptatt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    229
    Antall liker
    45
    Sted
    Tredje sten vest av Sola
    Dette kjører jeg nå - husker ikke de andre


    Intel core i5 4670 hasswell 1150 LGA
    Gigabyte - G1 snipper z87
    Ram: corsair DDR3 / Dual / 8MB


    skjermk. PCI -express - AMD radeon R/ 200 series
    HDD - ocz - vertex 460, 240 BB/32mb
    HDD - Seagate ST2000DM001-1CH164 ( 2000 GB )
    begge hdd er SATA


    Provd å installere både med og uten SSD

    UBUNTU lastet in data fra installasjon CD - ingenting mer skjedde - Pc var koblet til internett hele tiden.
    Lot den stå i ca. 48 timer før jeg avbrøt installasjon.

    Prøvde også ren LINUX versjon - tror den heter Derbian ??
    Den ble installert og pc startet opp. Jeg fikk ingen reaksjoner ved å prøve å åpne noe.
    Hadde heller ingen ambisjoner om den siste - ville at guttongen kunne lære litt om LINUX

    Jeg lastet ned flere eksempler av både Derbian og UBUNTU.


    Mvh
    Det er første gang jeg hører at ubuntu ikke lar seg installere. Har installert Linux på mange forskjellige maskiner og det har alltid gått smertefritt. Kunne vært interessant om du sa litt om hva som er problemet og hva slags hardware du har.

    Jeg til dags dato ikke klart å installere UBUNTU på selvbygger Pc
    Windows smetter in uten problem

    mvh
     
    Sist redigert:

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Er det noen som har erfaring med Onkyo NS-6170?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Marantz na6005 har kun spotify ja, det har lenge vært prat om at tidal kommer, men det er noe juridisk de ikke blir enige om.

    Jeg gikk fra en marantz til en bluesound node 2.. angrer ikke. lett å bruke, god lyd og savner ingenting :)
     

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Så etter de flestes råd her inne vil Bluesound Node2 være et sikkert valg. Trenger man ekstern DAC til denne eller fikser den seg godt selv?
    Hvordan kobler de fleste disse til forsterker?
    Brukes helst optisk, coax eller vanlige signel kabler?
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Denne er nok for ny på markedet til at så mange har rukket å høre den. Denne har noen ting som gjør den mer attraktiv enn Bluesound, synes jeg. Spesielt Google Cast, men også DAB+.
    Jeg testet Bluesound Node 2 og syntes den hadde ok lyd, men at app'en var treg og klart dårligere enn å bruke "selve" Tidal-appen. Jeg droppet derfor Bluesound og endte med en Oppo 103, som har klart bedre brukeropplevelse på streaming, vel så god lyd (klasse A-rated i Stereophile som diskspinner) og i tillegg spiller alle verdens disker. Alt dette til nesten samme pris som Bluesound Node 2.

    Jeg vil derfor anbefale deg å se litt på andre muligheter (f.eks. Onkyo) før du kjøper Bluesound Node 2, som absolutt er et bra produkt, men ikke perfekt.

    Er det noen som har erfaring med Onkyo NS-6170?
     

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Men streamer den Onkyo'en fra NAS? Eller er det bare fra USB?
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Marantz NA6005 har vel ikke Tidal? Tror ganske sikkert at den ikke har det.

    Bluesound Node 2 spiller Tidal og Spotify. Et eget digitalt bibliotek må imidlertid kobles til med USB, såvidt jeg forstått det.

    Hei.

    Etter å ha lest meg både blind og dum i alt for mange tråder om dette emnet, så tyr jeg nå til spørsmål istedet :)

    Er ute etter en streamer med både Spotify og Tidal integrert og med mulighet for streaming fra NAS. Hvilke valg har jeg?
    Er det da bare Marantz NA6005 som gjør dette? Eller er Pioneer N-50A et valg?
    Ser noen prater om en WR100, Klarer denne det?

    Marantz NA6005 er i toppen av det jeg ønsker å betale, og ser jo at denne får skryt i pressen. Og jeg ønsker en ferdig "boks" og ikke en diy som trenger masse tweeks.
    Ikke noe problem å bruke en vanlig NAS med Bluesound Node 2. Trenger ikke egen tilkobling med USB
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Så etter de flestes råd her inne vil Bluesound Node2 være et sikkert valg. Trenger man ekstern DAC til denne eller fikser den seg godt selv?
    Hvordan kobler de fleste disse til forsterker?
    Brukes helst optisk, coax eller vanlige signel kabler?
    Jeg har koblet min Bluesound Node 2 til DAC med digital coax. Har også prøvd optisk. Synes kanskje det høres litt bedre ut med coax så jeg foretrekker det, selv om forskjellene kanskje ikke er så store. Har sant og si aldri prøvd den innebygde DAC-en i Node 2....
     
    X

    X186841

    Gjest
    Onkyo NS-6170 støtter strømming fra NAS, klipp fra produktomtale:

    [FONT=&quot]musikkstrømming via nettverkstilkobling (DLNA 1.5)[/FONT]
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Med Marantz na6005 kan man jo laste ned Tidal feks til en ipad og bruke airplay som den støtter,men har ikke den spilleren selv men det skal gå eller bruke iphone.
    Trenger ikke å ha spotify eller tidal på streameren så lenge de har airplay.
    Jeg bruker logitech transporter sammen med en synology nas server de passer godt sammen både tidal og spotify ligger inne og muligheten til å koble opp 3 dac +den interne i transporteren den gamle spilleren holder koken ennå har prøvd mye fra veldig dyrt til rimelige nye spillere jeg velger å beholde transporter.
    Man må passe på om det er oppdateringer på synology serveren av og til.
     

    g.org

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    37
    Noen som vet hvilken DAC som sitter i RENA S-1 fra Elektrocompaniet?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Dette kjører jeg nå - husker ikke de andre


    Intel core i5 4670 hasswell 1150 LGA
    Gigabyte - G1 snipper z87
    Ram: corsair DDR3 / Dual / 8MB


    skjermk. PCI -express - AMD radeon R/ 200 series
    HDD - ocz - vertex 460, 240 BB/32mb
    HDD - Seagate ST2000DM001-1CH164 ( 2000 GB )
    begge hdd er SATA


    Provd å installere både med og uten SSD

    UBUNTU lastet in data fra installasjon CD - ingenting mer skjedde - Pc var koblet til internett hele tiden.
    Lot den stå i ca. 48 timer før jeg avbrøt installasjon.

    Prøvde også ren LINUX versjon - tror den heter Derbian ??
    Den ble installert og pc startet opp. Jeg fikk ingen reaksjoner ved å prøve å åpne noe.
    Hadde heller ingen ambisjoner om den siste - ville at guttongen kunne lære litt om LINUX

    Jeg lastet ned flere eksempler av både Derbian og UBUNTU.


    Mvh
    Det er første gang jeg hører at ubuntu ikke lar seg installere. Har installert Linux på mange forskjellige maskiner og det har alltid gått smertefritt. Kunne vært interessant om du sa litt om hva som er problemet og hva slags hardware du har.

    Jeg til dags dato ikke klart å installere UBUNTU på selvbygger Pc
    Windows smetter in uten problem

    mvh
    napper du ut skjermkortet, så kommer du nok i mål. ATI/AMD har generelt dårlig støtte i Linux, og i tillegg har du et skjermkort i selve prosessoren din allerede som har veldig bra støtte i Linux. Men Haswell-prosessorer krever nyere Linux-versjoner for å fungere i det hele tatt. Napp ut skjermkortet og prøv ubuntu 16.04.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Hei

    Jeg har begynt tanke prosessen rundt dette med streamer. Bruker Tidal mye og har i dag PC med Foobar2000. Det vil si at jeg har en del filer på HD/NAS.

    Så, hva finnes av produkter der ute (under 10.000) som kan:
    1. streame Tidal
    2. Lese FLAC/WAV
    3. Søke i filstruktur
    4. Bla i folder struktur
    5. koble til ekstra utstyr på DAC, som PC, CD og/eller DVD?
    6. Appen må være intuitiv og lett å bruke!

    Er DSD et stort poeng?

    Jeg ser at Electrocompaniet kommer med en ny streamer (S-1) nå. Hvordan er den?
    De har også en annen (SH-1) på trappene, der man i tillegg til å streame musikk kan streame bilde (Netflix/HBO o.l.), er det nen som vet noe mere om denne? Jeg vet det tar tid å få lisenser på alt og det er derfor den ikke er på markedet enda. Men det er alt jeg vet.
    Electrocompaniet EC Living RENA SH-1 | View the Electrocompaniet EC Living RENA SH-1 at Stassen Hifi

    Mulig kandidater (kopier tekst under og legg på korte og konsise kommentarer):
    • Marantz NA6005 (6995.-/5081 hos Frugoo.no) - ifølge pressen meget god DAC, har fått utrolig mange gode tester. Har faktisk gått opp i pris det siste året? Har optisk inn (hvordan fungerer det?)! God app? NAS/HD?
    • Bluesound Node 2 (4998.-) - har inntrykk av at mange fanboys av Hifiklubben mener denne er best...uansett! Men sikkert en god streamer... God app? NAS/HD? Bluesound er jo NAD, og NAD er god kvalitet?
    • Onkyo NS6170 (6995.-) - Ny for meg, men virker spennende! Har mange muligheter, virker det som. Det er USB inn, så HD funker og man kan visstnok både søke og bla i foldere. Hva med NAS? Det er ikke mulighet for å koble noe annet inn på intern DAC.
    • Pioneer N50 (3995.-) - Takler ikke Tidal? Dårlig app? NAS/HD?
    • Pioneer N-30AE (4790.-) - Tar Tidal, ikke mulighet for tilkobling til intern DAC. App?
    • Pioneer N-P01 (3995.-) - Hva er egentlig den store forskjellen på disse Pioneer produktene? DAC'en?
    • Electrocompaniet Rena S-1 (3995.-) - Helt ny i markedet, men app virker ok? DAC? Høyoppløst? NAS/HD? Tana høyttalerene som antagligvis bruker samme streamer og DAC låter utrolig bra.
    • Auralic Aries Mini (med og uten PSU) (5990.-/8990.-) - Vet lite om denne. NAS/HD? Får mye skryt på nett.
    • Rotel RDG 1520 (4990.-) - Vet ingenting om denne! NAS/HD?
    • Pro-Ject Stream Box DS NET (8000.-) - Vet ingenting om denne! NAS/HD?
    • Olive One 01 (6995.-) - Vet ingenting om denne! NAS/HD? Spennende design!
    • Cambridge CXN Musikkstreamer (8998.-) - Vet ingenting om denne! NAS/HD? Er den verdt pengene?
    • Oppo 103 (5895.-) - Strengt tatt ikke en streamer, men en Blu-ray spiller med mulighet for Netflix streaming? HBO? Tidal?



    Kan dere hjelpe meg med svar på spørsmålene og kravene mine? Brukererfaringer? Tips?
    Hvilken passer best og hvilken har dere best erfaring med?


    PS: hva med å samle kommentarer og putte de i enkle setninger under hvert produkt, som alle kopierer med seg til neste post? Da kan vi holde på historikken?

    PS2: Squeezebox er IKKE et alternativ for meg!
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    "Alle" kan vel bla/søke i filstruktur, men er det ikke bedre med noe som bruker en database som kan sortere/søke på tags (i tillegg)?

    Igjen så ser jeg ingen grunn til å gå bort fra Squeezebox Touch, som gjør alt dette godt, men hvis jeg skulle starte i dag ville jeg kanskje velge et produkt som var i salg nå. Bluesound Node 2?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn