Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    "Bygge opp på nytt sier du" ? Er det ikke det jeg gjør når jeg velger "tøm musikkbibliotek og søk gjennom på nytt" da...?
    Det skulle jeg sikkert aldri gjort , hehe ;)
    Jo, det er akkurat det du gjør. Det er jo ikke default så vidt jeg husker. Er ikke vant med å gjøre det selv og antok at du også gjorde det samme. :D Håper du kom i mål. Nettopp testet full skanning her også, brukte 14 min. på 14500 spor. Ikke ille. Den gamle ReadyNAS traveren får leve noen år til.

    mvh
    14 min på full skanning er absolutt godkjent ja :)
    Nei jeg har ikke kommet noe videre dessverre , har restartet NAS også uten at det hjalp - den stopper etter et par med min med samme melding hver gang.
    Men jeg finner jo all musikken på musikkmappen , og det går rimelig kjapt så det er ingen krise.
    Har du forsøkt mitt vise råd i innlegg nr 4993?
    Jepp :)
    Prøvde å skanne kun spillelister og det fungerte helt som normalt , men når jeg skulle kjøre full skan etterpå så kom samme meldingen om at den plutselig stoppet opp etter et par minutter. Men takk for tipset :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Torolan: Du kunne prøve å kikke i loggen for skanneren. Den finner du her:

    Vis vedlegget 341201

    Mulig man får noen ideer om hvorfor det stoppet herfra.

    mvh
    Sjekket opp denne , men det står jo "feil" på nesten alle...?
    Ble ikke så mye klokere - dette ligger nok "over mitt hode" :)
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Jeg har inntrykk av det alltid kommer opp dagens dato når du går inn på disse beta-sidene.
    Det er flere som bidrar på utviklingen og de kjører nok en kompilering hver natt, såkalt nightly build. Denne blir nok kjørt uavhengig av om det er endringer eller ikke. Tipper det siste lange nummeret i versjonen også blir endret. Man må da inn i change logen for å se om det et noen endringer. Uheldigvis er ikke det ikke noe datoer eller noe som indikerer om noe er endret her. Muligens man må følge med på forumet for å se når det er noen endringer.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Fant et ørlite problem:
    7.9.0 med språk satt til engelsk, feilsorterer norske artister og album slik at f.eks. "Ø" havner rett etter "O". Såvidt jeg kan huske, gjorde 7.8 det korrekt, samme hvordan språkinnstillingen var satt.
     
    Sist redigert:

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Fant et ørlite problem:
    7.9.0 med språk satt til engelsk, feilsorterer norske artister og album slik at f.eks. "Ø" havner rett etter "O". Såvidt jeg kan huske, gjorde 7.8 det korrekt, samme hvordan språkinnstillingen var satt.
    Godt observert! Innen dette er ordnet valgte jeg å sette språk til norsk. Ser ut til å fungere som det skal.

    mvh
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    14 min på full skanning er absolutt godkjent ja :)
    Nei jeg har ikke kommet noe videre dessverre , har restartet NAS også uten at det hjalp - den stopper etter et par med min med samme melding hver gang.
    Men jeg finner jo all musikken på musikkmappen , og det går rimelig kjapt så det er ingen krise.
    Har du forsøkt mitt vise råd i innlegg nr 4993?
    Jepp :)
    Prøvde å skanne kun spillelister og det fungerte helt som normalt , men når jeg skulle kjøre full skan etterpå så kom samme meldingen om at den plutselig stoppet opp etter et par minutter. Men takk for tipset :)
    Ok. Det jeg har pleid å gjøre, hvis alt har sett bra ut etter skanning av spillelister, er å stoppe der.
    Så sent som i formiddag så jeg at mediesøket hadde stoppet plutselig (enda jeg ikke hadde initiert noe søk). Da skannet jeg spillelister, og nå ser alt ok ut igjen.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Da er jeg oppe på LMS 7.9.0 på ReadyNAS 4 Ultra Plus. Så langt ingen problemer. Oppgraderte til iPeng 8.2.1 i samme slengen. Albumoversikten forsvant nemlig i iPeng Classic. Er det ikke det ene så er det noe annet. :rolleyes: En fin sak med LMS 7.9.0 sammen med iPeng 8.2.1 er at man får komponister i en fin liste! Hurra!

    mvh


    Albumoversikten forsvant hos meg også da jeg installerte 7.9.0. Riktignok finner jeg den under "More", men det blir jo litt tungvint.
    For å sitere meg selv litt: Dette med at albumoversikten forsvant, er det en iPod- iPeng- eller en LMSsak? Jeg vil jo gjerne ha den tilbake der den var.
    Det er ikke helt enkelt å svare sikkert på, men hos meg forsvant i alle fall den vanlige album-knappen i iPeng Classic i det jeg oppgraderte fra LMS 7.8.1 til 7.9.0. Jeg måtte her inn i "more.." menyen for å finne albumene. Det virker ikke helt logisk, men det meste av sær funksjonalitet kan jo kodes i programvare. Kanskje en framover-kompatibilitetsgreie i iPeng Classic. Oppgraderingen til iPeng 8.2.1 kostet meg 89,- og det var det forsåvidt verd.

    mvh
    Jeg fikk ordnet det. Jeg brukte fingern.

    Jeg gikk inn på More og klikket på Edit oppe til venstre. Da dukket More opp hvitt på svart. Det er her fingern kommer inn. Med den dro jeg Album ned til bunnlinjen, der den la seg pent til rette, og har vært der siden.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Kan noen kort forklare meg hvordan jeg kan koble Touchen til NAS'en uten å måtte bruke LMS på pc'en. NAS'en har en statisk IP-adresse som jeg kan gå inn på via pc, men når jeg prøver å gå inn på eksterne bibliotek og den aktuelle IP'adressen på touch, får jeg melding om at media server ikke kjører. Når jeg prøver å starte mediaserver fra Touch for jeg beskjed om at det ikke er noen tilkoblet enhet.

    Edit: Er det slik at media server fra Touch fungerer kun på USB og SD?
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Kan noen kort forklare meg hvordan jeg kan koble Touchen til NAS'en uten å måtte bruke LMS på pc'en. NAS'en har en statisk IP-adresse som jeg kan gå inn på via pc, men når jeg prøver å gå inn på eksterne bibliotek og den aktuelle IP'adressen på touch, får jeg melding om at media server ikke kjører. Når jeg prøver å starte mediaserver fra Touch for jeg beskjed om at det ikke er noen tilkoblet enhet.

    Edit: Er det slik at media server fra Touch fungerer kun på USB og SD?
    Du må installere lms på NAS'en . Fungere fint det , og det er deilig å slippe å ha på pc'n for å spille musikk :)
    Hvis NAS'n din støtter dette da ?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Ok takk for svar! Jeg ser ut til å ha en NAS som ikke støtter installasjon av LMS. Den står iallefall ikke nevnt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.228
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken NAS har du? Det finnes en del "community supported" LMS-versjoner for andre NAS enn de som er direkte støttet av Logitech.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har aldri brukt Touch' innebygde LMS, men fra hva jeg leser på SB-forumet, kan den lese nettverksdisker fra NAS eller tilsv. Det er i hvert fall slik jeg forstår denne tråden (se spesielt innlegg #16, fra "gavd" og innlegg #20 fra "earthling"):

    Re: Logitech Media Server can't access my music li... - Page 2 - Logitech Forums
    Tror den tråden handler om vanlig LMS ikke Tiny LMS som kjører på SB Touch?
    Jovisst gjør den det. Det er lett å overse konteksten når man blar i gamle tråder. Takk for korreksjonen!
     

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Har problemer med å komme in på Spotify på Squeezeboksen(Touch).Får meldig på display logg på mysqueezeboks og se på nyeste apper osv.Noen som har tilsvarende problemer?.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken versjon av LMS? Bruker du den offisielle Spotify innstikksmodulen eller Triode sin, og hvilken versjon av denne?
     
    Sist redigert:

    thorerjo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2012
    Innlegg
    541
    Antall liker
    263
    Sted
    Nesodden
    Det står:We have upgrade the Spotify apps.To take advantage of these new exiting features.please go to mysqueezebox.com to enable your Spotify account.Når jeg går til mysqueezebox.com og mine tjenester ligger Spotify som aktiv.Når jeg strykker på music(notesymbolet)på touchskjermen spiller den det siste jeg spillte på Spotify.Vet ikke hva som skjer?.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Innstallerte LMS server v7.9.0 på min readynas pro6 (dual core - 1G ram). Gikk brillefint det.
    Reskanning av hele biblio med artwork tar ca 2.5 timer.... Noen som vet om triks for å gjøre dette kjappere?

    Discovering files/directories: /Music (162730 of 162730) Complete00:05:36


    Scanning new music files: /Music (144355 of 144355) Complete 01:39:45


    Building full text index (7 of 7) Complete 00:04:45


    Pre-caching Artwork (8277 of 8277) Complete 00:20:40


    Database Optimize (2 of 2) Complete 00:18:16


    The server has finished scanning your media library.
    Total Time: 02:29:02 (Wednesday, October 21, 2015 / 23,38,25)
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har problemer med å komme in på Spotify på Squeezeboksen(Touch).Får meldig på display logg på mysqueezeboks og se på nyeste apper osv.Noen som har tilsvarende problemer?.
    Bytt til triode sin Spotify pluggin. Mysqueezebox sin er mindre bra. My squeezebox er grønt ikon, triode er Orange. ☺
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Oppdaga at jeg måtte knotte inn passordet på nytt på Triode-plugin, for å få i gang Spotify i dag. Serveren i seg selv har ikke hatt omstart på evigheter..
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får stadig beskjed om at "at en ny versjon av LMS 7.9 er klar for nedlasting" selv om jeg allerede har lastet den ned...
    Andre som opplever dette ?











    Noen for å laste den ned." , selv om jeg allerede har lastet den ned....?
    Noen andre som opplever dette?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Samme her. Det kommer nok av at 7.9.0 fremdeles er som beta-versjon å regne, så man får varsel hver gang det blir lagt ut ny kompilering.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Samme her. Det kommer nok av at 7.9.0 fremdeles er som beta-versjon å regne, så man får varsel hver gang det blir lagt ut ny kompilering.
    Takker :)
    Javel det er som er grunnen altså...?
    Får håpe det kommer en offisiell versjon snart da , så vi slipper å se på denne meldingen.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Dersom meldingene plager deg, kan du enkelt skru av oppdateringssjekken.

    Innstillinger -> Avansert -> Programvareoppdateringer. Endre fra "Se automatisk etter programvareoppdateringer" til "Ikke se etter programvareoppdateringer".
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nå trenger jeg litt hjelp igjen.

    Broren min har et opplegg som går ut på at han har musikken sin på to hardddisker - en harddisk hjemme, "Harddisk Hjemme" - og en kopi av denne harddisken stående i feriehuset sitt, la oss kalle den "Harddisk Hytte". Det eneste han gjør når han flytter på seg, er å ta med seg sin bærbare PC - mens harddiskene blir stående.

    Med den gamle bærbare PCen han hadde frem til i sommer, fungerte dette helt fint. Begge harddiskene var lagt inn som mulige musikkilder - og når han var hjemme, valgte han bare "Music Folder"->"Harddisk Hjemme" - og på ferie scrollet han seg til "Harddisk Hytte" i stedet.

    Med den nye PCen er dette ikke like enkelt. Da jeg skulle hjelpe ham i sommer med å sette opp Logitech Media Server - versjon 7.7.5 som han også hadde på den gamle PCen - fikk vi ikke lagt inn "Harddisk Hytte" uten først å slette "Harddisk Hjemme" i innstillingene under "Control Panel". Fungerte fint mens han var på ferie, men da han kom hjem, ville vi gjerne legge inn "Harddisk Hjemme" som musikkilde igjen - men da måtte vi slette "Harddisk Hytte".

    Det blir jo mye plunder på denne måten - og mye scanning av musikkfiler - for han starter på en måte på sctatch hver gang. I motsetning til før, hvor denne svitsjingen mellom de to harddiskene var helt problemfri.

    Eneste forskjellen mellom PCene - er at den gamle, hvor dette var problemfritt, kjørte på Windows Vista - mens den nye kjører på Windows 7.

    Hva gjør vi feil?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dette er vel et Windows-spørsmål og ikke et Squeezebox-spørsmål. Ulf-B?
    Det kan godt hende - jeg vet ikke nok om dette uansett - men finnes det noen løsning på problemet slik at broren min kan kjøre Squeezebox hjemme og i feriehuset sitt som han gjørde før? Uten å måtte starte fra scratch og legge inn harddiskene på nytt hver gang han flytter på seg?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har null admin-erfaring med win-7, så jeg vet ikke helt hvordan flyttbare disker identifiseres og navngis. Kan det være så enkelt at du må bytte navn på en av dem? (Ser for meg at "under panseret" brukes det fremdeles drev-bokstaver a la "E:", "F:" osv., men jeg er milevis fra sikker på dette.)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nå trenger jeg litt hjelp igjen.

    Broren min har et opplegg som går ut på at han har musikken sin på to hardddisker - en harddisk hjemme, "Harddisk Hjemme" - og en kopi av denne harddisken stående i feriehuset sitt, la oss kalle den "Harddisk Hytte". Det eneste han gjør når han flytter på seg, er å ta med seg sin bærbare PC - mens harddiskene blir stående.

    Med den gamle bærbare PCen han hadde frem til i sommer, fungerte dette helt fint. Begge harddiskene var lagt inn som mulige musikkilder - og når han var hjemme, valgte han bare "Music Folder"->"Harddisk Hjemme" - og på ferie scrollet han seg til "Harddisk Hytte" i stedet.

    Med den nye PCen er dette ikke like enkelt. Da jeg skulle hjelpe ham i sommer med å sette opp Logitech Media Server - versjon 7.7.5 som han også hadde på den gamle PCen - fikk vi ikke lagt inn "Harddisk Hytte" uten først å slette "Harddisk Hjemme" i innstillingene under "Control Panel". Fungerte fint mens han var på ferie, men da han kom hjem, ville vi gjerne legge inn "Harddisk Hjemme" som musikkilde igjen - men da måtte vi slette "Harddisk Hytte".

    Det blir jo mye plunder på denne måten - og mye scanning av musikkfiler - for han starter på en måte på sctatch hver gang. I motsetning til før, hvor denne svitsjingen mellom de to harddiskene var helt problemfri.

    Eneste forskjellen mellom PCene - er at den gamle, hvor dette var problemfritt, kjørte på Windows Vista - mens den nye kjører på Windows 7.

    Hva gjør vi feil?

    Hmm.. om den ikke rescanner må det da bli veldig mye tull med biblioteket?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.220
    Antall liker
    4.838
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hmm.. om den ikke rescanner må det da bli veldig mye tull med biblioteket?
    Såvidt jeg kan skjønne, benyttes ikke biblioteket i det hele tatt. Ut fra hva Ulf-B skriver, høres det ut som om broremann blar i musikken på mappe/fil-nivå:

    Begge harddiskene var lagt inn som mulige musikkilder - og når han var hjemme, valgte han bare "Music Folder"->"Harddisk Hjemme" - og på ferie scrollet han seg til "Harddisk Hytte" i stedet.
    ???
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hmm.. om den ikke rescanner må det da bli veldig mye tull med biblioteket?
    Såvidt jeg kan skjønne, benyttes ikke biblioteket i det hele tatt. Ut fra hva Ulf-B skriver, høres det ut som om broremann blar i musikken på mappe/fil-nivå:

    Begge harddiskene var lagt inn som mulige musikkilder - og når han var hjemme, valgte han bare "Music Folder"->"Harddisk Hjemme" - og på ferie scrollet han seg til "Harddisk Hytte" i stedet.
    ???
    Jeg er langt utenfor komfortsonen her - men broren min, som jeg, har Music Folder (altså ikke Music Library) på Squeezeboxens startmeny. Pluss Radio og Favoritter. Logitech Media Server vet hvor den skal hente musikken når man klikker på Music Folder - fungerer helt fint, det. Problemet oppstår når vi skal legge til enda en musikkilde - vi klikker på "Add" og browser oss gjennom alle filene til vi finner den musikkilden vi vil legge til, trykker "Apply" og "OK" - og begge musikkildene er synlige i det Control Panel lukkes. Når vi åpner Control Panel igjen, viser det seg at den siste musikkilden vi la inn, ikke er der likevel. Eneste måten å få musikkilde nr.2 til å "feste seg", er å slette musikkilde nr. 1.

    Frem til i sommer var dette helt problemfritt: to musikkilder på to forskjellige harddisker på to forskjellige steder - hjemme og borte - og det fungerte hver gang han koblet seg til og fra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn