Stereo+ nr 7 med messereportasje er publisert

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Litt dårlig at HH ikke fant DIY rommet verdt en liten notis. Messeledelsen var i hvert fall positiv. Vil vel også si vi hadde ok lyd på det som ble vist.

Ellers en knall test av Sigberg sine høyttalere. :)
 
Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.718
Antall liker
7.846
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Moro at Cabasse Rialto er blitt testet, i mine øyne en av de produktene på messa som overrasket mest (les overrasket mest, ikke beste lyd). Veldig mange ble imponert over hvor stort denne kunne spille i Horten. Både lyttere og utstiller tok av og til feil på hvilken av høyttalerne her som var i bruk. Cornwall ble drevet av et heftig forsterkersett fra Audio Research med rør-poweramp.

IMG_4131.jpeg
 
Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Litt dårlig at HH ikke fant DIY rommet verdt en liten notis. Messeledelsen var i hvert fall positiv. Vil vel også si vi hadde ok lyd på det som ble vist.

Ellers en knall test av Sigberg sine høyttalere. :)
Veldig mange rom er ikke nevnt i saken, så det er neppe noen eksklusiv forbigåelse i dette tilfellet. Det er dessuten bilde av DIY-rommet i bildekarusellen på side 29.

Selv hadde jeg Kudos Titan 808 og fulltonehøyttalerne fra Davis hos Moet blant mine beste opplevelser, men synes det var mange rom som låt bra i år. Deriblant DIY-rommet og kanskje spesielt Divorced FantOrang-høyttalerne. Likte også godt Thöress og hORNS-høyttalerne hos Endpoint. De skulle jeg likt å høre hjemme.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
For ordens skyld. Jeg skulle gjerne likt å høre Divorced FantOrang-høyttalerne hjemme også.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Silent Pound ikkje Silent Sound

Ellers kjempegøy med blad igjen!
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.025
Antall liker
4.383
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Veldig mange rom er ikke nevnt i saken, så det er neppe noen eksklusiv forbigåelse i dette tilfellet. Det er dessuten bilde av DIY-rommet i bildekarusellen på side 29.

Selv hadde jeg Kudos Titan 808 og fulltonehøyttalerne fra Davis hos Moet blant mine beste opplevelser, men synes det var mange rom som låt bra i år. Deriblant DIY-rommet og kanskje spesielt Divorced FantOrang-høyttalerne. Likte også godt Thöress og hORNS-høyttalerne hos Endpoint. De skulle jeg likt å høre hjemme.
For ordens skyld. Jeg skulle gjerne likt å høre Divorced FantOrang-høyttalerne hjemme også.
Itte ummuli :)
 

abl

Medlem
Ble medlem
12.11.2007
Innlegg
29
Antall liker
22
Sted
Oslo
For ordens skyld. Jeg skulle gjerne likt å høre Divorced FantOrang-høyttalerne hjemme også.
Hei Roy,

Takk for en fin og interessant test av QLN Prestige 5 i siste nummer av Stereo+ ! :)

Fint om du kan fortsette å legge ut bilder fra din stue i Stereo+, av de høyttalerne og andre produkter du tester ! :)

Mvh
 
Sist redigert:

DagS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2004
Innlegg
469
Antall liker
506
Sted
Karlstad, Sverige
Torget vurderinger
8
Hei Roy,

Takk for en fin og interessant test av QLN Prestige 5 i siste nummer av Stereo+ ! :)

Fint om du kan fortsette å legge ut bilder fra din stue i Stereo+, av de høyttalerne og andre produkter du tester ! :)

Mvh
Artig å se en test av P5! Har selv disse og jeg tror det er vanskelig å finne noe som overgår dem på tilsvarende prisnivå. Det eneste jeg kan se som et slags minus er at de i følge Mats trenger ca 500 timers innspilling før de yter maks, noe som stemmer bra med min egen erfaring. Ferdig innspilt låter de som en drøm og det er lett å høre forskjell på hva som kobles til. F.eks. testet jeg dac'en fra RME koblet i loop på min Hegel H590 uten at jeg ble overbevist om at den var bedre enn den innebygde, snarere litt flatere og mer kjedelig å lytte til. Med Merason Frerot i samme oppsett var det en helt annen opplevelse. Den var merkbart bedre enn Hegels på alt, noe som ble tydelig avslørt av P5. Om ikke dette blir mine siste høyttalere er det nok sannsynlig at resten av anlegget blir oppgradert opptil flera ganger før det blir aktuelt for meg å bytte ut disse.
 
Topp Bunn