Stovers verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.950
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk så mye Valentino :) End of endgame, den dekker nok det hele ja, tror kona også vil gi tommer opp for den(y)
    Akkurat der er Vidar P et eksempel til etterfølgelse, flink til å sette pris på det eksklusive og kostbare, samtidig hylle det rimelige eller det som har høy VFM.
    Var hjemme hos Vidar og hørte på den komboen. Det var der jeg fikk øy...ørene opp for AT33-serien. Jeg er nå på min andre PTG.

    Eller så må jeg si; bra jobbet, S.
    Du har i allefall ikke fritidsproblemer (y)
    Moro å følge med på gjøren og laden.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Eller så må jeg si; bra jobbet, S.
    Du har i allefall ikke fritidsproblemer (y)
    Moro å følge med på gjøren og laden.
    Hyggelig emotikon 😊 joda, prøver å by litt på meg sjøl her på forumet. Er ikke bygget for 4 uker fri flere ganger i året, fyllt med passivitet 😁
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I et forsøk på å runde av de siste ukers skriblerier av ulike slag ;)

    Kan hende ser det ut som jeg skryter på meg et i overkant høyt aktivitetsnivå der en typisk står opp kl. 5 på morran og holder det gående til midnatt?
    Show off er ikke hverdagen her i gården. Jeg liker å holde på, men det kommer periodisk og naturlig. Øvrig tid tilegnes familie, hvile og livets latskap.

    Vår ringe bolig skriker etter oppgradering i noens øyne. Vi derimot har mest fokus på at den skal være et godt sted å være, men innser samtidig at alle materialer har sin livsbegrensning. Bylokalet er et resultat av å skulle erstatte høye leiekostnader knyttet til konas bivirksomhet, med eget eie og større fleksibilitet ift bruk/ tilgang. Hytta sorterer under kategorien "lykketreff" der prisen var lav tatt i betraktning hva vi fikk, høy grad av bruksglede og fin beliggenhet, hytte og sted med sjel. Kun litt arbeid med tilpasning for helårsbruk uten å endre særlig på at den faktisk er bygget i 1975.

    To nøkterne biler har vi også og vi sitter igjen med ekstravagansen i husholdet, nemlig Hi-Fi og den er ikke det verste eksempel innen kategorien heller!

    Apropos bil, for dem det måtte interessere :) Bilen er på veien igjen, eneste mangel er slark i førersetet og må fikses innen midt juli. Her skulle Møller ha 22K for å montere nytt understell til setet. Jeg har gitt opp å diskutere gyldigheten av denne slarken og har I dag hentet et brukt, tilsvarende sete hos den lokale skraphandleren til den nette sum av kr 1245,- Det monterer/ skifter jeg sjøl og håper/ tror det passerer EU øyet. Om ikke så har setet 3 mnd reklamasjonsmargin.
    Akkurat her mener jeg Møller har bommet, blir ikke EU kontroll der om 2 år.

    Med unntak av innkommende lydanlegg til hytta, er det ingen andre hi-fi planer annet enn å lytte til- og rippe musikk..... og se fotball og tennis, plagsomt spennende kamper i Paris, tennis er en av mine favorittidretter.

    God aften i shortsværet :cool:
    IMG_1760.jpeg
     
    Sist redigert:

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Endelig hjemme fra jobb og fire uker fri i horisonten. Det har vært kanonvær mens jeg har vært borte, bra for alle andre og nå kommer regnet 🤩
    Barnebarn fra første minutt, en gave til oss eldre. Det blir 2 uker med mye tid med dem.

    Nytt sete i bilen på plass. Etter å ha flyttet over dette panelet fra gammelsetet, fungerte det nye. Blir spennende imorgen, godtar Møller det nye 1245,- setet?
    IMG_1847.jpeg


    Kjøpe, kjøpe, har kjøpt alternativ platespiller. Får komme tilbake til hva det er når den er hentet på Østlandet om ikke veldig lenge. Tror den får den uåpnede AT pickupen montert på nesen.

    Hytteanlegget hentet og satt opp midlertidig hjemme i stua. Dette tror jeg vil passe perfekt på hytta, enkelt og mer enn greit over blåtann
    IMG_1845.jpeg
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    har kjøpt alternativ platespiller. Får komme tilbake til hva det er når den er hentet på Østlandet om ikke veldig lenge.
    Alltid spanande. Eg trur jo du kjem til å enda opp med Solstice eller LP12/Aro til slutt, det berre kjem til å ta litt tid :sneaky:
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Bilen ble EU godkjent idag, med bruktkjøpt sete til kr 1245,- versus alternative 22K seteunderstell.

    Det har vært en lang og innholdsrik dag.
    Kommer tilbake til platespillerdebatten etterhvert. Kvelden avsluttes med en kald….
    IMG_1855.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Med tanke på hvor lite vinyl jeg spiller ville kjøp av en ny Majik LP12 være i overkant råflott og enda verre, en Naim Solstice være galskap, prisen tatt i betraktning.
    Linn LP12 er vakrest med god margin og et eksemplar til salgs med fluted eller aphromosia plinth så fristende ut, men så var det alder da og usikkerheten som følger med det.
    Da dukket det opp noe annet spennende og med en pris som passer mitt bruk, vipps så ble det kjøp. Det er også en design som ikke er helt ukjent i Naimkretser, relativt enkel å ha med å gjøre er den også.

    Mht Solstice, kan hende er det en Clearaudio, ikke helt Naim, men de har hatt fingrene på designet. Aro 2, phonoforsterker, psu mm. Den fremstår som en LP12 killer så langt jeg kan lese.

    Som om ikke kjøp av platespiller var nok, her er det enda mer på gang, noe inn, annet ut. Nei, det er ikke NAC 332 selv om jeg ikke ser bort ifra at jeg eier en sånn en gang i fremtiden, mer enn Solstice som jeg tror er utopi for min del.

    Hytteliv idag, kombinasjonen hardt arbeid, kaffe med kone, god mat og drikke og Lou Reed fra nyanskaffet lydanlegg.

    S 😊

    IMG_1866.jpeg
    IMG_1865.jpeg
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    Vert spanande å sjå, @Stover. No har du kanskje meir eller mindre avslørt at vi ventar på ein Rega ;)

    Eg liker designet på LP12, og at dei har 50 år med kontinuerleg utvikling. Har Thorens sjølv, og tykkjer LP12 er veldig dyrt. Men fint og stilig.

    Kva det andre er, er sjølvsagt eit mysterium enno :p
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vert spanande å sjå, @Stover. No har du kanskje meir eller mindre avslørt at vi ventar på ein Rega ;)

    Eg liker designet på LP12, og at dei har 50 år med kontinuerleg utvikling. Har Thorens sjølv, og tykkjer LP12 er veldig dyrt. Men fint og stilig.

    Kva det andre er, er sjølvsagt eit mysterium enno :p
    Rega er feil Tweedjakke 😊 mht pris på LP12, er enig, men flotte og spennende kreasjoner, noe helt for seg sjøl, på godt og vondt vil nok mange si.
    Prøver meg på David Sylvain
    IMG_1870.png
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.193
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sipert! Riktig god helg herfra! 😁👍
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Apekatten skal ned fra skuldra, leken er over 😊

    Bauer dps har tidligere vært i mitt eie, deretter innom ca. tre andre eiere, men snart tilbake hos meg. Denne gangen skal den settes opp og tas i bruk.
    IMG_1883.jpeg


    Et sånt eierskap kan ikke passere meg så Atom HE erstattes av en Nait 50.
    IMG_1863.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med flott spiller og jubileumsforsterker! Her går det unna! 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har sett litt nærmere på Bauer dps du har kjøpt/gjenanskaffet deg og virkelig en flott spiller. Enkelt og meget stilrent design. 😊
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har sett litt nærmere på Bauer dps du har kjøpt/gjenanskaffet deg og virkelig en flott spiller. Enkelt og meget stilrent design. 😊
    Veldig enig der om jeg skal få si det sjøl, enkelt og stilrent. Husker ikke helt hvorfor jeg aldri spilte på den, tror det var oppussing og anlegget nedpakket. Det ble montert og snurret, lærte den å kjenne, men må begynne litt pånytt.
    Det er ikke siste versjon 3, men den kan oppgraderes. Håper og tror det kan gjøres i steg, men har egentlig ingen planer der 😅


    Den påmonterte Rega armen kan skiftes til Bauer eller Schrøder uten å skifte armbordet, så langt jeg vet. Mange muligheter, får få den i hus og gjøre status.

    Bauer var veldig imøtekommende pr. mail tidligere, mens denne gangen drar det ut.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Er på snartur med fruen på Østlandet i dritværet, kjører Nordover til et mer levelig klima snarlig, via Vestlandet da 😊

    Igår ettermiddagplukket vi opp Bauer dps hos @Chalshus i Horten. For en hyggelig og imøtekommende fyr, dette var ikke hverdagskost, det var en fornøyelse å treffe deg @Chalshus 😊

    Jeg fikk lyttet litt til et særdeles spennende musikkanlegg og fikk med meg en pose hjemmelagde kanelboller på kjøpet, smak og utseende de beste kanelbollene i verden, fruen sa seg enig.
    IMG_1995.jpeg
    IMG_1994.jpeg
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.491
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Takk for hyggelige ord. Og takk i like måte. Alltid positivt å treffe mennesket bak nicket. Artig at platespilleren har gått en runde og er tilbake hos tidligere eier.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Bauer dps er pakket ut og demontert.Dette er en pre dps 2 og 3 og veksling mellom 33/ 45 gjøres ved å trinne remmen på motoren :)

    Jobber med å avklare om det finnes relevante forbedringer. Utover det kommer jeg til å koste på meg ny motor av versjonen som står på og antakeligvis la det bli med det. Kanskje en annen arm etterhvert.

    Motorversjonene dps 2/ 3, krever utskifting av base og psu med mer og det koster for mye, men avventer svar fra Bauer om råd.
    Jeg liker designet og dets enkelhet-

    IMG_2016.jpeg
     
    Sist redigert:

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sommerdager på hytta med barn og barnebarn. Kaffe, Gulrotkake, iskrem og godt vær, et godt liv 😊
    Tankene går til småprosjektene og til platespilleren. Har fått to oppgraderingsforslag fra Bauer. Det ene er for mye penger, det andre fristende. Ikke de helt store problemstillingene her ifra med andre ord.

    Ser også frem til å motta Nait 50, har en liten plan for musikkanlegget fremover der den inngår som et alternativ å kose seg med.
    IMG_2031.jpeg
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Med tanke på hvor lite vinyl jeg spiller ville kjøp av en ny Majik LP12 være i overkant råflott og enda verre, en Naim Solstice være galskap, prisen tatt i betraktning.
    Linn LP12 er vakrest med god margin og et eksemplar til salgs med fluted eller aphromosia plinth så fristende ut, men så var det alder da og usikkerheten som følger med det.
    Da dukket det opp noe annet spennende og med en pris som passer mitt bruk, vipps så ble det kjøp. Det er også en design som ikke er helt ukjent i Naimkretser, relativt enkel å ha med å gjøre er den også.

    Mht Solstice, kan hende er det en Clearaudio, ikke helt Naim, men de har hatt fingrene på designet. Aro 2, phonoforsterker, psu mm. Den fremstår som en LP12 killer så langt jeg kan lese.

    Som om ikke kjøp av platespiller var nok, her er det enda mer på gang, noe inn, annet ut. Nei, det er ikke NAC 332 selv om jeg ikke ser bort ifra at jeg eier en sånn en gang i fremtiden, mer enn Solstice som jeg tror er utopi for min del.

    Hytteliv idag, kombinasjonen hardt arbeid, kaffe med kone, god mat og drikke og Lou Reed fra nyanskaffet lydanlegg.

    S 😊

    Vis vedlegget 931852 Vis vedlegget 931853
    Ikke alle som mener Solstice er en LP12-killer. Peter Swain @ Cymbiosis mener den er på Akurate
    LP12 nivå, men at Klimax LP12 er langt bedre. Går i følge ham også tregt med salget av de 500 ex som skulle produseres.
    Har nylig oppgradert min spiller med Klimax Radikal 2. Dyrt, men verdt det for meg.
    Lykke til med ny platespiller!
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ikke alle som mener Solstice er en LP12-killer. Peter Swain @ Cymbiosis mener den er på Akurate
    LP12 nivå, men at Klimax LP12 er langt bedre. Går i følge ham også tregt med salget av de 500 ex som skulle produseres.
    Har nylig oppgradert min spiller med Klimax Radikal 2. Dyrt, men verdt det for meg.
    Lykke til med ny platespiller!
    Hyggelig å høre fra en LP12 entusiast her H 😁 Det er få om ingen som slår en lp12 visuellt og den spiller musikk også. Et ankepunkt er prisen, men ikke minst det «sjarmerende» designet, fjærjustering for vertikal bounce etc.

    Dersom jeg oppgraderer min Bauer til siste versjon er jeg totalt sett rett over Majik prismessig. Tidligere lp12 eiere mener også at Bauer er på høyde med all sin enkelhet.

    Peter Swain er kanskje ikke helt objektiv ift lp12 vs Solstice 😊 ihuga ekspert og fantast som han er, positivt ment. Utover det mener jeg ikke så mye om Solstice annet enn at mange eiere er fornøyde.

    For egen del, skal jeg oppgradere til versjon 2 eller beholde den jeg har og kan hende kjøpe en lp12 seinere? Hvem vet, annet enn at jeg ikke spiller veldig mye vinyl akkurat nå, noe å tenke på det også.
    Et annet spørsmål for egen del, bruke noen lapper for å løfte den nær siste versjon eller beholde det gamle, godt nok 😁
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: FZ

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Oppfatter Peter som ganske objektiv når det kommer til Linn vs Naim. Han er vel en av de største forhandlerne i UK for både Linn og Naim.
    Men oss som har brukt mye penger og tid på en platespiller er nok ikke 100% objektive 🙂
    Jeg har for min del landet på LP12 for lenge siden og liker konseptet med å kunne oppgradere spilleren når det kommer revisjoner. Liker også tanken på at det med stor sannsynlighet vil være reservedeler å oppdrive i uoverskuelig framtid. Ikke alle spillere hvor det kan forventes.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det fine er at det finnes alternativer og ja, Linn kan oppgraderes etter ønske og lommebok. Av en eller annen grunn har den forfulgt meg så jeg forstår fasinasjonen din 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: FZ

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.491
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    På den nyere utgaven av DPS har de byttet ut granittplatene med en i 10mm alu. Det kan være verdt å prøve og bør ikke koste så mye heller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn