Stockfish

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Du har nok sikkert en annen musikksmak da :)
Men det er faktisk mye snacks der.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
lars_erik skrev:
Du har nok sikkert en annen musikksmak da :)
Men det er faktisk mye snacks der.
har mye forlengst, så det handler nødvendigvis ikke om "musikksmak". Noen ganger blir det bare å mase med liket.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Tja, jeg vet ikke helt. Det er vel et faktum at mange cd-plater har hatt en dårlig mastring. Det er vel en god grunn til å kjøpe det samme om igjen, om man kommer over mastringer med bedre kvalitet?
Dessuten; det meste jeg har kjøpt fra Japan, er ting jeg ikke har fra før på cd. En del av det har jeg på vinyl. men i mangel på god avspiller av disse, er gode mastringer på cd hjertelig velkommen :D
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
ErosLoveking skrev:
Espen R skrev:
ErosLoveking skrev:
Espen R skrev:
Kjøpte et par tre tørrfeskplater fra Tyskland for et par-tre år tilbake.

Elendig. Kjedelig musikk. Og et produsert "larger-than-life HiFI-lydbilde" som i mine ører ikke virket naturlig, og på ingen måte organisk. En blanding av stor Telarc lyd med syntetisk bismak. fysj!

IMO
eeeeeh korrigerer meg rett, men hvilken vei går dine hitechbidrag?
Kan liksom ikke se at superdupersuckCDformatene akkurat bidrar med så veldig mye mer for oss ukulturelle analalfabeter.

i verste mening
hepp og hipp
Eros
CD japan har nettopp opprettet en egen SHM-SACD side. Ta en titt på tittlene her, selv den dårligste har nok et større musikalsk potensiale enn Stockfish tittlene. At det er back katalog er jo en annen sak. men jeg hører gjerne en bra plate 10 ganger, enn en middelmådig/dårlig to ganger.

http://www.cdjapan.co.jp/popular_formats/SHM-SACD/index.html

IMO
ja?
du kjøper heller en "bra" plate 10 ganger, enn å sjekke ut to "nye".
Tørrfesk eller SACD-coasters, seriøst lite nytt under bordet.
Ikke mye som pirret lyttetutene på de sidene der, men selvsagt lyd er lyd. Formattilhørighet blinder max......
Problemet for meg er at det er for mange SHM-SACD tittler jeg ønsker meg, av musikalsk grunn. Det blir dyrt dette! :)

Dette er noe annet en en ny cd-remaster. For første gang har jeg følelsen av å lytte dypt inn i et masterbånd, med disse utgivelsene. Og det er en herlig følelse :) Skjer en del ganger også med "vanlige" SACD'er, men ikke alltid.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Espen R skrev:
ErosLoveking skrev:
Espen R skrev:
ErosLoveking skrev:
Espen R skrev:
Kjøpte et par tre tørrfeskplater fra Tyskland for et par-tre år tilbake.

Elendig. Kjedelig musikk. Og et produsert "larger-than-life HiFI-lydbilde" som i mine ører ikke virket naturlig, og på ingen måte organisk. En blanding av stor Telarc lyd med syntetisk bismak. fysj!

IMO
eeeeeh korrigerer meg rett, men hvilken vei går dine hitechbidrag?
Kan liksom ikke se at superdupersuckCDformatene akkurat bidrar med så veldig mye mer for oss ukulturelle analalfabeter.

i verste mening
hepp og hipp
Eros
CD japan har nettopp opprettet en egen SHM-SACD side. Ta en titt på tittlene her, selv den dårligste har nok et større musikalsk potensiale enn Stockfish tittlene. At det er back katalog er jo en annen sak. men jeg hører gjerne en bra plate 10 ganger, enn en middelmådig/dårlig to ganger.

http://www.cdjapan.co.jp/popular_formats/SHM-SACD/index.html

IMO
ja?
du kjøper heller en "bra" plate 10 ganger, enn å sjekke ut to "nye".
Tørrfesk eller SACD-coasters, seriøst lite nytt under bordet.
Ikke mye som pirret lyttetutene på de sidene der, men selvsagt lyd er lyd. Formattilhørighet blinder max......
Problemet for meg er at det er for mange SHM-SACD tittler jeg ønsker meg, av musikalsk grunn. Det blir dyrt dette! :)

Dette er noe annet en en ny cd-remaster. For første gang har jeg følelsen av å lytte dypt inn i et masterbånd, med disse utgivelsene. Og det er en herlig følelse :) Skjer en del ganger også med "vanlige" SACD'er, men ikke alltid.
Det kommer av at en del SACD er kokt opp på dårlige mastringer. Da blir resultatet dårlig.
Men disse SHM-SACD mastringene har en fabelaktig lydkvalitet.
Mye annet bra der og. Anbefales :D
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Har du fått 10CC fra Japan?
Hadde den god-lyd?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
lars_erik skrev:
Har du fått 10CC fra Japan?
Hadde den god-lyd?
Ja, har fått den. Har ikke noe å sammenligne den med. Men den låter imponerende, tross litt "solid state sound". Ligger nok i innspillingen.
Det er et stooort, nesten sourrond-aktig lydbilde. Spennende plate denne 10cc "Original Soundtrack".
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
mteinum skrev:
Steve Strauss - Powderhouse Road

Det er en svært god grunn å kjøpe denne plata: "Mr. Bones"





Den ligger på cdbaby http://www.cdbaby.com/cd/strauss men her har den vært out-of-stock i lang-lang tid, så jeg kjøpte mitt eksemplar direkte fra stockfisch.
Har sangen "Mr Bones" på Dynaudio plata mi "feeling music" :)
Skambra ! Sang og lyd :)

Allan Taylor er hmmm kjedelig , Sarah K er hmm kjedelig IMO, David Munyon derimot meget bra , sjekk ut feks Poet Wind plata , blown up or not skambra musikk 8)

her er klipp fra plata bla helt ned , pirate song anbefales http://www.amazon.de/Poet-Wind-David-Munyon/dp/B0000259E9
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
Var det ikke Sound Planet som forhandlet plater fra Stockfisch i Norge? Hvor ble de av? Noen som vet? Finner ikke noe fornuftig på www.soundplanet.no Er det eventuelt noen andre som har tatt over Stockfisch-agenturet i Norge?
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Jeg har kjøpt både cd og lp rett fra Stockfish-records sine hjemmesider flere ganger. Ingen problem, og rask levering.

Mvh
Kjetil


Var det ikke Sound Planet som forhandlet plater fra Stockfisch i Norge? Hvor ble de av? Noen som vet? Finner ikke noe fornuftig på www.soundplanet.no Er det eventuelt noen andre som har tatt over Stockfisch-agenturet i Norge?
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Morro å se det var liv i denne enda :)
startet i 2004 !
er det kommet noe nytt snadder fra Stockfisch ?

Ta en lytt på Hollywood Town David Munyon :)
 
Sist redigert:
Topp Bunn