Diverse Stadig mindre plass på harddisken

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg opplever at det stadig blir mindre plass på den innebygde harddisken. Det er fremdeles plass nok, bevares, men med tanke på at jeg omtrent aldri laster noe ned på den, synes jeg dette er litt merkelig. Jeg laster riktignok ned masse musikk, tildels store filer, men dette skjer til en ekstern harddisk.
Og jeg synes at den stadig mindre plassen skjer i et slikt tempo at jeg lurer på om musikken jeg laster ned på den eksterne, også legger seg et sted på den interne.

Jeg har forsøkt å søke på den interne etter musikk jeg har på den eksterne, men jeg får ikke treff.

Riktignok har jeg noen iTunes-relaterte mapper under "Musikk" på den interne, men ingen av dem inneholder noe i nærheten av å forklare den raskt minskende plassen.

Er dette fenomenet kjent for andre her inne, og er det noe lurt jeg kan finne på for å rette på det?

Kona benytter samme pc, men jeg kan ikke tenke meg at hun laster ned i noe omfang. Hun er stort sett på Facebook.

Alle innspill mottas med takk.

G

Gjestemedlem

Gjest
Kjør en runde med Ccleaner av og til, det hjelper litt. Ofte bygger det seg opp mye midlertidige filer i nettlesere og av Os.

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
19.227
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Sjekk mappen Downloads eller Nedlastninger. Der hoper det seg lett opp mye filer som også er lastet ned andre steder.

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
14.663
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Og skulle du trenge mer plass så koster en ekstern 3TB USB3 disk litt over tusenlappen.
Datalagring er rimelig.
B

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.235
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
+1 på ccleaner; derfra kan du også slette restore points. Bare husk å gå til Options -> Advanced -> se til at hakene for 24 timers innhold er fjernet:
ccl.jpg
B

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ja, jeg bruker CCleaner jevnlig, og jeg passer på å slette restore points av og til. Noen ganger hjelper det til å frigjøre plass, men ikke særlig mye.
Og jeg synes selv jeg er ganske flink til å rydde opp i Downloads når jeg har gjort meg ferdig.
Men jeg skal prøve noe av det andre som er nevnt her.

Takk for innspill.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.966
Torget vurderinger
4
Jeg har et par ganger ryddet og ryddet uten å få frigjort plass.
Helt til jeg kommer på at jeg også må tømme papirkurven.....:-[

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.898
Torget vurderinger
1
Har du kjørt diskopprydding i windows? Kan egentlig bare huke av alt som kommer opp og slette det.

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Antall liker
1.842
Sted
Fetsund
Gå på diskoppryddning under egenskaper på C: også velger du rydd opp i systemfiler. Ofte ligger det igjen masse fra gamle windows updates der. Kan være verdt å sjekke ut.

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Antall liker
86
Når du laster ned noe, selv om det er til ekstern harddisk, så blir det du laster ned ofte mellomlagret på systemdisk. Når nedlastingen er ferdig blir filen"flyttet" til den eksterne harddisken. Den opprinnelige filen blir fortsatt liggende igjen på systemdisken i en temp-katalog. Gå inn i nettleseren og slett midlertidige filer og se om det hjelper.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Når du laster ned noe, selv om det er til ekstern harddisk, så blir det du laster ned ofte mellomlagret på systemdisk. Når nedlastingen er ferdig blir filen"flyttet" til den eksterne harddisken. Den opprinnelige filen blir fortsatt liggende igjen på systemdisken i en temp-katalog. Gå inn i nettleseren og slett midlertidige filer og se om det hjelper.
Baer om han bruker idiotbrowseren, bruker han firefox skjer ikke det.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.416
Sted
Trondheim
Det der høres jo uansett veldig ut som temp-filer som av en eller annen grunn ikke blir slettet.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ja, jeg heller også lit il temp-filer. skal prøve å få sjekket det når jeg kommer fra jobb.

Topp Bunn