Stereo+ nr 7 er her!

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
809
Sted
Oslo
Kjære godtfolk,

Her er en ny utgave av Stereo+ magasin. Kveldens redning når Facebook, Instagram og annet er nede 😇🥳
Skal sies at jeg har hatt betydelig problemer med internett fra Telia i kveld også, så denne utgaven er noen timer forsinket.

Hva syns dere om denne utgaven folkens?


Stereopluss forside 2021-07.png
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.125
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Lager en kopp te, legger beina høgt så skal det sveipes igjennom. Gleder meg
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
funker ikke her da..
 

Lancaster

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2013
Innlegg
851
Antall liker
2.105
Torget vurderinger
1
Fin og god lesing som alltid, for min del et høydepunkt å lese om Roy Ervin sin erfaring med Falcon LS3/5A.
Det hadde vært fint å hørt hva slags forsterkere som ble benyttet under testperioden, særlig om det ble prøvd ut rørbasert utstyr (synes å skimte en rørforsterker i Harbeth testen).
 

Serialcat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2009
Innlegg
323
Antall liker
119
Sted
Østfold
Torget vurderinger
2
Er det slutt på epost-varsel om ny blekke? Finner ikke noe sted for å
registrere seg for oppdateringer på nettsiden. (annet enn face, tube osv.)
 
M

MusicBear

Gjest
Fototips til dere i Stereo+

Ståle Winterkjær har i en og samme reportasje klart det kunststykke å ta fem nesten helt like bilder av Bjørn Erik Forberg :oops:
Enda verre, den som har produsert bladet har klart å sette alle på trykk. Ja til mange bilder, men vi er ikke så senile at vi må ha det inn med teskje :ROFLMAO:
Ellers - så mange takk for nok en ny utgave :)
 

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
809
Sted
Oslo
Er det slutt på epost-varsel om ny blekke? Finner ikke noe sted for å
registrere seg for oppdateringer på nettsiden. (annet enn face, tube osv.)
Den mailen du etterlyser er rett rundt hjørnet. Dessverre var gårsdagen nettrøbbel nettopp trøblete...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Nå fikk jeg lyst på JBL også, etter å ha lest testen av 4309. Men ble usikker på om den er like spennende på lavt volum som det Klipsch er.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Jeg har noen pussige skaleringsproblemer der bokstaver blir uleselige. Skjer i Chrome og i Edge. Her er et vedlagt eksempel, men det skjer i hele magasinet.

1633461912105.png
 

Serialcat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2009
Innlegg
323
Antall liker
119
Sted
Østfold
Torget vurderinger
2
Sist redigert:

Serialcat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2009
Innlegg
323
Antall liker
119
Sted
Østfold
Torget vurderinger
2
Jeg har noen pussige skaleringsproblemer der bokstaver blir uleselige. Skjer i Chrome og i Edge. Her er et vedlagt eksempel, men det skjer i hele magasinet.

Vis vedlegget 753116
Last ned og les den i PDF-leseren din. Funker greiest det som regel, og så har du blekka på lager den dagen de legger ned internett
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Veldig fin utgave! Synes det var spesielt gøy å lese høyttalertestene, samt testen av Melco-switchen. Det var flere par høyttalere jeg fikk veldig lyst til å teste. Det eneste jeg har å utsette er at man bare publiserer tester av produkter som får god score. Jeg mener at alle høyttalerne var på 9-tallet, om jeg ikke husker feil. Jeg skjønner jo hvorfor, men det er veldig synd at det må være sånn.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Veldig fin utgave! Synes det var spesielt gøy å lese høyttalertestene, samt testen av Melco-switchen. Det var flere par høyttalere jeg fikk veldig lyst til å teste. Det eneste jeg har å utsette er at man bare publiserer tester av produkter som får god score. Jeg mener at alle høyttalerne var på 9-tallet, om jeg ikke husker feil. Jeg skjønner jo hvorfor, men det er veldig synd at det må være sånn.
Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Bra utgave. Bra tester og Krix låter best siden den får høyest score.

-BB-
 

vega jon

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2011
Innlegg
1.370
Antall liker
1.185
Sted
bærum
Torget vurderinger
3
Fin og god lesing som alltid, for min del et høydepunkt å lese om Roy Ervin sin erfaring med Falcon LS3/5A.
Det hadde vært fint å hørt hva slags forsterkere som ble benyttet under testperioden, særlig om det ble prøvd ut rørbasert utstyr (synes å skimte en rørforsterker i Harbeth testen).
hvem i alle dager betaler så mye for en overpriset liten boks???? orginale ls3\5a er ikke så mye og skryte av. kan ikke tenkte meg at disse falke sakene gjør jobben så mye bedre.
 

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
798
Antall liker
436
Torget vurderinger
10
Stemmer virkelig prisen på Harbeth M30.2 XD i anmeldelsen? 89 500,-?
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Lancaster

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2013
Innlegg
851
Antall liker
2.105
Torget vurderinger
1
hvem i alle dager betaler så mye for en overpriset liten boks???? orginale ls3\5a er ikke så mye og skryte av. kan ikke tenkte meg at disse falke sakene gjør jobben så mye bedre.
Jeg er en av de som vurderer å bruke så mye penger for en så liten boks som LS3/5A er, og alt den har og gjør. Samtidig vet jeg at den overhode ikke har alt til alle, og gjør alle fornøyde, dog fyller den de fleste av mine kriterier når det kommer til type musikk jeg lytter til, størrelse på rommet de skal stå i og kvaliteter jeg er opptatt av i en monitor til nærlytting. Jeg setter sammen mitt anlegg og oppsett etter mine ønsker og preferanser, så kan det godt være at andre vil bruke tilsvarende pengesum til helt andre komponenter, lyttefokus og utbytte enn hva jeg gjør. Det har jeg ikke noe problemer med, ei heller har jeg noe med hva andre foretrekker og ønsker av kvaliteter i sitt oppsett, vi står heldigvis fritt til å velge selv.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Fin lesning men har tidligere også reagert på karaktersetting for lydkvalitet på musikk sidene. At det kunsteriske gis karakter subjektivt skulle bare mangle men nok engang gis ganske så komprimerte utgivelser 6 i lydkvalitet. Denne gangen er det Kanye West der plata har fått karakter 6 på lydkvalitet. Tok meg akkurat 2 sekunder å høre komprimeringen og "nivået" stanger i taket.
At den kanskje er bedre lydmessig enn sjangeren normalt sett, greit nok, men en 6ér?
Her et eksempel på en av låtene nevnt i testen.
Screenshot 2021-10-08 at 08.11.45.png


At tester liker bass er helt ok men et anelse kritisk blikk hadde alle vært tjent med :) Var samme person som også ga en London Grammar skive 6ér tidligere. Personlig reagerte jeg på veldig dårlig kvalitet men toppkarakter her.

Ellers et fint magasin. Kudos
 
Sist redigert:

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
809
Sted
Oslo
Jeg har noen pussige skaleringsproblemer der bokstaver blir uleselige. Skjer i Chrome og i Edge. Her er et vedlagt eksempel, men det skjer i hele magasinet.

Vis vedlegget 753116
Hei Bjørn,

Joomag har dessverre en feil de jobber på spreng med å løse: Det oppstår visningsfeil i siste versjon av Chrome-baserte nettlesere (Chrome og Edge).
I alle andre nettlesere og på mobile enheter vises det normalt.
 

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
809
Sted
Oslo
Veldig fin utgave! Synes det var spesielt gøy å lese høyttalertestene, samt testen av Melco-switchen. Det var flere par høyttalere jeg fikk veldig lyst til å teste. Det eneste jeg har å utsette er at man bare publiserer tester av produkter som får god score. Jeg mener at alle høyttalerne var på 9-tallet, om jeg ikke husker feil. Jeg skjønner jo hvorfor, men det er veldig synd at det må være sånn.
Det er et poeng.
Redaksjonen forsøker virkelig å få tak i gode produkter å teste. En grunn til det er at lesertallene på tester av dårlige produkter er skremmende lave... Ut fra et helhetspersektiv burde vi sikkert "slakte" en del produkter i løpet av året, men som sagt ser vi at når vi har gjort det er det ekstremt få som gidder å lese testen.
Da syns vi i alle fall at det er bedre at vi gjør en så god jobb vi kan med å finne gode produkter å teste, slik at dere syns det er interessant lesestoff. To produkter med samme score kan jo ha helt forskjellige egenskaper, men i sum er de like gode til sitt formål.
 

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
809
Sted
Oslo
Fin lesning men har tidligere også reagert på karaktersetting for lydkvalitet på musikk sidene. At det kunsteriske gis karakter subjektivt skulle bare mangle men nok engang gis ganske så komprimerte utgivelser 6 i lydkvalitet. Denne gangen er det Kanye West der plata har fått karakter 6 på lydkvalitet. Tok meg akkurat 2 sekunder å høre komprimeringen og "nivået" stanger i taket.
At den kanskje er bedre lydmessig enn sjangeren normalt sett, greit nok, men en 6ér?
Her et eksempel på en av låtene nevnt i testen.
Vis vedlegget 753667

At tester liker bass er helt ok men et anelse kritisk blikk hadde alle vært tjent med :) Var samme person som også ga en London Grammar skive 6ér tidligere. Personlig reagerte jeg på veldig dårlig kvalitet men toppkarakter her.

Ellers et fint magasin. Kudos
Gjør meg en tjeneste og zoom inn den grafen slik at vi ser detaljene på toppene og bunnen. Nå viser du den på max komprimert, da blir jo alt trøkt sammen. Skal jeg gi en tilbakemelding til anmelder trenger jeg bedre innput.

På forhånd takk.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
?? forsto ikke helt- mener du zoome ut? Som dette?
Screenshot 2021-10-08 at 14.22.59.png


I audacity blir det slik.
Screenshot 2021-10-08 at 14.26.37.png


Altså klipping deluxe. Det er ikke godt håndverk i mine øyne men mange liker det.
Det er ingen detaljer på topp og bunn. Det blir "klippet" bort.

Mulig anmelder har en annen versjon enn den jeg tester?
Her er forøvrig en opplisting av andre album fra artisten

Ikke noe å skryte av til tross for at dere skriver at han er den flinkeste å skru lyd i hip hop verden..

Funker sikkert fint i bil med masse anlegg ;)
 
Sist redigert:

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
809
Sted
Oslo
?? forsto ikke helt- mener du zoome ut? Som dette?
Vis vedlegget 753744

I audacity blir det slik.
Vis vedlegget 753745

Altså klipping deluxe. Det er ikke godt håndverk i mine øyne men mange liker det.
Det er ingen detaljer på topp og bunn. Det blir "klippet" bort.

Mulig anmelder har en annen versjon enn den jeg tester?
Her er forøvrig en opplisting av andre album fra artisten

Ikke noe å skryte av til tross for at dere skriver at han er den flinkeste å skru lyd i hip hop verden..

Funker sikkert fint i bil med masse anlegg ;)
Poenget mitt når du drar det sammen slik (se bildevedlegg) så mister du alle nyansene i målingen. Drar du hendelen andre veien kommer detaljene frem.
 

Vedlegg

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.244
Antall liker
5.965
Det finnes ingen mer detaljer - dette er brickwalling - kanskje rundt DR5?

En slik utgivelse og lydkvalitet har ingenting med hverandre å gjøre.
 

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
809
Sted
Oslo
?? forsto ikke helt- mener du zoome ut? Som dette?
Vis vedlegget 753744

I audacity blir det slik.
Vis vedlegget 753745

Altså klipping deluxe. Det er ikke godt håndverk i mine øyne men mange liker det.
Det er ingen detaljer på topp og bunn. Det blir "klippet" bort.

Mulig anmelder har en annen versjon enn den jeg tester?
Her er forøvrig en opplisting av andre album fra artisten

Ikke noe å skryte av til tross for at dere skriver at han er den flinkeste å skru lyd i hip hop verden..

Funker sikkert fint i bil med masse anlegg ;)
Trenger ikke stresse med det. Jeg har ordnet det.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei Bjørn,

Joomag har dessverre en feil de jobber på spreng med å løse: Det oppstår visningsfeil i siste versjon av Chrome-baserte nettlesere (Chrome og Edge).
I alle andre nettlesere og på mobile enheter vises det normalt.
Hei Tom! En liten bump: På iPads nettleser Safari, så opplever jeg stadig at selv etter å ha lastet ned magasinet i PDF, så er det crash og sidene må lastes på nytt. Har ikke den nyeste iPad, men greit å si ifra så dere vet.
 

Stalewinter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
112
Antall liker
157
Torget vurderinger
1
Fin lesning men har tidligere også reagert på karaktersetting for lydkvalitet på musikk sidene. At det kunsteriske gis karakter subjektivt skulle bare mangle men nok engang gis ganske så komprimerte utgivelser 6 i lydkvalitet. Denne gangen er det Kanye West der plata har fått karakter 6 på lydkvalitet. Tok meg akkurat 2 sekunder å høre komprimeringen og "nivået" stanger i taket.
At den kanskje er bedre lydmessig enn sjangeren normalt sett, greit nok, men en 6ér?
Her et eksempel på en av låtene nevnt i testen.
Vis vedlegget 753667

At tester liker bass er helt ok men et anelse kritisk blikk hadde alle vært tjent med :) Var samme person som også ga en London Grammar skive 6ér tidligere. Personlig reagerte jeg på veldig dårlig kvalitet men toppkarakter her.

Ellers et fint magasin. Kudos
Siden jeg har skrevet disse anmeldelsene skal jeg prøve å forklare. Pop-utgivelser er ofte komprimerte, men lydkvalitet er ikke bare dynamikk. Like viktig er hvordan opptaket er mikset, hvor bra instrumenter og stemmer er tatt opp og presentert i et tredimensjonalt lydbilde. Hvis komprimering skulle være bestemmende, ville ingen hip hop-utgivelse få terningkast 6. Så får jeg håpe at folk forstår at det er forskjell på dynamikk i utgivelser innen jazz- og klassisk og pop-musikk. Ståle
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Så det kan ikke gjøres bedre? Tenker siden det er gitt toppkarakter.
Her er forøvrig akkurat den låta, dog gjennom youtube.
Da fra 3:30 som det ble referert til i testen. Tøft og ja det blafrer nok i bil, men er jo tildels en "graut" som resten av skiva.
Enig forøvrig at det er håpløst å høre på hele plata. Til det er kvaliteten på musikken rett og slett for svar.

Som sagt, det finnes sikkert mange forskjellige innspillinger. Den jeg har er 24bit/48khz
 
Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.509
Antall liker
14.234
Sted
Langesund
Du bambadoo du bambadoo..... trodde du visste at det hifi journalister skriver, må tas med et lastebillass salt. ;)
 

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
809
Sted
Oslo
Hei Tom! En liten bump: På iPads nettleser Safari, så opplever jeg stadig at selv etter å ha lastet ned magasinet i PDF, så er det crash og sidene må lastes på nytt. Har ikke den nyeste iPad, men greit å si ifra så dere vet.
Hei,
Hvis det crasher etter at du har lastet ned PDF så må det vært noe med iPad’n din er jeg redd. En PDF er jo bare en PDF og har du lastet den ned bruker den heller ikke Internett. En annen ting vil være om f eks Joomag appen ikke hadde fungert.
Ja om jeg forsto deg riktig altså.
Selv liker jeg best å lese magasinet i Joomag appen på iPad, men funger jo i nettleser og for det meste i nedlastet PDF som du gjør.
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
784
Antall liker
333
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Blindtest på switcher tenker jeg banker på døra… veldig lett lest å gjennonføre, kan til og med bytte i fart på en låt uten at stømmen brtyes hvis ikke streameren er helt på bærtur. Dere skriver disse opp, så da tar dere vel i en blindtest uten problemer. Dere kan jo velge. En av de med jitterproblemer hvis dere ikke klarer å høre forskjell…
 
Topp Bunn