Høyttalere Stereoanlegget låter tammere enn før

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Kan ha løsnet over tid ja men antar da ved ekstreme lydtrykk med mye vandring på driverne, aldri opplevd dette selv med Klipsch men ja kan forekomme bare veldig merkelig om dette skulle vært årsaken ??????
Disse sitter godt og dobbeltsjekket med drill og bits så dem går ingen steder. :)
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Kan ha løsnet over tid ja men antar da ved ekstreme lydtrykk med mye vandring på driverne, aldri opplevd dette selv med Klipsch men ja kan forekomme bare veldig merkelig om dette skulle vært årsaken 🤔
Disse sitter godt og dobbeltsjekket med drill og bits så dem går ingen steder. :)
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Høre jo mystisk ut. Det sagt: Feedback fra andre som er på besøk (med litt skravling og godt humør) kan fort sette nye tanker i hjernebarken som er vant til å lytte uforstyrret og i enerom. Og omvendt selvsagt: Er man på besøk, forventer man gjerne noe som ligner live-nivå og trøkk før man er fornøyd og trekker seg tilbake til eget anlegg og dets unoter - i enerom. Jeg ville ikke utelatt muligheten for at hjernen spiller et lite puss her.

Et annet moment er musikkvalget. Jeg trodde jeg hadde ålreit med trøkk og driv, men da en besøkende satte på en ganske så komprimert Foo-Fighters plate, låt det bare flatt og dølt. Satte på Rage Against Machine, og da begynnte den beøkende å nikke igjen.
Det er kanskje noe med hue mitt også som fikk meg til å våkne den dagen, tok alle forhåndsregler og sjekka opp det vi kunne her med testing av andre høyttalere og greier. Satser på det blir mer testing, og skal i gang med rens av alle kabler fremover også. Når du snakker om Foo Fighters så låter det veldig flatt og kjedelig desverre, selv om det er et veldig godt band. Rage Against er noe helt annet. :)
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Roger Waters: Oberon 7 kan biampes om jeg husker, så den effektforsterkeren bør du få inn så fort som råd hvis du ønsker å beholde Daliene. Sett den til å drive basseksjonen, mens den integrerte tar toppen. Vil du ha Marantzen til å låte Roksan, bruk intern dac. Enda bedre, hent inn CD-spilleren samtidig.. Syr sammen totalen bedre. Vil du videre derfra, hent inn et Kudos Super 10-par...
Nå vet jeg ikke brukstid på høyttalerne i denne casen, men kan trådstarter plutselig fått en dårlig match ved å spille inn høyttalerne?-
Heisann, jeg har hatt disse høyttalerne snart et år og forsterkern drar seg på et par år allerede så tiden flyr men vanligvis ser jeg bare på tv med denne lyden. Spiller musikk innimellom og skal ta litt fasesjekk også med tiden her. Har noen små oppgaver som venter i løpet av uken. :)
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Jeg har sett JBL-høyttalere der mange av festeskruene til basselementene var falt ut og lå bak fronttrekket!
Da må det ha blitt kjørt hardt på det anlegget i hvertfall, men men litt moro skal man ha også vel? Så lenge ting kan fikses og rettes opp så er det håp. :)
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Hei og godt nytt år folkens. :)

Jeg har et oppsett med Roksan Kandy K3 med Dali Oberon 7 høyttalere, kilden er en Bluesound Nodei 2i med Tidal Hifi og Spotify som musikktjenester. Her har jeg virkelig testet basstung musikk som virkelig skal trøkke. Dette er høyttalere som skal virkelig levere men jeg føler trøkket forsvinner helt her. Kabler har jeg sjekket også, de er riktig på pluss og minussiden. Jeg har sjekka dem for feil, dvs tatt ut alle elementer og testa dem og de høres bra ut. Kunne ikke se noe uvanlig på delefilteret heller, er det noen som har ideer hva jeg kan se etter?
Jeg klarer ikke å se for meg at forsterkeren din skulle vært for svak. Den leverer i 150 W i 8 ohm, og det skulle gi mer enn nok effekt. Roksan er jo kjent for å lage kvalitetsforsterkere med dynamikk og rytme, så det høres merkelig ut. Høyttalerne dine er ikke de mest lettdrevne, men heller ikke spesielt vanskelige. Jeg ser de har 88,5 db følsomhet og 6 ohm. Dette er helt normalt, men mindre impedanskurven dropper langt under 4 ohm i mellombassfrekvensen. Det har jeg egentlig vanskelig for å tro.

For min egen del har jeg 120 watt på 4 ohms høyttalere med to 7 tommere, altså ikke ulikt dine spesifikasjoner. Hos meg er det ikke noe problem med verken volum eller trøkk, bortsett fra på dårlige innspiller. Veldig mye rock og pop låter rett og slett flatt og kjedelig, og jeg har derfor nesten sluttet å høre på det. Forsøk deg med noen plater med gode innspiller, f.eks noe jazzmusikk.

Har du forsøkt høytterne i andre rom med andre forsterkere? Ta de med til en leverandør og koble de opp der for å høre om alt er som de skal, er det det, så vet du et de er i orden. Test forstkereren din på andre høyttalere også, låter de dårlig, må de rett og slett ha en feil som må repareres. Hvis begge komponenter fungerer så kan du i hvertfall eliminere at problemet ligger der.
Heisann

Den skal ha krefter den men skader ikke om den kunne hatt enda mer for å si det sånn, hadde vært moro å prøvd et effektrinn så det kunne blåst på mer her for å si det sånn. Roksan har jeg god erfaring med og spiller veldig godt synes jeg, er rytmisk gode forsterkere som gjør en særdeles god jobb på det meste. Snakka litt med Moet Audio om K3 effektrinnet deres, men de sa det ikke hadde noe for seg. Tenkte kanskje at jeg kunne kjørt en forsterker på hver høyttaler. Kanskje vært noe greie på det også, who knows men de sa det ikke hadde noe for seg på det området. Jazzen har vel alltid låt bra selv om det er eldgamle innspillinger etc.

Jeg har rett og slett ikke plass til å teste de i andre rom siden vi bor i en liten leil, men jeg har prøvd annen forsterker også men det er så mye forskjell etter det jeg hørte. Det er kanskje meg det er noe galt med akkurat nå, men jeg har noen tester som skal gjøres med kabelrensing så alt skal være på stell med testing. Nå er det også slik at forsterkern står på hele tiden, slår den sjeldent av og kanskje jeg burde men ser bare positivt at den er på. :)

Er lite å teste på her siden jeg ikke har bil og kjører selv, så jeg må ta de midlene jeg har og løse det med tipsene jeg får fra dere på best mulig måte. :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Roger Waters: Mer krefter har ALLTID noe for seg- den forsterkeren finnes ikke som er for stor. Det er bevist siden tidenes morgen. Hva skjer hvis forsterkeren ikke kan levere nok strøm?

-Stress på forsyninga, reduserte reserver og stabilitet
-Signalet begynner å klippe, økt forvrengning- det skader elementene.
-Impedansen blir for lav
-I siste instans svir du utgangene.

Daliene dine har en tricky impedanskurve , lav følsomhet og mange elementer. NB: Watt og watt er to forskjellige ting. MEN: Jo færre reelle, uforvrengte watt du rår over vil det altså bli lettere å sprenge høyttalerme. Fordi hvert enkelt element har færre watt. Med et effekttrinn til- koblet opp slik jeg skisserte- får bassene egen effektforsterker mens toppen drives av integrert K3. Da kan du legge sammen den totale forsyninga i begge. Sammenlign så med K3 aleine: Jeg kan garantere sjokk. Du kommer til å skrive ut sjekken for å beholde effekten omtrent før du har koblet den opp. Fordi lydbildet blir større, fokus skarpere og du ender med den dobbelte detaljering. Minst...Høyttalerne dine vil vise hvorfor en ekstra effekt er riktig der, mao...Det som også kan skje, er at forsterkerne avslører Oberons prisklasse og kvalitet- den dobbelforsterkede K3-pakka er god nok til å brukes på høyttalere til en meget høy, femsifra pris..og gjerne opp i hundretusenkronersklasse og, forutsatt gjennomtenkt match. Tåler sltså glatt den kommende oppgradering fra Oberon..

2 effekttrinn ER mulig der, men vil du ha to reine effekter trenger du en forforsterker til å styre dem..Enten 2 stereoblokker eller to/fire monos...DET blir kanskje overkill på så rimelige høyttalere..
 
Sist redigert:

the_darkman

Medlem
Ble medlem
05.10.2015
Innlegg
40
Antall liker
34
Sted
Moss
blir forsterkeren veldig varm? jeg måtte løfte min godt klar av bordplaten for å holde den kald.......
 

Classic46

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
1.815
Antall liker
285
Så du mener at en kilde som du bruker Tidal: ikke kan forandre seg?
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Så du mener at en kilde som du bruker Tidal: ikke kan forandre seg?
Heisann, dette er også en del av testingen fremover. Skal sammenligne Spotify og Tidal Hi-Fi i de nærmeste dagene. [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
blir forsterkeren veldig varm? jeg måtte løfte min godt klar av bordplaten for å holde den kald.......
Heisann

Den blir ikke noe spes varm, ikke noe mer enn normalt i hvertfall. Mange forsterkere blir grisevarme mens denne holder en lunken stil der med minimal varmeutvikling. [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
H

Hifibasillen

Gjest
Ville vært rart om Spotify er synderen, man må selvfølgelig ha på høyeste oppløsningen enda dette heller ikke er knallbra løsning, men har nesten alltid brukt Spotify selv og ALDRI manglet trykk, til og med Audio pro T20 spilte opp til dans med Spotify og disse er rimelige...

Sitter og funderer på om noe i selve høytalerne nærmere bestemt i delefilter kan ha gått duken men du sier du allerede har testet et annet sett Oberon 7, mulig og få tatt forsterkeren inn på service for en sjekk? prøvd ut en annen integrert?
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Ville vært rart om Spotify er synderen, man må selvfølgelig ha på høyeste oppløsningen enda dette heller ikke er knallbra løsning, men har nesten alltid brukt Spotify selv og ALDRI manglet trykk, til og med Audio pro T20 spilte opp til dans med Spotify og disse er rimelige...

Sitter og funderer på om noe i selve høytalerne nærmere bestemt i delefilter kan ha gått duken men du sier du allerede har testet et annet sett Oberon 7, mulig og få tatt forsterkeren inn på service for en sjekk? prøvd ut en annen integrert?
Jeg tror ikke den er synderen heller, må bare prøve seg frem i systemet. Det er kanskje en vekker at noe er tamt, mangler litt pulver på dette. Utrolig nok det. Jeg har sjekket høyttalerne mine med samme resultat med et sett andre Oberon7. Om du har noen låter å teste med er jeg åpen for det. Har jo mine men er åpen for nye også.

Har prøvd en Hegel H120 på disse, merka ikke noe særlig forskjell i grunn. [emoji14]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Ville vært rart om Spotify er synderen, man må selvfølgelig ha på høyeste oppløsningen enda dette heller ikke er knallbra løsning, men har nesten alltid brukt Spotify selv og ALDRI manglet trykk, til og med Audio pro T20 spilte opp til dans med Spotify og disse er rimelige...

Sitter og funderer på om noe i selve høytalerne nærmere bestemt i delefilter kan ha gått duken men du sier du allerede har testet et annet sett Oberon 7, mulig og få tatt forsterkeren inn på service for en sjekk? prøvd ut en annen integrert?
Jeg tror ikke den er synderen heller, må bare prøve seg frem i systemet. Det er kanskje en vekker at noe er tamt, mangler litt pulver på dette. Utrolig nok det. Jeg har sjekket høyttalerne mine med samme resultat med et sett andre Oberon7. Om du har noen låter å teste med er jeg åpen for det. Har jo mine men er åpen for nye også.

Har prøvd en Hegel H120 på disse, merka ikke noe særlig forskjell i grunn. [emoji14]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Da kan det nok hende du bør ta en tur å hente inn noen andre høyttalere for test. Kanskje ala Lektor 8, Mentor 8, Opticon 8. Event Audio Monitor Silver 8, Focal Aria.
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Ville vært rart om Spotify er synderen, man må selvfølgelig ha på høyeste oppløsningen enda dette heller ikke er knallbra løsning, men har nesten alltid brukt Spotify selv og ALDRI manglet trykk, til og med Audio pro T20 spilte opp til dans med Spotify og disse er rimelige...

Sitter og funderer på om noe i selve høytalerne nærmere bestemt i delefilter kan ha gått duken men du sier du allerede har testet et annet sett Oberon 7, mulig og få tatt forsterkeren inn på service for en sjekk? prøvd ut en annen integrert?
Jeg tror ikke den er synderen heller, må bare prøve seg frem i systemet. Det er kanskje en vekker at noe er tamt, mangler litt pulver på dette. Utrolig nok det. Jeg har sjekket høyttalerne mine med samme resultat med et sett andre Oberon7. Om du har noen låter å teste med er jeg åpen for det. Har jo mine men er åpen for nye også.

Har prøvd en Hegel H120 på disse, merka ikke noe særlig forskjell i grunn. [emoji14]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Da kan det nok hende du bør ta en tur å hente inn noen andre høyttalere for test. Kanskje ala Lektor 8, Mentor 8, Opticon 8. Event Audio Monitor Silver 8, Focal Aria.
Jeg har eid en del Dali høyttalere fra før så nå er det å slå seg til ro med det man har, finnes alltid noe som er bedre osv. Føler jeg får rette opp det jeg kan i lydbildet før jeg går ut på tynn is her. Igjen.... :)

Når vi snakker om høyttalere så har jeg eid Dali Mentor 8, det var en skikkelig morsom høyttaler. Savner den i grunn men den fikk ikke folde seg ut som den ville desverre. Ble rett og slett for stor for rommet her. :)
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Roger Waters: Mer krefter har ALLTID noe for seg- den forsterkeren finnes ikke som er for stor. Det er bevist siden tidenes morgen. Hva skjer hvis forsterkeren ikke kan levere nok strøm?

-Stress på forsyninga, reduserte reserver og stabilitet
-Signalet begynner å klippe, økt forvrengning- det skader elementene.
-Impedansen blir for lav
-I siste instans svir du utgangene.

Daliene dine har en tricky impedanskurve , lav følsomhet og mange elementer. NB: Watt og watt er to forskjellige ting. MEN: Jo færre reelle, uforvrengte watt du rår over vil det altså bli lettere å sprenge høyttalerme. Fordi hvert enkelt element har færre watt. Med et effekttrinn til- koblet opp slik jeg skisserte- får bassene egen effektforsterker mens toppen drives av integrert K3. Da kan du legge sammen den totale forsyninga i begge. Sammenlign så med K3 aleine: Jeg kan garantere sjokk. Du kommer til å skrive ut sjekken for å beholde effekten omtrent før du har koblet den opp. Fordi lydbildet blir større, fokus skarpere og du ender med den dobbelte detaljering. Minst...Høyttalerne dine vil vise hvorfor en ekstra effekt er riktig der, mao...Det som også kan skje, er at forsterkerne avslører Oberons prisklasse og kvalitet- den dobbelforsterkede K3-pakka er god nok til å brukes på høyttalere til en meget høy, femsifra pris..og gjerne opp i hundretusenkronersklasse og, forutsatt gjennomtenkt match. Tåler sltså glatt den kommende oppgradering fra Oberon..

2 effekttrinn ER mulig der, men vil du ha to reine effekter trenger du en forforsterker til å styre dem..Enten 2 stereoblokker eller to/fire monos...DET blir kanskje overkill på så rimelige høyttalere..
Jeg snakket med Moet Audio i dag og de hadde flere gode forslag, men nå er pengekassa tom så det blir på vent enn så lenge. Selv om jeg gjerne skulle ønsket at midlene var der til en oppgradering. Det hadde vært moro å ha prøvd to effekttrinn på det jeg har nå, 2 K3 effekter og brukt min K3 som pre og se åssen det hadde gått. Som sagt tidligere kan dette være at jeg fått en vekker og må se etter feil i anlegget som ikke er av betydning, men som man fikk opp øya for når man ble minnet på det. Skal i hvertfall rense litt kabler og sånn denne uka, tenker at CRC Electronic cleaning kan passe til det formålet. Dette er som å fomle i blinde men jeg får bare teste ut det jeg kan. :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Roger Waters: Roksan K3 har ETT sett pre-outs. Altså: Vil du oppgradere effekt og biampe samtidig- hvilket Dali ville takket deg stort for- er dette kun mulig med EN effekt i basseksjonen og integrert i toppen. Ellers kan den brukes som ren pre, men da kun med EN stereoeffekt. Skal du oppgradere mer innen merket, gå opp til Caspian:cool: En forforsterker + to stereo effektblokker, styr klar av brokobling. . Dog, før den tid kommer bytter du garantert Oberon. De er altfor enkle for å ta ut alt en Caspianpakke byr på..Apropos kabling: Begynn gjerne med å finne en velbygget, nøytral digitalkabel til Marantzen og sett sammen den med intern K3 dac..For det første vil du få en langt mer umaskert lyd...Marantzen låter da som om den var bygget av Roksan i UK..
 
Sist redigert:

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Jeg har hatt en liten pause og gjort noen små endringer, har gått til innkjøp av electronic cleaner fra CRC som er en spray som jeg har rensa alle nødvendige kabler med, dette resulterte ikke til noen forandring etter min mening. Regner med disse var fine men da er det også gjort, ellers har jeg gått rundt i rommet og lytta fra flere steder og bassen sitter greit borti hjørnet når jeg er nærme. Der jeg sitter i rommet som er 3.5m fra så er det lite trøkk i systemet, føler det er rommet som lager faen med meg her altså. Er ikke så mye å gjøre med rommet som det er i dag, kanskje supplere med en subwoofer som kan fungere på musikk som jobber bakgrunnen på sikt? Hva tenker dere om en fra XTZ eller noe i den duren?
 
H

Hifibasillen

Gjest
Så ingenting har blitt forandret mtp møblering eller annet? rart at ting plutselig skulle ha forandret seg til det verre uten at det kunne være noe konkret til selve oppsettet.

Bruker selv XTZ 10.17Edge og funker knall den, bedre en mye annet jeg har hatt samtidig som den besitter høy waf og masse muligheter for innstillinger, kanskje sjekke ut Arendal Sound også =)
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Så ingenting har blitt forandret mtp møblering eller annet? rart at ting plutselig skulle ha forandret seg til det verre uten at det kunne være noe konkret til selve oppsettet.

Bruker selv XTZ 10.17Edge og funker knall den, bedre en mye annet jeg har hatt samtidig som den besitter høy waf og masse muligheter for innstillinger, kanskje sjekke ut Arendal Sound også =)
Det er nok at jeg har blitt mer var på ting og fått kanskje en dipp jeg ikke har fått med meg med vanlig lytting, når jeg virkelig drar på så trengs det andre boller altså. :)

Driver og vurderer en subwoofer for å livne opp litt her, men hva er din erfaring med XTZ subwooferne. Spiller denne i takt eller er den treg i slagene? :)
 
H

Hifibasillen

Gjest
Ja en blir fort sensitiv for feil spesielt hvis man hører/finner feil og ikke får has på dette, har god erfaring med XTZ subene, typisk mye for pengene rett og slett, hatt endel fra SVS også men disse trenger nok rom for og yte godt, anser XTZ som mer hifi da integrering er enklere med disse for min del.

Ville absolutt prøvd ut en fra XTZ eventuelt tips andre lemper på her =) ps: romkorreksjon kan også redde mye med peaker og dipper, prøvde dspeaker antimode 8033S II og den rettet opp ganske mye i den riktige retningen.
 

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
88
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Ja en blir fort sensitiv for feil spesielt hvis man hører/finner feil og ikke får has på dette, har god erfaring med XTZ subene, typisk mye for pengene rett og slett, hatt endel fra SVS også men disse trenger nok rom for og yte godt, anser XTZ som mer hifi da integrering er enklere med disse for min del.

Ville absolutt prøvd ut en fra XTZ eventuelt tips andre lemper på her =) ps: romkorreksjon kan også redde mye med peaker og dipper, prøvde dspeaker antimode 8033S II og den rettet opp ganske mye i den riktige retningen.
Jeg kikket litt på Arendal også og dem virket bra, men tenkte kanskje bare en enkel XTZ til å begynne med. Ville du selv gått for 8" eller 10" da? Ellers kanskje 2 stk for å få mer symmetri i lydbildet. :)

Rommkorreksjon er vel ikke så mye å gjøre med om man ikke har noe som støtter Dirac, Roomperfect fra Xtz el.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Ja faktisk aldri hørt AS subene men mange sier de er knallgode, har selv 10" Edge varianten fra XTZ og uansett om du går får 8,10 eller 12" så merker du lite mer etterheng da de virkelig lager gode produkter som høres, er jo bedre med to både med lydstyrke men også mtp integrering, hadde tidligere to 10.16 og var enklere med to så lenge du har plassen, noe jeg selv ikke har og da blir det foreløpig en, men en kan også fungere utmerket så lenge det blir integrert skikkelig eventuelt med dsp.
 
X

X186841

Gjest
Syntes XTZ 10" funka best til musikk og 12" til tv rommet. Sønnen hadde begge da han bodde hjemme i fjor.

Glem ny digitalkabel, de forandrer ikke lyden og tar bort slør etc., alle som virker fungerer likt.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Roger Waters: Gi den pakka en REL hvis du skal ha sub. Raskere, mer uforvrengt og verdens letteste å integrere. Men du bør ta inn effekten først. Ellers gjør ikke RELen annet enn å maskere K3s Oberonproblemer.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.843
Antall liker
50.846
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Roger Waters: Gi den pakka en REL hvis du skal ha sub. Raskere, mer uforvrengt og verdens letteste å integrere. Men du bør ta inn effekten først. Ellers gjør ikke RELen annet enn å maskere K3s Oberonproblemer.
Kan du ikke lese eller gidder du bare ikke?. Han har ikke budsjett til poweramp så han må gjøre det beste ut av hva han har.

O
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Roger Waters: Hmmmm..jeg har visst sett for meg ting feil her. O7 har ved nærmere ettertanke singlewire, de.. Det endrer saken. Så da har du 3 alternativer:

-Beholde K3, evt med en REL sub
-Dele settet, finne en kraftigere effekt og rein pre. Feks med EI Caspianblokk.
- Skifte K3 i en kraftigere integrert- for eksempel en Hegel, Bladelius, Audiolab monos e.l-
 
Sist redigert:

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.843
Antall liker
50.846
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Roger Waters: Hmmmm..jeg har visst sett for meg ting feil her. O7 har ved nærmere ettertanke singlewire, de.. Det endrer saken. Så da har du 3 alternativer:

-Beholde K3, evt med en REL sub
-Dele settet, finne en kraftigere effekt og rein pre. Feks med EI Caspianblokk.
- Skifte K3 i en kraftigere integrert- for eksempel en Hegel, Bladelius, Audiolab monos e.l-
Nærmere ettertanke eller google?.

O
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.797
Antall liker
1.643
Sted
Sjælland. Danmark.
Hei og godt nytt år folkens. :)

Jeg har et oppsett med Roksan Kandy K3 med Dali Oberon 7 høyttalere, kilden er en Bluesound Nodei 2i med Tidal Hifi og Spotify som musikktjenester. Her har jeg virkelig testet basstung musikk som virkelig skal trøkke. Dette er høyttalere som skal virkelig levere men jeg føler trøkket forsvinner helt her. Kabler har jeg sjekket også, de er riktig på pluss og minussiden. Jeg har sjekka dem for feil, dvs tatt ut alle elementer og testa dem og de høres bra ut. Kunne ikke se noe uvanlig på delefilteret heller, er det noen som har ideer hva jeg kan se etter?
Jeg har ikke læst hele tråden igennem; men hvis anlægget er det samme og du ikke har ændret noget, ligger det vel i kilden er en Bluesound Nodei 2i med Tidal Hifi og Spotify som musikktjenester.

Kan du ikke låne en cd afspiller og afprøve det? Jeg tror fejlen ligger der.
 
Topp Bunn