Jeg spiller (akkurat nå faktisk) på den Lyngdorfen du spurte om i åpningsinnlegget og jeg må si at eg er veldig fornøyd med den. Men morrofaktor, basskuler og sånt kan du glemme. Jeg tror det er den suverent mest nøytrale effekten jeg kan huske å ha hørt. Overgangen fra en Densen Beat 300 var mildt sagt sjokkerende.
Samtidig som den ikke er festlig i seg selv er den såpass stram, nøytral, kontrollert og med så mye krefter at den tar kontroll på det meste og driver, vil jeg tro, nesten hva som helst. Lydbildet er stort, bassen er stram og tydelig så langt ned som HT mine går, diskanten er krisp og oppløst. Men jeg kan godt skjønne at denne ikke er "for alle" den kan helt fint forstås og oppfattes som slank, og dermed som noe lite kropp. Og "festlig" er den ikke. Den bare gjør jobben sin, kontrollert og uten stress. Den er ærlig, redelig og skikkelig, men derved ikke nødvendigvis spennende. Dog gjør den en utmerket jobb i anlegget mitt og jeg har lite problemer med å anbefale den varmt og lenge.
Var det noe oppklarende i forhold til Lyngdorf?