Otoskop & loddebolt er fin kombinasjon for membrana tympani ;D.jane skrev:Litt audioutstyr på kjøkkenbordet før kona (med master i helsefag) starter inspeksjon av ørene mine.
![]()
Vaga65: 6C33 har landet trygt og godt. Noen erfaringer fra den vil jeg dra med meg når jeg nå er på tur bak muren til DDR og LS50 i klasse AB2. Men det blir kanskje en annen tråd..
Tja du kan så si, men det er ikke helt slik dette fungerer i virkeligheten.oct skrev:Avtrykks-massen gir jo bare en "negativ". Må vel støpes inn i gips, og siden "slynges, helles" det inn annet materiale, acryl, f. eks.
Edit. Det du mener , er en plast matrise, som fylles m. avtrykks-masse. Ikke like høy presisjon som det jeg beskrev, men, bevares, holder i massevis. Forøvrig må slike spesial-tilpassede propper ofte slipes, da gnag kan oppstå. Jfr. nye sko. Sistnevnte tilpasser seg foten efterhvert. Propper av stivt materiale derimot....jane skrev:Tja du kan så si, men det er ikke helt slik dette fungerer i virkeligheten.oct skrev:Avtrykks-massen gir jo bare en "negativ". Må vel støpes inn i gips, og siden "slynges, helles" det inn annet materiale, acryl, f. eks.
Proppen blir fylt fra innsiden og øregangen er ytre grense. Øreproppen er lik avtrykket.
Siden jeg har vært gjennom denne prosessen tidligere i kveld så har jeg førstehånds opplysninger om hvordan dette foregår, men vet du bedre så kan du selvfølgelg fortelle om det.
Jan E Veiset
Ja, to slike i PP, som drives av en step-down interstage fra et single ended drivertrinn.vega65 skrev: