St.Brand og hans ymse pasjoner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    2.123
    Jeg er ikke større på det enn at jeg gladelig innrømmer at jeg innimellom driter på draget. Denne gangen var det latskap som gjorde at beskyttelsen ikke ble satt på Clearaudio'en, og når man da sender armen bortover korkmatta, så er det de færreste nålefaner som overlever 😥.
    Trøsten er at nå har jeg en god unnskyldning til å prøve VMN95ML eller SH, som sies å være gode oppgraderinger.

PXL_20251022_202004690.MP.jpg

I mellomtiden blir det retur til en gammel favoritt. Denon DL-103. Love it! Måtte dog finne fram min antikvariske sut, da Riaa'en har mm og mc inngang, og nå spilles det med 2 mc'er. Den Denon, med sin koniske nål, spiller simpelthen musikk som andre produsenters avanserte slipingerer, bare kan drømme om.
    Steen

stianG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    772
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Anbefaler å prøve en Denon Dl-109. 109R med konisk nål og 109D med eliptisk. Låter veldig levende og ballsy. Jeg liker 109 bedre enn alle 103 varianter jeg har/har hatt.

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    2.123
    Det var en sjelden anbefaling. Har aldri sett denne, og kjenner ingen andre som har vært bort i denne heller. Liker at de har prøvd å få den til å ligne en standard 103, selv om det er en MM- pickup. "Special Oval" er vel Denons omskriving av elliptisk. Hvor får man tak i en slik i 2025? Den er(var) jo latterlig billig i tillegg.

stianG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    772
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Jeg kjøpte en NOS på eBay. Ble så giret at jeg kjøpte en til fra japan.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    593
    Torget vurderinger
    2
    Artig tråd det her😀👍 Har satt inn en sånn nål i en Virtuoso Wood tidligere,fungerte flott det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn