Støttemedlemsskap HFS - Slukcommended!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Men i all verdens navn og rike.

    Krangler folk virkelig om den stjerna fortsatt? Jøsses. Ka blir det neste? Skal folk begynne å krangle om kabler også nå?

    Nei, whothefuckcares ? Etter ka eg har skjønt (etter å ha fulgt denne tråden vagt) så er det jo fullt mulig å støtte hfs uten stjerna også? So whatstheproblem?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    For min egen del så var det dette forumet som brakte meg tilbake til denne hobbyen, og jeg har hatt stor glede av å få hjelp og bistand underveis, artig å lese de flotte trådene her inne også, få kontakter, utveksle erfaring osv osv
    føler jeg får mer igjen for medlemskapet her , enn å f.eks svi av samme sum på abonnement på ett tilfeldig valgt hifi blad, og kan det bidra til å gjøre jobben lettere for den som legger ned tid på å drifte dette forumet så er jeg sabla fornøyd, og skulle det etterhvert kunne bli overskudd for den samme personen så unner jeg da innerlig han det for jobben han gjør
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tror ikke det er å bære eller ikke bære stjernen i seg selv som er problemet for de som ikke liker den. Jeg tror det er at de prinsipielt ikke vil la seg lede av eksterne påvirkningsforsøk.

    Typisk for slik mentalitet er at den kan slå ut i irrasjonelle handlinger som at man ikke vasker hendene etter offentlig toalettbesøk hvis man blir oppfordret til å vaske hendene via skilt o.l., LOL! ;D

    De søker den totale kontroll over sine beslutninger, selv når det betyr å gjøre stikk motsatt av hva som er fornuftig. Det morsomme er at den følte kontrollen er en illusjon, for de responderer på stimuliet, men bare i motsatt retning enn det oppfordres til og kanskje likevel ville ha gjort, haha. ;D

    Omvendt psykologi fungerer på disse menneskene. :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    For hva er det man støtter her? Nesten NOK 76000-80000,- (som har kommet inn til nå) er nok til å drifte forumet i uoverskuelig tid på norsk sokkel, og ca 800år fra en utenlandsk server. Er meningen med støttemedlemskapet å spe på inntekten til firmaet til Høvdingen? Da blir det kommersielt, skattbart, og bør ikke skjules bak en "støtteordning".
    Jeg har siden 2012 betalt over kr. 300.000 for utvikling av sidene + gratis egeninnsats på X antall timer. I tillegg kommer selvfølgelig kostnader ved hosting, men det er minimalt i forhold til utvikling av stadig nye funksjoner. Jeg tror ikke denne inntekten akkurat vil spe på inntekten til firmaet mitt. Det eneste på HFS som ikke har kostet spesielt mye er forumet, men alt annet er egenutviklet av undertegnede + eksterne innleide programmerere.

    I perioden 2001 og frem til 2010 så gikk HFS med kraftig underskudd, og alt er betalt av undertegnede. Det har ikke vært noen gullkantet butikk etter 2010 heller, og det er såvidt det går rundt. Jeg mistenker også at enkelte ikke forstår hvor mye jobb det er å drive HFS, og det er i dag omtrent en fulltidsjobb. Hvis jeg en dag kan tjene litt penger på å drive HFS, så klarer ikke jeg å se noen urettferdighet i det.

    Forøvrig så må jeg skatte av inntekten bak støtteordningen - dette er jo Norge.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ja jeg synes Mans innlegg var direkte smålig, og er ikke redd for å si det HØYT!
    MAKAN!
     

    Skallemann

    Medlem
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    31
    Antall liker
    10
    Sted
    Karmøy
    Her kom jo Høvdingen selv med litt oppklarende info som jeg verket etter å tilføre denne debatten, da jeg synes det er på sin plass å få dette her i litt perspektiv. Jeg tenkte kanskje at grunnen til at han ikke sa dette tidligere var et ønske om å unngå uønsket fokus på private temaer og at alle skal mene noe om hvordan ting skal gjøres, som resultatet gjerne blir.

    Men støttemedlemsskap altså; problemets kjerne er utvilsomt at de fleste av oss kraftig undervurderer hva som kreves og hittil har vært krevd av Høvdingen av både arbeidstimer og utlegg av egne midler for å få HFS hit.
    Noe som jeg jo også synes er forståelig, da jeg ikke hadde fanaring om dette selv før jeg tilfeldigvis fikk et bittelite innblikk.
    Man ser noen reklamebannere øverst på siden, hører ikke så mye om driften, og tenker at dette nok er en grei business ja. Men det er jo tydelig at disse ikke på langt nær har dekket drift og utvikling av HFS.

    Situasjonen (for man tror vel ikke for alvor at det er snakk om bløffing heller?) synes å være at de ca. 80 lappene som det er ytret bekymringer om er nokså lite sett i forhold til det som el jefe har lagt ut så langt for å få til de forandringene som det ivrig blir ytret ønsker om hver gang slikt blir tatt opp. Jammen grei ordning for oss :p

    Sure enough, jeg forstår at man mener at det sikkert ikke er snakk om at fattighuset truer, men hvordan Høium Hifi går har jeg ikke peiling på, og det har heller ingenting med denne saken her å gjøre.
    At businessen har hatt særskilte goder av HFS i forhold til de andre sjappene; beklager, jeg klarer ikke å se hvordan det skulle være lønnsomt å legge så mye arbeid i å drifte et gratis forum med et gratis torg som flommer over av Hi-Fi-knask til en rimelig penge, dette måtte jo være ens egen butikks verste konkurrent? Reklameverdien?
    Jeg har i alle fall fulgt HFS i mer enn ti år, for en stor del daglig, og jeg kan ikke huske å ha sett noe som tilsier at det å drive den gir noen fordeler å snakke om.


    Poenget: Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg synes ikke det er greit at en mann som prøver å få til noe som kommer meg og så mange andre til gode, som takk for innsatsen skal måtte punge ut store summer av egen lomme, og tilbringe utallige timer av sin egen tid med å få alt til å funke knirkefritt for meg. Tid som helt sikkert kunne vært brukt på andre aktiviteter enn å lappe på lekegrinda til en skokk av HFSere som alltid har noe å klage på og mase om og ikke levner arbeidet bak en tanke.

    Og all bekymringen om den medaljen, som jeg er nokså sikker på at det tenkende mennesket driter inderlig i (slik jeg ser det har de som måtte bedrive dømming av andre basert på noe slikt frontet seg selv særdeles ufordelaktig, og håpet var at fellesskapet kunne benytte anledningen til å rettlede de moralsk trengende).
    Jeg er likevel glad for å se at man ikke er opptatt av å få slike bekreftelser med skrytepotensiale (stønn, troen på mennesket visner likevel, ironisk) og at det slås ned på mobbetendenser på slikt grunnlag. Men må det mases på Høvdingen om dette også?
    Jeg håper bare at det samtidig er naturlig å være like bevisst på at vi i anstendighetens (og selvrespektens) navn ikke kan tillate oss å snyltesurfe på en annens rygg, uansett hvordan dette løses.
    Uansett er det helt frivillig å bidra eller ei, jeg skjønner ikke at det skal gi så voldsomme kvaler å se dette her omtalt. Dersom man har sine grunner til å avstå så bør man stå for det, og ingen har noe med å legge seg opp i hvem som velger hva og hvorfor. Men ikke forlang at et tema som angår så mange og som faktisk er en dyd av nødvendighet skal gjemmes bort av den grunn.

    Når regnskapet begynner å tendere til å være i balanse skal det nok bli en mulighet til å diskutere det (og en slutt på «maset»), men dessverre tror jeg at det å legge ut for et prosjekt som HFS er en utakknemlig deal, fordi det vil skrikes om skumming lenge før det kommer i balanse.
    Men det er selvsagt mulig jeg bare er både naiv og kynisk om hverandre(?)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    ja jeg synes Mans innlegg var direkte smålig, og er ikke redd for å si det HØYT!
    MAKAN!
    Det var jo ikke så godt for han å vite hvor mye penger jeg har brukt på disse sidene, og programmere er ikke billig. Jeg kunne kjøpt ferdig-moduler, men da hadde ikke siden vært i nærheten av det den er i dag. Vi hadde heller ikke hatt noe kontroll på oppdateringer, og nå har vi en side som vi kan endre som vi ønsker. Vi har også full kontroll på egen server, og vi må også på egen hånd sørge for at den er oppdatert til enhver tid. Hvis jeg må ha hjelp til å oppdatere den så tar webhosten kr. 1500 pr. time for arbeidet.

    Hvis jeg skulle omregnet mine egne arbeidstimer til penger så hadde HFS vært et underskuddsforetak av dimensjoner.

    På Hifisentralen kan brukerne helt gratis bruke alle tjenester, og hadde jeg vært en litt smartere forretningsmann så skulle det kostet penger å bruke Torget, men Finn er gratis, og da kan ikke vi begynne å ta penger for annonser. Støtteordningen hjelper utrolig mye, men jeg hadde kanskje håpet at vi ville få nærmere 1000 medlemmer, og nå er vi på 400.

    Det er enkelte som nevner at jeg driver Høium Hifi, og det er jo firmaet mitt som teknisk sett eier domene: Hifisentralen, men jeg ser på dette som to forskjellige foretak, og jeg har ikke akkurat misbrukt HFS for å promotere mitt andre firma. Jeg hadde tidligere en liten rubrikk på forsiden med annonser fra Høium, men dette er også fjernet, og det eneste jeg har nå er en liten banner på toppen. Jeg kunne jo veldig enkelt ha laget en mega-banner for eget firma, men synes ikke det ville vært riktig.

    Og til slutt: støtteordningen er helt frivillig, og ingen tvang for å bruke sidene.

    Mvh
    Høvdingen
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det var ikke bare innholdet, men også formuleringene, som var smålige imo

    case closed for min del

    trodde og det skulle bli bedre oppslutning...

    mvh
    Leif
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Forklaringen til Høvdingen på hvor mye han har lagt ned av tid og egen økonomi satte spikeren i kista for min del.

    300.000 er mye penger. Samtidig så vil jeg si at "maset" etter flere støttemedlemmer er en uting. Det er tross alt frivillig.
     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    trodde og det skulle bli bedre oppslutning...
    Grunnen til det kan godt være synlighet, jeg visst ikke at noe slikt eksisterte før jeg tilfeldigvis havnet innom denne tråden nå.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For min del kunne godt stjerna vært fjernet. Det er helt uvesentlig for min del å vise andre at jeg har støttet driften av HFS.

    Men - det er vesentlig for min egen go´følelse å vite at jeg har støttet driften av HFS, og kvitteringen jeg fikk på kontoutskriften er god nok dokumentasjon på det:).

    Ikke ser jeg behov for noen ytterligere fordeler heller. Det at HFS eksisterer i den form det gjør, er mer enn nok fordeler for meg.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hva får man for NOK 80.000,- ? Et par høyttalerledninger av 'anstendig' kvalitet..... (?) >:D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Letteste 200kr jeg noen gang har brukt. Takket være HFS så er jeg der jeg er lydmessig idag. Og om jeg tenker over det, Søren ta hvor mye jeg har lært av andre medlemmer. Har fått noen gode kompiser som jeg reiser på tur med innimellom. Takker høvdingen for hva denne siden har gitt meg.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.947
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ok; jeg er overbevist. Penger flys inn så fort det lar seg gjøre. Og jeg forventer stjerne. Størrelse XXL.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.519
    Antall liker
    102.845
    Torget vurderinger
    23
    Ok; jeg er overbevist. Penger flys inn så fort det lar seg gjøre. Og jeg forventer stjerne. Størrelse XXL.
    Bevare meg vel... nå står den ikke til påske! Hva blir det neste - forbrødring av palestinere og israelere? Voksent gjort å snu!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ok; jeg er overbevist. Penger flys inn så fort det lar seg gjøre. Og jeg forventer stjerne. Størrelse XXL.
    Bevare meg vel... nå står den ikke til påske! Hva blir det neste - forbrødring av palestinere og israelere? Voksent gjort å snu!
    Hehe - det var sikkert den store stjernen som fikk ham på bedre tanker.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er betalt, det er betalt, nå kommer Jesus og tar oss med. Det -eller noe sånn- sang de i Maran Ata da jeg var ung
    Om høvdingen blir rik - vetta faen, og det er ikke viktig
    Riktig å støtte HFS med 200-lapp i året, jepp
    Stjerna på forumet, jævla fjas som ikke er egnet til annet enn å skape mer krangling
    syns eg eller trur eg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.331
    Torget vurderinger
    49
    Stjerne eller ikke stjerne, støttemedlemskap er et flott tilltak !
    Sjønner ikke helt motvilligheten til å støtte med skarve 199,-
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Et flottere tiltak hadde jo vært at HFS var selvfinansierende med en liten inntekt til de som drifter det.
    Men når det går ut over privatøkonomien til høvdingen å drive dette så er det helt ok å bidra med litt kroner.
    Ser ikke så mye motvillighet i denne tråden? Men 396 støttende av nå ca 2500 online brukere er ikke bra, nei.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.947
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Stjerne eller ikke stjerne, støttemedlemskap er et flott tilltak !
    Sjønner ikke helt motvilligheten til å støtte med skarve 199,-
    Er ikke det det har stått på, E.I.A. Men nå har man innsett sitt brøde, blitt dasket inn i folden og får sine velfortjente 70 jomfruer. Og de skal sannelig få kjørt seg! ;)

     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg et støttemedlem jeg og :)

    Må innrømme at jeg synes den stjerna er tullete og kunne gjerne vært foruten.
    Jeg støtter, ene og alene, fordi jeg "tror" Høvdingen legger ned vesentlig mer tid enn han får "betalt for", og jeg synes det er et flott forum selv om jeg ikke selv er overdrevent aktiv på skrivesiden, men jeg leser en god del.

    Har lagt merke til at det har kommet en del sleivete kommentarer i diverse tråder, basert på at personer ikke har stjernen ved siden av nicket sitt. Dette synes jeg er synd. For min egen del så har det tatt så lang tid som til nå, for rett og slett å finne frem lommeboka og finne kortnummeret samtidig som jeg er inne på hifisentralen. Det har ingenting å gjøre med at jeg "har vært" gnien eller noe.

    Jeg klarer liksom ikke å se de store argumentene for å ha stjerna, men har sett et par grunner til at man ikke bør ha den, ref de sleivsparka jeg har sett.

    Men jeg synes heller ikke at det faktum at man får stjerna bør være en grunn til å ikke støtte hvis man faktisk hadde tenkt til det.
    På tide å ikke være så jævla prinsippfast og bare gjøre det man synes man bør gjøre. Og hvis det er å støtte så gjør nå det, uten å tenke på om man i prinsippet synes stjerna ikke bør være der.
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    For hva er det man støtter her? Nesten NOK 76000-80000,- (som har kommet inn til nå) er nok til å drifte forumet i uoverskuelig tid på norsk sokkel, og ca 800år fra en utenlandsk server. Er meningen med støttemedlemskapet å spe på inntekten til firmaet til Høvdingen? Da blir det kommersielt, skattbart, og bør ikke skjules bak en "støtteordning".
    Jeg har siden 2012 betalt over kr. 300.000 for utvikling av sidene + gratis egeninnsats på X antall timer. I tillegg kommer selvfølgelig kostnader ved hosting, men det er minimalt i forhold til utvikling av stadig nye funksjoner. Jeg tror ikke denne inntekten akkurat vil spe på inntekten til firmaet mitt. Det eneste på HFS som ikke har kostet spesielt mye er forumet, men alt annet er egenutviklet av undertegnede + eksterne innleide programmerere.

    I perioden 2001 og frem til 2010 så gikk HFS med kraftig underskudd, og alt er betalt av undertegnede. Det har ikke vært noen gullkantet butikk etter 2010 heller, og det er såvidt det går rundt. Jeg mistenker også at enkelte ikke forstår hvor mye jobb det er å drive HFS, og det er i dag omtrent en fulltidsjobb. Hvis jeg en dag kan tjene litt penger på å drive HFS, så klarer ikke jeg å se noen urettferdighet i det.

    Forøvrig så må jeg skatte av inntekten bak støtteordningen - dette er jo Norge.
    Hvilke fordeler skal medlemmene få på bla. bruktbørsen her på Sentralen.....eller generelt.
    Spør om dette da det virker helt døtt fra Administrasjonen her på bruket når det gjelder `Fordeler for medlemmene`for de som har betalt kontigent..
    Spesielt surt er det når din egen annonse detter vekk ifra forsiden på bekostning av IKKE BETALENDE medlemmers annonser.
    HVA SIER DU `HØVDING`TIL DET?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Hvilke fordeler skal medlemmene få på bla. bruktbørsen her på Sentralen.....eller generelt.
    Spør om dette da det virker helt døtt fra Administrasjonen her på bruket når det gjelder `Fordeler for medlemmene`for de som har betalt kontigent..
    Spesielt surt er det når din egen annonse detter vekk ifra forsiden på bekostning av IKKE BETALENDE medlemmers annonser.
    HVA SIER DU `HØVDING`TIL DET?
    Hva mener du?

    Støttemedlemsskap gir ingen ulemper eller fordeler for normale funksjoner på Torget.
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Hvilke fordeler skal medlemmene få på bla. bruktbørsen her på Sentralen.....eller generelt.
    Spør om dette da det virker helt døtt fra Administrasjonen her på bruket når det gjelder `Fordeler for medlemmene`for de som har betalt kontigent..
    Spesielt surt er det når din egen annonse detter vekk ifra forsiden på bekostning av IKKE BETALENDE medlemmers annonser.
    HVA SIER DU `HØVDING`TIL DET?
    Hva mener du?

    Støttemedlemsskap gir ingen ulemper eller fordeler for normale funksjoner på Torget.
    Hva jeg mener,,,,skulle det ikke komme de betalende medlemmer noen fordeler bla på bruktbørsen....
    så betal eller ikke`samme fordeler uansett` er det slik og forstå?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.328
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvilke fordeler skal medlemmene få på bla. bruktbørsen her på Sentralen.....eller generelt.
    Spør om dette da det virker helt døtt fra Administrasjonen her på bruket når det gjelder `Fordeler for medlemmene`for de som har betalt kontigent..
    Spesielt surt er det når din egen annonse detter vekk ifra forsiden på bekostning av IKKE BETALENDE medlemmers annonser.
    HVA SIER DU `HØVDING`TIL DET?
    Hva mener du?

    Støttemedlemsskap gir ingen ulemper eller fordeler for normale funksjoner på Torget.
    Hva jeg mener,,,,skulle det ikke komme de betalende medlemmer noen fordeler bla på bruktbørsen....
    så betal eller ikke`samme fordeler uansett` er det slik og forstå?
    Støttemedlemmer har tilgang til Arkivet på Torget, og kan se hva utstyr er solgt for tidligere. Må være bra nok det :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hvilke fordeler skal medlemmene få på bla. bruktbørsen her på Sentralen.....eller generelt.
    Spør om dette da det virker helt døtt fra Administrasjonen her på bruket når det gjelder `Fordeler for medlemmene`for de som har betalt kontigent..
    Spesielt surt er det når din egen annonse detter vekk ifra forsiden på bekostning av IKKE BETALENDE medlemmers annonser.
    HVA SIER DU `HØVDING`TIL DET?
    Hva mener du?

    Støttemedlemsskap gir ingen ulemper eller fordeler for normale funksjoner på Torget.
    Hva jeg mener,,,,skulle det ikke komme de betalende medlemmer noen fordeler bla på bruktbørsen....
    så betal eller ikke`samme fordeler uansett` er det slik og forstå?
    Støttemedlemmer har tilgang til Arkivet på Torget, og kan se hva utstyr er solgt for tidligere. Må være bra nok det :)
    Kan hende ønsker han seg noe à la det jeg har fordel av når jeg en sjelden gang ringer banken min: "vi ser av den informasjonen du har tastet inn at du er superkunde (eller hva det nå heter) - og du rykker dermed forbi alle andre i køen". Et herlig budskap når man sitter i telefonkø - som overført til Hifisentralen skulle kunne bety at støttemedlemmenes annonser alltid står øverst. En kortsiktig tenking - for sitter man og følger med i annonser på spesielle produkter, er det tungvint å måtte bla seg forbi støttemedlemmenes gamle annonser for å finne interessante godbiter. Også om man skulle være støttemedlem selv.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Med 100% sjanse for at jeg gjentar meg selv fra tidligere i denne tråden:

    "Kunne godt tenkt meg en ny runde på hvilke fordeler støttemedlemskap (Evt Medlemskap) gir.

    Legger ut noen tanker selv, sånn for å starte det.
    1. Bare Medlemmer får starte nye tråder.
    2. Medlemmer får profilerte annonser på brukten inkl. (Forsiden)
    3. Medlemmer får legge opp høyoppløste bilder på brukten og i tråder. (ant pix)


    I tilleg burde det være 199,- pr. år.

    Andre forslag? Fyr løs!! (Etter du har betalt inn 199,- via paypal eller direkte til konto."

    Hva jeg mener,,,,skulle det ikke komme de betalende medlemmer noen fordeler bla på bruktbørsen....
    så betal eller ikke`samme fordeler uansett` er det slik og forstå?
    Støttemedlemmer har tilgang til Arkivet på Torget, og kan se hva utstyr er solgt for tidligere. Må være bra nok det :)
    Kan hende ønsker han seg noe à la det jeg har fordel av når jeg en sjelden gang ringer banken min: "vi ser av den informasjonen du har tastet inn at du er superkunde (eller hva det nå heter) - og du rykker dermed forbi alle andre i køen". Et herlig budskap når man sitter i telefonkø - som overført til Hifisentralen skulle kunne bety at støttemedlemmenes annonser alltid står øverst. En kortsiktig tenking - for sitter man og følger med i annonser på spesielle produkter, er det tungvint å måtte bla seg forbi støttemedlemmenes gamle annonser for å finne interessante godbiter. Også om man skulle være støttemedlem selv.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Med 100% sjanse for at jeg gjentar meg selv fra tidligere i denne tråden:

    "Kunne godt tenkt meg en ny runde på hvilke fordeler støttemedlemskap (Evt Medlemskap) gir.

    Legger ut noen tanker selv, sånn for å starte det.
    1. Bare Medlemmer får starte nye tråder.
    2. Medlemmer får profilerte annonser på brukten inkl. (Forsiden)
    3. Medlemmer får legge opp høyoppløste bilder på brukten og i tråder. (ant pix)


    I tilleg burde det være 199,- pr. år.

    Andre forslag? Fyr løs!! (Etter du har betalt inn 199,- via paypal eller direkte til konto."
    1. Det er ikke ønskelig å gi støttemedlemmer noen spesielle fordeler på forumet. Hvis kun støttemedlemmer kan starte tråder så vil forumet lide stort.

    2. Den første tanken var at kun annonser fra Støttemedlemmer skulle vises på forsiden av Torget, men da ville de samme annonsene bli stående veldig lenge på forsiden, og derav er ikke den ideén spesielt god. Det ble derfor valgt at støttemedlemmer skulle få tilleggsfordeler istedenfor, som bl.a. annet tilgang til Arkivet (nyttig verktøy for mange).

    3. Støttemedlemmer kan laste opp flere bilder i annonser enn vanlige medlemmer, og de kan også laste opp vedlegg (som vanlige medlemmer ikke har tilgang til), men systemet vårt støtter ikke muligheten for at enkelte medlemsgrupper kan laste opp bilder med bedre kvalitet.

    Og til slutt, det er kr. 199 pr. år. Støttemedlemsskap varer i 365 dager, og deretter blir en vanlig medlem hvis en ikke betaler inn på nytt.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    4.Ikke muighet for administrasjonen og slette innlegg eller bilder fra støttemedlemmene..

    2.3 dager på hovedsiden på bruktbørsen for støttemedlemmer...Random visning--30 sekunder--12 til 16 annonser i slengen....
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Med 100% sjanse for at jeg gjentar meg selv fra tidligere i denne tråden:

    "Kunne godt tenkt meg en ny runde på hvilke fordeler støttemedlemskap (Evt Medlemskap) gir.

    Legger ut noen tanker selv, sånn for å starte det.
    1. Bare Medlemmer får starte nye tråder.
    2. Medlemmer får profilerte annonser på brukten inkl. (Forsiden)
    3. Medlemmer får legge opp høyoppløste bilder på brukten og i tråder. (ant pix)


    I tilleg burde det være 199,- pr. år.

    Andre forslag? Fyr løs!! (Etter du har betalt inn 199,- via paypal eller direkte til konto."
    1. Det er ikke ønskelig å gi støttemedlemmer noen spesielle fordeler på forumet. Hvis kun støttemedlemmer kan starte tråder så vil forumet lide stort.

    2. Den første tanken var at kun annonser fra Støttemedlemmer skulle vises på forsiden av Torget, men da ville de samme annonsene bli stående veldig lenge på forsiden, og derav er ikke den ideén spesielt god. Det ble derfor valgt at støttemedlemmer skulle få tilleggsfordeler istedenfor, som bl.a. annet tilgang til Arkivet (nyttig verktøy for mange).

    3. Støttemedlemmer kan laste opp flere bilder i annonser enn vanlige medlemmer, og de kan også laste opp vedlegg (som vanlige medlemmer ikke har tilgang til), men systemet vårt støtter ikke muligheten for at enkelte medlemsgrupper kan laste opp bilder med bedre kvalitet.

    Og til slutt, det er kr. 199 pr. år. Støttemedlemsskap varer i 365 dager, og deretter blir en vanlig medlem hvis en ikke betaler inn på nytt.

    Mvh
    Høvdingen
    Bra!

    Jeg skulle til å skrive en kommentar om at jeg tror det er veldig dumt at man må være støttemedlem for å få lov til å gjøre spesifikke ting på forumet (f. eks. lage nye tråder) og at jeg er sterkt uenig i det forslaget.

    Men da har du alt tenkt det samme :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kjenner igjen nesten alle nick i denne tråden, så da er det nok noen av gjengangerene på HFS.
    Og da føler vel kanskje de for å være støttemedlemmer.
    Men hvis det skal gis så mange fordeler blir det nesten mer et press enn frivillig.

    Da måtte man endret det til abonnement og ikke støttemedlemskap.

    Hvis støttemedlemmer skulle hatt fordeler på annonsesidene KUNNE man risikert at de første annonsene som kom opp var cd-er, XLR-plugger og DIY kabler osv (kanskje ikke det mest spennende å se på en hifisentral)...og dette flere ganger i uken.

    Men det er bare 1 mening av tusenvis av meninger da.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Min konklusjon er da at jeg er (støtte-?)abonnent og ikke medlem
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg skal selv støtte hfs , men trenger ingen stjerne hva skal jeg med den , vil jeg se på en stjerne kan jeg bare gå ut på kvelden og se opp. Vi krangler nok om kabler her inne , men nå er det begynt om en stjerne da er det kommet for langt spør du meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn