Strømkabler

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
lark skrev:
Rhesus skrev:
Skal skjermen skjerme for innstrålt og utstrålt i forhold til apparatet må skjermen termineres i apparatet.
Selv om skjermen er forbundet til jord i vegg-enden av kabelen, har den jo kontakt til chassis gjennom jordledningen i kabelen.
Det er korrekt. For høye frekvenser kan impedansen i denne ledningsstumpen bli så høy at skjermern er uvirksom. Terminer skjermen mot jord i begge ender.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Cundis skrev:
Har jobbet i et par studioer, og der har kabler vært et ikke tema. De brydde seg rett og slett ikke om det. Når jeg har nevnt kablenes dårlige kvalitet i studio, har de ikke vært fremmed for at det faktisk finnes bedre kabler, men i et studio er det MANGE av de.. Tenk deg da prisen på å oppgradere..! Spesielt når man tenker på hva en highend kabel koster.. :p

Studio Nordost :eek:...........blir mørkredd av mindre!
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
jeg gidder ikke å mene så mye om effekten av super dyre nettkabler, men tenker at når man har brukt lassevis av penger på fancy utstyr så skader det jo ikke så mye å fikse noen pene kabler, det trenger jo ikke å koste allverden heller.
furutech FP-314Ag nettkabel kr. 240,-/m

furutech plugger FI-11 og FI-E11 kr. 270,-/stk


Kabelstrømpekit fra microplex Kr.33,-


Det blir totalt 813 kroner.
Kablene er da lagd av noe jeg får håpe er skikkelige kvalitetsprodukter og ser ut som en million dollars :)
 
Topp Bunn