Stovers verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Nydelig hytte😊👍
    Kan du fortelle litt om hva om er på de tre nivåene.
    Tipper at inngangen er til venstre.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    IMG_1513.jpeg

    Tusen takk 🌟
    Anneks i feil stil til venstre, ca. 20kvm med kjærkomne areal, men halvlaft av noe slag.

    Hytta er ca 70-75kvm. Bakerst til høyre inngang til en bod og inngang hytta inn til venstre i samme område.
    Kjøkken, gang/ garderobe, bad og et soverom.

    Deretter opp en liten trapp til nivå 2, stuen, utgang veranda og et større soverom.

    Opp en ny trapp til hemsen (barnebarnas domene), der det finnes nok et soverom (gavelvindu pluss nytt vindu.

    Hytta har strøm (oppgradert til 3- fase 50A, offentlig vann og avløp, dusj, oppvaskmaskin etc. allikevel synes vi sjelen fra 1975 er beholdt.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Et par dager på hytta gjorde susen ift montasje av nyvinduer. Hytta har kun fastkarmvinduer og det er derfor dårlig med rømningsvei fra soverommene.

    Jeg strippet ned og gjorde klart, snekkeren brukte en dag på å sette dem inn, meg som assistent. Fagfolk altså 👍

    Dette vinduet, 110x168cm rigget kona og jeg inn lørdag. Benyttet sekketralle ala @666 Lasse, med godt resultat, gulvteppe osv. Her står det og venter på en åpning i bakgrunnen :)
    Vis vedlegget 924305
    Her er mesteparten av vinduene montert, gjenstår det i gavelen, samt et 80x160cm åpnevindu som skal monteres rett under. Sistnevnte blir nok et i overkant stort åpnevindu, burde vært kombivindu, men gjort er gjort.
    Dette er baksiden av hytta, hytta skal beises i sommer
    Vis vedlegget 924306
    Veldig fin hytte dere har.
    Du blir automatisk medlem av sekketrallas venner.
    Lasse
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk så mye. Tralla er nå lagret under hytta, skal kjøpe en oppgradert for hjemmebruk 😊
    IMG_1618.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner godt du bruker mye tid på hytta 😊
    😅 sant det, stadig noe, sønn av far min, liker å holde på, god til å late meg også 😉

    Som om ikke hytta var nok, eller hus for den saks skyld, etter noen timer foran anlegget måtte jeg ta meg i nakken.

    Denne boksen var elegant, elektrisk håndbrekk. Bremsesylindre enkelt kjørt tilbake
    IMG_1663.jpeg

    Caliper av. Her så det ut…. sa brura
    IMG_1664.jpeg
     
    Sist redigert:

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Så var det bråstopp igår kveld siden begge boltene til caliperklaven sitter bom fast, de rikker seg ikke, rustløser eller ikke.
    Jeg kaster inn håndkleet og avtale med Møller er gjort. Jobben i seg sjøl er mer enn håndterbar, men man får være mann til å løse oppgaven, enten det er å utføre sjøl eller å innrømme at dette finnes det fagfolk til som har rett verktøy, løftebukk mm.

    Det gir meg tid til å lytte til musikk, justere litt på rommet og høyttalere. Full toe in nå der jeg såvidt ser innervegg høyttaler. Funker fint dette.
    IMG_1669.jpeg


    Musikk fra egen samling, rippet til Melco. mange gode musikkstunder med f. eks denne.
    IMG_1662.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Undertegnede har hatt en tendens til å selge unna, når nytt kommer inn. Tanken er antakeligvis (har ikke spurt ordentlig før nå) å skulle rettferdiggjøre nykjøp? I mange tilfeller er det småpenger det er snakk om ved salg og i etterkant kunne den vært "kjekk å ha" allikevel. Et ekstremt godt eksempel er Neat Iota, disse har jeg hatt i to omganger og burde vært beholdt. Små, relativt lettdrevne høyttalere og velspillende. Idiotisk altså.

    Lurer på om denne havner i samme kategori som Iota? Jeg mangler fremdeles et lite anlegg på hytta som tåler mangel på internett. Heldigvis har jeg kaffe tilgjengelig mens jeg tenker :coffee:
    IMG_1559.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kaffestopp på Stjørdal, på vei til …. Hytta 😊
    IMG_1693.jpeg

    Du kjenner på økt motstand mellom kjede og fil at, nå er skjæret skarpt 😉 løvskogen skal reduseres

    IMG_1695.jpeg


    Så langt er dette årets plate for meg. Melodiføringene er en ting, men tekstene! Å få sagt så mye viktig om livet, med så få og enkle ord er Kunst!
    IMG_1571.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    For meg som følger oljearbeiderturnus (14-28dg) gjelder nøysommelig planlegging av oppgavene for de tilmålte friperiodene. Oppsummert etter 28 dager…..de blir aldri som planlagt 😊

    I min verden nytes livet med arbeidsoppgaver like godt som med avslappende sysler, selv under de 14 dagene jeg er på jobb i sjøen.

    Jeg vil si, ja takk, begge deler. Variasjon og mangfold og hele tiden ha fokus på hvor priviligert en er og hvor godt livet er mens det pågår, uansett hva en gjør eller hvor en er.

    Nettopp ankommet hytta en av de siste dagene.
    Lunch 😊 Ps! Legg merke til kjøkkeninnredningen fra 1975 som idag lever sammen med noe fra Ikea ala 2022.
    IMG_1694.jpeg

    En kort stans en av de siste dagene, på vei hjem fra hytta. E6 venter.
    IMG_1689.jpeg

    Eller bare å nyte utsikten, hvile og kose seg.
    IMG_1677.jpeg

    Lytte til musikk og nyte noe godt i et glass på kvelden.
    IMG_1715.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hytta mangler musikk ut i rommet, musikk fra hodetelefoner…. alt til sin tid. Klarer ikke å bestemme meg.

    Har ikke internett her, så blåtann fra mobil er det jeg ser for meg. Naim Atom er testet ut, men blåtann forringer lydkvaliteten såpass at pris vs ytelse ikke kan rettferdiggjøres.
    Høyttalere må være av det minste slaget og dessverre kan hende en «alt i ett boks».

    Sonos? One krever internett og har ikke blåtann. De har andre bokser også, men hva med lydkvalitet?

    Trenger lyd i bylokalitetene også, kan Focalhøyttalerne fungere her mon tro? Komner tilbake til den.

    En sånn en dukker stadig opp i hodet.
    IMG_1716.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hytta mangler musikk ut i rommet, musikk fra hodetelefoner…. alt til sin tid. Klarer ikke å bestemme meg.

    Har ikke internett her, så blåtann fra mobil er det jeg ser for meg. Naim Atom er testet ut, men blåtann forringer lydkvaliteten såpass at pris vs ytelse ikke kan rettferdiggjøres.
    Høyttalere må være av det minste slaget og dessverre kan hende en «alt i ett boks».

    Sonos? One krever internett og har ikke blåtann. De har andre bokser også, men hva med lydkvalitet?

    Trenger lyd i bylokalitetene også, kan Focalhøyttalerne fungere her mon tro? Komner tilbake til den.

    En sånn en dukker stadig opp i hodet.
    Ja, si det. Spørs hvor smått det skal være. Vi har et par Argon høyttalere - àla de nedenfor - i den lille leiligheta i Finland og er veldig godt fornøyde med disse. Veldig stabile i forhold til Bluetooth, helt ok lyd, rimelige og det trengs kun en strømledning. :)

    Edit: Var feil henvisning tidligere. Àla disse er det vi har.

    Alto.JPG
     
    Sist redigert:

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.594
    Antall liker
    3.130
    Torget vurderinger
    0
    For meg som følger oljearbeiderturnus (14-28dg) gjelder nøysommelig planlegging av oppgavene for de tilmålte friperiodene. Oppsummert etter 28 dager…..de blir aldri som planlagt 😊

    En kort stans en av de siste dagene, på vei hjem fra hytta. E6 venter.
    Vis vedlegget 925848
    Når du skifter fra asfalt til grusveier så slipper du mye av den planleggingingen...... (y)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.402
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Her går det unna! Skjønner ikke at du får tid til alt. Ha en flott dag! 😃
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har du kasta ut Kerr, eller er det fleire bylokalitetar?
    Kerr står trygt hjemme, i en enebolig 6km fra sentrum 😁 Har et sett Focalhøyttalere stående også. I tillegg til hytta har vi kun en lokasjon i byen, på Møllenberg, så nært sentrum du kan komme egentlig. Kunne godt ha tenkt meg lyd der også, men ikke høyt prioritert.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ja, si det. Spørs hvor smått det skal være. Vi har et par Argon høyttalere - àla de nedenfor - i den lille leiligheta i Finland og er veldig godt fornøyde med disse. Veldig stabile i forhold til Bluetooth, helt ok lyd, rimelige og det trengs kun en strømledning. :)

    Edit: Var feil henvisning tidligere. Àla disse er det vi har.

    Vis vedlegget 925875
    Takk så mye, liker sånne tips og linker 😁 Denne skal jeg sjekke ut Einstein. Har sett på lignende ala Airpulse
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Her går det unna! Skjønner ikke at du får tid til alt. Ha en flott dag! 😃
    Det skal jeg si deg, vakler litt hit og dit, tar i mye forskjellig, men blir aldri ferdig med noe 😅

    Spøk til side, disse 3 ukene tok jeg mål av meg å få unna litt, til vanlig er jeg mye latere enn dette 😬😉

    En fin dag til deg og 👍
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Når du skifter fra asfalt til grusveier så slipper du mye av den planleggingingen...... (y)
    Litt usikker på denne 😉😊 Varierer ved å kjøre gamle og nye E6 hjemme ifra frem til Hell/ Værnes. Deretter E6 til innerst i Fættenfjord og litt til. Deretter 2 mil på gøyale asfaltveier, kun grus de siste 4-500m inn til hytta.

    E6 bygges ut for tiden, mye dårlig vei og sånn sett kan det fort bli litt grus de neste årene. Plukka forresten ut litt småstein fra dekkene igår og jammen fant jeg en liten stålsplint også 😬
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.419
    Antall liker
    3.536
    Sted
    Sunnmøre
    Kerr står trygt hjemme, i en enebolig 6km fra sentrum 😁 Har et sett Focalhøyttalere stående også. I tillegg til hytta har vi kun en lokasjon i byen, på Møllenberg, så nært sentrum du kan komme egentlig. Kunne godt ha tenkt meg lyd der også, men ikke høyt prioritert.
    Eit eigedomsimperium! Budde på Møllenberg ein gong då eg var fjernstudent på NTNU eit år; veldig triveleg bydel, var mitt inntrykk.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Eit eigedomsimperium! Budde på Møllenberg ein gong då eg var fjernstudent på NTNU eit år; veldig triveleg bydel, var mitt inntrykk.
    Var ikke ment som showoff, praktisk info bare 😊 Sørg for å ikke eie mer enn du trenger er mitt råd.
    Lokalene i byen er tildels konas arbeidsplass og leies ut av og til, kurs, barnedåp, konfirmasjon mm.

    Møllenberg har mye utleie, studenter, det er litt bråk. Samtidig veldig sjarmerendeområde.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.594
    Antall liker
    3.130
    Torget vurderinger
    0
    Litt usikker på denne 😉😊 Varierer ved å kjøre gamle og nye E6 hjemme ifra frem til Hell/ Værnes. Deretter E6 til innerst i Fættenfjord og litt til. Deretter 2 mil på gøyale asfaltveier, kun grus de siste 4-500m inn til hytta.

    E6 bygges ut for tiden, mye dårlig vei og sånn sett kan det fort bli litt grus de neste årene. Plukka forresten ut litt småstein fra dekkene igår og jammen fant jeg en liten stålsplint også 😬
    Når du først får smaken på GRUS........ så kan ikke dagen bli helt det samme uten........ ;)

     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ja, si det. Spørs hvor smått det skal være. Vi har et par Argon høyttalere - àla de nedenfor - i den lille leiligheta i Finland og er veldig godt fornøyde med disse. Veldig stabile i forhold til Bluetooth, helt ok lyd, rimelige og det trengs kun en strømledning. :)
    Var innom Hifiklubben før stengetid igår, fikk lyttet til Argon Fenris A4.
    Musikk avspilt fra et «internt nettverk» i butikken overrasket meg i positiv forstand, mens blåtann vil erfaringsmessig svekke kvaliteten. Uansett, dette er kandidaten til bruk på hytta. Får bruke litt tid på valg av finish.
    IMG_1726.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Musikkanbefalinger på HFS, la dem fortsette å komme. Noen musikkperler, andre er pling plong og eksperimentell jazz, det er jeg ferdig med. Stemninger derimot 😃
    Smaken er som baken og man får snakke for seg sjøl. Har liggende endel musikk, kjøpt nytt eller brukt og som jeg ikke har lyttet til.

    Pat Metheny nettopp rippet til Melco
    IMG_1729.jpeg
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.948
    Antall liker
    27.905
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser at PU-en din er 2M Blå - er du fornøgd?

    Det vart redninga mi då eg greidde å herpa DV10x5, men eg var litt misfornøgd med lyden i lang tid. Er meir fornøgd no, men eg er usikker på om det er øyro eller PU som er innspelt.
    Sjekket du om det ennå tilbys innbytte på Dynavector? Forstår savnet av 10x5...
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.419
    Antall liker
    3.536
    Sted
    Sunnmøre
    Sjekket du om det ennå tilbys innbytte på Dynavector? Forstår savnet av 10x5...
    Hm. Takk for tipset - kven sjekkar eg det med? PU vart i si tid kjøpt frå Håvar Snapa, men det er "mk I" - ser det er "mk II" som er gjeldande modell.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Duet Audio selger Dynavector, kanskje de kan hjelpe? Kjøpte en DV-20 fra Duet i Bergen i sin tid, ikke veldig lenge siden.
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    646
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hytteanlegg er bestilt, sender derved en takk til @Einstein som sporet meg mot dette enkle, men treffende designet.

    I samråd med kona velger vi sort finish, tror det blender best inn. De ankommer mens jeg er på jobb, klare til sommertid 😃
    IMG_1750.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn