Stakkars Siv Jensen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Carl har skrevet bok! (Gidder ikke legge ut lenker da det er på samtlige radiosendinger og i alle aviser!)
Vil herved revurdere mitt syn på mannen. Enten er han dum som et brød, ref tråd om brødbakemaskiner, fast og tung nede og lett som loff oppe! ;D Hvis ikke er han enten bare pengegrisk eller ondskapsfull!

Han legger jo ut så mange snubletråder for Siv og FRP at man ikke fatter hvorfor? ??? Klart at denne "dritten" vil selge i bøtter og spann, og Carl vil helt sikkert tjene mange flere milioner og bli enda rikere enn han allerede er. Men er det bare derfor? Har han et ønske om at FRP ikke skal bli større enn da han ledet partiet selv? Er det ren og skjær stormannsgalskap som ligger bak? De "avsløringene" han kommer med har kun en virkning; FRP vil slite tyngre enn noen gang. Og jeg som trodde han var en mester i politisk håndtverk. Vel det er han ikke hvis ikke målet er å skade FRP, for det klarer han i allefall nå. Å trekke fram Søviknes saken en gang til er bare for dumt, den ble tåpelig behandlet den gangen og har rammet partiet utrolig hardt. Den er en verkebyll som er en belastning hver gang den trekkes fram, men det at Carl gjør det nå får en til å undres over hvorfor? Vel har FRP ledelsen forårsaket dritten selv og på mange måter fortjener de å steke i eget fett, men at Carl skulle sette opp varmen under "den sorte gryte" var faktisk for urolig! :eek:

Det er selvsagt hyggelig for Erna, men trist for Høyre. Høyre burde fått en ny og mere karismatisk leder slik at de igjen kunne blitt det ledende borgerlige partiet. Det gjør de IKKE med Erna ved roret, og så lenge Høyre får frustrerte FRP velgere vil Erna bli sittende. :-\

Nei det var noget annet i de gode gamle dage da politikk var syssel for dannede mennesker! ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Carl har skrevet bok! (Gidder ikke legge ut lenker da det er på samtlige radiosendinger og i alle aviser!)
Vil herved revurdere mitt syn på mannen. Enten er han dum som et brød, ref tråd om brødbakemaskiner, fast og tung nede og lett som loff oppe! ;D Hvis ikke er han enten bare pengegrisk eller ondskapsfull!
Mannen er nok både grisk og ondskapsfull, men langt i fra dum. Dette er jo biografi nummer to på kort tid. Og med akkurat nok godbiter til at avisene er full av reklame for boken. Dette er riktig godt utført og mannen viser at han har lært seg grundig hva som skal til får å så spalteplass og gratisreklame. Kommer ikke kona med noen skriblerier i disse dager også?

Hvorfor noen finner det interessant å lese om denne usympatiske politiske dinosauren er en helt annen og mye mer uforståelig sak. Men det duger vel som julegave til folk man misliker sterkt.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.017
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
er det noe mere interessant å lese "Prosessen"? ::)
mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Vil herved revurdere mitt syn på mannen.
Revurdere? Tilhører du de som har blitt lurt i 20 år? Her har det aldri vært noen tvil.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Mannen er nok både grisk og ondskapsfull, men langt i fra dum.
Så da heller du også til den teori at han bevisst og med vilje ødelegger Sivs muligheter fram mot neste valg?

Gjestemedlem skrev:
Men det duger vel som julegave til folk man misliker sterkt.
Vel jeg håper i så fall at du ikke misliker meg SÅ sterkt! ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Neida, hadde jeg kjøpt en bok til deg i julegave hadde nok denne vært mer passende tror jeg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Revurdere? Tilhører du de som har blitt lurt i 20 år? Her har det aldri vært noen tvil.
Lurt? Vel egentlig ikke, i politisk betydning i alle fall. Men jeg har alltid syntes at han var en flink "håndtverker" i den grad politikk er håndtverk. Han har hatt en egen evne til å ta de riktige grep til riktig tid og på den måten faktisk klart kunststykket å føre FRP fram dit partiet er i dag. Noen stor kulturell personlighet er han ikke og i mange sammenhenger mangler han dannelse. Men det har mindre å si for det "håndtverksmessige", der har han så langt vært overaskende stabil og god. Og det er derfor jeg er så undrende i dag, mannen MÅ jo vite at han skader FRP noe sinnsykt med det han gjør? Så hvorfor i huleste gjør han det ??

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Fordi FrP VAR Carl I Hagen og uten ham ser han ikke behov for partiet lengre?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Neida, hadde jeg kjøpt en bok til deg i julegave hadde nok denne vært mer passende tror jeg.

Å du verden, nå blir jeg nesten rørt! ;D ;D ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Fordi FrP VAR Carl I Hagen og uten ham ser han ikke behov for partiet lengre?
Ja nettopp! Da er jeg ikke alene om å mistenke at dette skyldes en form for stormannsgalskap. :-\

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
erato skrev:
Lurt? Vel egentlig ikke, i politisk betydning i alle fall. Men jeg har alltid syntes at han var en flink "håndtverker" i den grad politikk er håndtverk. Han har hatt en egen evne til å ta de riktige grep til riktig tid og på den måten faktisk klart kunststykket å føre FRP fram dit partiet er i dag. Noen stor kulturell personlighet er han ikke og i mange sammenhenger mangler han dannelse. Men det har mindre å si for det "håndtverksmessige", der har han så langt vært overaskende stabil og god. Og det er derfor jeg er så undrende i dag, mannen MÅ jo vite at han skader FRP noe sinnsykt med det han gjør? Så hvorfor i huleste gjør han det ??
For meg har han alltid fremstått som en vulgær og udannet bølle (med ett skinn av dannelse, men bare på overflaten) som var villig til å gjøre HVA som helst for å komme til makt. Hvis det er dette du mener er godt politisk håndverk kan jeg forstå poenget ditt, men hvis dette er normen grøsser jeg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Og det er derfor jeg er så undrende i dag, mannen MÅ jo vite at han skader FRP noe sinnsykt med det han gjør? Så hvorfor i huleste gjør han det ??

The Lord giveth, and the Lord taketh away.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Hvis det er dette du mener er godt politisk håndverk kan jeg forstå poenget ditt, men hvis dette er normen grøsser jeg.
Norm og norm!? Politikk går da faktisk ut på å skaffe seg makt, og kampen for makt har vel aldri vært spesiellt renslig for å si det slik. Eller som Pål Steigan kommenterte folkemordet i Kambosja:" Skal du lage omelett (revolusjon) må du knuse egg! "

Er helt enig med deg hvis det er slik at du etterlyser etikk og moral i politikken. Men så lenge folket stemmer på bøflene blir det bøflene som vinner fram. Og ønsker man å vinne fram må man logisk nok oppføre seg som bøffel! Man kunne som politiker kanskje ønske seg et mer bevisst folk (stemmekveg). ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
The Lord giveth, and the Lord taketh away.
At Hagen til tider har oppført seg som en Pave er nå så sin sak, men å antyde at han er Gud er vel å ta'n litt langt! Ikke?? ;D ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
erato skrev:
Hvis det er dette du mener er godt politisk håndverk kan jeg forstå poenget ditt, men hvis dette er normen grøsser jeg.
Norm og norm!? Politikk går da faktisk ut på å skaffe seg makt, og kampen for makt har vel aldri vært spesiellt renslig for å si det slik. Eller som Pål Steigan kommenterte folkemordet i Kambosja:" Skal du lage omelett (revolusjon) må du knuse egg! "

Er helt enig med deg hvis det er slik at du etterlyser etikk og moral i politikken. Men så lenge folket stemmer på bøflene blir det bøflene som vinner fram. Og ønsker man å vinne fram må man logisk nok oppføre seg som bøffel! Man kunne som politiker kanskje ønske seg et mer bevisst folk (stemmekveg). ;D ;D ;D
Forskjellen er at AKP aldri kom lenger enn til å snakke om å knuse egg .... mens FrP dessverre har beveget seg ut over det stadiet.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Dette minner meg på at det ser ut til å foreligge antagelser om at biografi-sjangeren gir en privilegert posisjon til å slenge dritt til gud og hvermann.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Forskjellen er at AKP aldri kom lenger enn til å snakke om å knuse egg .... mens FrP dessverre har beveget seg ut over det stadiet.
Nååå, AKP sto nå i allefall og heiet mens andre knuste egg "ut a ville fan"! FRP har støttet USA i noen konflikter der det har dødd mennesker, men omfanget er nok lite i forhold til de myrderier AKP har støttet.

At FRP har stått bak folkemord var faktisk nytt for meg. Og det vil jeg selvsagt fordømme på det sterkeste. Samtidig vil jeg beklage at jeg sov i timen mens Carl og Siv myrdet folket! :-\ Hadde jeg vært våken ville jeg ha protestert på det kraftigste. :eek:

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
erato skrev:
Nååå, AKP sto nå i allefall og heiet mens andre knuste egg "ut a ville fan"! FRP har støttet USA i noen konflikter der det har dødd mennesker, men omfanget er nok lite i forhold til de myrderier AKP har støttet.

At FRP har stått bak folkemord var faktisk nytt for meg. Og det vil jeg selvsagt fordømme på det sterkeste. Samtidig vil jeg beklage at jeg sov i timen mens Carl og Siv myrdet folket! :-\ Hadde jeg vært våken ville jeg ha protestert på det kraftigste. :eek:
AKP kom aldri til noen form for makt og kom aldri lenger enn til å hylle tullingene. De hadde liten innflytelse på det norske folks hverdag. Det er annerledes med FrPs rolle i forhold til minoritetene i Norge, og de av oss som ha levd noen år husker deres hardkjør mot trygdemottagere, enslige mødre osv. Det var "eggene " jeg snakket om; for meg er det viktigere enn billig retorikk (selv om AKP fremsto som tullinger da som nå)..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Erato,
Du glemte "late Finnmarkinger" !

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
De ser ut til å være erstattet av egoistiske samer.

S

Slubbert

Gjest
Det er morsomt å betrakte hvordan velferdskonformistene slår ned på politisk dissens, uavhengig av dennes karakter.

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
Det er morsomt å betrakte hvordan velferdskonformistene slår ned på politisk dissens, uavhengig av dennes karakter.
Litt av poenget med politikk er jo å prøve å påvirke andre. Ikke bare knuge på sine oppdagelser og lett håpe at lyset skal gå opp for de grå masser sånn etterhvert.

Som liberal må man ta til orde mot uliberale krefter, enten de er til høyre eller venstre i politikken.

Om det ergrer deg at så få er enig med deg om at alle velferdsordninger unntagen kanskje fattigkassen og trafikklysene burde avskaffes får nå stå for din regning..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Jo men de ER egoistiske og nasjonalistiske! Det sier selv garvede SV politikere! Å duverden så enig jeg er!!

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
erato skrev:
Jo men de ER egoistiske og nasjonalistiske! Det sier selv garvede SV politikere! Å duverden så enig jeg er!!
De er da i det minste fredelige, og plasserer ikke bomber på Nordlandsbanen og Huk badestrand. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Om det ergrer deg at så få er enig med deg om at alle velferdsordninger unntagen kanskje fattigkassen og trafikklysene burde avskaffes får nå stå for din regning..
Ergrer det deg litt at Slubbert der er på linje med SV? Ja trafikklysene har de ikke sagt noe om, men fattigkassa vil de gjeninnføre, ved behovsprøving av barnetrygden som kun skal utbetales til "verdig trengende"! Etter å ha hatt verv i Ligningsnemda og Overformynderiet ser jeg det som et naturlig karrieresteg å bli leder i den kommunale Fattigkommisjonen. Å som æ glær mæ!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
De er da i det minste fredelige, og plasserer ikke bomber på Nordlandsbanen og Huk badestrand. :)
De er ikke fredelige, de er late finnmarkinger. De gidder ikke reise så langt. Bare vent til Nord Norge banen blir bygget ut til Kirkenes, da vil de nok sprenge da!!

Og badestrender?? Hvem i huleste bader i Nordishavet?? Bortkastet sprengstoff.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Lat Finnmarking?
Æ?? Nei trønder som bor her oppe som misjonær for å bringe landsdelen kultur og sivilisasjon! ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
erato skrev:

Javel?

To AKP-tilknyttede aktivister gjennomførte i mars 1982 et mislykket forsøk på å sprenge ei anleggsbru over Tverrelva mellom Stilla og demningen. Den ene mistet en arm og ble blind på det ene øyet etter sprengningsforsøket.

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
, ved behovsprøving av barnetrygden som kun skal utbetales til "verdig trengende"! Etter å ha hatt verv i Ligningsnemda og Overformynderiet ser jeg det som et naturlig karrieresteg å bli leder i den kommunale Fattigkommisjonen. Å som æ glær mæ!
Det gir da lite mening at staten skal dele ut penger til velstående familier som utmerket godt har midler til å ta vare på sine barn. De må da være bedre å fordele denne potten til foreldrene til de barna som vokser opp under kummelige og fattige kår. De er jo alltid litt byråkratisk med behovsprøvinger, men dette kan da gjøres enkelt om det samordnes med selvangivelsen.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
To AKP-tilknyttede aktivister gjennomførte i mars 1982 et mislykket forsøk på å sprenge ei anleggsbru over Tverrelva mellom Stilla og demningen. Den ene mistet en arm og ble blind på det ene øyet etter sprengningsforsøket.
[/quote]

Poetic justice.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hold deg til fakta du, og litt mindre synsing. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Hold deg til fakta du, og litt mindre synsing. ;)
Hvorfor forkludre et godt argument med fakta når synsing er helt tilstrekkelig? Fakta er stort sett oppskrytt uansett, og er kun en presentasjon av den seirende parts sysnpunkter i konfliktsituasjoner.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Fakta? Jeg trodde det var vedtatt at vi ikke skulle måle på kabler? ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Den ene mistet en arm og ble blind på det ene øyet etter sprengningsforsøket.
Han ble også kjent som Finnmarks første "enarmede banditt" !

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
De er jo alltid litt byråkratisk med behovsprøvinger, men dette kan da gjøres enkelt om det samordnes med selvangivelsen.
Søttes fullt og helt, såfremt det blir et eget felt i listene som offentligjøres som viser om man mottar barnetrygd eller ikke.
Det vil åpne helt nye muligheter for mobbing! "Jasså du, dere er så fattige at mamman din får brnetrygd for deg !"

Storartet Deph, storartet!

Forøvrig har nok ikke du heller fått med deg bakgrunnen for barnetrygden og hvorfor den ble som den ble. Der har du litt jobb. Men på den annen side hvorfor forkludre saken med fakta?

Topp Bunn