Stemningsrapport med bilde!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.835
    Torget vurderinger
    1
    Her oppe går folk enda på randonee-ski. Men det går nok mot slutten.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.340
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja det første bilde var skremmende lik vår Cobberdog.
    Til og med fargene.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.340
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Faktisk så er det bikkja som kjører helt over hannkatta, men spiser katta av skåla til bikkja.
    Da står hun i kø, snodige greier.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.894
    Sted
    Sørlandet
    Litt triveligere oppdatering fra meg denne gangen. Etter 2.5 år med papirarbeid, uttalige møter og telefoner så er vi endelig i gang med vårt hytteprosjekt! Ting tar tid i en kommune som har 20 mer eller mindre arbeidsledige vaktmestere og to saksbehandlere......

Vi senker hytten ned i terrenget og bygger lavt i respekt for terreng og naboer:

fullsizeoutput_17a7.jpg

All opprinnelig torv er lagt til siden slik at den kan danderes ut over tomten senere:

fullsizeoutput_17af.jpg

Godt å komme i gang!

Selv har jeg gjort meg ferdig med diverse oppgraderinger på morrobilen. Nytt understell, nye bremser, nye foringer rundt baut, nye endeledd, nye dekk, lakkert hjul, full service på motor... uvant å skru franskt og såpass trangt.

fullsizeoutput_17b2.jpg

Kjøreutstyret er pakket ned og jeg er klar for årest første trackday. Målet er å kjøre like fort som det jeg gjorde med 911`n:

fullsizeoutput_17b0.jpg

-BB-

Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.894
    Sted
    Sørlandet
    Er det ikke veldig mye greier i den bilen som ikke trenger å være der?
    Joda, men jeg har eid bilen en mnd og ikke rattet den rundt en bane enda. Etterhvert som horna vokser så skal har kiloene en tendens til å bli lempet ut :) Den fantastiske motoren låter temmelig heftig i en bil uten tepper, dørsider og annet unødvendig utstyr.

-BB-

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.442
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    7:59 er en veldig bra tid på denne banen.
    ...og spesielt til Clio å være.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.807
    Sted
    Østfold
    7:59? Det er sykt, da må den være seriøst lettet, og sikkert stå på skikkelig sticky dekk. For eksempel Mini JCW (2,0 231hk) brukte hele 8:28. Fiesta ST, som er ganske "track focused" klare det 10 sekunder raskere, men det er fortsatt 19 sekunder igjen til 7,59.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.894
    Sted
    Sørlandet
    7:59? Det er sykt, da må den være seriøst lettet, og sikkert stå på skikkelig sticky dekk. For eksempel Mini JCW (2,0 231hk) brukte hele 8:28. Fiesta ST, som er ganske "track focused" klare det 10 sekunder raskere, men det er fortsatt 19 sekunder igjen til 7,59.
    Den sorte bilen har samme justerbare HR understell som det jeg har satt på min, original motor og den er lettet til 1085kg uten sjåfør. Originalt veier den 1240kg. Tiden sier alt om hvor potente disse bilene er når dem blir rattet av en flink sjåfør og det er ikke uten grunn at dem i flere år har vært Evo UK sin favoritt hatchback. CAR magazine omtaler dem forøvrig som "the 911 GT3 of hot hatches" Dem ble tatt ut av produksjonsbåndet til Renault og gitt til Gordini/Renault Sport for ombygging til RS, omtrent det samme som Mercedes gjør med AMG.

Skal bli spennende å se hvordan den klarer seg mot min relativt banepreppa 911

-BB-

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.807
    Sted
    Østfold
    Den sorte bilen har samme justerbare HR understell som det jeg har satt på min, original motor og den er lettet til 1085kg uten sjåfør. Originalt veier den 1240kg. Tiden sier alt om hvor potente disse bilene er når dem blir rattet av en flink sjåfør og det er ikke uten grunn at dem i flere år har vært Evo UK sin favoritt hatchback. CAR magazine omtaler dem forøvrig som "the 911 GT3 of hot hatches" Dem ble tatt ut av produksjonsbåndet til Renault og gitt til Gordini/Renault Sport for ombygging til RS, omtrent det samme som Mercedes gjør med AMG.

Skal bli spennende å se hvordan den klarer seg mot min relativt banepreppa 911

-BB-
    Har du noen rundetider å sammenlikne med?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.894
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har samtlige runder jeg har kjørt lett tilgjengelig via den glimrende app`n Harry`s lap timer. De fleste jeg kjenner som ikke er blodseriøse rundetidjegere benytter den app`n.

Hva med å låne kona`s mini på søndag og så møtes vi på Rudskogen?

-BB-

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.807
    Sted
    Østfold
    Jeg har samtlige runder jeg har kjørt lett tilgjengelig via den glimrende app`n Harry`s lap timer. De fleste jeg kjenner som ikke er blodseriøse rundetidjegere benytter den app`n.

-BB-
    Jeg tror ikke jeg skal trashe en hverdagsbil på bane, selv om det hadde vært gøy. Har forresten en gammel focus mk1(,5) stående som det hadde vært gøy å bygge baneracer av. Satt inn en potent maskin og bygget den om til 4x4... Det hadde antakelig vært mye morsommere.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.894
    Sted
    Sørlandet

-BB-
    Jeg tror ikke jeg skal trashe en hverdagsbil på bane, selv om det hadde vært gøy. Har forresten en gammel focus mk1(,5) stående som det hadde vært gøy å bygge baneracer av. Satt inn en potent maskin og bygget den om til 4x4... Det hadde antakelig vært mye morsommere.

Det er dessverre en misforståelse at man trasher bilen på trackday. Man er forsikret med egen track-day forsikring og banen er meget bra. Det handler om å finne en rytme som passer deg og bilen din. Selv bruker jeg en oppvarmingsrunde og legger deretter inn to, maks tre "hot-laps" før jeg tar en nedkjølingsrunde i rolig tempo. Da holder man temperaturene under god kontroll og slitasjen er minimal. Så sjekker jeg rundetider og kjøler meg selv ned i depo før jeg er klar for nye runder. Det er når ting går varmt at man sliter på diverse saker.

-BB-

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.540
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    9

Kulturnatt Førde med kvinnekoret Kvitre :)
    Artig arrangement med masse aktivitet, de fleste amatører.

Sent from my iPhone using Tapatalk

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.894
    Sted
    Sørlandet
    Så bredt er gliset når man setter ny pers med to sekunder første gang man er på banen med ny bil. Begynte rolig for å lære meg bilen og økte på gradvis. Morsom og krevende bil. Fantastiske bremser og understell og greit med effekt. Totalt ulikt å ratte sammenliknet med 911 og jeg måtte også velge et annet spor i enkelte svinger.

Selv med en passasjer klarte jeg til slutt å slå min beste tid med gamlebilen :)

F7D9498A-FAC5-4940-BACD-A161C2673A6D.jpg

Her har jeg sammenliknet besterunden med 911`n mot besterunden med RS`n. Grønt betyr at jeg er raskere. Det er lett å se hvor jeg har en del å hente og da spesielt i "slakteren" (split 3) og i langsvingen ut mot rettstrekket. Opp fra "slakteren" trenger man treffe på gir og moment og i langsvingen (turn 12) må jeg jobbe med teknikk for å unngå understyring.

IMG_2702.jpg

-BB-

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Bartistan
    Det er artig å stikke ut på tur.
    Denne gang tok jeg med meg hard-core trøndervær til øverst oppi adriaterhavet mens trønderne fikk adriatisk vær i mitt fravær.
    Lekse lært: Neste gang tar jeg betalt for å forlate postnr 70xx til fordel for alle gjenværende. Hvor er hatten min?
    Arig læll :cool:

Det er artig å komme hjem igjen også, heldigvis.
    Ventende vinyl skader så absolutt ikke heller. Hummer, kreps og kanari :)

DSC_4074.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Klager så mye jeg vil så! Måtte sette på varmekablene på kjøkkenet i dag tidlig, rim på flisene :rolleyes:

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.011
    Torget vurderinger
    2
    Klager så mye jeg vil så! Måtte sette på varmekablene på kjøkkenet i dag tidlig, rim på flisene :rolleyes:
    Har du sittet å vert kald lenge?
    Godt at strømprisen har sunket nå så dere kan få litt varme i skrotten;)

Heldigere her,har tilgang på ubegrenset "gratis" ved.
    Alltid tre favner i hus hver høst,har en tredel igjen.
    Og det er bra for min del.Slipper å tenke på strømregningen.
    Som jeg sa til min "lærer" hos netteier; strømmen dere leverer er ikke brukende til oppvarming en gang;)

Stemningsrapport fra dagens topptur.
    Kaldt?Nei,ikke når en går,da holder en varmen.
    Som arbeid med ved,den skal varme flere ganger.

IMG_20190531_120857.jpg

59697049_279341732945079_4319180186699454627_n.jpg

Å vestland vestland..

57437753_353115198655310_7262149137099913674_n.jpg

61829539_457946004941162_5520409999474000488_n.jpg

58409266_499625940575096_1372521276913103459_n.jpg

For å få NED stemningen enda flere hakk:p

Idekopi?:p

16f5c6924176fe829ce36c04a2e63ef1 (2).jpg

geir.jpg

Men Vadseth var litt heldigere med modellen enn Søren Balle.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Dons er ekte og karismatisk på toppen av utstrakt kompetanse. For oss godt voksne er dette bra TV :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn