Politikk, religion og samfunn Stortingsvalget 2017 - HiFiSentralen edition [Poll]

Hva stemmer du?

• Arbeiderpartiet

Stemmer: 8 8.2%
  • Høyre

Stemmer: 32 32.7%
  • Fremskrittspartiet

Stemmer: 21 21.4%
  • Sosialistisk Venstreparti

Stemmer: 6 6.1%
  • Senterpartiet

• Kristelig Folkeparti

Stemmer: 1 1.0%
  • Venstre

Stemmer: 11 11.2%
  • Miljøpartiet De Grønne

Stemmer: 5 5.1%
  • Rødt

• Et annet parti

Stemmer: 2 2.0%

• Totalt antall stemmer
    98
  • Avstemningen er stengt .

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.380
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
De fleste her inne har stemmerett, så jeg forventer at de fleste bruker den.

Som et lite vitenskapelig eksperiment kan vi her få en oversikt over hvordan vi her på HiFiSentralen skiller oss fra resten av befolkningen.
Jeg blir veldig overrasket om vårt resultat gjenspeiler det faktiske valgresultatet. Men la oss se.

Legg inn stemme på det partiet du HAR stemt på, eller HAR BESTEMT DEG FOR å stemme på. Selv om det er strategisk eller tullestemming for å kompensere for blanke stemmer.

Dessverre har jeg bare mulighet til 10 alternativer, så valgmulighetene blir de samme som i gjetteleken til Gjestemedlem, med "Andre" inkludert. Men vi får dessverre ikke plass til å ha med alternativer for "lar være å stemme" eller "stemmer blankt" Forhåpentligvis blir ikke det noe savn for statistikkens del.

[Edit: Avstemningen er anonym.]

Godt valg!
Nyt flesket så lenge det varer!

Sist redigert:

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.380
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Dersom vi her på Sentralen setter standarden for hvordan resultatet etter stortingsvalget vil se ut, er det nok ganske mange som blir en smule overrasket.

Ap ligger an til å bli slått av Høyre med tregangern, og Rødt ligger an til rekordvalg med 50% høyere oppslutning enn Ap.
Hvor er tabloidene spør nå jeg. Meningsmålinger blir ikke mer presise enn dette! Garantert!

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.380
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Da er dagen her! Høyre og FrP rykker voldsomt fra resten av feltet her på Sentralen, og de to har tilsammen godt over 50% foreløpig.
Tilfeldigheter, eller er det en klar tendens om at vi på sentralen er mer høyreorienterte enn befolkningen som helhet? Eller har bare folk vært litt treige til å bestemme seg?

Vi får se!

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.171
Torget vurderinger
4
Føler meg ensom ja

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Da er dagen her! Høyre og FrP rykker voldsomt fra resten av feltet her på Sentralen, og de to har tilsammen godt over 50% foreløpig.
Tilfeldigheter, eller er det en klar tendens om at vi på sentralen er mer høyreorienterte enn befolkningen som helhet? Eller har bare folk vært litt treige til å bestemme seg?

Vi får se!
Det er neppe tilfeldig. Hvem interesserer seg for hifi? Rikinger og/eller skrotinger.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

Vi får se!
Det er neppe tilfeldig. Hvem interesserer seg for hifi? Rikinger og/eller skrotinger.
Gjerne i kombinasjon. ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882

Vi får se!
Gjerne i kombinasjon. ;)
De fleste er uansett for opptatt med kabelkrangelen til at man får med seg at fristen for å stemme er i dag.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.723
Sted
Sølvbyen
Hvorfor kan man ikke se i pollen hvem som har stemt hva? Jeg vil ha navn.

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Dersom vi her på Sentralen setter standarden for hvordan resultatet etter stortingsvalget vil se ut, er det nok ganske mange som blir en smule overrasket.

Ap ligger an til å bli slått av Høyre med tregangern, og Rødt ligger an til rekordvalg med 50% høyere oppslutning enn Ap.
Hvor er tabloidene spør nå jeg. Meningsmålinger blir ikke mer presise enn dette! Garantert!
Ikke så rart. Jeg tror veldig mange på sentralen er menn i 40-50-årene som jobber i privat sektor, mange med disponibel inntekt en del over gjennomsnittet. Den gruppen stemmer i stor grad på H og FrP nasjonalt også. Tipper også at utdanningsnivået her er høyere enn gjennomsnittet, og derav noe høyere støtte til Venstre, MDG og Rødt. Det rareste med HFS-stemmingen er hvor lavt SV scorer, synes jeg.

EDIT: dette er jo bare en statistisk generalisering. Poenget er bare at jeg tipper HFS følger samme mønster for stemmegivning som befolkningen generelt

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.723
Sted
Sølvbyen
^Hvorfor er det overraskende at SV gjør det dårlig i pollen her inne? Virker mange av bidragsyterne på f.eks. Off Topic som typiske SV-velgere?

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Nei, på ingen måte. Men jeg ser ingen opplagt grunn til at Rødt og MDG skal gjøre det så mye bedre enn SV - omvendt fra nasjonalt.

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Antall liker
5.023
Torget vurderinger
0
^Hvorfor er det overraskende at SV gjør det dårlig i pollen her inne? Virker mange av bidragsyterne på f.eks. Off Topic som typiske SV-velgere?
SV er kulturpartiet. Er noen musikkinteresserte på HFS. Derfor ser jeg ressonomentet.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.723
Sted
Sølvbyen
Nei, på ingen måte. Men jeg ser ingen opplagt grunn til at Rødt og MDG skal gjøre det så mye bedre enn SV - omvendt fra nasjonalt.
SV er kulturpartiet. Er noen musikkinteresserte på HFS. Derfor ser jeg ressonomentet.
Sikkert bare jeg som ikke følger med. Ser ikke SV som utpreget kulturparti.

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Antall liker
5.023
Torget vurderinger
0
Sikkert bare jeg som ikke følger med. Ser ikke SV som utpreget kulturparti.
Kultur på den måten har jo ikke vært typisk valgkampsak så slike ting går under radaren.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.597
Sted
Stavanger
Trodde FRP var kulturpartiet.
Billig sprit på Tax free og fulle nordmenn på danskebåten er jo typisk norsk kultur, eller? :p

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg presterte faktisk å ombestemme meg etter at jeg la inn min stemme her, og stemte et annet parti enn jeg alltid har gjort.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg vinner alltid. (på et eller annet vis)

S

Slubbert

Gjest
Det rareste med HFS-stemmingen er hvor lavt SV scorer, synes jeg.
My guess: Kjønnsfordelingen blant medlemmene, enkelt og greit. SV appellerer først og fremst til studiner i humaniora, småbarnsmødre og hipstere. De som misliker kapitalisme, eller merkelappen i hvert fall, men ikke desto mindre bruker iPhone, går på Starbucks og kjøper merkeklær. De mer rabulistiske venstresidevelgerne går nok heller for Rødt. Det er flere av dem her inne.

Sist redigert:
G

Gjestemedlem

Gjest
SV her 5,3%
SV på landsbasis 6%

Det er da ingen forskjell overhodet med så lite tallgrunnlag som dette.

Det er mer interessant hvor lavt AP havner her

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.216
SV her 5,3%
SV på landsbasis 6%

Det mest viktige alternativet i pollen manglet.

"det er hemmelig valg i Norge og jeg avstår fra å trykke".

G

Gjestemedlem

Gjest

Eh... for det første er det en anonym avstemning og for det andre oppnår man avståelse helt uten å måtte ty til trykking.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
SV her 5,3%
SV på landsbasis 6%

For noe tøys. Alternativet som manglet var "Hold grisepraten deres for dem selv!".

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Eller Rødt sin store oppslutning.
Jeg antar at de som stemmer på et parti som vil avvikle den private eiendomsretten enten ikke eier nåla i veggen, og i alle fall ikke veggen, eller de vet ikke stort om politikken til partiet de stemmer på.

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.380
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Henter opp denne tråden igjen etter at jeg i dag kom over en tilsvarende avstemning på et annet nerdeforum som også er dominert av menn med voldsomt fokus på stæsj.
Nå ble ikke vår avstemning så voldsomt stor, men den ble stor nok til å tyde på at det er ganske store forskjeller blant stamgjestene på ulike fagforaer.
tsno-stortingsvalg-poll.PNG
Om ikke annet synes ihvertfall jeg at slike forskjeller er interessante.

Her er vårt eget resultat, til sammenligning:
hfs-stortingsvalg-poll.PNG

[forumet er terrengsykkel.no]

Topp Bunn