Stafett 17

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.028
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Gode anmeldelser av en plate som er så mild at du kan vaske håret hver dag. Vakre stemmer, tolkninger som ligger tett opp mot orginalene, flott opptak, vakkert men pregløst.

U

utgatt60135

Gjest
    Er det noen som forstår meg i det å spille med og ikke for? Om dere skjønner?

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.151
    Sted
    Sortland
    Meget velskrevne og informative meldinger - slik skal det gjøres! ;D

Lyngen skrev:
    Er det noen som forstår meg i det å spille med og ikke for? Om dere skjønner?
    Tror det, kan lett bli litt distanse når man er innleid som komp.
    Styrer nok unna denne, særlig når referansene ikke gir meg de helt store vibbene.

Samma det - nok av perler ellers å bruke tiden på. ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Haavard skrev:
    H.R er inne på noe.
    Hva gir en når en ikke catcher musikken.
    Er det mulig for meg å slakte en klassiker som Genesis er hvis jeg ikke liker plata?
    Ja - det er mulig - man skal da ikke la seg påvirke av hva andre mener - da er det jo poengløst å anmelde noen ting som helst..

U

utgatt60135

Gjest
    QOTSA skal egentlig ikke anmeldes før i morgen bare til opplysning.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Lyngen skrev:
    Hm ja er jo bare 4. i dag, må ha blingset litt...

Jaja, dere får la være å lese den før i morgen. Spiler vel ingen rolle egentlig, det er jo ikke noen andre anmeldelser i mellomtiden uansett. Vi er da ikke autistforeningen heller.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.151
    Sted
    Sortland
    Gjestemedlem skrev:
    Jaja, dere får la være å lese den før i morgen. Spiler vel ingen rolle egentlig, det er jo ikke noen andre anmeldelser i mellomtiden uansett. Vi er da ikke autistforeningen heller.
    ;)..noen her uten et snev av Aspberger??? ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Gjestemedlem skrev:
    Lyngen skrev:
    Hm ja er jo bare 4. i dag, må ha blingset litt...

Løses enkelt med å stille datoen på klokka en dag frem dette - så stiller man den tilbake i morgen og alt er i vater.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.781
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hansern skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    ;)..noen her uten et snev av Aspberger??? ;)
    Tror det heter ASPERGER`s syndrom.(pirk)

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.201
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Meget bra jobb dere anmeldere og kritikere gjør her.
    Kan være både enig og uenig i noe av skriveriene, men at dere tar dere tid og bry, synes jeg er meget verdifullt og til nytte.
    Og dere gjør det slettes ikke dårligere enn vg/aftenposten/fidelity.

Tar av meg hatten for bra jobbing ;D

/Per Olav

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Takk for ditt innlegg POB ! Vi setter pris på litt ros :)

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.290
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan si meg helt enig med POB. Dere er veldig flinke.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Takk for en god anmeldelse Gjestemedlem. Jeg har albumet som en gladplate jeg gjerne spiller på fredager for å starte helga.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Enig. Jeg liker QOSA - har sett dem live to ganger. Favoritten min er vel strengt tatt Rated R. Hadde håpet på å få tildelt denne skiva selv - da jeg for en gangs skyld kunne skrevet noe fornuftig....
    Avarten Desert Sessions som jeg også har hatt gleden av å se live - og spilles vel oftere en QOSA.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Skal vi begynne å komme med kommentarer om QOTSA-albumet?

mvh. s,

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    superbra abmeldelse av Gjestemedlem. albumet og bandet har jeg et forholdsvis likegyldig forhold til

U

utgatt60135

Gjest
    mikefish skrev:
    Skal vi begynne å komme med kommentarer om QOTSA-albumet?

mvh. s,
    Ja, når datoen har gått ut er det bare å kommentere. Har sendt PM til Impulse så får vi se om det kommer noe snart.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.028
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    H.R skrev:
    Enig. Jeg liker QOSA - har sett dem live to ganger. Favoritten min er vel strengt tatt Rated R. Hadde håpet på å få tildelt denne skiva selv - da jeg for en gangs skyld kunne skrevet noe fornuftig....
    Avarten Desert Sessions som jeg også har hatt gleden av å se live - og spilles vel oftere en QOSA.
    Hvilke(n) Desert Sessions er det du foretrekker?

Forøvrig; en god anmeldelse fra Gjestemedlem av en grei skive fra et band som er veldig bra på sitt beste. Min favoritt er også Rated R

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Burnt_Island skrev:
    H.R skrev:
    Hvilke(n) Desert Sessions er det du foretrekker?

Forøvrig; en god anmeldelse fra Gjestemedlem av en grei skive fra et band som er veldig bra på sitt beste. Min favoritt er også Rated R
    Jeg har faktisk Songs for the Deaf som favorittskive fra QOTSA og Lullabies to Paralyze som en god nr. 2

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Jeg har denne stafettplaten i samlinga+tre album til av QOTSA.Syns det er en tøff plate,men kanskje litt for lang.'Songs for the deaf' er min favoritt.Ville nok gitt 'lullabies' en 7-er.

mvh. s,

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    To dager or sent, rett og slett på grunn av den forbannede glemmeboken, som åpenbart ligger permanent oppslått hos meg om dagen..

Well, here goes;

Queens Of The Stone Age : Lullabies to paralyze

Dette bandet har jeg egentlig aldri hatt noe forhoild til, og fem gjennomspillinger i løpet av en dag forandret ikke på den holdningen.Nå hører det med til historien at dette ikke er min favorittsjanger, men det kan jo likevel være interessant å gi masser av spilletid for å se om det setter seg. Vel. Noen band sliter man jo bare med, og for meg er dette et av dem. Det begynner vakkert, endog med etpar Bach-akkorder i introen på førstelåta, og det øses på etterhvert, tett, tidvis støyende,fet gitarlyd, tilløp til episk vokal og låter som har noe ved seg, som vuggevisa i starten og "Tangled up in plaid", for eksempel. . Det er på en måte greitt, men for meg løsner det aldri. Det blir for pretensiøst og masete. Vokalen er tidvis strålende, gitarene også, men jeg sliter kraftig likevel. Definitivt ikke min kopp med te. Dette er heldigvis ikke en objektiv øvelse, så i subjektivitetens navn gir jeg skiva en svak firer. Under tvil. Her i huset er det andre ting som tas fram om formålet er å få tapeten til å krølle sdeg på veggen.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har heller aldri fått noe særlig sansen for QOTSA, selv om det egentlig "burde" være musikk jeg likte. Jeg har litt mer sansen for Kyuss, som vel QOTSA vokste frem fra ruinene av, og Fu Machu. Vet ikke helt hvorfor, siden de absolutt er i samme gate. Monster Magnet og slikt er jo også til en viss grad "stoner rock", og de er blant mine absolutte favoritter, men Homme & Co sliter jeg litt med. ..Men det må innrømmes at jeg kanskje ikke har prøvd så veldig hardt å like det heller.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Enig med de siste talere mhp QOTSA. Masete og full gass hele tiden. Får litt samme følelsen som når jeg lytter til Soundgarden. Har dog ikke hørt på Lullabies.. -albumet.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.028
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    ...masete og full gass hele tiden :mad:

du får det jo til å høres ut som om QOTSA er en undermotorisert småbil. I realiteten er de jo drevet frem av en V8 med masser av overskudd. Det er riktignok noe repetivt i riffinga deres; enkelte kaller det de spiller for robotrock, men masete? Jeg tror du trenger litt undervisning i tidlig QOTSA en av dagene OAlex ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hmm. Jeg ser ikke helt likheten med Soundgarden, men...

U

utgatt60135

Gjest
    Ja, da kom begge anmeldelsene på plass til slutt :D. Jeg er veldig på linje med Gjestemedlem og ville antagelig også gitt den en 6´er. QOTSA er et band jeg kan like godt, men spiller ganske sjelden. Og når de settes på har det vært Songs For The Death. Typisk musikk som jeg synes er tøff og digg å spille (HØYT), men en sjanger som ikke gir meg de store musikaske høydepunkt. Tenkte etterhvert at jeg måtte ha Lullabies også, men den har blitt spilt veldig lite (som de fleste 6 plater som det egentlig ikke er noen poeng å eie når man har streamingtjenester). Enig med Dazed at Kyuss er hakket mer spennende. Fu Machu kjenner jeg ikke. Bra skrevet og formidlet karer :). Forglemmelser tilgis så klart.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Ja, da kom begge anmeldelsene på plass til slutt :D. Jeg er veldig på linje med Gjestemedlem og ville antagelig også gitt den en 6´er. QOTSA er et band jeg kan like godt, men spiller ganske sjelden. Og når de settes på har det vært Songs For The Death. Typisk musikk som jeg synes er tøff og digg å spille (HØYT), men en sjanger som ikke gir meg de høyeste musikaske høydepunkt. Tenkte etterhvert at jeg måtte ha Lullabies også, men den har blitt spilt veldig lite (som de fleste 6 plater som det egentlig ikke er noen poeng å eie når man har streamingtjenester). Enig med Dazed at Kyuss er hakket mer spennende. Fu Machu kjenner jeg ikke. Bra skrevet og formidlet karer :). Forglemmelser tilgis så klart.
    Det er vel for de døve, og ikkje det døde?

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Lyngen skrev:
    Ja, da kom begge anmeldelsene på plass til slutt :D. Jeg er veldig på linje med Gjestemedlem og ville antagelig også gitt den en 6´er. QOTSA er et band jeg kan like godt, men spiller ganske sjelden. Og når de settes på har det vært Songs For The Death. Typisk musikk som jeg synes er tøff og digg å spille (HØYT), men en sjanger som ikke gir meg de høyeste musikaske høydepunkt. Tenkte etterhvert at jeg måtte ha Lullabies også, men den har blitt spilt veldig lite (som de fleste 6 plater som det egentlig ikke er noen poeng å eie når man har streamingtjenester). Enig med Dazed at Kyuss er hakket mer spennende. Fu Machu kjenner jeg ikke. Bra skrevet og formidlet karer :). Forglemmelser tilgis så klart.
    ;D

Hmmm, det snakkes forøvrig lite om hva de døde liker av musikk. Musikk for sjelen alså ::) ...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    Lyngen skrev:
    ;D

Hmmm, det snakkes forøvrig lite om hva de døde liker av musikk. Musikk for sjelen alså ::) ...
    Javel?

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Burnt_Island skrev:
    ...masete og full gass hele tiden :mad:

du får det jo til å høres ut som om QOTSA er en undermotorisert småbil. I realiteten er de jo drevet frem av en V8 med masser av overskudd. Det er riktignok noe repetivt i riffinga deres; enkelte kaller det de spiller for robotrock, men masete? Jeg tror du trenger litt undervisning i tidlig QOTSA en av dagene OAlex ;)
    Robotrock er greit, men dette er noe annet. Men kanskje hvis man har rikelig sterk drikke attåt :)

Jeg har av og til lurt på om QOTSA krever god bassrespons i anlegget. Simple høyttalere kan være årsaken til jeg aldri har likt å høre på dette. Det grumses til. Soundgarden har gitt liknende assosiasjoner i mitt musikkanlegg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn