Stockholms messa 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Hi End messen i Stockholm går av stabelen 18-19 februar då. De fleste av de interessante merkene er representert der.

    Er det noen som har tenkt å reise til Stockholm?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.059
    Tror det blir tur på meg i år.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Jeg reiser til Stockholm. Rimelige billetter med SAS nå, ca. 1.300 tur/retur fra fredag til søndag.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.059
    Nå er turen bestilt. Denne gangen skal jeg ta Stockholm ekspressen. Drar fra Oslo S fredag kl 13.30. Framme ca 18.00. Genialt!:D
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Da er fly flybillett bestilt til Gøteborg messa :)




    Mvh: Espen L
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Uräkta, några skall åka till Göteborg för mässa i Stockholm. Eller jag missförstått allt?:confused:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehe. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg skal på Stockholmsmessa kommende helg og til Gøteborg helgen etter...8)
    Neste Gøteborg-messe er ikke før i 2018, ser det ut til...
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    De to først betalende på messa ������
    Veldig hyggelig og hilse på deg på messa Hagto :) Dette er noe av det fine med denne hobbyen, man blir kjent med så mye flotte mennesker:) Vi tok jo også noen lytterom sammen og diskuterte litt etterpå hvordan vi opplevde lyden og vi var ganske enig bortsett fra 1 rom:)
    Hyggelig vis vi treffes igjen i München Hagto.


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Bilder fra messen i Stockholm

    Noen bilder fra high-end messen i Stockholm. Tatt på lørdag. Noen høykantbilder kommer liggende og jeg er ikke sikker på hvordan disse kan snus. Men "you get the picture".

    IMG_1096.jpg
    IMG_1101.jpg
    IMG_1102.jpg
    IMG_1103.jpg
    IMG_1107.jpg
    IMG_1108.jpg
    IMG_1109.jpg
    IMG_1112.jpg
    IMG_1114.jpg
    IMG_1115.jpg
    IMG_1117.jpg
    IMG_1126.jpg
    IMG_1127.jpg
    IMG_1128.jpg
    IMG_1148.jpg
    IMG_1144.jpg
    IMG_1143.jpg
    IMG_1142.jpg
    IMG_1136.jpg
    IMG_1132.jpg
    IMG_1130.jpg
     

    Vedlegg

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Takk for veldig fine bilder. Jeg var også på messa, og det ser ut som du har fått med deg det aller meste her. Nå slipper jeg å legge ut mine håpløst dårlige mobilbilder.

    Høydepunkter for meg var vinyl på Marten -rommet. Vinyl låt bedre enn digitalt hos Marten. Akkurat nå har jeg en sterkt tendens til å foretrekke vinyl generelt.

    Gøy også med Diana Krall på "min" Technics platespiller på Technics -rommet 😊.

    Jeg traff også på Hagto her og der. Hyggelig.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Takk for veldig fine bilder. Jeg var også på messa, og det ser ut som du har fått med deg det aller meste her. Nå slipper jeg å legge ut mine håpløst dårlige mobilbilder.

    Høydepunkter for meg var vinyl på Marten -rommet. Vinyl låt bedre enn digitalt hos Marten. Akkurat nå har jeg en sterkt tendens til å foretrekke vinyl generelt.

    Gøy også med Diana Krall på "min" Technics platespiller på Technics -rommet 😊.

    Jeg traff også på Hagto her og der. Hyggelig.
    Dessverre spilte de digitalt fra AV Dac.
    MSB Dacene står igjen i lytterommet i Gøteborg.😩
    Martens brødrene viste fram et mye enklere(les mye billigere)
    system enn hva vi er tilvant.😎
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Takk for veldig fine bilder. Jeg var også på messa, og det ser ut som du har fått med deg det aller meste her. Nå slipper jeg å legge ut mine håpløst dårlige mobilbilder.

    Høydepunkter for meg var vinyl på Marten -rommet. Vinyl låt bedre enn digitalt hos Marten. Akkurat nå har jeg en sterkt tendens til å foretrekke vinyl generelt.

    Gøy også med Diana Krall på "min" Technics platespiller på Technics -rommet ??????.

    Jeg traff også på Hagto her og der. Hyggelig.
    Dessverre spilte de digitalt fra AV Dac.
    MSB Dacene står igjen i lytterommet i Gøteborg.??????
    Martens brødrene viste fram et mye enklere(les mye billigere)
    system enn hva vi er tilvant.??????
    Ja, jeg tok meg selv i å savne den "behagelige" lyden fra den rådyre MSB DAC-en :)
    Det stod riktignok et sett med The Analoge Dac ved utgangen av Marten-rommet, som jeg et lite øyeblikk vurderte å ta med meg. Men jeg hadde nok blitt stoppet på veien ut. Og med så mye "polis" i gatene som jeg følte det var i Stockholm, var det nok en dødfødt ide.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mange fine bilder, og på flere av bildene i postene dukket Hecos treveis Direkt opp. Etter fjorårets München uttalte Mujtaba/Moiz seg svært positivt om disse, var det noen som fikk tatt en skikkelig lytt på dem i Stockholm? Mujtaba regner jeg som ganske uhildet akkurat i denne saken siden han som bransjeaktør er konkurrent til Hecos norske importør.
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Mange fine bilder, og på flere av bildene i postene dukket Hecos treveis Direkt opp. Etter fjorårets München uttalte Mujtaba/Moiz seg svært positivt om disse, var det noen som fikk tatt en skikkelig lytt på dem i Stockholm? Mujtaba regner jeg som ganske uhildet akkurat i denne saken siden han som bransjeaktør er konkurrent til Hecos norske importør.
    Jeg fikk lyttet noe til dem, men ikke fra "sweetspot". Uansett var det en veldig trykk fra disse og det ble spilt veldig høyt både Dire Straits og elektronika.
    Kraftig uten å være slitsomt og veldig dynamisk. Men rommet var ikke det største og de stod noe klemt i et hjørne, så forholdene var ikke de mest gunstige.
    Men alt i alt, så virket dette lovende. Prisen var satt til 80000 SEK.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg hadde en halvtime i sweetspot med Heco Dreiklang Direkt på lørdagskvelden, baluba.
    En utrolig direkte (no pun intended!), levende, klanglig glimrende og dynamisk høyttaler det var ekstremt lett å like. Jeg grep meg i å nyte musikk jeg vanligvis ikke er så voldsomt glad i, og det er jaggu ikke ofte! Tror ikke det er lett å komme nærmere hornenes gode egenskaper enn dette når vi ikke snakker hønn.....
    Riktignok kan jeg styre meg ganske voldsomt for det breiale designet, men den ville vært på lista om jeg skulle handlet i den prisklassen (80.000 SEK), så mye er sikkert..


    IMG_1231.jpg
     
    Sist redigert:

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    Mange fine bilder, og på flere av bildene i postene dukket Hecos treveis Direkt opp. Etter fjorårets München uttalte Mujtaba/Moiz seg svært positivt om disse, var det noen som fikk tatt en skikkelig lytt på dem i Stockholm? Mujtaba regner jeg som ganske uhildet akkurat i denne saken siden han som bransjeaktør er konkurrent til Hecos norske importør.
    I'm real. 100.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn