Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.422
    Antall liker
    35.199
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det ordnet seg etterhvert. Aner ikke hva den holdt på med, men den brukte over ett døgn på å lete etter ikke-eksisterende mediafiler. Jeg avbrøt det søket og startet et nytt søk fra scratch, og da var det ikke noe tull i det hele tatt.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det har visst vært noe krøll for enkelte (kun ReadyNAs?) med "søk etter nye/endrete filer", at søket ikke avslutter seg selv. Dabhar man manuelt måttet klikke avbryt (fungert det også greit). Mens "tøm og søk på nytt" har fungert bra. Vet ikke om det er fikset.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.422
    Antall liker
    35.199
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    united59 skrev:
    Det har visst vært noe krøll for enkelte (kun ReadyNAs?) med "søk etter nye/endrete filer", at søket ikke avslutter seg selv. Dabhar man manuelt måttet klikke avbryt (fungert det også greit). Mens "tøm og søk på nytt" har fungert bra. Vet ikke om det er fikset.
    Åpenbart ikke fikset ennå...
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Hei,
    Noen som kan hjelpe meg ? Prøver å installere 7.7 for WHS på min RipNAS.
    Får følgende feilmeldinger :

    In order to install Logitech Media Server on this computer you have to install the Microsoft Visual C++2010 Redistributable Package(x86)

    Trykker jeg ok på denne meldingen kommer det opp :

    There is a problem with this Windows Installer package. A program run as part of the set up did not finish as axpected.

    Ny ok og meldingen er :

    Add-in failed to install. The error code was 1603.

    Har prøvd å installere denne Microsoft Visual C++ greia, men samme meldingene kommer uansett.

    På forhånd TAKK fra en ulykkelig amatør!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Rip Nas Server, er det ren WHS eller en hybrid?
    Ligger problemet der?
    Hadde du en ren install eller prøvde du å oppgradere fra versjon-ett-eller-annet?
    Er det ikke et eget RipNas-forum som har en seksjon for squeezeboxeiere?

    Ingen erfaring med et du beskriver, dessverre.

    Men denne tråden kan kasskje hjelpe:
    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=91366

    EDIT LØSNINGEN: Use the Remote Desktop Client on your PC to connect to the NAS, then install the file from there.
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Takker for raskt svar united59.

    Har så lite peiling på dette at jeg ikke vet forskjellen på en ren WHS eller en hybrid.
    Slik jeg forstår dette brukes WHS til å styre RipNASen. Kan også gå inn i RipNAS fra remote desktop. Får samme meldinger når jeg prøver å installere 7.7 fra remote desktop.

    Hadde versjon 7.6 ett-eller-annet ( siste versjon ) på RipNASen som fungerte greit.

    Skal ta tak i tråden du linker til å se om jeg finner noen svar der....

    Takker så mye for hjelpen !
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ville prøvd engang til å installere fra remote laptop, det som var løsningen fra den Logitech-ansatte M Herger.
    Muligens tilslutt prøve etter å ha avinstallert gammel versjon først?
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Har avinstallert 7.6.
    Det jeg ikke får til nå er å lagre denne C++ fila på RipNAS via remote desktop. Jeg klarer ikke å få den kopiert fra PCen til RipNAS.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hvis ingen kan hjelpe deg her, ville jeg enten bedt om hjelp i den tråden på forumet i den tråden jeg linket til over ELLER søkt etter et eget RipNas forum som kanskje har en egen en seksjon om squeezeboxeiere. (Det har feks forumene til Synology, NetGear og QNAP-nasene).

    Nytter ingenting, så er det vel å installere den gamle versjonen på nytt. Det nyeste er langt fra alltid det beste, uansett.
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Ja, får prøve litt til. Fikser jeg det ikke får jeg ta et skritt tilbake !

    Takker igjen.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Liotheles skrev:
    RoDa skrev:
    T A F skrev:
    MSB når eg bruker Spotify og Internettradio eller så kjører eg server på min Ready NAS Duo.

    TAF
    Bytter du bibliotek når du spiller fra Spotify og SB Server?
    Hvorfor ikke kjøre alt gjennom SB Serveren?
    Jeg kjører internettradio, WiMP og (selvsagt) musikkbiblioteket gjennom SB server.
    Fungerer gull nå med 7.6.1-r33110 på server og 7.6.1-r9486 på Touch.
    Enig med RoDa..... har du først satt opp en SB server hjemme bør du kjøre gjennom den. Med Triodes Plugin for Spotify får du også ekstra funksjonalitet, f.eks med at den husker Recent Albums, Artists og Searches som er supert når du skal spille noe du nettopp har spilt men som er borte fra current playlist :)
    Nå kjører eg alt gjennom SB Serveren på min Ready NAS og det funker flott,men det eineste eg reagerer på er at når eg søker opp artister på Spotify via min Samsung Galaxy Tab 10.1 så er det ikkje alle den spiller av,få beskjed om at" denne artisten/album/sang ikkje spilles i min region" ,mens når eg søker den samme artisten opp på min laptop så spiller den av artist/album/sang.
    Noken som kjenner til dette?

    Har SB Controller App på min Samsung GT.

    TAF
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.853
    Antall liker
    13.669
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    T A F skrev:
    Nå kjører eg alt gjennom SB Serveren på min Ready NAS og det funker flott,men det eineste eg reagerer på er at når eg søker opp artister på Spotify via min Samsung Galaxy Tab 10.1 så er det ikkje alle den spiller av,få beskjed om at" denne artisten/album/sang ikkje spilles i min region" ,mens når eg søker den samme artisten opp på min laptop så spiller den av artist/album/sang.
    Noken som kjenner til dette?

    Har SB Controller App på min Samsung GT.

    TAF

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,13456.msg1249552.html#msg1249552

    ;)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Sjå der ja. Andre som har vært borti det samme,men eg får gjerne opp kun ein tittel,ikkje fleire av samme.

    Vi får sjå om det ikkje løyser seg etter kvart.

    Takker for link RoDa. :)

    TAF
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.631
    Antall liker
    21.413
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    united59 skrev:
    Det har visst vært noe krøll for enkelte (kun ReadyNAs?) med "søk etter nye/endrete filer", at søket ikke avslutter seg selv. Dabhar man manuelt måttet klikke avbryt (fungert det også greit). Mens "tøm og søk på nytt" har fungert bra. Vet ikke om det er fikset.
    Åpenbart ikke fikset ennå...
    Kødder på Window 7 også.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    WTF? Siste oppdatering på SS krever Microsoft Visual C++ eller no sånt. Hva er dette? Anyone?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Til informasjon. Resten av innlegget nås via lenken. Det skal antagelig følges opp etterhvert.

    CDWMcInSpots skrev:
    Squeezebox Touch: NTFS og FAT32
    [...]
    For en stund siden bestemte jeg meg for at jeg skal undersøke bruk av Squeezebox Touch med USB-lagringsenheter formatert med NTFS og FAT32.
    [...]
     

    Harbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    2
    Hei

    Er helt grønn på dette med å hente musikk fra nett.

    Har tenkt litt på anskaffe meg en Squeezebox.

    Hvordan kobler man opp en slik?

    Trond
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kjøp deg en Squeezebox Touch og koble den rett på nett. Da kjører du den fra en server på nett (mysqueezebox.com) og du kan spille wimp/spotify + radio og podkast. Alt du trenger.

    Du må lage deg en konto på mysqueezebox.com, men det følger enkle instruksjoner med. Enkelt som fot i hose.

    Vil du ha Hires-musikk, må du ha en egen server (f.eks. en NAS) hjemme, og da må du installere Squeezebox Server på denne. Men lydkvaliteten på wimp og spotify er ganske fin, og det er vel ikke lenge til de streamer lossless i cd-kvalitet :)

    Harbs skrev:
    Hei
    Er helt grønn på dette med å hente musikk fra nett.
    Har tenkt litt på anskaffe meg en Squeezebox.
    Hvordan kobler man opp en slik?
    Trond
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    ardilla skrev:
    Vil du ha Hires-musikk, må du ha en egen server (f.eks. en NAS) hjemme, og da må du installere Squeezebox Server på denne.
    Trenger forsåvidt heller ikke "egen server" det holder forsåvidt med en USB disk/plugg og bruke Touch'en sin innbygde server.
    Hvis en vil gjøre det enklest/billigst mulig...
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.930
    Antall liker
    584
    Et minnekort (SD opp til 32 GB, koster kanskje 600 kroner) rett i Squeezebox Touch gjør også susen for lokal fil-lagring. Hvis du anerkjenner 24bit/96k FLAC som Hi-Res så har jeg kopiert mitt Beatles-eple med remastrede filer over på SD-kort, sammen med mye annet Hi-res og veldig mye definitivt Lo-res, og er godt fornøyd.

    Lykke til med det digitale!
     

    edding

    Medlem
    Ble medlem
    09.01.2011
    Innlegg
    25
    Antall liker
    1
    Touch er en smart sak. Derimot finner jeg ikke fjenrkontrollen særlig godt egnet. Jeg bruker selv smarttelefon, og da er det bare fryd og gammen ;D Jeg må si at jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg ikke har kjøpt en slik en for lenge siden? Ypperlig at man kan benytte den uten å ha PCen i gang.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg skrevet Squeezebox Touch på min ønskeliste til Jul. Enten det, eller å "drikke Jul", som det heter... ;D
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har kjøpt livstidslisens på TrackStat plug-in til Squeezebox. Denne er et must synes jeg og spesielt kjekk for å bla gjennom den siste spilte eller nyeste musikken i musikkbiblioteket. Mulighetene er mange. Anbefaler alle å prøve denne http://erland.homeip.net/download/do/viewapplication?name=slimserver-trackstat

    Dersom andre har noen gode tips for bruk av TrackStat plug-in så kan dere jo dele dem?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    kjapt innpå, kan Squeezeboks Duet controller styre Boom og Squeezeboks radio ?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kjapt svar: Ja.

    Jeg har lagt inn "Choose player" som valg i hovedmenyen på Controlleren min - og da går det veldig kjapt å velge hvilken spiller som skal styres av Controlleren.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.310
    Antall liker
    83.328
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    johnnygrandis skrev:
    kjapt innpå, kan Squeezeboks Duet controller styre Boom og Squeezeboks radio ?
    Squeezebox controller kan styre alle typer squeezebox, inkl Transporter.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.930
    Antall liker
    584
    Lexluthor skrev:
    Jeg har kjøpt livstidslisens på TrackStat plug-in til Squeezebox. Denne er et must synes jeg og spesielt kjekk for å bla gjennom den siste spilte eller nyeste musikken i musikkbiblioteket. Mulighetene er mange. Anbefaler alle å prøve denne http://erland.homeip.net/download/do/viewapplication?name=slimserver-trackstat

    Dersom andre har noen gode tips for bruk av TrackStat plug-in så kan dere jo dele dem?
    Denne Erland er tydeligvis ingen reklamemann. Hva er det egentlig han selger, og hva kan jeg få ut av det?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.853
    Antall liker
    13.669
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    kjapt innpå, kan Squeezeboks Duet controller styre Boom og Squeezeboks radio ?
    Jupp, som de andre her sier.
    Men jeg forstår ikke hvorfor kjøpe en sånn når iPod Touch også kan brukes?
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    edding skrev:
    Touch er en smart sak. Derimot finner jeg ikke fjenrkontrollen særlig godt egnet. Jeg bruker selv smarttelefon, og da er det bare fryd og gammen ;D Jeg må si at jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg ikke har kjøpt en slik en for lenge siden? Ypperlig at man kan benytte den uten å ha PCen i gang.
    Den er ikke så dårlig om man benytter seg av alfabetet på den ;). Men å søke med etc er den rimelig tungvin. Da er det PC, ipod eller en PAD som gjelder ;).
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.930
    Antall liker
    584
    Jeg har nå et assortert utvalg av squeezebokser i hus og hytte, og for søking er det iPad med Squeezepad som tar kaka. Og den er i stand til å omstille seg til de ulike serverne og NAS som er i bruk, den spør på en grafisk måte hva som skal koples til hva når den kommer i et nytt miljø, ikke verst.

    Og så får en opp CD-cover i full størrelse. Bare litt dårligere enn å fikle med dobbelt-LPer med innlegg.

    Men Controller er ikke ubrukelig, slik som de små fjernkontrollene er.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Ulf-B skrev:
    Kjapt svar: Ja.

    Jeg har lagt inn "Choose player" som valg i hovedmenyen på Controlleren min - og da går det veldig kjapt å velge hvilken spiller som skal styres av Controlleren.
    Nydelig, takk for alle svar !
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Lexluthor skrev:
    Dersom andre har noen gode tips for bruk av TrackStat plug-in så kan dere jo dele dem?
    Ikke til TrackStat, men til CustomBrowse.

    Noen av oss har kanskje både mp3-filer, flac (16/44), flac (24/88) - dvs. filer i forskjellig kvalitet blandet sammen i arkivet. Da kan CustomBrowse være fint å ha fordi man ganske enkelt kan browse etter spesifikke bitrater/kvaliteter.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    bhaagensen skrev:
    Class skrev:
    Dere som synes det er klønete å søke har kanskje ikke prøvd LazySearch?
    Det virker vel ikke på Controller/Touch/Radio - Squeezeplay-baserte spillere?
    Det gjør kanskje ikke det? Jeg har glemt å teste det på en Radio som jeg knapt bruker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn