Sport, sykkel og trening STERKE BJØRN (natural bodybuilding and powerlifting)

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
553
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Hei.

Veit det er flere her inne som har interesse for styrketrening.
Jeg har etablert ett forum/gruppe på facebook for folk som har interesse for kosthold, muskelvekst og styrketrening/styrkeløft.
Siden har også stort fokus på trening uten doping og skal være ett sted hvor man kan se hva man kan oppnå med ren trening.

https://www.facebook.com/groups/416521155174208/


Mvh X3
 

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Innlegg
143
Antall liker
70
Hei...fine greier.:)Selv har jeg tatt meg kraftig sammen etter 98 kg 2.nyttårsdag og ett blodtrykk på 215.118. Og kronisk hodepine.Kuttet ut røyken tvert den 9.1 og begyndte samtidig å trene med manualer,samt knebøy og armhevinger(som jeg har holdt på med før). Går en times tur annenhver kveld som på halvveien innbefatter 276 trappetrinn rett opp.
Merker allerede att formen blir bedre og at blodtrykk har gått kraftig ned.Kan også nevne att kosthold er lagt om.
Ett tips til de som skal slutte å røyke er : Slutt tvert,tvil ikke et sekund,Start trening,Gå turer,Legg om kosthold.
Anbefaler uansett alle til å starte med styrketrening.:rolleyes:
 

nait$

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2014
Innlegg
953
Antall liker
444
Torget vurderinger
1
Flott tiltak for oss som trimmer "vaskeballen"! :)

Gratulerer med røykeslutt Hæææ! Støtter anbefalingene dine, jeg gjorde det samme selv for snart 15 år siden er det vel blitt nå. Sluttet tvert og startet å trene! ;D
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
553
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Godt å se att folk endrer livstilen og tar enda bedre vare på seg selv:)
Selv sleit jeg en del med ryggen tidligere og jeg var en liten pjokk på 60kg i 20 årene,
nå er jeg aktiv i en av Norges mest fremgangsrike styrkeløftklubber,
og løfter flere tonn med vekter hver uke.
Det meste går an hvis man tar i ett tak:)
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
Fint med en tråd om styrketrening! Jeg jobber veldig mye og det blir derfor veldig langt og uregelmessig mellom treningsøktene. Har hatt årskort til treningsrommet i den kommunale flerbrukshallen, men valgte å ikke fornye dette da det ble lite benyttet. Lang kjøring og dørstokkmila.

Har derfor lyst til å bygge opp et lite hjemmestudio med de viktigste apparater for å trene allsidig styrke med vekt på å få bort litt magefett, samt styrke ben, armer og rygg for å unngå belastningsskader. Samt ha det gøy og kanskje få ungene til å trene litt etter hvert også. Pr i dag består beholdningen av en tredemølle som er OK, men vi må altså ha noe mer her.

Det er veldig mye utstyr der ute, både kinaræl og ordentlige saker, nytt og brukt. Lett å gå seg vill og vanskelig å vurdere kvalitet og funksjonalitet bare ut fra annonser og bilder.

Hva bør jeg se etter nå til å begynne med? Kvalitet/pris: trenger ikke være helt hiend, men bør være ordentlig nok til å vare lenge og tåle bruk. Noen som har allsidig treningserfaring og kan veilede litt i starten her?
 

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
307
Antall liker
5
Fint med en tråd om styrketrening! Jeg jobber veldig mye og det blir derfor veldig langt og uregelmessig mellom treningsøktene. Har hatt årskort til treningsrommet i den kommunale flerbrukshallen, men valgte å ikke fornye dette da det ble lite benyttet. Lang kjøring og dørstokkmila.

Har derfor lyst til å bygge opp et lite hjemmestudio med de viktigste apparater for å trene allsidig styrke med vekt på å få bort litt magefett, samt styrke ben, armer og rygg for å unngå belastningsskader. Samt ha det gøy og kanskje få ungene til å trene litt etter hvert også. Pr i dag består beholdningen av en tredemølle som er OK, men vi må altså ha noe mer her.

Det er veldig mye utstyr der ute, både kinaræl og ordentlige saker, nytt og brukt. Lett å gå seg vill og vanskelig å vurdere kvalitet og funksjonalitet bare ut fra annonser og bilder.

Hva bør jeg se etter nå til å begynne med? Kvalitet/pris: trenger ikke være helt hiend, men bør være ordentlig nok til å vare lenge og tåle bruk. Noen som har allsidig treningserfaring og kan veilede litt i starten her?
Sjekk ut denne butikken. De selger utstyr til halve prisen av hva andre selger det for. Jeg har nå et rikholdig utvalg manualer, benkpress med stang og skiver samt kombinert knebøy/chin-nedtrekk derfra. Alt fungerer veldig bra, bortsett fra nedtrekk. Når det blir vaiere osv. må man nok ofte legge mye penger i det for at det skal fungerere bra over tid.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
Hei og takk for svar! Du glemte lenken:)
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Spotsmaster.no selger utstyr i nesten treningsstudiokvalitet til en betalbar penge. Mye brukt av treningsrom i bedrifter og av idrettsutøvere. Funksjon som de beste sakene men tåler ikke å brukes 16 timer i døgnet og koster ca 1/5. Kjøpt gåmaskin eller hva det heter til samboeren der. God veiledning og godt utvalg. De har det meste så vidt jeg husker.
 
Sist redigert:

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
307
Antall liker
5
Spotsmaster.no selger utstyr i nesten treningsstudiokvalitet til en betalbar penge. Mye brukt av treningsrom i bedrifter og av idrettsutøvere. Funksjon som de beste sakene men tåler ikke å brukes 16 timer i døgnet og koster ca 1/5. Kjøpt gåmaskin eller hva det heter til samboeren der. God veiledning og godt utvalg. De har det meste så vidt jeg husker.
Synsk? Det var sportsmaster.no jeg også skulle lenke til...og som jeg omtalte!
NB! Jeg tror det kan være smart å styre unna maskiner med alt for mange funksjoner. Gjør det enkelt, så er driftssikkerheten størst.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
Takk for tips! Er faktisk sportsmaster som har levert tredemølla her. Da tar jeg kontakt der tenker jeg. Kommer vel tilbake med en liste så får vi se.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.785
Antall liker
2.768
Torget vurderinger
1
En kjapp en til. Synspunkter på Olympiske vekter kontra ordinære? For meg ser det ut til at senterhullet på vektskivene er 50mm på OL-utgaven og 25mm på de gode gamle?
 

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
307
Antall liker
5
En kjapp en til. Synspunkter på Olympiske vekter kontra ordinære? For meg ser det ut til at senterhullet på vektskivene er 50mm på OL-utgaven og 25mm på de gode gamle?
Jeg har begge deler - og ser vel egentlig ikke noe forskjell i det. Kilo er kilo...eneste er om du har manualer der du skal ta av og på vektene, er det kanskje lurt å unngå den olympiske varianten, om du ikke finner så tykke hantler. Jeg ble forøvrig så lei av å skru hantler, at jeg til slutt kjøpte meg et helt sett fra Sportsmaster)
 
Sist redigert:
Topp Bunn