Støy i hypex ds 4.0

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.576
Antall liker
35.547
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har en Dynabel Peerless xxl 12 med hypex ds 4.0 som støyer. Vurderer å bytte sub-forsterkeren, men da i en som passer rett inn (med tanke på mål) har dere noen forslag?
 

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
Tipper det er ein av flatkablene som fusker. Trykk litt rundt på dei, og se om ikkje den plutselig er god som gull.
 

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
Min Hypex plateforsterker har dette problemet, eg gjør det med spenning på, men det kan gi elementa litt juling. Dersom det ikkje hjelper å gå over, så ville eg gjort det med spenning tilkobla for å høre om det spraker. Kanskje tette igjen bassporten om du har.

Planen min er å kjøpe "Arduino- ledninger" og erstatte flatkablene, var suksess på ein Behringer eg har liggande, som er kjent for bacon lyder i hytt og pine.
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
629
Antall liker
477
Har måttet gå motsatt vei, plateforsterkeren på Arendal Sub1 tok kvelden, sagde ut ett stykke MDF med samme mål som Arendal forsterkeren og skrudde den på suben Lagde ett lite kabinett til Hypex DS 4.0 som nå driver Arendal suben. Monterte høyttaler kontakter på MDF plata og Hypex kabinettet. Blir garantert lufttett hvertfall, noe ikke alle plateforsterkere er. Hvertfall ikke Hypex DS 4.0.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.576
Antall liker
35.547
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Det hjalp i hvert fall lite med klemming av de flate kontaktene, får se hva jeg gjør, Forsterkeren står i eget lukket rom i suben, så det påvirker ikke kassen til bassen, mulig jeg bare finner en annen forsterker å "putter på plass" - men det kjekkeste hadde jo vært hvis den hadde passet "rett inn".
Har dere andre forslag til forsterker som passer?
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.037
Antall liker
390
Det hjalp i hvert fall lite med klemming av de flate kontaktene, får se hva jeg gjør, Forsterkeren står i eget lukket rom i suben, så det påvirker ikke kassen til bassen, mulig jeg bare finner en annen forsterker å "putter på plass" - men det kjekkeste hadde jo vært hvis den hadde passet "rett inn".
Har dere andre forslag til forsterker som passer?
Tror ikke du finner tilsvarende lenger.. men nærmeste jeg kan tenke meg er typ monacor og sam 300 d… evt dayton 250 dsp
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
629
Antall liker
477
Fiffig løsning! Kan jeg spørre hvorfor du ikke gikk for en ny as amp?
Siden jeg allerede hadde Hypexen stående I boden. Var i kontakt med Arendal Sound, men hadde kosta en del for ny amp.
 
Topp Bunn