Stereobenk av IKEA kjøkkenskap

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
Hei folkens!
Noen som har laget stereobenk av kjøkkeninredning fra IKEA?
Tenkte å prøve meg på dette her får en plass til masse.
60 cm dybde gir god plass til kabler og padder bak komponentene.
Ett 60 cm bredt skap til Hjemmekio, i midten ett skap på 20 cm bredt til stående spillkonsoller etc,og ett skap 60 cm bredt til Hifi.
Benkeplate på toppen.
Dette kommer på totalt knappe 3.000,-
Tror dette kan bli ryddig og pent.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.468
Antall liker
31.824
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Sjekk hos RES, tror han har noe sånt, ikke sikker på om det er IKEA, men prinsippet;)

gismo
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
Jeg har brukt kjøkkenskap, men har ikke kommet i mål med benkeplate og alle detaljer ennå. Det fungerer i alle fall godt for min del.

Frode

 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
Den siden var jeg ikke klar over.
Takker så mye:)
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
Her har vi stilen jeg tenkte på:)
tvmeubel-522x700.jpg
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
[/QUOTE]
Ikea har ferdige skap i den størrelsen der, da kan du bruke tid på benkeplate og finish i stedet :)[/QUOTE]

Skal da den større, 80 høy, og skapdører som åpnes sidelengs.
2 skap på 60 bredde, og ett på 20cm i midten
 

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Innlegg
780
Antall liker
368
Sted
Moss
Da er det bare å bla i katalogen til du finner det som passer best før du skjerper saga og finner fram stor og liten hammer :)

Sjøl ender jeg ofte opp med Ikea-greier fordi de kan modifiseres til behovet. Like ofte forbanner jeg samme firma fordi produktene egner seg best til flatpakking ;)
 
N

nb

Gjest
Jeg har bygget litt plassbygde skap o.l. med utgangspunkt i stammer fra IKEA. Det er faen meg billigere enn å kjøpe plater og så måtte borre hull til hyller osv selv. Ta eksempelvis IKEA sin sengebunn til 75 kroner - gå på trelasthandelen og se hvor mye plank du får for 75 kroner - det er ikke veldig mye.

Skal man til med kapping av skrog er det veldig kjekt å ha dykksag for nøyaktige kutt. Bruk også maskeringstape der saga går inn og ut, samt på hele snittflaten på begge sider, da burde det blir rimelig flisfritt.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.055
Torget vurderinger
32
Jeg har brukt stammer fra IKEA med kjøkkenbenk på toppen. Så har jeg skjært ut bunnen i skapene slik at jeg får plass til Solid Tech-rackene mine inni. Fronten har jeg dekket med vitrineskap der glassene er byttet ut med høyttalerstoff. Bildet viser hvordan det så ut før jeg byttet til høyttalerstoff i vitrinedørene.

kjøkkenbenk.jpg
 

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Innlegg
780
Antall liker
368
Sted
Moss
Dykksag er genialt, særlig med lang nok skinne. Min har to 80cm med skjøtebeslag og dermed ei lita vridning.
Et praktisk trick for fine snitt, er å bruke ei offerplate til sageunderlag og å stille sagedybden slik at bladet bare akkurat går gjennom emnet.
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
Jeg har brukt stammer fra IKEA med kjøkkenbenk på toppen. Så har jeg skjært ut bunnen i skapene slik at jeg får plass til Solid Tech-rackene mine inni. Fronten har jeg dekket med vitrineskap der glassene er byttet ut med høyttalerstoff. Bildet viser hvordan det så ut før jeg byttet til høyttalerstoff i vitrinedørene.

Vis vedlegget 260654
Dette var flott!
Akkurat slik jeg ser det for meg:)
 
Topp Bunn