Stjålet krell

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Advarsel til sammen!

Har lekt med tanken om å kjøpe meg en krell effektforsterker på bruktbørsen her.... Men de fleste brukte (store) krell-forsterkerene - FPB, FBI osv - som har blitt solgt i det siste er høyst sannsynlig tyvgods!!!!!

Historien jeg har fått servert er som følger:
- De er tatt av samlebåndet i USA og "ut bakdøra"
- Sendt til sverige
- Bygget om til 220V uorginalt
- Solgt via bruktmarkedet i skandinavia for "en slikk og ingenting" (i denne sammenhengen)

Har fått denne bekreftet fra flere forhandlere i skandinavia og siden fra Audionor da jeg ringte. De opplyste om at saken er under etterforskning og politiet "snører igjen nettet." De sa også at det ikke er solgt FPB eller FBI i Norge de siste 5 årene (noe å tenke på) => det er sannsynligvis stjålet......

De oppfordrer også eiere til å ta kontakt med politiet eller forhandlere dersom de har mistanke om at det er tjuvgods.

Håper ingen går i fella

E

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.096
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Advarsel til sammen!

Har lekt med tanken om å kjøpe meg en krell effektforsterker på bruktbørsen her.... Men de fleste brukte (store) krell-forsterkerene - FPB, FBI osv - som har blitt solgt i det siste er høyst sannsynlig tyvgods!!!!!

- Sendt til sverige
- Solgt via bruktmarkedet i skandinavia for "en slikk og ingenting" (i denne sammenhengen)

Har fått denne bekreftet fra flere forhandlere i skandinavia og siden fra Audionor da jeg ringte. De opplyste om at saken er under etterforskning og politiet "snører igjen nettet." De sa også at det ikke er solgt FPB eller FBI i Norge de siste 5 årene (noe å tenke på) => det er sannsynligvis stjålet......

De oppfordrer også eiere til å ta kontakt med politiet eller forhandlere dersom de har mistanke om at det er tjuvgods.

Håper ingen går i fella

E

Her var det mange uriktige påstander og jeg tror du skal trå varsomt hvis du ikke ønsker en anmeldelse for æreskrenkelese eller værre. Og påstå at det ikke har vært solgt noen FBP forsterkere i Norge de siste 5 årene er rett og slett bare sludder, ta f.eks den FBP300 CX som jeg solgte for 3 uker siden hadde kvittering i fra OHFC. Den andre FBP300CX som jeg har kommer i fra Audinord og det gjør mono blokkene mine også. Jeg vet om minst 10 andre Krell effekt trinn som er solgt av OHFC.................. merkelig at Audionord ikke vet om disse siden det er de som har levert de til OHFC......... du er vel klar over at det er Audionord som har agenturet i Skandinavia ?

Men det hele kan vel ikke ha noen gro-bunn i misunnelse over at noen har tatt inn forsterkere kjøpt inn helt lovlig av dealere i USA til helt andre priser enn hva Audionord forlanger ?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Aha, Tømmervik pusher "varme" forsterkere ;D ;D
Seriøst, da hadde jeg ledd meg skakk ;D

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Jeg kan ikke se at han har gjort noe som er i nærheten av ærekrenkelse, jeg ser ingen navn nevnt feks.

Det sagt syns jeg det hele høres meget merkelig ut og minner mer om noen som vil prøve å hindre parallelimport, enn noe annet. Da dette for meg fremstår som en totalt faktaløs uttalelse.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Dette må du sannsynliggjøre på en helt annen måte, og gjerne med bevis, hvis det kan oppdrives.

Advarsel til sammen!

- Sendt til sverige

Håper ingen går i fella

E

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.096
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Jeg kan ikke se at han har gjort noe som er i nærheten av ærekrenkelse, jeg ser ingen navn nevnt feks.

Det sagt syns jeg det hele høres meget merkelig ut og minner mer om noen som vil prøve å hindre parallelimport, enn noe annet. Da dette for meg fremstår som en totalt faktaløs uttalelse.

Vel................. han nevner Fbi............ det har kun vært 1 eneste Fbi tilsalgs i Skandinavia til nå.......... han som solgte denne og andre Krell forsterkere blir nok glad for og bli kallt for "heler"........... karen er fra Stockholm og har drevet med paralell import salg og innbytte i flere år, jeg holdt på og kjøpe et par mono blokker av ham forleden men vi ble ikke enige om leveringsbetingelsene/frakt.

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
hvilken felle er det du prater om?
en enorm krell til "en slikk og ingenting" hvem vil ikke ha det?
om smartingene i fabrikken ikke klarer å avdekke slik intern konspirasjon er det deres egen feil....

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Slapp av folkens. Trådstarter opplyste nok om dette i beste mening. Ikke noe vits i å hugge hodet av fyren.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
Det kan jo selvsagt være show.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
De færreste gode nordmenn sier vel nei takk til en god deal, eller hva??

R

Roysen

Gjest
Jeg snakket med Tømmervik senest i dag og han heveder det samme som trådstarter. Flere Krell til salgs på det norske markedet skal visstnok være tyvgods. Jeg tror at litt sunn fornuft er viktig her.  Dersom en forsterker til nærmere 250.000 llstepris (FPB 700CX) selges til litt over 100.000,- bør det kanskje ringe noen bjeller eller.......

Mvh
Roysen

.

P

Parelius

Gjest
Dersom n forsterker til nærmere 700.000 llstepris (FPB 700CX) selges til litt over 100.000,- bør det kanskje ringe noen bjeller eller.......
Upåaktet "status" til komponenten, så er i det minste prisen kommet ned på et mer riktig nivå... ;)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
at noe er tyvgods vet man jo ikke, og jeg synes, man skal være litt forsiktig med å si slikt uten å ha alle info på plass, da slikt utstyr ikke er noe som selges mye av, og når det da sies at de fleste forsterkere fra krell er tyvgods så ser jeg egnetlig på dette som at noen blir hengt ut, siden det ikke akkurat myldrer av slikt utstyr runt om kring.
En annen ting kan jo være at forhandlere sier dette for å unngå bruktkjøp da dette jo absolutt ikke er en fordel for forhandler siden de selvsagt vil selge så mye som mulig. Spessielt nå som Rudi sier at han har kjøpt slike forsterkere fra OHFC levert av audionord som er importør, vil jo være rart vis de sier at disse produktene ikke har blitt solgt.

R

Roysen

Gjest
Jeg vil bare understreke at jeg ikke påstår hverken fra eller til, men at man bør være oppmerksom når man kjøper brukt.

Mvh
Roysen

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Antall liker
63
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Advarsel til sammen!

- Sendt til sverige

Håper ingen går i fella

E
Dette er jo tragisk.

Ser for meg et litt vanskelig bruktmarked for Krell fremover hvis dette er tilfelle, ja.

Men synes det virker noe rart om det sitter en hobbyelektriker og bygger om dette til 220V. Det skal visstnok ikke være enkelt på akkurat Krell.

Tråler bruktmarkedet selv, men har (dessverre) ikke sett noen store Kreller til "en slikk og ingenting."

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
er vel ikke verre enn å hacke eeprom chipen som er i forsterkeren =)
Kanskje de burde gjøre som Microsoft har gjort med chipen i Xbox360, rett og slett lime den med superlim. Enkelt og effektivt.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Jeg vet ikke hvor presist du skriver Erio, men det er jo unektelig skremmende å tenke på om man får bekreftet en historie fra importør og forhandlere som samtidig kan motbevises med kvitteringer fra forhandler.

Enten så er det noen som lyver i denne tråden, eller så er Erio sine kilder under en hver kritikk, eller så er rett og slett opplysningene i åpningsinnlegget veldig upresise. Dette burde det gå an å finne ut av.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Jeg vet ikke hvor presist du skriver Erio, men det er jo unektelig skremmende å tenke på om man får bekreftet en historie fra importør og forhandlere som samtidig kan motbevises med kvitteringer fra forhandler.

Enten så er det noen som lyver i denne tråden, eller så er Erio sine kilder under en hver kritikk, eller så er rett og slett opplysningene i åpningsinnlegget veldig upresise. Dette burde det gå an å finne ut av.

Dette er da ikke unormalt eller overraskende av forhandleren det gjelder!

Enormt mange løgner har kommet fra den kanten for å øke omsetningen...

dette har jeg opplevd en rekke ganger.... jeg fikk f.eks. høre av en god venn av meg at jeg måtte selge mine Eben (Adyton) X3 høyttalere fordi min sønn veltet de hele tiden.... dette var flere år før jeg fikk barn ;D

Garanti gjelder heller ikke på Adyton forsterkere må vite, enhver highend forsterker trenger en 10.000,- service hvert 4 år... ::) Sitat Tømmervik Når man har lagt igjen en veldig god slump penger et sted forventer man litt service fremfor skitprat :mad:

Har pratet med flere som har fått høre mye fra den kanten og har hatt mye problemer med garanti etc. Garanti på Wadia f.eks da de gikk konk.... men om man ringte for å høre om garanti vedr. kjøp av Wadia hos dem var det intet problem....

Jeg vet at mange er litt for ivrige når de skal selge, men lystløgnere har jeg begynt å holde meg unna!

vassagohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
10
Sted
odense

Hej

Ja jeg kan kun grine af alt dette.

Jeg ved alt dette er løgen, jeg kender denne omtalte svensker ret godt , og han har købt i shops i USA, men der er også mange der køber i shops i EU , og hvorfor , jo det er prisen ikke andet.

Og husk på at købe i andre lande i EU er lovligt også som forhandler, selvom krell og andre vil have kunder ikke gør det så kan de ikke forbyde det sådan ligger landet.

Så kan man stille ? ved hvorfor ting fra usa er så dyrt i EU, når prisen til impotør er ca -50% af usa udsalgs pris ja den kan være helt op til -65%.

Men der har altid været dennne grå import jeg kan huske den helt tilbage i 15 år på krell ARC og andet.

Og påstå at det er varme vare er lidt vildt men nok et forsøg på at stoppe den grå import fra USA.

Så nogle forsøger at svine andre til , men dette er en alvorlig anklage.

Men nu synes jeg det bliver endnu mere sjovt med disse anklager fra AN , da ders egen agent i danmark har en masse krell tilsalg hvor noget af dette er grå import men er taget af nettet nu.

Ja jeg er også blevet beskyldt for dette, men der har aldrig været noget i det, det jeg har købt er købt i shops i EU og noget på e-bay i england og tyskland og har altid sendt s/n nummer til krell og der har aldrig været problemer.

Men kære venner kik på dette salgs forums http://www.audio-markt.de

Der er ven af den tidligere krell impotør i tyskland der har solgt en del nyt krell til low price ja jeg kender en der har købt en ny FPB7000CX til kun 9000EUR på dette salgs forum.

Men nu er det ikke kun krell , mange andre mærker oplever det samme.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.425
Torget vurderinger
2
En rekke Krell forsterkere som har blitt solgt i Norge de siste årene har blitt kjøpt lovlig i USA og deretter ombygget slik at de fungerer med 230volt. Jeg har selv førstehåndserfaring med et par slike kjøp.

Jeg tror vi skal trå litt forsiktig med slike rykter som kommer frem i tråden her. Det er ikke noe hyggelig for lovlydige eksisterende Krell eiere og bli mistenkt for å ha kjøpt tyvegods.

Prisene på Krell er dobbelt så dyre i Norge enn i USA, og det er da naturlig at folk ønsker å spare vesentlige beløp på å kjøpe direkte fra USA.

Ryktene som nevnt ovenfor kan like gjerne være skremmselspropaganda for å sette en stopper på slik handel.

Mvh
Høvdingen

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Advarsel til sammen!

- Sendt til sverige

Håper ingen går i fella
Her er det vel du som har gått i fella ved å videreformidle en tvilsom historie basert på rykter. Så lenge man kjøper et produkt i god tro, dvs til "normal" pris under normale omstendigheter, har man ikke noe å frykte. Kjøper man derimot en brukt Krell til en tusenlapp direkte fra et bagasjerom, er vel sannsynligheten stor for at det er tyvegods, men det forstår vel de fleste. Det er ingen grunn til å mistenkeliggjøre salg av Krell generelt.

Dette virker som et forsøk fra Audionor på å styre markedet og hindre parallellimport.

Når man kjøper apparater brukt er det alltid en fordel å sjekke forhistorien til apparatet, hvor det er kjøpt, hvem har eid det og om importøren servicerer dette selv om det f.eks stammer fra utlandet.

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.664
Torget vurderinger
10
Kan bare bekrefte historier som Mr. Tømmervik dikter opp for å få salg! Er bare helt utrolig hva den mannen finner på å si! Har selv Krell 750 MCX som jeg har importert fra USA og bygget om hos Audionord i Sverige. Vurderte 2 stk Adyton men slo det fra meg pga. all svadaen mannen lirte av seg! En tidligere kunde som har handlet en 700 CX av ham fikk det glatte lag(dette er en forsterker kjøpt ny hos Tømmervik og senere annonsert på Sentralen),jeg kjenner jo han som eier den og ble helt satt ut! Tømmervik fortalte bla. att Krell var så dårlig og ble så varme att de ble BLÅ! Dette er bare kort fortalt hvordan mannen holder på,tviler ikke et sekund på om han setter ut rykter!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
dette har jeg opplevd en rekke ganger.... jeg fikk f.eks. høre av en god venn av meg at jeg måtte selge mine Eben (Adyton) X3
En liten avsporing, men har disse noe med hverandre å gjøre da? Adyton bruker Morel hele veien mens Eben bruker en egenkonstruert planar og basser fra Skaaning. Kassene er jo også ganske ulikt konstruert om jeg ikke husker feil. (Bassrefleks og TL).

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Slapp av folkens. Trådstarter opplyste nok om dette i beste mening. Ikke noe vits i å hugge hodet av fyren.

Hei.
Enig med deg. Forhåpentligvis er dette lagt ut i beste mening.
Men....Uttalelsene trenger tydeligvis underbyggelser. Flere føler seg krenket av en eller annen grunn. Dersom dette ikke er tatt ut av lufta i affekt, vil jeg ha redegjøring for påstandene.

Vennlig hilsen
Tommy

R

Roysen

Gjest
En rekke Krell forsterkere som har blitt solgt i Norge de siste årene har blitt kjøpt lovlig i USA og deretter ombygget slik at de fungerer med 230volt. Jeg har selv førstehåndserfaring med et par slike kjøp.

Jeg tror vi skal trå litt forsiktig med slike rykter som kommer frem i tråden her. Det er ikke noe hyggelig for lovlydige eksisterende Krell eiere og bli mistenkt for å ha kjøpt tyvegods.

Prisene på Krell er dobbelt så dyre i Norge enn i USA, og det er da naturlig at folk ønsker å spare vesentlige beløp på å kjøpe direkte fra USA.

Ryktene som nevnt ovenfor kan like gjerne være skremmselspropaganda for å sette en stopper på slik handel.

Mvh
Høvdingen
Jeg ser du er ute og redigerer innlegg her!

Jeg synes ikke du bør ta noe parti i denne saken. Dersom du skal redigere bør også all negativ omtale av Tømmervik redigeres vekk. Det er ikke fremlagt bevis for at disse påstandene om ham er sanne og det er ikke bevist her at det trådstarter hevder ikke er sant.

Det eneste det ser ut til at det er fremlagt håndfaste bevis for her er at påstanden om at det ikke er solgt noen FBP i Norge de siste årene ikke er sant. Dette betyr imidlertid ikke at trådstarter og Tømmervik farer med løgn eller forteller usannheter mot bedre vitende.

En bør også merke seg at trådstarter har opplysningene fra Audionord. Det var jeg som dro navnet til Tømmervik inn i dette. Altså var det ikke Tømmerviks utsagn til meg som skapte disse ryktene.

Enten bør du slette hele tråden eller så bør du la alt stå som det stod. Inntil du velger å slette tråden, redigerer jeg innlegget mitt som du editerte tilbake til det som stod der.

Mvh
Roysen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.425
Torget vurderinger
2
Jeg ser du er ute og redigerer innlegg her!

Enten bør du slette hele tråden eller så bør du la alt stå som det stod. Inntil du velger å slette tråden, redigerer jeg innlegget mitt som du editerte tilbake til det som stod der.

Mvh
Roysen
Du skriver at FPB 700cx har listepris på kr. 700.000, men den koster ikke mer enn kr. 250.000 i Norge og halvparten av dette i USA ($14.000 + mva).

Jeg tok det bort for at det ikke skulle bli misforstått. Nå har du lagt det ut igjen, og det er fortsatt feil info.

R

Roysen

Gjest
Du skriver at FPB 700cx har listepris på kr. 700.000, men den koster ikke mer enn kr. 250.000 i Norge og halvparten av dette i USA ($14.000 + mva).

Jeg tok det bort for at det ikke skulle bli misforstått. Nå har du lagt det ut igjen, og det er fortsatt feil info.
OK, den prisen jeg la ut ble oppgitt av Tømmervik. Jeg endrer innlegget slik at prisen blir korrekt.

Jeg vil også understreke at jeg ikke siktet til salget av en brukt Krell FPB 700cx som ligger på bruktbørsen nå, men en tidligere annonse som solgte en helt ny forsterker.

Mvh
Roysen

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Uten at jeg har noe som helst interesse i denne saken, men er det ikke en smule underlig å fjerne feil folk skriver? For å "unngå misforståelser"? Hadde det ikke vært bedre å komme med et korrigerende innlegg av typen "dette er ikke korrekt, prisen er osv".

Fjerner du andre uriktige påstander, fakta etc også?
Da har du jobb foran deg, så mye som sprøyt det er her!

Moderator-rollen er mye rart, men dette er merkelige greier...

O.

vlt

Medlem
Ble medlem
04.07.2004
Antall liker
0
En liten avsporing, men har disse noe med hverandre å gjøre da? Adyton bruker Morel hele veien mens Eben bruker en egenkonstruert planar og basser fra Skaaning. Kassene er jo også ganske ulikt konstruert om jeg ikke husker feil. (Bassrefleks og TL).
Så vidt jeg vet hadde de gamle Eben X3 Morel-elementer. Nye X3 er som du sier en annen konstruksjon med planar diskant og modifiserte basselementer fra Audio Technology.

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.664
Torget vurderinger
10
Og att prisen på 700000 ble oppgitt av Tømmervik burde vel si sitt? Den 700CX som er annonsert på børsen her nå ble kjøpt hos Tømmervik med en veil.pris på 215000...........

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.425
Torget vurderinger
2
Jeg snakket med Tømmervik senest i dag og han heveder det samme som trådstarter. Flere Krell til salgs på det norske markedet skal visstnok være tyvgods. Jeg tror at litt sunn fornuft er viktig her.  Dersom en forsterker til nærmere 250.000 llstepris (FPB 700CX) selges til litt over 100.000,- bør det kanskje ringe noen bjeller eller.......

Mvh
Roysen

.
Slik som innlegget står nå så er jo innholdet misvisende. En bruktpris på kr. 100.000 for en forsterker som koster ny kr. 250.000 i Norge og kr. 125.000 i USA er jo nokså normalt, og ingen bjeller bør ringe over dette. Hvis en Krell kjøpes i USA så vil jo en bruktpris helt ned mot kr. 65.000 være innenfor normalen.

Mr. Dog lurer på om vi skal redigere alle innlegg med feil fakta, men vi har en selger på bruktbørsen som forsøker å selge en FPB700CX, og innlegget til Roysen kan jo fort skape mistanke om at dette er tyvegods, hvilket det ikke finnes noe grunnlag for at det er.

Mr. Roysen mener at jeg tar siden i denne saken, og det gjør jeg ikke på noen måte. Jeg vil bare si ifra at en bør være forsiktig med bastante uttalelser om Krell og tyvegods. Det er f.eks. ingen som kan vite hvor mange Krell forsterkere som har blitt solgt direkte fra USA og ombygget til 230volt.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94

Nei det har vel i utgangspunktet ikke det, men Mr. Tømmervik markedsførte dette som Adyton høyttalere! Det passet vel fint da han også solgte Adyton... Jeg fikk beskjed om at det sto Eben Acoustics på esken, men det var selvfølgelig Adyton ;)

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
De opprinnelige Eben(Adyton) X3 var et samarbeid mellom Russel Kaufman (nå i B&W, tidligere i Morel), Lars "Nordost" Kristensen og Geir Tømmervik (kun økonomisk).

Nåværende Eben X3 er utviklet av kun danske drenge, Lars "Nordost", men først og fremst av Michael Boerresen i Raidho.

De har dermed lite felles utenom fargen på lakken.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
356
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Ganske rar redigering av hifi sentral for tiden....
I en tidligere tråd av Hella, som hadde vært på besøk i en butikk som vi hverken fikk si hvilken landsdel, fylke, kommune, by den lå i. Og ihvertfall ikke navnet på sjappa! :-X
Men i denne tråden kan en både si navnet på butikken og innehaveren, en kan endatil si at han er lystløgner og prater skit.
Er det ikke samme regler for oss "bønna" på vestlandet? :eek:

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Krell har i lengre tid gått hardt ut mot paralellimport. denne skremselshistorien er nok delvis basert på slik propaganda.
De Norske importørene (eller Skandinaviske for den saks skyld) må etter min mening selv ta mye av skylden for paralellimport.
Når typisk Amerikanske merker som Krell, Mark Levinson, Mcintosh, Wilson Audio, Revel, Parasound og Lexicon prises så til de grader ugunstig så må de jo skjønne at resultatet blir sviktende omsettning.
Hvis folk drar til Sverige for å spare noen hundrelapper på kjøtt og sprit. Så sier det seg selv at motivasjonen til å handle i andre land er enda større når besparelsene kan komme opp i titusenvis av kroner.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.425
Torget vurderinger
2
Ganske rar redigering av hifi sentral for tiden....
I en tidligere tråd av Hella, som hadde vært på besøk i en butikk som vi hverken fikk si hvilken landsdel, fylke, kommune, by den lå i. Og ihvertfall ikke navnet på sjappa! :-X
Men i denne tråden kan en både si navnet på butikken og innehaveren, en kan endatil si at han er lystløgner og prater skit.
Er det ikke samme regler for oss "bønna" på vestlandet? :eek:
Dette er et godt poeng, men det er en forskjell på disse tilfellene. Helland er selger av hifi produkter (han har til og med annonse her på HFS) og vi har egne regler som gjelder for bransjeaktører. De har ikke lov til å snakke dritt om konkurrenter og de har ikke lov til å avertere for egne produkter på forumet.

R

Roysen

Gjest
Slik som innlegget står nå så er jo innholdet misvisende. En bruktpris på kr. 100.000 for en forsterker som koster ny kr. 250.000 i Norge og kr. 125.000 i USA er jo nokså normalt, og ingen bjeller bør ringe over dette. Hvis en Krell kjøpes i USA så vil jo en bruktpris helt ned mot kr. 65.000 være innenfor normalen.

Mr. Dog lurer på om vi skal redigere alle innlegg med feil fakta, men vi har en selger på bruktbørsen som forsøker å selge en FPB700CX, og innlegget til Roysen kan jo fort skape mistanke om at dette er tyvegods, hvilket det ikke finnes noe grunnlag for at det er.

Mr. Roysen mener at jeg tar siden i denne saken, og det gjør jeg ikke på noen måte. Jeg vil bare si ifra at en bør være forsiktig med bastante uttalelser om Krell og tyvegods. Det er f.eks. ingen som kan vite hvor mange Krell forsterkere som har blitt solgt direkte fra USA og ombygget til 230volt.
Dersom du leser innlegget mitt en gang til så referer jeg til et salg av en ny forsterker og ikke en brukt. Da er vel kanskje prisen en tankevekker eller?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.425
Torget vurderinger
2
Dersom du leser innlegget mitt en gang til så referer jeg til et salg av en ny forsterker og ikke en brukt. Da er vel kanskje prisen en tankevekker eller?
Hvis en privatperson selger en "ny" forsterker så burde det helt klart vekke en bjelle, men jeg vil anta at de som selger tyvegods selger "brukte" forsterkere for å ikke skape mistanke.

Har du noen gang sett privatpersoner selge "nye" Krell forsterkere - hvis ja, så burde det jo være veldig enkelt å finne kjeltringene.

Uansett, dette er egentlig utenfor det som jeg reagerte på. Jeg ønsket å beskytte selgeren på bruktbørsen fra evnt. mistanker som ikke er berettighet. Det første jeg tenkte når jeg så denne tråden var vedkommende som skal selge en 700cx, og jeg var nok ikke den eneste.

Topp Bunn