Stramtlydende effektforsterker.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Hei

Jeg gjør noen småendringer i anlegget, og lurer på om noen kan tipse meg om en effektforsterker som lyder stramt og luftig? Lyden fra Trends 10.1 passer godt til høyttalerne mine, men den leverer litt for lite effekt til å stå oppkoblet kontinuerlig som hovedforsterker. Jeg trenger 100W eller mer.

Jeg ser litt på Xindak 8800 monoblokkene, men kjenner ikke klangkarrakteren i disse. En Lyngdorf SDA2175 er et annet alternativ. Vurderer også å se etter en brukt DP dpa-1B. Tips om flere alternativ? Jeg vil ha en nøytral lyd med gode dynamiske egenskaper, og god klarhet i mellomtonen. Bør kunne drives passivt, da dette antagelig vil måtte gjøres en periode.

Pga nyinnkjøpte høyttalere kommer jeg ikke til å handle effektforsterker før utpå sensommeren, men det er jo artig å begynne tankeprosessen allerede nå.

O

OldBoy

Gjest
En brukt Bryston 4B SST er det første jeg tenker på her. Den kommer også i monoblokkutgave, og heter da Power Pack PP300 SST, men den er vel neppe å få tak i på bruktmarkedet.

DP er ei heller at forakte. Mye bra der å få tak i brukt.

Etter min erfaring kan man aldri få nok krefter, nesten uansett hva slags høyttalere man skal drive.

Men det spørs jo litt på hva slags budsjett du har.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
OldBoy skrev:
En brukt Bryston 4B SST er det første jeg tenker på her. Den kommer også i monoblokkutgave, og heter da Power Pack PP300 SST, men den er vel neppe å få tak i på bruktmarkedet.

DP er ei heller at forakte. Mye bra der å få tak i brukt.

Etter min erfaring kan man aldri få nok krefter, nesten uansett hva slags høyttalere man skal drive.

Men det spørs jo litt på hva slags budsjett du har.
Ja, Bryston kan nok være et godt alternativ det om jeg skulle komme over noe brukt. Jeg prøver å holde de økonomiske rammene for anlegget litt i tømmer, så et pristak på rundt 15.000,- er nok mest sansynlig. Samme om det er nytt eller brukt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det fins langt verre forsterkere enn Audiolab 8000P (evt 2x8000M om budsjettet tillater det) dersom man er ute etter et supert effekttrinn på 100-150W med stram musikalitet med suverent rytmisk driv, og et åpent, luftig lydbilde.

Kan drives passivt, men (som alltid) vil en super aktiv pre gjerne gi best resultat til sist.

Mvh Vidar P

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Jeg er veldig fristet til å tilby deg min effekt... Audionet AMP III.
Går under ditt budsjett, og kan ikke tenke meg noe i nærheten til prisen, koster jo rundt 30k ny.
Det låter stramt (tja jeg er ikke helt sikker på jeg vet hva du mener, men den holder orden på di fleste basselementer, så det er en ryddig bass), luftig, og ikke minst musikalt. Send PM vis interesse.

ICE er jo også en veldig god løsning vis det kan være aktuellt?

Mvh

PK

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
pks skrev:
Går under ditt budsjett, og kan ikke tenke meg noe i nærheten til prisen, koster jo rundt 30k ny.
Det låter stramt (tja jeg er ikke helt sikker på jeg vet hva du mener, men den holder orden på di fleste basselementer, så det er en ryddig bass), luftig, og ikke minst musikalt. Send PM vis interesse.

Mvh

PK
Har sett annonsen for forsterkeren din ja, sikkert bra den, men som sagt, jeg skal ikke handle akkurat nå. Har handlet nye høyttalere som jeg skal hente i morgen, så økonomien bør kjøles litt ned til utpå sensommeren/tidlig høst.

ICE har jeg liten tro på i denne sammenhengen, basert på tidligere opplevelser med disse. Jeg har hatt to forskjellige forsterkerpar men ICE, og bevares, lyden er meget bra. Likevel blir ICE litt for snillt for meg nå. Høyttalerne låter ganske snilt i seg selv, så forsterkeren bør være litt mer tight og energisk enn ICE.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
SOEDAL skrev:
pks skrev:

Mvh

PK
Har sett annonsen for forsterkeren din ja, sikkert bra den, men som sagt, jeg skal ikke handle akkurat nå. Har handlet nye høyttalere som jeg skal hente i morgen, så økonomien bør kjøles litt ned til utpå sensommeren/tidlig høst.

ICE har jeg liten tro på i denne sammenhengen, basert på tidligere opplevelser med disse. Jeg har hatt to forskjellige forsterkerpar men ICE, og bevares, lyden er meget bra. Likevel blir ICE litt for snillt for meg nå. Høyttalerne låter ganske snilt i seg selv, så forsterkeren bør være litt mer tight og energisk enn ICE.
OK, vis jeg skal være så (u)heldig at forsterkeren står her utover sommeren, så sender jeg en PM ;)

Mvh

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Vidar P skrev:
Det fins langt verre forsterkere enn Audiolab 8000P (evt 2x8000M om budsjettet tillater det) dersom man er ute etter et supert effekttrinn på 100-150W med stram musikalitet med suverent rytmisk driv, og et åpent, luftig lydbilde.

Kan drives passivt, men (som alltid) vil en super aktiv pre gjerne gi best resultat til sist.

Mvh Vidar P
Du sikter til de nye utgavene av 8000P, eventuelt "M"?
Har du fått prøvd de nye utgavene? Jeg vet jo at du i lang tid har brukt de forrige utgavene og vært fornøyd med dem.
Har ikke funnet noen norsk pris på monoblokkene, men i Danmark koster P og M det samme, så om dette også er tilfelle her til lands, så vil et par monoblokker kunne handles til den prisen jeg skisserer.

R

Rojoh

Gjest
Jeg antar at en Doxa 140 Signature er noe av det nærmeste du kommer gitt dine krav til klang, pris, tilgjengelighet og egnethet til passiv drift. Dog vil mye av "stramheten" hvile på kombinasjonen signalkilde/passiv volumkontroll mot selve effekttrinnet. Litt opp i pris ligger Gamut/Sirius som også benyttet seg av passiv preamp før siste generasjoner derfra.

Mvh. Johan

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Dette med passiv volumkontroll vil være av midlertidig art. Om dette ikke funker kan jeg nok få lånt en Qad 34 i mellomtiden.

B

bendis

Gjest
30% avslag på alt audiolab står det på nat sin nettside

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
bendis skrev:
30% avslag på alt audiolab står det på nat sin nettside
Gjør jo forsåvidt forsterkerne enda mer interessante.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
SOEDAL skrev:
Du sikter til de nye utgavene av 8000P, eventuelt "M"?
Har du fått prøvd de nye utgavene?
Sikter til de nye ja :), men det er jo egentlig ett fett da de er like som de gamle.
De kommer forresten også i sort nå. Man kan ikke høre forskjell på de gamle og de nye, iallefall ikke jeg og de jeg har hørt om.

Det kan være at du vil bli bedre tjent lydmessig med å kjøpe et sett Q/P og få instant god lyd, istedet for å dvele ved 2xM og passiv drift. Man skal ikke undervurdere betydningen av en super pre :)

Mvh Vidar P

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Fikk de nye høyttalerne mine i dag. Vienna Beethoven Baby Grand i sort pianolakk.
Lyden er veldig fin etter min smak. Driver dem nå med en Xindak XA 6950, en ypperlig forsterker, men dens styrker går mest på et rolig og stort lydbilde. Jeg har lagt meg Audiolab på minnet og er åpen for andre forslag.

Fant en test av Q/P hos Lyd og bilde. De skryter av lyden men savner krefter, spesielt i bassen.
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=&testid=2320&p=

Monoblokkene er også testet her, i en såkalt MX-versjon. Finner ikke noe mer info angående dette, Audiolabs nettsider nevner ikke noe om en MX-versjon. http://202.186.86.35/audio/story.asp?file=/1998/8/06mx

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
MX er siste versjon fra Huntingdon, og før TAG McLaren. Dette med mangel på "krefter" i 8000P er, i min mening, det reneste sprøyt. For å si det mildt.

8000P har alltid vært kjent for å ha høy driveevne og rikt med kraft; og gjennom mine år med denne effektforsterkeren har jeg aldri savnet noe "krefter". Jeg er mye mer enig med Rolf Inge Danielsen i Fidelity, som ble nærmest sjokkert over hvor mye bedre 8000Q/P er til å spille musikk på en levende og "ekte" måte enn mye annet forsterkeri.
Spør du meg så forveksler forfatteren i L&B "mangel på krefter" med en stram, kontrastrik og rask bassgjengivelse... mulig han savner fedme og litt festbass for alt jeg vet. Men var det ikke en stramtlydende forsterker du skulle ha da...? :)

Mvh Vidar P

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.924
Sted
Østfold
Om du velger passiv drift på forsterkeren vil det nok uansett bli relativt snilt.

Om du har problemer med at høyttalerne er for snille så er vel imidlertid en enda tighterer forsterker det siste du trenger.

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Ut fra det du beskriver, vil jeg tro at en Talk Electronics Tornado i 2- eller 3 serien vil passe deg bra. Disse er nettopp sluttsolgt fra importør her i Norge, men det er noen på bruktmarkedet innimellom. Import er jo også mulig. De spiller med en stram bass, og en stor grad av oppløsning. Kjøpte selv nettopp 200 watts monoblokker fra TE, og ble veldig imponert. Fikk et fundament som jeg aldri har opplevd i min stue før.

http://talkelectronics.com/tornado_2_2.htm

http://talkelectronics.com/tornado_3_1mono.htm

3.1 kommer også som 150 watts tokanals.

T

theStig

Gjest
Behov for ekstra "slam" høres ut som du trenger Krell eller MacIntosh....

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
theStig skrev:
Trenger ikke noe ekstra "slam". Vil bare ha en forsterker som spiller tight og dynamisk.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Snickers-is skrev:
Om du har problemer med at høyttalerne er for snille så er vel imidlertid en enda tighterer forsterker det siste du trenger.
Vel, dette går imot mine erfaringer. Jeg vil heller ikke nødvendigvis beskrive det som problematisk at høyttalerne er snille, dette er noe av det jeg liker med dem. Poenget er heller at jeg ikke vil ha en forsterker som trekker det hele ytterligere i retning av det behagelige. Jeg ønsker en nøytral sak som spiller rytmisk og klart, gjerne en klang som den Trends 10.1 leverer, bare med mer effekt.

T

Thomas1

Gjest
Er du helt sikker på at en tight effektforsterker skal kunne "stramme" opp noe særlig? Tenker kanskje at kilden din muligens kan være litt snill, eller litt lite frempå i spillestilen? Bruker ikke du en Xindak muse 1.0 deluxe? Ikke noe galt overhode med den altså. Den har jeg hatt gleden av å eie før. Den slo meg ikke som en energisk og livlig spiller.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
4.078
Torget vurderinger
0
SOEDAL skrev:
theStig skrev:
Trenger ikke noe ekstra "slam". Vil bare ha en forsterker som spiller tight og dynamisk.
Er ikke du fra Sørlandet?

Neste helg skal vi teste ut "noe nytt" - med egenskaper som du savner.

Har du anledning til å stikke innom - er det bare hyggelig ;)

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
353
Torget vurderinger
2
Forsøk Hegel H2amk2. Gjør ikke den vei i vellingen så vet ikke jeg. Den har en fantastisk kontroll, høy dempefaktor og har ingen slinger i valsen. Den klarer dette uten at bassen blir borte.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Thomas1 skrev:
Er du helt sikker på at en tight effektforsterker skal kunne "stramme" opp noe særlig? Tenker kanskje at kilden din muligens kan være litt snill, eller litt lite frempå i spillestilen? Bruker ikke du en Xindak muse 1.0 deluxe? Ikke noe galt overhode med den altså. Den har jeg hatt gleden av å eie før. Den slo meg ikke som en energisk og livlig spiller.
Ja, jeg er sikker på at en annen effektforsterker vil kunne bringe lyden noe mer fram. Xindak er litt dempet i øvre mellomtone. Trends 10.1 bringer lyden litt mer frempå, med tydeligere anslag på strenger etc. Det samme gjorde Hegel H2a/P2a. Min erfaring med Vienna Mozart, som jeg har brukt fram til nå, er at den lyder best med forsterkere som vektlegger en tight og lett spillestil. Det samme er nok tilfelle med Vienna Beethoven som jeg har kjøpt nå. En mørk eller myktklingende forsterker er neppe en god kombinasjon med disse høyttalerne.

Forøvrig må jeg si at intrykket mitt av disse høyttalerne så langt er meget godt. Veldig fin dynamikk og en imponerende bass. I tillegg gjør dem de fleste platene mine spillbare. Jeg vet at dette til en viss grad handler om den berømmelige BBC-dipen i øvre mellomtone, men jeg aksepterer dette da jeg har stor glede av musikken som også har mindre optimal lydkvalitet. Jeg spiller rett og slett flere plater på Vienna enn hva jeg feks gjorde med Martin Logan.

Angående signalkilde, så brukes Xindak bare som drivverk. Konverteringen foregår i en Harmony Design DA-9.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
maxmekker skrev:
Forsøk Hegel H2amk2. Gjør ikke den vei i vellingen så vet ikke jeg. Den har en fantastisk kontroll, høy dempefaktor og har ingen slinger i valsen. Den klarer dette uten at bassen blir borte.
Ja, jeg hadde mk1-versjonen av denne for ikke så lenge siden. Det er nok noe med en liknende lydkarakter jeg er ute etter. H2a låt meget fint sammen med Vienna Mozart Grand. Passer nok like godt til Beethoven Baby Grand.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Flageborg skrev:
SOEDAL skrev:
theStig skrev:
Er ikke du fra Sørlandet?

Neste helg skal vi teste ut "noe nytt" - med egenskaper som du savner.

Har du anledning til å stikke innom - er det bare hyggelig ;)
Jo, jeg bor på sørlandet nå. Takk for invitasjonen, men jeg er opptatt neste helg. Kanskje en annen gang?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
JD skrev:
Ut fra det du beskriver, vil jeg tro at en Talk Electronics Tornado i 2- eller 3 serien vil passe deg bra. Disse er nettopp sluttsolgt fra importør her i Norge, men det er noen på bruktmarkedet innimellom. Import er jo også mulig. De spiller med en stram bass, og en stor grad av oppløsning. Kjøpte selv nettopp 200 watts monoblokker fra TE, og ble veldig imponert. Fikk et fundament som jeg aldri har opplevd i min stue før.

Ja, virker som spennende produkter dette. Samme lydidealet som Audiolab kanskje?

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
SOEDAL skrev:
JD skrev:

Ja, virker som spennende produkter dette. Samme lydidealet som Audiolab kanskje?
Har ikke hørt Audiolab, men mener å huske å ha lest at de var noe slappe i nedre del av registeret? Jeg liker nå lyden av Talk i hvertfall, og anbefaler det på det varmeste til de som ikke er redd for å gå litt utradisjonelle veier.

R

Rojoh

Gjest
SOEDAL skrev:
Fikk de nye høyttalerne mine i dag. Vienna Beethoven Baby Grand i sort pianolakk.
Lyden er veldig fin etter min smak. Driver dem nå med en Xindak XA 6950, en ypperlig forsterker, men dens styrker går mest på et rolig og stort lydbilde. Jeg har lagt meg Audiolab på minnet og er åpen for andre forslag.

Fant en test av Q/P hos Lyd og bilde. De skryter av lyden men savner krefter, spesielt i bassen.
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=&testid=2320&p=

Monoblokkene er også testet her, i en såkalt MX-versjon. Finner ikke noe mer info angående dette, Audiolabs nettsider nevner ikke noe om en MX-versjon. http://202.186.86.35/audio/story.asp?file=/1998/8/06mx
Gitt de høyttalerne du har valgt, så fremstår imho Audiolab som et svært spennende alternativ. Mine erfaringer med biamping tilsier at Audiolabs muligheter her vil kunne gi deg en fin oppgraderingsrute fremover gitt at de klangmessig passer. Jeg hadde muligens satset på 8000Q/P i første omgang med opsjon på ytterligere 2 stk. 8000P senere.

Mvh. Johan

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Beethoven baby Grand har desverre ikke mulighet til biwireing/biamping.

R

Rojoh

Gjest
Da blir det litt vanskelig med en slik løsning, ja. Andre mulige alternativer kan kanskje være Chord, Densen, Parasound, Mark Levinson. Hørte forresten noe Carver-greier på Legacy høyttalere. Kanskje noe å sjekke ut? Stramt og tøft som f... Ta en telefon til Maxwell.

Mvh. Johan

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kan jo føye til to poenger; som så ofte ellers så trives 8000P (og 8000M) best sammen med sin tilmente preamp 8000Q. Dernest; forskjellene i praksis mellom stereotrinnet 8000P og monoblokkene 8000M er at sistnevnte har bedre klangfarger og en litt rikere allround lyd, og er litt raskere i PR&T-sammenheng (i hele frekvensområdet), samtidig som de såklart gir en 100% kanaladskillelse, noe som gir et litt større, mer oversiktlig og presist lydbilde med større skala.
I ekstreme tilfeller, når man vet man spiller for høyt, så har 8000M omlag en dB mer å gå på, men det er neppe derfor man kjøper den istedet for 8000P.

Når det så er sagt; 8000P er et sjokkerende bra effekttrinn (især sammen med en Audiolab pre), og har overrasket meg mange ganger med sin svært smittsomme spilleglede, på alt ifra vanskelige KEF R104/3'er, Epos ES14'er, TDL Studio 3'er (hvor den virket påfallende mye mer i kontroll enn en 200W Rotel Michi), på F3/Lyd AudioVector 3, MA Studio 20SE, MA 1800 Gold, KEF R103/4, MA Studio 10, Rega Ela, Naim SBL, Linn Kan og Tukan, og mange mange fler. "Slapp i bunn" er så langt fra sannheten som jeg kan forestille meg. Når det gjelder JD's Talk, så er ikke disse veldig forskjellige fra Audiolab, ganske riktig gjettet.

Mvh Vidar P

U

utgatt60135

Gjest
Hegel og VA ville nok utligne hverandre litt men de har du jo pussig nok solgt :). VA har, imo, en utpreget myk stil som man kan like eller misslike.

Jeg sammenlignet et Audiolab sett med MF A5 på Audio Physics. Jeg syntes A5 hadde en litt friskere stil som kanskje passer VA bedre? Om den er bedre generelt er jeg mer i tvil om.

R

Rojoh

Gjest
Et annet moment som vel forsåvidt har vært nevnt tidligere; er matchen mellom de ulike elektriske komponentene. Både Doxa og Talk er nevnt som mulige kandidater til effekttrinn her i tråden. Jeg hadde en "merkelig" opplevelse med begge disse. Doxa på Patos Lyric 402 låt ullent og slapt, og jeg undret virkelig over lyden. Fikk kastet på en god rørpre, og ved å fikle litt med rør kom "hurtigheten" og drivet tilbake.

Samme fenomen gjorde seg gjeldende med Talk effekttrinn på Triangle Antal høyttalere. Litt ullen, bløt og seig gjengivelse før vi fant frem til riktig rør i preampen. I begge tilfeller var det slett ikke snakk om endringer i effekttrinnets evne til å drive høyttalerne, men regelrett et tonalt problem. Dette vil nok favorisere et oppsett hvor komponentene passer hverandre, og kanskje favoriserer merker som leverer helhetlige løsninger?

Mvh. Johan

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rojoh skrev:
Et annet moment som vel forsåvidt har vært nevnt tidligere; er matchen mellom de ulike elektriske komponentene.
........
Dette vil nok favorisere et oppsett hvor komponentene passer hverandre, og kanskje favoriserer merker som leverer helhetlige løsninger?

Mvh. Johan
Dette med kompatibilitet og synergi (elektrisk og spillestilsmessig) tror jeg er et viktig poeng; det er langt mer som foregår mellom utgang og inngang enn man tenker over. En ting er store elektriske poenger som utgangsimpedans, gain, inngangsimpedans etc; bokser som kan være glimrende hver for seg trenger overhodet ikke passe sammen slik at de utgjør en suveren enhet elektrisk sett.
En annen ting er at jeg har liten tro på at man kan korrigere en "feil" i en boks ved å introdusere noe i retning av den motsatte feil i en annen boks. Det har jeg hørt begredelige resultater av mer enn en gang, og det er like stor sannsynlighet for at en ikke-tiltenkt kombinasjon av bokser kan medføre en summering av dårlige egenskaper, istedet for en summering av de gode... lik det eller ei. Når det gjelder det musikalske aspektet av synergi, så har jeg iallefall langt bedre erfaringer med bokser som trekker i samme retning; de vil ofte uviktiggjøre hverandres feil, og forsterke hverandres sterke sider.

Mvh Vidar P

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Lyngen skrev:
Hegel og VA ville nok utligne hverandre litt men de har du jo pussig nok solgt :). VA har, imo, en utpreget myk stil som man kan like eller misslike.
Ja, Hegel og Vienna var en god match. Ingen tvil om det.

Den myke stilen til Vienna som du beskriver er jeg bare delvis enig i. De modellene som jeg har vært borti har alle en demping i den nedre diskanten, og en litt kraftig mellomtone. Dette gir et lydbilde som nok mange vil beskrive som "myk", men jeg opplever det vel litt annerledes. Hvis jeg skal beskrive disse høyttalerne vil jeg heller vektlegge det dynamiske og store lydbildet, kombinert med en veldig fin bass. Kassene er så solide og godt avstemt at dette sammen med de gode elementene gir en lyd som oppleves stram til tross for de frekvensmessige avvikene. Man kan si at jeg opplever lyden mer som fyldig enn som myk. Det er derimot viktig at jeg får tak i en stram forsterker da en forsterker som feks er litt "varm" eller "myk" fort vil få sine karaktertrekk tydeliggjort pga de frekvensmessige variasjonene nevnt ovenfor.

Jeg kan ellers presisere at jeg ikke er ute etter en forsterker som skal utligne Viennas feil. Jeg trenger bare en nøytral forsterker som kan holde høyttalerne godt i "tømme".

T

Thomas1

Gjest
Da har jeg hatt gleden av å ha 10 tusenkroners saken fra Lyngdorf hjemme i stuen i en uke. Skal si den satte fokuset der det skal være! nemlig på nærværet i musikken. Jeg koblet den på den intergrerte i21 fra Primare. Musikken "fløyt" mye lettere, dynamikken kom frem, bakgrunnen ble sortere og ikke minst, jeg fikk lyst til å spille flere cder. Kan anbefale deg å prøve den for se om den passer inn hos deg.

Topp Bunn