Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Har en plan om å forsøke det via å virtualisere et identisk OS som servern min kjører på (Debian) på servern og så se om jeg får det til å funke. Don't hold your breath, though.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.264
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg lagt den inn, så når jeg skulle lytte måtte kona bruke pc'n logge seg på egen bruker, og der er ikke SB'center lagt inn.. så da blir det bare å vente pent til hun logger seg ut igjen.. grrrr!

    Jeg synes det er rart at dette skal fungere når jeg bruker dac mellom sb og anlegget.. trodde dac'n "overkjørte" alt den fikk inn.. ?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    HoJ skrev:
    Nå har jeg lagt den inn, så når jeg skulle lytte måtte kona bruke pc'n logge seg på egen bruker, og der er ikke SB'center lagt inn.. så da blir det bare å vente pent til hun logger seg ut igjen.. grrrr!

    Jeg synes det er rart at dette skal fungere når jeg bruker dac mellom sb og anlegget.. trodde dac'n "overkjørte" alt den fikk inn.. ?
    Dette har jeg løst hjemme hos meg. SqueezeCenter kan nemlig stilles inn slik at den kjører uavhengig av hvilken bruker som er logget på - bare Windows er i sving. Vet ikke om det er mulig med andre operativsystemer. Men i Windows-versjonen av SqueezeCenter går man inn i startmenyen til Windows, søker opp SqueezeCenter - der det ligger blant alle programmene - og så klikker man på SqueezeCenter Start up Options. SqueezeCenter trenger passordet til den brukeren som har SqueezeCenter - og dermed logger den seg automatisk på så man kan kjøre uavhengig av konas bruk av PCen. Fungerer som bare det her hjemme.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.264
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    HoJ skrev:
    Nå har jeg lagt den inn, så når jeg skulle lytte måtte kona bruke pc'n logge seg på egen bruker, og der er ikke SB'center lagt inn.. så da blir det bare å vente pent til hun logger seg ut igjen.. grrrr!

    Jeg synes det er rart at dette skal fungere når jeg bruker dac mellom sb og anlegget.. trodde dac'n "overkjørte" alt den fikk inn.. ?
    Dette har jeg løst hjemme hos meg. SqueezeCenter kan nemlig stilles inn slik at den kjører uavhengig av hvilken bruker som er logget på - bare Windows er i sving. Vet ikke om det er mulig med andre operativsystemer. Men i Windows-versjonen av SqueezeCenter går man inn i startmenyen til Windows, søker opp SqueezeCenter - der det ligger blant alle programmene - og så klikker man på SqueezeCenter Start up Options. SqueezeCenter trenger passordet til den brukeren som har SqueezeCenter - og dermed logger den seg automatisk på så man kan kjøre uavhengig av konas bruk av PCen. Fungerer som bare det her hjemme.
    hmm.. får se på det.. takker!
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    På nyeste versjon 7.4 må du inn i kontrollpanelet og stoppe SC, så velger du "Kjør automatisk når systemet starter" under "Oppstartsalternativer"
    På eldre versjoner må du gjøre dette via startmenyen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.264
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Den er oppe å går (Inguz) nå, har ikke fått testet den ennå..

    Ett annet problem (har ny pc og ikke fått stilt inn SB'center'n ennå..) Displayet på sb'n hakker noe.... hva slags innstillinger bør jeg ha for at det skal gå glatt?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.605
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bruker for tiden:

    Arkfane Spiller, Nedtrekksmeny Skjerm:

    Rullefrekvens: 0.007
    Stor skrift Rullefrekvens: 0.1
    Pause i tekstrulling: 0.3 (liten og stor skrift)
    Rullepiksler: 1
    Stor skrift Rullepiksler: 2
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.264
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    HoJ skrev:
    Sikkert dumt spørsmål, men hvordan fungerer inguz når en har dac (tenker på eq osv.) ?
    Hva gjør Inguz, når en har dac - har installert den, men har ikke hørt at den gjør noe som helst med lyden når jeg bruker dac'n..
     
    M

    marsboer

    Gjest
    DACen spiller jo bare det som sendes til den.
    Squeezeboxen manipulerer lyden via Inguz før den sendes ut digitalt. DACen gjør deretter om det det digitale signalet til et analogt lydsignal.
    Med andre ord er DAC eller ikke DAC uvesentlig for effekten av Inguz.
    Hører du ikke forskjell etter å ha aktivert Inguz med tilhørende impuls-filer så er det noe som ikke funker eller så er det noe feil med impuls-filene/målingene dine.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    HoJ skrev:
    Hm.. hva kan jeg ha gjort feil da'a?
    Dersom du setter på filter midt i en sang så laster det ikke hos meg, må vente til jeg hopper til neste sang eller starter den på nytt.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Om noen får Inguz til å fungere i versjon 7.4X vil jeg gjerne få vite hvordan.
    Og da mener jeg ikke bare at den er synlig, det får jeg til også ;D
    Sjekk først at Inguz faktisk genererer ei loggfil, og evnt om den inneholder feilmeldinger.
    I mitt siste forsøk dukket det ikke opp noe loggfil, et enkelt bevis på at Inguz ikke er aktiv.
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Faenihelvete ;)

    Neida; men er dette Inguz opplegget såå tricky å få til? Bør man neste ligge unna med mindre man har mye tid/tolmodighet?

    Jeg som trodde at AL filtre i Inguz var en rimelig grei vei å prøve ut..

    bob
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.264
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    norcad skrev:
    Om noen får Inguz til å fungere i versjon 7.4X vil jeg gjerne få vite hvordan.
    Og da mener jeg ikke bare at den er synlig, det får jeg til også ;D
    Sjekk først at Inguz faktisk genererer ei loggfil, og evnt om den inneholder feilmeldinger.
    I mitt siste forsøk dukket det ikke opp noe loggfil, et enkelt bevis på at Inguz ikke er aktiv.
    Dukker ikke opp noe loggfil hos meg heller, det var det jeg tenkte, den fungerer ikke på min sb-center v.7.4xxx ???
     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Siden du ikke har fått Inguz til å virke i 7.4.*, har du fått den til å virke på tidligere versjoner, eller er dette en nyinstallasjon? Er filtypen du spiller markert for InguzDSP? Det må gjøres for hver enkelt filtype MP3, FLAC etc.
    For meg så fungerer Flac og MP3 (for spotify) fint. Det er ikke noe tvil når Inguz setter i gang, krever jo sine ressurser på PC'en.

    Husk også at 7.4 har endret katalognavn, slik at instruksjonen for å installere Inguz ikke er gyldig lenger mhp katalognavn. Squeezecenter -> Squeezebox

    Jeg bare flyttet alle filene tilhørende inguz fra den gamle katalogen under squeezecenter til den nye under squeezebox. Da virket det på første forsøk hos meg.

    legg exe filene her: (for windows):

    \program files\Squeezebox\server\Bin\MSWin32-x86-multi-thread

    ( lame.exe må legges her hvis man skal bruke inguz til mp3)

    og plugin filen her:

    \Program files\Squeezebox\server\Plugins\InguzEQ

    Skal man ha opp GUI for EQ i webinterface så må man endre litt i pm filen. Det finnes en oppskrift i denne tråden:

    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=68618&page=6
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan er erfaringene med 7.4 folkens? Mest interessert i input fra dere som kjører på Win XP. Er det mye bugz eller fungerer den bra? Innspill please ;)
     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Har foreløpig ikke hatt noe problemer med 7.4.2. Har vært dønn stabil i drift hos meg. Jeg bruker  Classic og Transporter. Spiller Flac og noe MP3 spotify + NRK radio og podkast.  Var litt overasket fordi det har vært mye dissing av 7.4 på forumet til Logitech, men det er nok avhengig av hvilken funksjoner og produkter man bruker.

    En annen sak.

    Inguz er kompilert i ny versjon og nå er utgått dato fjernet! Da trenger jeg ikke å bekymre meg for det lenger. Har også annonsert at den skal lages en 7.4 kompatibel versjon. Men ikke minst er koden lagt ut slik at flere utviklere kan ta tak i dette fremover.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    osan skrev:
    Inguz er kompilert i ny versjon og nå er utgått dato fjernet! Da trenger jeg ikke å bekymre meg for det lenger. Har også annonsert at den skal lages en 7.4 kompatibel versjon. Men ikke minst er koden lagt ut slik at flere utviklere kan ta tak i dette fremover.
    Glimrende, dette har jeg ventet på.
    Håper noen med litt tak i overtar stafettpinnen nå.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Bruker for tiden:

    Arkfane Spiller, Nedtrekksmeny Skjerm:

    Rullefrekvens: 0.007
    Stor skrift Rullefrekvens: 0.1
    Pause i tekstrulling: 0.3 (liten og stor skrift)
    Rullepiksler: 1
    Stor skrift Rullepiksler: 2
    ?
    Hva er dette for noe?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.231
    Antall liker
    4.853
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det er innstillinger for å få tekstrullingen på Classic og Transporter til å gli langt, langt glattere enn med fabrikkinnstillingene.

    EDIT: Og Boom, formoder jeg.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Sjekket litt ut forskjellig tillegg til SqueezeCenter, og fant et som heter Find Cover Art som faktisk er svært nyttig:)
    Kommer man til en plate som av en eller annen grunn ikke har cover så kan man enkelt få fatt i det dersom det ligger på amazon.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.711
    Antall liker
    3.849
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Problemet med Amazons coverart er at det ofte har en helt elendig oppløsning. Bra nok til å framsynes på Controlleren, men helt håpløst til f eks å klistre inn i et innlegg her på HFS. Sjøl om det er mer arbeid er det ofte bedre å bruke en scanner; og lage et f eks 500X500-bilde selv. Nei, jeg gjør det ikke ofte; men har begynt med dette heller enn å ta ned "skitkvaliteten" fra Amazon o l. Selvsagt; finner dbPoweamp bildet under scanning gidder jeg ikke gjøre noe med det.

    B
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Min erfaring med amazon's cover er motsatt av din bexter. Jeg synes oftest at kvaliteten er hederlig med en oppløsning på 500x500. Faktisk har jeg gått rundt og litt gjettet på at dette var standarisert størrelse fra amazon's side...

    Ellers kan en annen løsning for oss som ikke har skanner, omend i Reodor Felgen katetorien, være å bruke digitalt kamera. Med god ambient belysning kan det bli utmærket, eller selvfølgelig om man skulle ha et mere profesjonelt system med off-camera blitz så virker det også :)
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.711
    Antall liker
    3.849
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da varierer det stort; jeg har vel stort sett vært uheldig, da. 130X130 (tror jeg det var) svært så ofte. Digitalt kamera er selvsagt også en ide, selv om en scanner ofte er enklere, med færre "skritt" for å komme til et resultat.

    B
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Albumart Downloader, den kan scanne hele SC mappen for manglende coverart, den søker en haug med sider i tillegg til google.
    Du får som regel mange treff, og kan velge oppløsning.
    Enklere blir det ikke :)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    stejorge skrev:
    Albumart Downloader, den kan scanne hele SC mappen for manglende coverart, den søker en haug med sider i tillegg til google.
    Du får som regel mange treff, og kan velge oppløsning.
    Enklere blir det ikke :)
    Takk - enda et godt tips:)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.406
    Antall liker
    83.935
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er det noen versjonsforskjeller på Transporter. Og hva er da forskjellene (i tilfelle)?
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    prnesse skrev:
    Valentino skrev:
    Bruker for tiden:

    Arkfane Spiller, Nedtrekksmeny Skjerm:

    Rullefrekvens: 0.007
    Stor skrift Rullefrekvens: 0.1
    Pause i tekstrulling: 0.3 (liten og stor skrift)
    Rullepiksler: 1
    Stor skrift Rullepiksler: 2




    Det er innstillinger for å få tekstrullingen på Classic og Transporter til å gli langt, langt glattere enn med fabrikkinnstillingene.



    Er det en "ekstra" spiller en legger til under spiller menyen?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.605
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nei. :)
    Du åpner "Settings"-vinduet, velger "Player"-arkfanen, og i nedtrekksmenyen "Display" finner du det. Husker ikke hva resten heter på engelsk. Jeg kjører norsk for husets øvrige.

    bhaagensen skrev:
    TTmania skrev:
    Er det noen versjonsforskjeller på Transporter. Og hva er da forskjellene (i tilfelle)?
    Den eneste forskjel er vistnok at logoet foran er endret fra 'Slimdevices Transporter' til 'Transporter'. Ellers ingen forskjell; de "håndproduseres" fortsatt i (det forhenværende) Slimdevice hovedkvarter i California. Mere her:

    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=70008&highlight=transporter+logo
    Og jeg som trodde den var kinamikk, haha!
    Eiegleden gikk akkurat fra 10 til 11 her. Rart med det.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.231
    Antall liker
    4.853
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    prnesse skrev:
    prnesse skrev:
    Valentino skrev:
    Bruker for tiden:

    Arkfane Spiller, Nedtrekksmeny Skjerm:

    Rullefrekvens: 0.007
    Stor skrift Rullefrekvens: 0.1
    Pause i tekstrulling: 0.3 (liten og stor skrift)
    Rullepiksler: 1
    Stor skrift Rullepiksler: 2




    Det er innstillinger for å få tekstrullingen på Classic og Transporter til å gli langt, langt glattere enn med fabrikkinnstillingene.



    Er det en "ekstra" spiller en legger til under spiller menyen?
    Neida. Slik:




    EDIT: Valentino slo meg nok en gang.
     

    Vedlegg

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Takker
    Men dette var litt uvant. Lange titler raser i en jævlig fart over skjermen :D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.605
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Her nå Bachs Fugens kunst.
    Contrapunctus VII, a 4, per Augmentationem et Diminutionem
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.231
    Antall liker
    4.853
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    prnesse skrev:
    Takker
    Men dette var litt uvant. Lange titler raser i en jævlig fart over skjermen :D
    8)

    Glatthet og hastighet lar seg justere individuelt. Eksperimentér!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.605
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Snart er det tid for
    Chorale: "Vor deinen Thron tret ich hiermit" ("Wenn wir in höchsten Nöten sein") BWV 668
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    He he, ser ut til at jeg må det ja.
    Val' sin klarer jeg knapt å lese :eek:
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Det ække no rart.. Val skriver mye Gresk.. iallefall er det helt Gresk for meg ;)

    prnesse skrev:
    He he, ser ut til at jeg må det ja.
    Val' sin klarer jeg knapt å lese :eek:
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Muligens et veldig dumt spørsmål men jeg tar sjansen, kan jeg koble en hodetelefonforsterker rett i transporteren eller er det bedre med rec out på forsterker?

    Mvh Tom
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.605
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde koblet den rett i Transporter. Kortere signalvei. Transporterens analogutganger har utmerket driveevne.
    Men en Modwright-Transporter har jo et helt annet analogtrinn, så da stiller det seg muligens annerledes.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn