Stramtlydende effektforsterker.

M

marsboer

Gjest
Må si jeg ble litt overrasket over valget av Lyngdorfen. Har hatt den selv og den er vel det minst sprudlende effekttrinnet jeg har vært borti i anstendig prisklasse. Det er forøvrig et meget bra effekttrinn til prisen, men ikke særlig livlig og engasjerende i forhold til mye annet "mindre" korrekt.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg registrerer at Roksan nå har kommet ut med en ny stereoeffekt sak.
Denne:

De kallern Roksan Platinum ST1308.
30kg sak på 130w i 8 ohm. Det borger for ville greier! 80 ampere i kapasitet!
Balansert og ubalansert. 40kohm ca på signal siden! Da kan man koble til det meste!
Dette er sikkert en superstram og futtig sak!!! Rytmeknoll sikkert og!
Test i August utgaven av Hifi News! http://www.hifinews.com/content/this.html
I'll say!

mvh

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Jeg spiller (akkurat nå faktisk) på den Lyngdorfen du spurte om i åpningsinnlegget og jeg må si at eg er veldig fornøyd med den. Men morrofaktor, basskuler og sånt kan du glemme. Jeg tror det er den suverent mest nøytrale effekten jeg kan huske å ha hørt. Overgangen fra en Densen Beat 300 var mildt sagt sjokkerende.

Samtidig som den ikke er festlig i seg selv er den såpass stram, nøytral, kontrollert og med så mye krefter at den tar kontroll på det meste og driver, vil jeg tro, nesten hva som helst. Lydbildet er stort, bassen er stram og tydelig så langt ned som HT mine går, diskanten er krisp og oppløst. Men jeg kan godt skjønne at denne ikke er "for alle" den kan helt fint forstås og oppfattes som slank, og dermed som noe lite kropp. Og "festlig" er den ikke. Den bare gjør jobben sin, kontrollert og uten stress. Den er ærlig, redelig og skikkelig, men derved ikke nødvendigvis spennende. Dog gjør den en utmerket jobb i anlegget mitt og jeg har lite problemer med å anbefale den varmt og lenge.

Var det noe oppklarende i forhold til Lyngdorf?

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Liker veldig godt Musical Fidelity sine effektrinn jeg...
De er langt mer livlige enn Audiolab monoblokkene jeg hadde før.
Går både dypere og har mer "slam" og dynamikk i hele frekvensområdet.

Har du råd så MÅ du teste ut MF A5cr..
Har sett den testet mot Bryston 4 B sst og MF kom best ut av testen...
Riktignok en engelsk test da!

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
353
Torget vurderinger
2
Lån ørene dine til Hegel! Her har du nøytralitet, basskontroll i lange baner. Hegel har to effekttrinn. H2a på 2*160w og H4a på 2*300w. Selv bruker jeg den største, har ennå ikke møtt på noe som den har problemer med. Lyden er nøytral, men uten å være analytisk. Disse forsterkerne er ikke glad i veldig slanke kabler, da kan det bli veldig kaldt og analytisk. Lykke til...

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.899
SOEDAL skrev:
theStig skrev:
Behov for ekstra "slam" høres ut som du trenger Krell eller MacIntosh....
Trenger ikke noe ekstra "slam". Vil bare ha en forsterker som spiller tight og dynamisk.
Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at en DP forsterker må være tingen. De firer ikke i diskanten og de er svært tighte. I den grad DP har noen signatur, så er det evnen til å holde styr på de mest komplekse lydbilder.

Og så fungerer de bra med et potmeter rett før inngangen.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
316
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Bx skrev:
SOEDAL skrev:
theStig skrev:
Behov for ekstra "slam" høres ut som du trenger Krell eller MacIntosh....
Trenger ikke noe ekstra "slam". Vil bare ha en forsterker som spiller tight og dynamisk.
Hei,

DP tror jeg også kan være tingen....

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at en DP forsterker må være tingen. De firer ikke i diskanten og de er svært tighte. I den grad DP har noen signatur, så er det evnen til å holde styr på de mest komplekse lydbilder.

Og så fungerer de bra med et potmeter rett før inngangen.

S

smog

Gjest
Ligger noen Tag Mclaren monoblokker med forforsterker på bruktbørsen som passer nøyaktig med overskriften ;).

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
marsboer skrev:
Han har jo kjøpt effekttrinn allerede...
Nei, det har jeg ikke. Tror du har misforstått.

Det jeg derimot har gjort er å høre på de nyinnkjøpte Beethoven baby grand, og funnet ut at dem faktisk låter litt annerledes enn Vienna Mozart Grand som jeg hadde før. Beethoven lyder en del lysere og mer dynamisk enn Mozart. Jeg vurderer fremdeles forskjellige forsterkeralternativ, bla den nye Unison secondo integrerte som fikk gode kritikker i siste Hifi choice, bla for den rytmiske og dynamiske lyden.

Topp Bunn