Stemningsrapport med bilde!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Stemningsbilde just nu. Stille på jobb, knallvær. Surfer hfs og lytter til Joy Division.

    Vis vedlegget 324720
    Å det får du penger for, jaja nån som har d:D
    Kjekt og ha det slik, og nå mener jeg ikke meg så det er sagt. Savner når jeg jobbet på sjøen 1 mnd på og 1 mnd av det var gode penger. Ikke at jeg klager heller på penger men dere skjønner pointet. Jeg skal kjøpe meg båt er ingenting som og komme seg på sjøen :)

    Imagine
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.853
    Torget vurderinger
    23
    Hageland hvor?
    Men i svarte da mann, du bor jo bare ett stenkast fra Hageland Lørenskog.
    Har store forhåpninger om att du kaster langt.

    Steinar.
    Hageland Lørenskog, er det sjappa til Jo, tvers overfor Triaden? isåfall var jeg der i går og bunkret. Har kjøpt det meste av grøntforet der gjennom de siste åra.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.639
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    @ gismo: 3 timer på 2 mål:confused:. Må være manuellklipper du bruker:cool:.


    mvh
    Neglesaks.

    mvh
    Siste finpussen blir med den tkr;)
    Da jeg sier 3 timer, da er alt tatt, først sitteklipper, så liten motorklipper, så håndklipper også neglesaks:p
    Og da kjøres til og med høyt justert kommune-tempo:rolleyes:
    Får itte aksept for klippe et par runde midt på plenen:cool:

    gismo
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    @ gismo: 3 timer på 2 mål:confused:. Må være manuellklipper du bruker:cool:.


    mvh
    Neglesaks.

    mvh
    Siste finpussen blir med den tkr;)
    Da jeg sier 3 timer, da er alt tatt, først sitteklipper, så liten motorklipper, så håndklipper også neglesaks:p
    Og da kjøres til og med høyt justert kommune-tempo:rolleyes:
    Får itte aksept for klippe et par runde midt på plenen:cool:

    gismo
    Gress?? Her går det i garantert gressfritt. Sol og Squeezebox Radio på terrassen nå i ettermiddag:

    IMGP5553.jpg


    Ikke noe hvitvin ennå - kona er litt nøye sånn. "Må vente til det blir kveld". Uvisst av hvilken grunn.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.082
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Klippe, klippe, klippe! sa kjerringa.

    Nei, nå har kjerringa reist utenlands og jeg gjør klar for lytte- og sludre-besøk av min gode venn hedersmannen hel-elt.

    DSC_3839.jpg


    Stemning allerede.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.639
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    @ gismo: 3 timer på 2 mål:confused:. Må være manuellklipper du bruker:cool:.


    mvh
    Neglesaks.

    mvh
    Siste finpussen blir med den tkr;)
    Da jeg sier 3 timer, da er alt tatt, først sitteklipper, så liten motorklipper, så håndklipper også neglesaks:p
    Og da kjøres til og med høyt justert kommune-tempo:rolleyes:
    Får itte aksept for klippe et par runde midt på plenen:cool:

    gismo
    Gress?? Her går det i garantert gressfritt. Sol og Squeezebox Radio på terrassen nå i ettermiddag:

    Vis vedlegget 324767

    Ikke noe hvitvin ennå - kona er litt nøye sånn. "Må vente til det blir kveld". Uvisst av hvilken grunn.
    Noen som har det Ulf-B, uforskammet lettvint ute hos deg:cool:
    Ang hvitvin...det er tillatt nå, klokka er jo over sess, det er min kones grense:rolleyes:
    Så derfor, kjør på, med tillatelse fra de dype skoger;);)

    gismo
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ny kåk denne uken og nyoppsatt rigg i kveld. Får det ikke helt til å stemme, sånn designmessig. Innspill?
    Mangler litt cablemanagement under/bak tv, men det tar vi i helgen :)
    Nå Dire Straits, HFS og iskald Heineken. Det må vel være lov siden ungene sover? 2 x iskald 33cl......

    IMG_0879.jpg

    Ps. Det kommer teppe på gulvet foran og veggen bak kommer det tre store malerier.
    Fikk forslag (takk for PM Terje) om å fjerne en av benkene . Kanskje det? Benken til venstre er mer eller mindre tom. Vinylspiller skal på veggen...
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sommer er for meg en årstid med mindre fokus på musikk, og desto mer tid brukt på min andre store interesse; laksefiske. Kveldens fangst ble en laks på 9 kilo. Til å være en elv med gjennomsnittsvekt på 1,4, var dette en veldig morsom opplevelse.

    Laks 05.06.15. Øyensåa. 8,3 kilo.jpg


    Bildet kom visst liggende. Aner ikke hvordan jeg retter opp.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ny kåk denne uken og nyoppsatt rigg i kveld. Får det ikke helt til å stemme, sånn designmessig. Innspill?
    Mangler litt cablemanagement under/bak tv, men det tar vi i helgen :)
    Nå Dire Straits, HFS og iskald Heineken. Det må vel være lov siden ungene sover? 2 x iskald 33cl......

    Vis vedlegget 324832
    Ps. Det kommer teppe på gulvet foran og veggen bak kommer det tre store malerier.
    Fikk forslag (takk for PM Terje) om å fjerne en av benkene . Kanskje det? Benken til venstre er mer eller mindre tom. Vinylspiller skal på veggen...

    Få høytalerne ut på gulvet!
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ny kåk denne uken og nyoppsatt rigg i kveld. Får det ikke helt til å stemme, sånn designmessig. Innspill?
    Mangler litt cablemanagement under/bak tv, men det tar vi i helgen :)
    Nå Dire Straits, HFS og iskald Heineken. Det må vel være lov siden ungene sover? 2 x iskald 33cl......

    Vis vedlegget 324832
    Ps. Det kommer teppe på gulvet foran og veggen bak kommer det tre store malerier.
    Fikk forslag (takk for PM Terje) om å fjerne en av benkene . Kanskje det? Benken til venstre er mer eller mindre tom. Vinylspiller skal på veggen...

    Få høytalerne ut på gulvet!
    Helt enig, de trenger luft rundt seg for å låte bra. Hvis du også maler de hvite, går de i et med veggen..
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.141
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sommer er for meg en årstid med mindre fokus på musikk, og desto mer tid brukt på min andre store interesse; laksefiske. Kveldens fangst ble en laks på 9 kilo. Til å være en elv med gjennomsnittsvekt på 1,4, var dette en veldig morsom opplevelse.

    Vis vedlegget 324876

    Bildet kom visst liggende. Aner ikke hvordan jeg retter opp.
    du verden. Er det slik du ser ut.? Ja ja.... ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.141
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nei da. Absolutt ikke. Er veldig artig å se ansiktet på de man har snakket med i så mange år, men aldri har sett. Man danner seg et bilde om hvordan folk ser ut.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.141
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Her er det stemning! Undertegnende i tett passiar med selveste Sandy Shore. "Former and president of www.smoothjazz.com" for to år siden.
    Kult etterpå å få hilsen på direkten (smooth jazz radio) til the crazy norwegian at Mallorca smooth jazz festival. Skal ikke si mer...kremt

    image.jpg
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Nei da. Absolutt ikke. Er veldig artig å se ansiktet på de man har snakket med i så mange år, men aldri har sett. Man danner seg et bilde om hvordan folk ser ut.
    Merkelig det hvordan man danner seg et mentalt bilde av hvordan folk man føler man "kjenner" litt ser ut og blir like overasket nesten hver gang man ser de for første gang. Sier ikke det var tilfelle her, men.... joda stemte like dårlig som de aller fleste ganger dette også.;)

    Edit
    Gjelder forsåvidt bilde som snek seg inn rett over her også mens jeg tydeligvis brukte fryktelig lang tid på og skrive dette innlegget :p
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.082
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Der kan du se. lars_erik og greier.
    Heisann, Lars Erik!
    Nydelig fisk. Sånn rundt min personlige rekord, denslags fisk som jeg drømmer om fremdeles.
    Klare indikasjoner på et godt liv der oppe.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Der kan du se. lars_erik og greier.
    Heisann, Lars Erik!
    Nydelig fisk. Sånn rundt min personlige rekord, denslags fisk som jeg drømmer om fremdeles.
    Klare indikasjoner på et godt liv der oppe.
    Sommer i Nord-Trøndelag er et eldorado for de som liker laksefiske. Elver overalt. Elva var veldig stor i kveld, så denne rakkeren stakk flere hundre meter nedover elva. Med meg halsende etter ;) 45 minutter fra den bet på, til den var på land. Finnes ikke noe mer morsomt enn å oppleve slikt.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Stemningsrapport med bilde... var overskriften :)
    Jeg legger ut bilde av det som ihvertfall gir meg stemning i kveld og forhåpentlig mange år fremover :)
    pass system.jpg


    Rødvin er rødvin, men gin er det dessverre allt for mange som ødelegger med cola eller annen shait ;)

    Husker fremdeles (med god stemning) en gang jeg dated ei brasiliansk dame (som tilogmed tok turen til kalde norge selv om hun bodde da i kalde danmark), hun fortalte da at befeeter var "the rich kids gin"... hun pratet da av erfaring siden hun hadde jobbet mange år som bartender ;)

    Jeg sluttet prompte å blande ut gin og drikker den blankt, og de som ikke tåler det får hjemmebrygget øl isteden :)
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Sommer er for meg en årstid med mindre fokus på musikk, og desto mer tid brukt på min andre store interesse; laksefiske. Kveldens fangst ble en laks på 9 kilo. Til å være en elv med gjennomsnittsvekt på 1,4, var dette en veldig morsom opplevelse.

    Vis vedlegget 324876

    Bildet kom visst liggende. Aner ikke hvordan jeg retter opp.
    Gratulerer! Å hale inn fisk er noe av det beste som finnes. Så fin fisk har jeg aldri fått, men jeg ikke vanskelig for å sette meg inn i situasjonen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Et par dager trodde jeg at sommeren var i anmarsj, idag er regnet tilbake og snart snur solen.
    Det norske sommerværet er omtrent like stabilt som humøret på katten Nelson. En snodig kar fra Dyrebeskyttelsen.

    DSC_4986.jpg


    DSC_4992.jpg
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Sommer er for meg en årstid med mindre fokus på musikk, og desto mer tid brukt på min andre store interesse; laksefiske. Kveldens fangst ble en laks på 9 kilo. Til å være en elv med gjennomsnittsvekt på 1,4, var dette en veldig morsom opplevelse.

    Bildet kom visst liggende. Aner ikke hvordan jeg retter opp.
    Rettet opp - i litt krympet og photoshoppet versjon:
    Laks 05.06.15. Øyensåa. 8,3 kilo.jpg


    Å sitte på terrassen med litt hvitvin når ikke helt opp til dette, nei.....
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    morgenstemning-001.jpg


    Siden klesvask er min jobb i huset, benyttes stereobenken til å stable det ferdigbretta tøyet på. Da blir det musikklytting samtidig. I dag var det Tom Waits og Closing Time som ble klesbrettingens musikalske akkompagnement. Før neste maskin er ferdigvasket, kan man sette seg ned og slappe av litt. Ute er det jo perfekt hifivær, til tross for at OAS skal ha sommerfest på Nesodden i dag. Forhåpentligvis slutter det å regne, slik at vi kan sitte litt ute også.

    Nå går snart turen via Bærum for å plukke opp KW, deretter til beste vestkant i Oslo for å plukke opp mitt nye riaa-trinn (Avid Pulsare), så til Duet i sentrum for å levere et testprodukt og ta med noe utover til verten på Nesodden, før jeg plukker opp Knut Vadseth i byen og OAS første medlem på Nesset før ferden ender ute på Nesodden.

    Blir litt kjøring, men det er det verdt når man skal møte gode venner i ettermiddag.

    Roy
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Klippe, klippe, klippe! sa kjerringa.

    Nei, nå har kjerringa reist utenlands og jeg gjør klar for lytte- og sludre-besøk av min gode venn hedersmannen hel-elt.

    Vis vedlegget 324773

    Stemning allerede.
    Kjekt å se musikk i hyllene! Ikke bare anlegg. Blir ikke stemning uten.:)
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.853
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 324907

    Siden klesvask er min jobb i huset, benyttes stereobenken til å stable det ferdigbretta tøyet på. Da blir det musikklytting samtidig. I dag var det Tom Waits og Closing Time som ble klesbrettingens musikalske akkompagnement. Før neste maskin er ferdigvasket, kan man sette seg ned og slappe av litt. Ute er det jo perfekt hifivær, til tross for at OAS skal ha sommerfest på Nesodden i dag. Forhåpentligvis slutter det å regne, slik at vi kan sitte litt ute også.

    Nå går snart turen via Bærum for å plukke opp KW, deretter til beste vestkant i Oslo for å plukke opp mitt nye riaa-trinn (Avid Pulsare), så til Duet i sentrum for å levere et testprodukt og ta med noe utover til verten på Nesodden, før jeg plukker opp Knut Vadseth i byen og OAS første medlem på Nesset før ferden ender ute på Nesodden.

    Blir litt kjøring, men det er det verdt når man skal møte gode venner i ettermiddag.

    Roy

    Betimelig musikk til bildet over...

    feets.jpg



    Men hva er motivet på veggen over hylla? Strekkoder? Loudness War? Uheldig pianokonstruksjon? Surrealistisk LP-samlimg?
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Dette må vel være et av de mest stilfulle HiFi oppsettene i landet, Roy! Kos deg med og uten klesvask!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Vis vedlegget 324907

    Siden klesvask er min jobb i huset, benyttes stereobenken til å stable det ferdigbretta tøyet på. Da blir det musikklytting samtidig. I dag var det Tom Waits og Closing Time som ble klesbrettingens musikalske akkompagnement. Før neste maskin er ferdigvasket, kan man sette seg ned og slappe av litt. Ute er det jo perfekt hifivær, til tross for at OAS skal ha sommerfest på Nesodden i dag. Forhåpentligvis slutter det å regne, slik at vi kan sitte litt ute også.

    Nå går snart turen via Bærum for å plukke opp KW, deretter til beste vestkant i Oslo for å plukke opp mitt nye riaa-trinn (Avid Pulsare), så til Duet i sentrum for å levere et testprodukt og ta med noe utover til verten på Nesodden, før jeg plukker opp Knut Vadseth i byen og OAS første medlem på Nesset før ferden ender ute på Nesodden.

    Blir litt kjøring, men det er det verdt når man skal møte gode venner i ettermiddag.

    Roy

    Betimelig musikk til bildet over...

    Vis vedlegget 324948


    Men hva er motivet på veggen over hylla? Strekkoder? Loudness War? Uheldig pianokonstruksjon? Surrealistisk LP-samlimg?
    Det er Vicoustic Wave akustikkplater

    Roy
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.853
    Torget vurderinger
    23
    Ach so! Takk for den. Fantasien min løp som vanlig løpsk. Akustikkplater er ikke min sterke side - derfor så jeg ikke dette!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.853
    Torget vurderinger
    23
    Har Enga tapt? :mad:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    The Rolling Stones Rock and Roll Circus ruller ut av stereoen mens regnet pisser ned som vanlig hittil i sommer.
    Valpene har nettopp vært inn og fått litt kos også.
    Ser jeg burde absolutt innom å hilse på de valpene dine før de blir alt for store :D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Min utsikt for dagen.

    DSC_0596.JPG


    Litt regn stopper ikke en trønder når man skal utvide verandaen fra 16 til +- 50kvm :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn