Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    Ny funksjonalitet! Jeg har et jordfeilproblem for tiden, med en jordfeilbryter som slår seg ut med ugjevne mellomrom. Når jeg ikke er hjemme lar tilstanden seg enkelt sjekke ut med om jeg får kontakt med squeeseboxene mine eller ikke 8)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    johnnygrandis skrev:
    kjapt innpå, kan Squeezeboks Duet controller styre Boom og Squeezeboks radio ?
    Jupp, som de andre her sier.
    Men jeg forstår ikke hvorfor kjøpe en sånn når iPod Touch også kan brukes?
    For 700kr og nesten ny syntes jeg det er greit å ha en slik stående på badet (der jeg har en Squeezeboks Radio stående oppå steamdusjen ::)) så slipper jeg å dra (huske) med telefonen hver gang. Samt at jeg har brukt for mottakeren nede på treningsrommet der jeg trener sykling/vekter. Litt sånn dærre vinn vinn vinn situasjon... ::)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    RoDa skrev:
    johnnygrandis skrev:
    kjapt innpå, kan Squeezeboks Duet controller styre Boom og Squeezeboks radio ?
    Jupp, som de andre her sier.
    Men jeg forstår ikke hvorfor kjøpe en sånn når iPod Touch også kan brukes?
    For 700kr og nesten ny syntes jeg det er greit å ha en slik stående på badet (der jeg har en Squeezeboks Radio stående oppå steamdusjen ::)) så slipper jeg å dra (huske) med telefonen hver gang. Samt at jeg har brukt for mottakeren nede på treningsrommet der jeg trener sykling/vekter. Litt sånn dærre vinn vinn vinn situasjon... ::)

    På bruktmarkedet blir det andre boller, ja :)
    Tenkte på nypris 1500,- kontra 1800,-
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Har eit lite problem igjen.

    Når eg søker gjennom nye filer etter å ha lagt til ny musikk på NAS så søker Squeezeserver i timesvis/dagesvis.

    Forige gang holdt den på bortimot 100 timer før eg kanselerte. Nå er vi oppe i 20t. Hvorfor skjer dette?

    Tidlegere tok det bare 5-20 min.

    TAF
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    T A F skrev:
    Har eit lite problem igjen.

    Når eg søker gjennom nye filer etter å ha lagt til ny musikk på NAS så søker Squeezeserver i timesvis/dagesvis.

    Forige gang holdt den på bortimot 100 timer før eg kanselerte. Nå er vi oppe i 20t. Hvorfor skjer dette?

    Tidlegere tok det bare 5-20 min.

    TAF

    Har samme her også, dersom jeg har ryddet litt i filer.
    Bruker nå, oftere enn tidligere, "tøm biblioteket og søk på nytt".
    Det går raskere unna.

    Jeg tror også at din er ferdig å søke tidligere, men at det bare henger og ikke får oppdatert informasjonen om at den er ferdig å søke. Mener Asbjørn rapporterte noe sånt?

    Dette tror jeg tok ca en time å tømme og legge inn på nytt.
     

    Vedlegg

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    RoDa skrev:
    T A F skrev:
    Har eit lite problem igjen.

    Når eg søker gjennom nye filer etter å ha lagt til ny musikk på NAS så søker Squeezeserver i timesvis/dagesvis.

    Forige gang holdt den på bortimot 100 timer før eg kanselerte. Nå er vi oppe i 20t. Hvorfor skjer dette?

    Tidlegere tok det bare 5-20 min.

    TAF

    Har samme her også, dersom jeg har ryddet litt i filer.
    Bruker nå, oftere enn tidligere, "tøm biblioteket og søk på nytt".
    Det går raskere unna.

    Jeg tror også at din er ferdig å søke tidligere, men at det bare henger og ikke får oppdatert informasjonen om at den er ferdig å søke. Mener Asbjørn rapporterte noe sånt?

    Dette tror jeg tok ca en time å tømme og legge inn på nytt.

    Takker for tips.

    Prøver "tøm biblioteket og søk på nytt" og ser om det vil ordne seg. ;)

    TAF
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    T A F skrev:
    Har eit lite problem igjen.

    Når eg søker gjennom nye filer etter å ha lagt til ny musikk på NAS så søker Squeezeserver i timesvis/dagesvis.

    Forige gang holdt den på bortimot 100 timer før eg kanselerte. Nå er vi oppe i 20t. Hvorfor skjer dette?

    Tidlegere tok det bare 5-20 min.

    TAF
    Må du aktivisere søkingen? Hos meg skjer dette helt automatisk. Straks jeg har rippet en ny CD - ja, bare jeg er såvidt i gang med det første sporet - dukker nyanskaffelsen opp i Squeezebox-menyen: artist, album etc. Samme om jeg endrer navn på et album - det hender f.eks. at det blir noe trykkleifer når jeg legger inn tittel og artist - eller om jeg lager en snarvei. Squeezeboxen passer på hele tiden. Eller er det noe jeg har misforstått her?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har bare snublet inn i det - har egentlig ikke gjort noenting. En enkel sjel - det er meg, det - trodde bare det skulle være slik. Får forske litt på det, skjønner jeg. Men det oppdaterer seg hele tiden. Kan ikke legge inn så mye som en liten bit før Squeezeboxen min snapper det opp. Når jeg ripper CDer, går jeg bare inn i musikkbiblioteket - og der dukker den nye CDen opp med en gang. Den kommer t.o.m. før Exact Audio Copy har konvertert ferdig til FLAC.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ulf-B skrev:
    Jeg har bare snublet inn i det - har egentlig ikke gjort noenting. En enkel sjel - det er meg, det - trodde bare det skulle være slik. Får forske litt på det, skjønner jeg. Men det oppdaterer seg hele tiden. Kan ikke legge inn så mye som en liten bit før Squeezeboxen min snapper det opp. Når jeg ripper CDer, går jeg bare inn i musikkbiblioteket - og der dukker den nye CDen opp med en gang. Den kommer t.o.m. før Exact Audio Copy har konvertert ferdig til FLAC.
    Fy faen det er noen som har det! Eget bibliotek til musikken :eek:

    Ripper du det til i-Tunes? Da kan det jo være at det oppdateres rett til Squeezebox?
    Leser om noen plugins som skal kunne sette opp automatisk rescan for nye filer, men har ikke funnet noe god info ennå.
    Høres jo ut som en veldig fin måte å ha det på det der!
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Ulf-B skrev:
    Må du aktivisere søkingen? Hos meg skjer dette helt automatisk. Straks jeg har rippet en ny CD - ja, bare jeg er såvidt i gang med det første sporet - dukker nyanskaffelsen opp i Squeezebox-menyen: artist, album etc. Samme om jeg endrer navn på et album - det hender f.eks. at det blir noe trykkleifer når jeg legger inn tittel og artist - eller om jeg lager en snarvei. Squeezeboxen passer på hele tiden. Eller er det noe jeg har misforstått her?
    Sånn er det i 7.6. Funksjonen ble tatt vekk i 7.7 igjen fordi den var ustabil. Hos meg virket det fint (på Linux-server), men f.eks Windows-versjonen var vist ikke helt i vinkel...
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    bhaagensen skrev:
    Ulf-B skrev:
    Må du aktivisere søkingen? Hos meg skjer dette helt automatisk. Straks jeg har rippet en ny CD - ja, bare jeg er såvidt i gang med det første sporet - dukker nyanskaffelsen opp i Squeezebox-menyen: artist, album etc. Samme om jeg endrer navn på et album - det hender f.eks. at det blir noe trykkleifer når jeg legger inn tittel og artist - eller om jeg lager en snarvei. Squeezeboxen passer på hele tiden. Eller er det noe jeg har misforstått her?
    Sånn er det i 7.6. Funksjonen ble tatt vekk i 7.7 igjen fordi den var ustabil. Hos meg virket det fint (på Linux-server), men f.eks Windows-versjonen var vist ikke helt i vinkel...
    Det forklarer jo saken!

    Jeg kjører nemlig 7.5.4-versjonen - unnlater av prinsipp å oppgradere noe som helst før jeg er helt nødt, og jeg er sikker på at det virker. Og det er jeg sjelden - verken nødt eller sikker på at det virker.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    En slags erstatning er å bla seg frem til de nyinnlagte filer pr mappe-struktur. Har man gjort dette én gang legges filene automatisk inn i databasen og blir således tilgjengelig via de vanlige kunster/album/etc-menyer.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    T A F skrev:
    RoDa skrev:
    T A F skrev:
    Har eit lite problem igjen.

    Når eg søker gjennom nye filer etter å ha lagt til ny musikk på NAS så søker Squeezeserver i timesvis/dagesvis.

    Forige gang holdt den på bortimot 100 timer før eg kanselerte. Nå er vi oppe i 20t. Hvorfor skjer dette?

    Tidlegere tok det bare 5-20 min.

    TAF

    Har samme her også, dersom jeg har ryddet litt i filer.
    Bruker nå, oftere enn tidligere, "tøm biblioteket og søk på nytt".
    Det går raskere unna.

    Jeg tror også at din er ferdig å søke tidligere, men at det bare henger og ikke får oppdatert informasjonen om at den er ferdig å søke. Mener Asbjørn rapporterte noe sånt?

    Dette tror jeg tok ca en time å tømme og legge inn på nytt.

    Takker for tips.

    Prøver "tøm biblioteket og søk på nytt" og ser om det vil ordne seg. ;)

    TAF

    Nå har den snart søkt i 2,5t og det skjer ikkje meir ser det ut som. Samme greiene. Gjer seg liksom ikkje ferdig med søket??

    TAF
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.535
    Antall liker
    35.441
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg hadde et lignende problem. Søk etter nye filer hang seg tilsynelatende opp og brukte en evighet på å lete etter ikke-eksisterende multimediafiler. Hos meg virker det bra å tømme biblioteket og søke på nytt, men det tar jo 20 minutter, det også. Versjon 7.7 virker ikke som noe særlig til oppgradering, spør dere meg. Største endring (bortsett fra bugsene) var at den nå ble omdøpt til Logitech Media Server. Big frickin' deal.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Asbjørn skrev:
    Største endring (bortsett fra bugsene) var at den nå ble omdøpt til Logitech Media Server. Big frickin' deal.
    Seriøst - hele poenget med 7.7 er jo UPNP-støtte. Hvis du ikke har bruk for det er det jo bare å holde seg til <7.6. I motsatt fall er 7.7 et stort skritt.

    (Intet nevnt om at ting kunne tyde på at UPNP i LMS er en blindvej :) )
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei.

    Kan noen fortelle meg om utgangsnivået på SB Duet sine phono utganger? Hvordan stiller de seg i forhold til en cdspiller? Jeg kjører fortiden rett fra SB inn i en ASR Emitter 1 Exclusive som skal gi mye effekt ut til HT mine, men jeg får liksom ikke guffet opp skikkelig? Kan det vere at SB har et lavt signal ut?

    Planen er å koble til en dac, når jeg finner en som klinger slik jeg ønsker rett over på nyåret.

    Altså, hvordan er volumet på SB sine analog utganger? Jeg har den naturligvis på 100% på volum.

    Her er en link til specs på ASR emitter. Min er en Exclusive 1 Blue. Topputgaven.
    http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter1.pdf

    Mvh Peter
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Tror ikke Duetten har lavt signal ut...den har ikke det på den digitale utgangen iaffal...har kjørt fra dac rett i effekt-forsterker, og det gikk bra.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Retep skrev:
    Hei.

    Kan noen fortelle meg om utgangsnivået på SB Duet sine phono utganger? Hvordan stiller de seg i forhold til en cdspiller? Jeg kjører fortiden rett fra SB inn i en ASR Emitter 1 Exclusive som skal gi mye effekt ut til HT mine, men jeg får liksom ikke guffet opp skikkelig? Kan det vere at SB har et lavt signal ut?

    Planen er å koble til en dac, når jeg finner en som klinger slik jeg ønsker rett over på nyåret.

    Altså, hvordan er volumet på SB sine analog utganger? Jeg har den naturligvis på 100% på volum.

    Her er en link til specs på ASR emitter. Min er en Exclusive 1 Blue. Topputgaven.
    http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter1.pdf

    Mvh Peter
    Emitter har en "input level adjustment", dvs du kan justere inngangsvolum på hver enkelt inngang. kan det være at inngangsvolumet som SB sitter i kan være noe lavt innstillt?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok, trodde det bare var på XLR inngangen.

    Her må jeg lese bruksannvisningen.....

    Skal prøve en annen inngang også..
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Personlig synes jeg 7.7 er den beste releasen til nå på min Debian Linux server. Hos meg har det generelt fungert helt stabilt i alle versjoner siden tidenes morgen og jeg har faktisk ikke hatt problemer siden jeg helt i begynnelsen (sikkert 4 år siden nå) kjørte SlimServer på Windows, noe som er tre navnebytter siden. Det eneste unntaket de siste par-tre versjonene (7.5 og 7.6) har vært sporadiske utfall og generell ustabilitet på nettradio/spotify (via 3. part plugin). Dette virker å være helt borte i 7.7. Jeg kan faktisk ikke huske et eneste utfall på denne versjonen.

    Dette er altså den offisielle releasen som Logitech releaser direkte for Debian-baserte installasjoner. Det vil si ingen hobbymekk eller vanskeligheter utover det å skrive "apt-get install logitechmediaserver" og alle oppgraderinger går av seg selv i etterkant.

    Et fullt "Clear and rescan" på mitt 1TB store bibliotek (kun FLAC) tok i natt 00:07:51 med versjon 7.7.

    Total Images: 0
    Total Videos: 0
    Total Tracks: 34,838
    Total Albums: 2,523
    Total Artists: 1,445
    Total Genres: 72
    Total Playing Time: 2624:48:29
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    slartibartfast skrev:
    Retep skrev:
    Hei.

    Kan noen fortelle meg om utgangsnivået på SB Duet sine phono utganger? Hvordan stiller de seg i forhold til en cdspiller? Jeg kjører fortiden rett fra SB inn i en ASR Emitter 1 Exclusive som skal gi mye effekt ut til HT mine, men jeg får liksom ikke guffet opp skikkelig? Kan det vere at SB har et lavt signal ut?

    Planen er å koble til en dac, når jeg finner en som klinger slik jeg ønsker rett over på nyåret.

    Altså, hvordan er volumet på SB sine analog utganger? Jeg har den naturligvis på 100% på volum.

    Her er en link til specs på ASR emitter. Min er en Exclusive 1 Blue. Topputgaven.
    http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter1.pdf

    Mvh Peter
    Emitter har en "input level adjustment", dvs du kan justere inngangsvolum på hver enkelt inngang. kan det være at inngangsvolumet som SB sitter i kan være noe lavt innstillt?
    Har sjekket manual og gått inn i de innstillingene, og her er alt på 0, dvs på normal. Man kan dempe gain, ikke øke det. Tror kanskje det er noe annet som gjør dette.

    Noen som vet hordan man får tilbake den opprinnelige ripper fra en cd. Jeg har kjørt en volum gain på alle filene for å få de i samme nivå på min tidligere amp/oppsett. der er enkelte sanger dempet medrundt 8 db. Det skulle vel ha litt å si.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Retep skrev:
    Noen som vet hordan man får tilbake den opprinnelige ripper fra en cd. Jeg har kjørt en volum gain på alle filene for å få de i samme nivå på min tidligere amp/oppsett. der er enkelte sanger dempet medrundt 8 db. Det skulle vel ha litt å si.
    Hvis det er replay- og/eller album-gain du mener, så har disse ingen innvirkning på selve lyd-dataene. Om en spiller bruker dem eller ei, er under brukerkontoll - du kan bare slå det av. Har du derimot normalisert under ripping, er problemet større. Det er ikke annet å gjøre enn å rippe igjen. Derfor er førstnevnte selvfølgelig den anbefalte måte å håndtere forskjeller i nivå. 8dB er jo mye...

    Utangsnivået på Duet er såvidt jeg husker 2 Vrms ("Standard" linjenivå) - men akkurat nå kan jeg bare finne det dokumenter for SB3 og Transporter. Men jeg har prøvd alle direkte i forsterker, og minnes ikke det var noen nevneværdig forskjell på nivå.
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Har nettopp fått squeezebox touch i hus og den fungerer strålende etter noen minutters installasjon.

    Har ett spørsmål:
    Jeg har lagt noen nettradiokanaler til favoritter. Hvor finner jeg disse igjen ?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Under favoritter? ;)
    Om Touch har standard-fjernkontrollen er det en knapp med et hjerte på.
     

    Vanebo

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2009
    Innlegg
    43
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har allerede bestilt en Duet som søndagstilbud nå fra Elkjøp. 999,- er jo latterlig billig! Til sammenligning selger Soundgarden den for 3000,- veiledende...
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hm.... Data og jeg er åpenbart ingen vinnerkombinasjon.

    Nå har jeg omsider oppgradert til Logitech Media Server - versjon 7.7.0 - og etter en omfattende rescanning av musikkbiblioteket, kan jeg i det minste spille all musikken som ligger lagret på harddisken.

    Nettradio er det verre med. De radiostasjonene som lå lagret i radiokanalmappen min - og som kona endelig hadde lært seg å finne frem i - de fungerer ikke lenger. De dukker i og for seg opp i mappen - som heter Radio - men de lar seg ikke spille av. Trykker "play" og det skjer ingen verdens ting.

    Jeg kan naturligvis gå inn på Internet Radio og søke opp og lagre stasjonene på nytt - men før jeg gjør det, spør jeg Squeezebox-ekspertisen: Finnes det en raskere måte å gjøre dette på?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vel - nå har jeg krøpet til korset og søkt opp og lagret nettradiostasjonene på nytt. Det mest foruroligende er at det er mange stasjoner som rett og slett har blitt borte siden sist. Det var kan hende derfor de ikke virket på slutten - hva vet jeg? Noen er der fortsatt - f.eks. Piano Trios on Jazzradio.com - men de gir ikke lyd fra seg lenger.

    Merkelige greier - men jeg er i en slags business igjen.

    Ellers fungerer versjon 7.7.0 ganske greit, slik som jeg bruker Squeezeboxen. Det eneste jeg har lagt merke til, er at det tar ganske lang tid å scanne endringer i musikkbiblioteket - og at musikkbiblioteket ikke er tilgjengelig for avspilling av noe som helst mens scanningen pågår. Dette siste er jo noe nytt for en glad amatør - og er litt irriterende.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan hjelpe meg med en liten praktisk ting på Transporteren ?

    Jeg finner ikke igjen innstillingen der jeg gir komando att det skal spilles spor etter slik de ligger på CD,n i stigende rekkefølge.

    Per nu mixer den alle spor og spiller i tilfeldig rekkefølge fra ett album som fra 1 til 5 til 3 etc etc

    Noen som vet ?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Petterone skrev:
    Noen som kan hjelpe meg med en liten praktisk ting på Transporteren ?

    Jeg finner ikke igjen innstillingen der jeg gir komando att det skal spilles spor etter slik de ligger på CD,n i stigende rekkefølge.

    Per nu mixer den alle spor og spiller i tilfeldig rekkefølge fra ett album som fra 1 til 5 til 3 etc etc

    Noen som vet ?
    Skru av shuffle? En egen knapp med flere linjer over hverandre på fjernkontrollen..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vet ikke hvor mange som er på datahjørnet, men nå er jeg i alle fall noen skritt nærmere å prøve Soundcheck TT3.0 :eek:
    Vet ikke hva jeg begir meg ut på men .... :-X
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Det går nok RoDa - skulle alt gå til h... kan du jo alltid nulstille hele boksen :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    bhaagensen skrev:
    Det går nok RoDa - skulle alt gå til h... kan du jo alltid nulstille hele boksen :)
    Utført!
    Her er det bare å følge etter!!
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Så lenge tweaket er sånn noenlunde gratis og reverserbart er jo det verste som kan skje at man blir en erfaring rikere.

    Mao: kjør på!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nettopp, marsboer.
    Har du kjørt på?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    RoDa skrev:
    Nettopp, marsboer.
    Har du kjørt på?
    Jeg bruker Transporter som digital transport og denne har den gamle enkle og dedikerte firmware-varianten av software som kun gjør det absolutte minimum allerede.
    Touchen er jo mye kraftigere for å kunne kjøre et helt ordinært PC operativsystem (linux) (med serveren innebygget) og har derfor mye som kan slås av og tweakes uten at jeg kan si noe om effekten av dette.

    Transporter har jo også lineær strømforsyning for lydkretsene samt BNC tilkobling for SPDIF så det er ikke noe å "tweake" på der heller uten å bygge om hele boksen og bedrive full "feinschmecker-tjeneste" hvis effekt sannsynligvis er meget usikker når den kun benyttes som digital transport og er såpass oppegående som den er fra før.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.959
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Aha!
    Jeg må innrømme at jeg ikke trodde noe på TT 3.0 selv.
    Spesielt etter å ha sett Stereophile sine målinger.
    Men innrømmer nå glatt at jeg tok feil, dette er saker!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn