Strømregenerering Purepower m. batterier

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
GFE skrev:
Endre Askeland skrev:
Det er ikke mulig å forandre frekvensen på utspenningen fra PPP. Frekvensen er 50Hz Konstant.

Endre

OMF skrev:
Hei!

Dette synes jeg absolutt er spennede utstyr!

Ser at noen synes det er gøy å hasselere med reklame/test tekster.

HiFi News testet PS audio sin PPP - og viste at utgangene på denne hadde en lavere impedans enn det støpselet hadde - altså at den kunne levere mer strøm en det støpselet kunne (dette gjelder selvsagt peakbelastninger - ikke kontinuerlig!).

En viss tilførsel av overharmoniske - slik som PPP sin MultiWave tilfører er absolutt av et gode, og gjør at lyttene kan lades mer en 2 ganger pr/periode - noe som har flere positive effekter for strømforsyningen (bla mindre peakbelastninger).

Vurderer selv en løsning som dette, eventuell en enkel AC inverterer drevet av 1 bilbatteri eller 2 til å fore en PPP eller lignende!

Har denne mulighet til å endre utfrekvens eller benytte ulie "sinusfunksjoner" slik som PPP har...?

Hva koster den...?

Mvh
OMF
Hei Endre,

Har PS audio da gått vekk fra dette på nyere modeller, den gamle jeg har setter man den frekvensen man ønsker ut eller misforstår eg her?

Mvh
Geir
Det er helt korrekt det Endre skriver. Frekvensen er fast på 50 hz, og kan ikke stilles på. Når det gjelder MultiWave så har det bare et alternativ som er MW1.
Du kan heller ikke endre spenning. Den står fast på rundt 230 v.
De har med andre forenklet Premier i forhold til tidligere utgaver, som hadde mange flere valgmuligheter.
 
A

atlechri

Gjest
Jurassic skrev:
Samleren skrev:
Man kommer ikke unna Ohm's lov selvsagt. Men tenk deg ar du har 210volt nettspenning, tilknyttet utstyrs impedans vil trekke strøm relatert til påtrykt spenning. Når PP hever spenningen til 230volt vil selvsagt det samme utstyret trekke mer strøm ved samme impedans. Trenger ikke harselere med Nobel for å forstå dette. Jeg spør om noen har erfaring med produktet, ikke etter skeptikere som virker noe ustø i sine elektrokunnskaper.

Samleren
Skeptikere som virker ustø i sine elektrokunnskaper:

P=U*I
P=Effekt (Watt)
U=Spenning (Volt)
I=Strøm (Ampere)



Det er Ohms lov og hvis en ikke klarer å bruke en så enkel formel er det et under at en i det hele tatt klarer å slå på en datamaskin.
Dette er feil. Loven det her refereres til er en utledning av Joules lov:
Q = P*t = I²*R*t
Ohms lov:
R = U/I eller som vi ofte sier U = R*I (Husk på Uri Geller, han med skjeene)

P = U*I pleier vi også ofte på godt norsk å kalle effektformelen.

Mvh Atle
 
J

Jurassic

Gjest
Joda du har rett Atle men P=U*I blir ofte omtalt som Ohms lov så jeg tok den forenklede versjonen.

Veldig pirkete du er ;)
 
A

atlechri

Gjest
fibreist skrev:
Hei Jurassic.
Kan du ikke bare si det du mener,at purepower er humbug og tull
og at de som kjøper er idioter.
Så kan jo vi som har handlet nyte stabil strøm og bedre.
Mvh.
Hei
Jeg tror ikke det er det Jurrassic mener. Det han vel egentlig prøver å fortelle er at hvis du ikke driter penger så vil du nok få et mye bedre resultat hvis du putter penga dine i et sett nye høyttalere eller platespiller fremfor å bruke dem på tivoliprodukter.
Det produktet som det refereres til i denne tråden er ikke noe annet en en online UPS. Ikke noe spesielt bra sådan heller. De skryter av at den er trafofri, da har den selvfølgelig ikke noe galvanisk skille heller. Hvorledes en uten galvanisk skille skal være bedre enn en med til dette formålet, er mer enn jeg begriper.
UPS = Uninterruptible Power Supply
SMPS = Switch Mode Power Supply
Tror det var noen som blandet disse korta i tråden her også.

Mvh Atle
 
A

atlechri

Gjest
Samleren skrev:
atlechri skrev:
Tidsfordriv Jurassic 8)
Mvh Atle
Ser at du også ikke forstår, og bruker forumet som kverulerende tidsfordriv.

Samleren
Det var å pirke i lovverket til Jurassic som var tidsfordriv.
Når du skriver at jeg ikke forstår og videre at jeg driver med kverulerende tidsfordriv så syntes jeg det er ganske sterke anklager. Videre så foreslår jeg at moderatorene ser på språkbruken din.

Mvh Atle
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Det er riktig. Fra og med PPP er frekvensen på spenningen ut fra PPP konstant 50Hz, eller konstant 60Hz avhengig av hvilket land du bor i. På eldre produkter fra PS Audio har du muligheten til å variere frekvensen på utspenningen, men ikke på PPP.

mvh
GFE skrev:
Endre Askeland skrev:
Det er ikke mulig å forandre frekvensen på utspenningen fra PPP. Frekvensen er 50Hz Konstant.

Endre

OMF skrev:
Hei!

Dette synes jeg absolutt er spennede utstyr!

Ser at noen synes det er gøy å hasselere med reklame/test tekster.

HiFi News testet PS audio sin PPP - og viste at utgangene på denne hadde en lavere impedans enn det støpselet hadde - altså at den kunne levere mer strøm en det støpselet kunne (dette gjelder selvsagt peakbelastninger - ikke kontinuerlig!).

En viss tilførsel av overharmoniske - slik som PPP sin MultiWave tilfører er absolutt av et gode, og gjør at lyttene kan lades mer en 2 ganger pr/periode - noe som har flere positive effekter for strømforsyningen (bla mindre peakbelastninger).

Vurderer selv en løsning som dette, eventuell en enkel AC inverterer drevet av 1 bilbatteri eller 2 til å fore en PPP eller lignende!

Har denne mulighet til å endre utfrekvens eller benytte ulie "sinusfunksjoner" slik som PPP har...?

Hva koster den...?

Mvh
OMF
Hei Endre,

Har PS audio da gått vekk fra dette på nyere modeller, den gamle jeg har setter man den frekvensen man ønsker ut eller misforstår eg her?

Mvh
Geir
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.837
Antall liker
5.489
Sted
Holmestrand
Samleren skrev:
Man kommer ikke unna Ohm's lov selvsagt. Men tenk deg ar du har 210volt nettspenning, tilknyttet utstyrs impedans vil trekke strøm relatert til påtrykt spenning. Når PP hever spenningen til 230volt vil selvsagt det samme utstyret trekke mer strøm ved samme impedans. Trenger ikke harselere med Nobel for å forstå dette. Jeg spør om noen har erfaring med produktet, ikke etter skeptikere som virker noe ustø i sine elektrokunnskaper.

Samleren
Det er opptil flere elektroingeniører blant skeptikerne. Jeg er en av dem. Jeg har ingen agenada her, kan bare ikke forstå at apparatet kan levere som det loves. Oppfatningen er basert på svært støe og velprøvde elektrokunnskaper.
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei.
Jeg har purepower og er ekstremt fornøyd.Den løfter lyden på alle områder.Jeg unner alle å prøve.Dette virker.
Fåreslår at de som er mer opptatt av teknikk og diskusjon,henvender seg direkte til leverandøren.De er meget hyggelige og svarer kjapt på henvendelser.
Mye bedre enn å bruke helgefri til ørkesløse diskusjoner om noe dere ikke har prøvd.
Mvh
 
Topp Bunn