Stavmixer - hvilken ??

J

J.J

Gjest
Jeg er på utkikk etter en nye stavmixer. Den må være så kraftig som den er tiltenkt for og den må oxo se relativt bra ut - da den nok kommer til å stå fremme.

Alle tips og hint er bra :D

Sier ikke mer om krav og slikt nå da det sikkert kommer etterhvert ....... ;D

Mvh
Jan Robert

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Antall liker
56
Torget vurderinger
17
Det finnes bare ett alternativ: Bamix.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.333
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Den kabelen er ikke en gang solidcore, det er lett å se.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.884
Torget vurderinger
0

Stavmikser
Med én hastighet. Kniver av rustfritt stål. Enkel å rengjøre. Opphengsøye. 230 V/170 W.
49,90 kr

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Mitt råd er å kjøpe en som kan deles så den kan vaskes i oppvaskmaskin.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162

Jeg liker Braun sin. Vispen og medfølgende mini-kjøkkenmaskin fungerer bedre enn den til Bamix. Brauns virker også til å være betydelig sterkere og kraftigere. Den ser muligens litt "billigere" ut med sine plast-deler, men ser det er en dyrere serie i rustfritt å få tak i.

Utrolig kjekt å kunne dele den. Brukes, deles, deler hives i vaskemaskin, ferdig. Bamix "må" man vaske for hånd med en gang etterpå, noe dritt.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Er enig med Emo i at Braun er bra saker.

Vi hadde en hjemme fra Biltema men etter at jeg skulle dele den for å vaske den i maskinen måtte vi kjøpe ny og da ble det Braun, en noe enklere modell enn den som er avbildet.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162
J.J skrev:
Alianse brødres ord veier tungt ;) ;D
;D

Kjører en del nøtter/krydder i den lille miksmasteren, samt kjører kikerter til hommous, knuser cashewnøtter til "fløte" etc med stavmikseren. Sterk som pokker.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
757
Torget vurderinger
1
Bamix!

Bare tull at den er tungvint å vaske, spyles under springen og skrubbes litt med Jordan, klar til ny innsats på 10 sekunder, bedre enn 2 timer i oppvaskmaskinen. Kunne aldri tenke meg å putte elektriske ting i oppvaskmaskinen, heller ikke mekaniske ting med ferdigsmurte lagre.

Menneskeheten har levd over 99% av sin tid uten oppvaskmaskin.

Oppvaskmaskin ødelegger sakte, men sikkert det meste av det som puttes oppi. Knivskaft for eksempel, fy-fy. Og over tid, det meste av krystall og porselen: små hakk og fine riper, blir verre etter hvert.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
emokid skrev:

Jeg liker Braun sin. Vispen og medfølgende mini-kjøkkenmaskin fungerer bedre enn den til Bamix. Brauns virker også til å være betydelig sterkere og kraftigere. Den ser muligens litt "billigere" ut med sine plast-deler, men ser det er en dyrere serie i rustfritt å få tak i.
Jeg vet om flere kokker (bla. min bror) som bruker denne hjemme.
For meg er det ett tegn på kvalitet og praktisk i bruk, så derfor ble den kjøpt for noen år siden. Brukes ofte.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162
Barbaresco skrev:
Bamix!

Bare tull at den er tungvint å vaske, spyles under springen og skrubbes litt med Jordan, klar til ny innsats på 10 sekunder, bedre enn 2 timer i oppvaskmaskinen. Kunne aldri tenke meg å putte elektriske ting i oppvaskmaskinen, heller ikke mekaniske ting med ferdigsmurte lagre.

Oppvaskmaskin ødelegger sakte, men sikkert det meste av det som puttes oppi. Knivskaft for eksempel, fy-fy. Og over tid, det meste av krystall og porselen: små hakk og fine riper, blir verre etter hvert.
Delene som er oppvaskmaskinbare er beregnet for dette og har ergo ingen deler som brytes ned betydelig av dette. Det er uansett en fordel at mikseren kan deles slik at det blir lettere å vaske verktøydelen i springen om det ønsker. Bamix er tyngre og mer uhending å vaske også under springen kontra Braun sin. Ingen putter selve motorenheten i oppvaskmaskin.

Menneskeheten har levd over 99% av sin tid uten stavmikser :eek:

Når braun i tillegg har bedre fungerende tilleggsutstyr og er sterkere, er det en no-brainer imo.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.126
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
menneskeheten har levd 99,99 % av sin tid uten DET MESTE av det som dette forumet er tilegnet; både off og on-topic!
hva har det med saken å gjøre?
mvh
Leif

J

J.J

Gjest
Anonym skrev:
Er enig med Emo i at Braun er bra saker.

Vi hadde en hjemme fra Biltema men etter at jeg skulle dele den for å vaske den i maskinen måtte vi kjøpe ny og da ble det Braun, en noe enklere modell enn den som er avbildet.
Slike bruker erfaringer er gull verdt !!

Andre synspunkter ?

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162
LMC skrev:
menneskeheten har levd 99,99 % av sin tid uten DET MESTE av det som dette forumet er tilegnet; både off og on-topic!
hva har det med saken å gjøre?
mvh
Leif
Ingenting, det er bare artig at noen ville velge en mer tungvinn stavmikser fordi de ikke liker oppvaskmaskiner ;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.126
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Barbaresco er velkommen til å ta oppvasken hos meg anytime! dette inkluderer sjenerøst nok båten i sommerhalvåret 8)
mvh
Leif

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
757
Torget vurderinger
1
emokid skrev:
Barbaresco skrev:
Bamix!

Delene som er oppvaskmaskinbare er beregnet for dette og har ergo ingen deler som brytes ned betydelig av dette. Det er uansett en fordel at mikseren kan deles slik at det blir lettere å vaske verktøydelen i springen om det ønsker. Bamix er tyngre og mer uhending å vaske også under springen kontra Braun sin. Ingen putter selve motorenheten i oppvaskmaskin.

Når braun i tillegg har bedre fungerende tilleggsutstyr og er sterkere, er det en no-brainer imo.
Sterkere er også bare tull, det er som hifi-watt. Jeg har en steingammel Bamix jeg bruker på hytta, den har nesten ingen watt i forhold til de nye, men virker helt upåklagelig til formålet. Jeg blander ikke betong med den.

Bamix er high-end og rør-watt ;D Resten er elkjøp-rack 8)

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
757
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
Barbaresco er velkommen til å ta oppvasken hos meg anytime! dette inkluderer sjenerøst nok båten i soomerhalvåret 8)
mvh
Leif
En arkitekt som var involver i ombygning av kjøkkenet passet på at det ble et vindu ved oppvaskbenken, med begrunnelsen " det er en kontemplativ aktivitet"

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.126
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
he-he
huset mitt er tegnet av en kjent båt designer: Borge Bringsvær; mannen bak den kjente BB11
følgelig har jeg vindu ved oppvaskbenken ikke bare i båten, men også hjemme!
mvh
Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.652
Torget vurderinger
24
emotikon skrev:
emokid skrev:

Jeg vet om flere kokker (bla. min bror) som bruker denne hjemme.
For meg er det ett tegn på kvalitet og praktisk i bruk, så derfor ble den kjøpt for noen år siden. Brukes ofte.
Jeg lager MYE mat og kan bevise det ;D ;D BRAUN it is! Arbeit Macht Frei!

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162
Barbaresco skrev:
emokid skrev:
Barbaresco skrev:
Bamix!

Sterkere er også bare tull, det er som hifi-watt. Jeg har en steingammel Bamix jeg bruker på hytta, den har nesten ingen watt i forhold til de nye, men virker helt upåklagelig til formålet. Jeg blander ikke betong med den.

Bamix er high-end og rør-watt ;D Resten er elkjøp-rack 8)
Sorry, jeg har hatt begge og brukt begge samtidig. Bamix suger i forhold, Braun eier på alle parameter. Fis på flaske har jeg lagt fra meg for godt.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.870
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
J.J skrev:
Sånn bruker jeg når jeg skal blande litt punsj til hælja - funker aldeles glimrende. ;D
[video]Jy1QtZzBPSY[/video]

N

nb

Gjest
Litt i samme gate: Denne er helt genial.

Det geniale med denne kontra andre lignende saker er "Weltneuheit - Würfelschneider". Dvs det var en nyhet for et par år siden da jeg kjøpte min. Den kan altså kutte i terninger. Suverent når man skal lage en stor gryte med ett eller annet og ikke er så veldig hypp på å kutte f.eks rotgrønnsaker i terninger for hånd. Funker mycket bra.

Vedlegg

J

J.J

Gjest
nb skrev:
Litt i samme gate: Denne er helt genial.

Det geniale med denne kontra andre lignende saker er "Weltneuheit - Würfelschneider". Dvs det var en nyhet for et par år siden da jeg kjøpte min. Den kan altså kutte i terninger. Suverent når man skal lage en stor gryte med ett eller annet og ikke er så veldig hypp på å kutte f.eks rotgrønnsaker i terninger for hånd. Funker mycket bra.

Kjøkkenmaskin .... kommer opp mot jul ......... og den er nok pekt ut ... Det blir kanskje grom versjonen til Kenwood...

Kom gjerne med innspill om dere vil ....... HER.

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
Gikk i dag til innkjøp av en Bamix m200r swissline. Virker som et skikkelig kvalitetsprodukt!
Har alt laget både pesto, majones og smoothie... Gøy med nytt verktøy!! ;D

Vedlegg

Topp Bunn