Stereo+ (nytt norsk hifimagasin)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Kjekt med spillelister av god musikk og gode innspillinger. Den siste var i høyeste grad variert. Slumret med høyt volum på Vivaldi, kan rapportere at jeg våknet ganske så brått på starten av Lie med Dream Theater ;)

    Kunne være interessant å høre litt mer detaljert om det enkelte spor som er plukket ut på test/referanse spillelisten deres. Hva er spesielt bra med innspillingen, hvorfor bentyttes akkurat dette sporet, hvilke deler av sporet benyttes for sammenligning, hva bør du høre/ hvordan bør det låte etc.
    Planen vår er å kutte ned antall spor på "referanselista" og ha en beskrivelse av hvert spor med hva vi hører etter og hva som er grunnen for at akkurat det sporet er valgt. Platepraten-lista inneholder en god del spor jeg ikke er familiær med (ennå), men det var jo en del spennende ting der som vi absolutt burde vurdere på den lista vi ender opp med til slutt.

    Roy
    God ide! Det finnes også bedre musikalske testlåter enn de fleste på den listen..
    Kom med dem.

    Roy
    Hei Roy. Gi meg litt tid så skal du få en liste med musikk som forklarer hvorfor hver enkelt sang er valgt og hvorfor den egner seg som testlåt!
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei Roy. Gi meg litt tid så skal du få en liste med musikk som forklarer hvorfor hver enkelt sang er valgt og hvorfor den egner seg som testlåt!
    Gleder meg, John Harald.

    Roy
    Kul film du har laget! Håper det kommer flere.

    Tips til forbedringer til neste film:
    - Bruk en mic som får med seg også dype frekvenser og selvfølgelig med stereomic hvis du ikke brukte det.
    - Få en annen til å filme.

    Tror du har litt å hente med en lyttestol med lavere rygg for å unngå refleksjoner rundt hodet.

    Er selv svært opptatt av dybde i lydbilde, i motsetning til mange andre.
    Har fem meter fra høyttalerene til veggen bak de i stua og syv meter i kjellerenstua.
    Har også opplevd at det kan være en fordel med et forhold på 1.2 med avstanden mellom høyttalerene i forhold til lytteposisjon.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.156
    Torget vurderinger
    32
    Greia var å lage noe enkelt, og er man alene, så er man alene. Da må man gjøre det beste ut av det, så da får det bli som det blir. Viktigste var jo å vise fram, ikke å lage en audiofil godbit av et opptak.

    Ellers er jeg tilbøyelig til å være enig med deg når det gjelder lyttestol. Jeg går såvidt over kanten på stolen, men i og med at den er i skinn, så vil den reflektere mer lyd enn om det var vanlig stoff. Ulempen er jo at den er så god å sitte i, og det teller jo også litt...

    Vi burde kanskje dra på hjemme hos-besøk hos deg :)

    Roy
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Greia var å lage noe enkelt, og er man alene, så er man alene. Da må man gjøre det beste ut av det, så da får det bli som det blir. Viktigste var jo å vise fram, ikke å lage en audiofil godbit av et opptak.

    Ellers er jeg tilbøyelig til å være enig med deg når det gjelder lyttestol. Jeg går såvidt over kanten på stolen, men i og med at den er i skinn, så vil den reflektere mer lyd enn om det var vanlig stoff. Ulempen er jo at den er så god å sitte i, og det teller jo også litt...

    Vi burde kanskje dra på hjemme hos-besøk hos deg :)

    Roy
    Dere bør helt klart komme på hjemme hos-besøk hos hos meg senere. Nå driver jeg med langtidstesting i stua, skal gi beskjed når jeg er ferdig :)

    Det beste tipset jeg kan komme til neste video er å bruke en skikkelig mikrofon, det skal ikke så mye til.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flott video.

    Jeg er også veldig opptatt av dybde i lydbildet. Har man først hørt det, så er det vanskelig å ikke ville ha det selv.

    Jeg har et rom som er 740x480x240 men med skråtak på begge sider. Flatt tak på 180cm.

    Høyttalerene står ca 2 meter fra frontvegg og ca 80 fra sidevegg. Høyttalerene står 28 grader fra senterlinjen i rommet på hver side. Toe in slik at de krysser ca 1.5m bak meg.

    For min del fungerer dette godt både på musikk i 3 kanaler og svært godt på film.

    Som du sier i videoen. Det er ikke mye som et mer behagelig enn å sette på noe musikk man liker. Krype litt ned i sofaen, beina opp etter en lang dag på jobben. Er balsam for hue og kropp.

    Har tidligere brukt en oppstilling der man deler rommets lengde og breddemål på 3-5-7 for å finne plasseringer og så lytte seg frem til hva man liker best.

    Når det gjelder besøk. Så vil jeg tipse om Authentic sin kino. Som etter mine ører et svært vellykket. Og som jeg liker godt.

    Jobber selv med integrering av subber, og regner med at det vil bli svært bra når det er på plass og er justert.

    Gleder meg til første nr av magasinet.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.290
    Antall liker
    11.104
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    .............. Det første nummeret kommer allerede 2. september, mens nettsiden vår lanseres 21. august.
    ............
    Roy
    Webside, youtube, facebook, HFS, alt vel og bra, men "nummeret"?
    Litt uklart for meg, og jeg har registrert meg.
    Hva er egentlig det "nummeret" og hvor finner vi det?
    Skal det være en pdf-fil som du må logge inn for å se? En app til nettbrett?
    Er den forsinket, eller er det noe jeg ikke har skjønt?

    Jørgen
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.156
    Torget vurderinger
    32
    Men er alt lagt ut på forhånd? Bare samlet i et "nummer"?
    Nei, hvis jeg har forstått det riktig er så godt som alt helt nytt stoff som ikke er publisert på nett først. Men ta det med en liten klype salt, siden det ikke er jeg som sitter med oversikten. Det jeg har levert, er i hvert fall ikke publisert på nett først...

    Roy
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.692
    Antall liker
    5.125
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Supert dette, kjenner godt igjen stilen fra watt dagene.

    Håpløs lese funksjon, men fant til slutt ut at man kunne laste ned pdf så da er alt fint allikevel :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.290
    Antall liker
    11.104
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg syns førsteinntrykket var veldig bra. Nesten overrasket. På nivå med publikasjoner man betaler for.
    Savnet artikkelen om Maxwell, men syns det var like greit å slippe.
    Likte aller best reportasjene, om OHFC og Lindberg Lyd. Mer sånt, ja takk.
     

    Stereo+Tom

    Utgiver Stereo+
    Ble medlem
    15.08.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    809
    Sted
    Oslo
    Supert dette, kjenner godt igjen stilen fra watt dagene.

    Håpløs lese funksjon, men fant til slutt ut at man kunne laste ned pdf så da er alt fint allikevel :)
    Hvis du leser det på iPad/iPhone last ned appen Joomag fra App Store og søk opp Stereo+
    Hvis du leser det på Android enhet (mobil/nettbrett) last ned appen Joomag fra Play Butikken/Store og søk opp Stereo+

    Begge deler gir bedre leseopplevelse på mobile enheter.

    Mvh
    Tom R. Mehlum
    Stereo+
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    "Her kan du lese Stereo+ magasinet helt GRATIS! Klikk på magasinet under for å lese".....står det å lese på hjemmesiden....

    Det hjelper ikke hvor mye jeg klikker, det skjer jo ingenting???. Bruker PC, for ordens skyld...


    Edit: Jeg får dog åpnet det via Stereo+ sin facebookside! Men får ikke lastet ned pdf. Merkelig at jeg ikke får åpnet det på hjemmesiden da?
     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    2
    Og vi stakkars mennesker som buker Windows telefoner (jobbens policy) må ta til takke med nettsider!?

    Forresten så har ikke jeg mottatt noen link på epost enda...registrerte meg relativt tidlig!?


    Supert dette, kjenner godt igjen stilen fra watt dagene.

    Håpløs lese funksjon, men fant til slutt ut at man kunne laste ned pdf så da er alt fint allikevel :)
    Hvis du leser det på iPad/iPhone last ned appen Joomag fra App Store og søk opp Stereo+
    Hvis du leser det på Android enhet (mobil/nettbrett) last ned appen Joomag fra Play Butikken/Store og søk opp Stereo+

    Begge deler gir bedre leseopplevelse på mobile enheter.

    Mvh
    Tom R. Mehlum
    Stereo+
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Pluss:
    Gratis
    Lesbarhet

    Minus:
    For mye mid-fi. Omtrent som å lese L&B på nett.
    Mhp. omtaler på audiosiden var det vel bare Aries og ML som interesserte meg.

    Men nok sutring - lykke til videre med initiativet. Får håpe det tar seg opp etterhvert.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.694
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Dessverre umulig å få lest på PC med IE11. Det eneste jeg får opp når jeg trykker på les her er en sak som blar om av seg selv. Virker helt meningsløst. Innholdet har jeg derfor ingen mening om.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Føltes litt som å lese en forbedret utgave av WATT, hvor det er litt mer dybde over testene, så en positiv start så langt. Kunne ønsket litt mer high-end stoff og gjerne av typen utstyr som de fleste av oss bare må drømme om. Flott at dere tester produkter fra litt mindre produsenter. For min del så ville det vært gøy å leste tester av utstyr fra f. eks. Coda, Exogal, AudioGD, DCS, PS Audio, Zingali, Accoustic Signature osv.
     

    Stereo+Tom

    Utgiver Stereo+
    Ble medlem
    15.08.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    809
    Sted
    Oslo
    Og vi stakkars mennesker som buker Windows telefoner (jobbens policy) må ta til takke med nettsider!?

    Forresten så har ikke jeg mottatt noen link på epost enda...registrerte meg relativt tidlig!?


    Supert dette, kjenner godt igjen stilen fra watt dagene.

    Håpløs lese funksjon, men fant til slutt ut at man kunne laste ned pdf så da er alt fint allikevel :)
    Hvis du leser det på iPad/iPhone last ned appen Joomag fra App Store og søk opp Stereo+
    Hvis du leser det på Android enhet (mobil/nettbrett) last ned appen Joomag fra Play Butikken/Store og søk opp Stereo+

    Begge deler gir bedre leseopplevelse på mobile enheter.

    Mvh
    Tom R. Mehlum
    Stereo+
    Hei,

    Mailen kommer i morgen. Det var og er absolutt meningen at den skal komme med det samme magasinet kommer ut (også fremover). Det har oppstått en liten teknisk mailutfordring som vi regner med å ha ordnet i morgen. Da går mailen ut til alle abonnentene.

    Når det gjelder Joomag apps til Windows mobile plattformen, kan jeg dessverre ikke si noe om når det evt kommer.
    Men du kan lese magasinet via nettleseren på mobilen. Det er fungerer godt :)

    Gå inn på stereopluss.no og på siden vår ligger magasinet. Trykk på Expand/Utvid og vips så har du magasinet på tilnærmet fullskjerm på mobilen/nettbrettet.

    Mvh
    Tom
    Stereo+
     

    Stereo+Tom

    Utgiver Stereo+
    Ble medlem
    15.08.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    809
    Sted
    Oslo
    Dessverre umulig å få lest på PC med IE11. Det eneste jeg får opp når jeg trykker på les her er en sak som blar om av seg selv. Virker helt meningsløst. Innholdet har jeg derfor ingen mening om.
    Det er to ting du kan gjøre:
    1. La muspekeren hvile over bladet, da stopper det å bla
    2. Les bladet via denne linken (som alle abonnentene får), da blar ikke magasinet av seg selv i det hele tatt: Stereo+ Nr 1 - 2015

    Håper det hjalp deg :)

    Mvh Tom
    Stereo+
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Dessverre umulig å få lest på PC med IE11. Det eneste jeg får opp når jeg trykker på les her er en sak som blar om av seg selv. Virker helt meningsløst. Innholdet har jeg derfor ingen mening om.
    Det er to ting du kan gjøre:
    1. La muspekeren hvile over bladet, da stopper det å bla
    2. Les bladet via denne linken (som alle abonnentene får), da blar ikke magasinet av seg selv i det hele tatt: Stereo+ Nr 1 - 2015

    Håper det hjalp deg :)

    Mvh Tom
    Stereo+
    Som jeg skrev i et tidligere innlegg, jeg får ikke åpnet magasinet i det hele tatt via hjemmesiden deres, gjelder både google chrome, edge og firefox på pc med windows 10. Derimot, hvis jeg åpner magasinet via facebook siden deres (på samme pc) går det helt fint. Hva kan dette komme av?
     

    Stereo+Tom

    Utgiver Stereo+
    Ble medlem
    15.08.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    809
    Sted
    Oslo
    Dessverre umulig å få lest på PC med IE11. Det eneste jeg får opp når jeg trykker på les her er en sak som blar om av seg selv. Virker helt meningsløst. Innholdet har jeg derfor ingen mening om.
    Det er to ting du kan gjøre:
    1. La muspekeren hvile over bladet, da stopper det å bla
    2. Les bladet via denne linken (som alle abonnentene får), da blar ikke magasinet av seg selv i det hele tatt: Stereo+ Nr 1 - 2015

    Håper det hjalp deg :)

    Mvh Tom
    Stereo+
    Som jeg skrev i et tidligere innlegg, jeg får ikke åpnet magasinet i det hele tatt via hjemmesiden deres, gjelder både google chrome, edge og firefox på pc med windows 10. Derimot, hvis jeg åpner magasinet via facebook siden deres (på samme pc) går det helt fint. Hva kan dette komme av?
    Jeg har nå testet den på våre Windows 10 maskiner og greier ikke å gjenskape din feil.

    Hos oss fungerer den på:


    • Chrome
    • Firefox
    • Microsoft Edge

    Linken jeg bruke er:

    Stereo+ Nr 1 - 2015

    Kan du prøve å lime den inn i din nettlesere?
    EDIT: Ser at linken blir konvertert og gjort aktiv her i forumet. Men hvis jeg har rett så har du mailet oss og da finner du linken i mailsvaret mitt til deg.

    Hvis du ikke får den opp, bør du sjekke om du har satt noen sperrer for apps på maskinen din (Brannmur eller i nettleser)


    Med vennlig hilsen

    Tom R. Mehlum
    Stereo+
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.552
    Antall liker
    102.974
    Torget vurderinger
    23
    Prøvde å legge inn enn meget rosende kommentar men da dukker dette fjesbokhelvete opp som krav så da får dere ingen ting!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.552
    Antall liker
    102.974
    Torget vurderinger
    23
    I helvete heller... altfor synlig :D Vil ikke stikke meg frem.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Dette ble veldig bra! Lurer imidlertid på hvorfor jeg må skrive inn e-postadressen hver gang jeg åpner den på iPad, både fra Facebook og fra Mail.
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Dette var kjempebra , og la oss håpe att stjernerangeringen forblir "edruelig" de neste nr. også ??????
    mvh
    rolf
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn