Hei!
Er omsider blitt ferdig med nytt lytterom i kjelleren. Dessverre har budsjettsprekk gjort at alt det gamle utstyret er solgt, og budsjettet for nyanskaffelser er relativt begrenset i en stund fremover.
Hovedpoenget med å bygge seg litt opp igjen er at det skal spille bra, være gøy, lærerikt og helst skal det være ting man kan bygge videre på.
Noen føringer kan jeg jo også legge - det skal brukes PC til avspilling med aktiv deling og romkorreksjon/EQ. Rommet er ca 50 kvadrat.
Har akkurat kjøpt meg et sett med Mager elementer - så tenkte å bruke de.
Så tenker i grunn på et 2-veis system til å starte med:
*Manger i Open Baffle
*Noen basser i Open Baffle
For bassene tenker jeg på disse:
Seas D1004-04 L26RO4Y - KAMPANJE (Produktdetaljer) [dynaBel AS]
De kan sikkert deles relativt høyt mot Manger - også kan bare fylle på med flere når ambisjonene vokser!
Av elektronikk tenker jeg Lynx 2 B og noen klasse D forsterere!
Noen tanker......?
Hvor store baffler trenger jeg til Manger og bassene.....?
Mvh
OMF
Er omsider blitt ferdig med nytt lytterom i kjelleren. Dessverre har budsjettsprekk gjort at alt det gamle utstyret er solgt, og budsjettet for nyanskaffelser er relativt begrenset i en stund fremover.
Hovedpoenget med å bygge seg litt opp igjen er at det skal spille bra, være gøy, lærerikt og helst skal det være ting man kan bygge videre på.
Noen føringer kan jeg jo også legge - det skal brukes PC til avspilling med aktiv deling og romkorreksjon/EQ. Rommet er ca 50 kvadrat.
Har akkurat kjøpt meg et sett med Mager elementer - så tenkte å bruke de.
Så tenker i grunn på et 2-veis system til å starte med:
*Manger i Open Baffle
*Noen basser i Open Baffle
For bassene tenker jeg på disse:
Seas D1004-04 L26RO4Y - KAMPANJE (Produktdetaljer) [dynaBel AS]
De kan sikkert deles relativt høyt mot Manger - også kan bare fylle på med flere når ambisjonene vokser!
Av elektronikk tenker jeg Lynx 2 B og noen klasse D forsterere!
Noen tanker......?
Hvor store baffler trenger jeg til Manger og bassene.....?
Mvh
OMF