Kan være du er inne på noe. På SB-skjermen sto det et kort øyeblikk noe med Cannot resolve blabla med en URLadresse. Men hvor/hvordan får jeg slettet den? For ikke å si legge inn på nytt? Du har med en novise å gjøre serru.
Ingen?Dazed skrev:Med spotify-plugin (Sueezeserver?) på PC-en; Hvordan styrer man låtvalg og slikt fra Squeezebox-en/fjernkontrollen? Kan man bare velge blant de spillelistene man har på Spotigy-kontoen? Kan man søke etter ting på samme måte som i spotify-klienten på PC-en? Hvordan virker dette, egentlig?
Dvs det funker ok når jeg klikker direkte på SB Touch, men når jeg prøver å gå inn på "Radios" på iPod Touch/iPeng får jeg beskjed om "Missing client". Hvor får jeg tak i denne hersens klienten da?Steinar_Lund skrev:Åja. Jeg trodde det var selve URL du mente jeg måtte endre. Da følte jeg meg straks på tynn is.
Men nå har jeg rett og slett gjenopprettet fabrikkinnstillingene på SB'en, og nå ser det ut til gå bra.
Takk for all hjelp!
Kan ikke gi et konkret svar da jeg ikke benytter orginalfjernkontroller. Forsøker meg på en beskrivelse på hvordan det fungerer hos meg sånn i tilfelle det gir deg noen tips..Dazed skrev:Ingen?Dazed skrev:Med spotify-plugin (Sueezeserver?) på PC-en; Hvordan styrer man låtvalg og slikt fra Squeezebox-en/fjernkontrollen? Kan man bare velge blant de spillelistene man har på Spotigy-kontoen? Kan man søke etter ting på samme måte som i spotify-klienten på PC-en? Hvordan virker dette, egentlig?
Prøvd "Flush Cashe" under More > Settings > iPeng Settings? Rød stor knapp nesten nederst. Mulig det hjelper?Steinar_Lund skrev:Dvs det funker ok når jeg klikker direkte på SB Touch, men når jeg prøver å gå inn på "Radios" på iPod Touch/iPeng får jeg beskjed om "Missing client". Hvor får jeg tak i denne hersens klienten da?Steinar_Lund skrev:Åja. Jeg trodde det var selve URL du mente jeg måtte endre. Da følte jeg meg straks på tynn is.
Men nå har jeg rett og slett gjenopprettet fabrikkinnstillingene på SB'en, og nå ser det ut til gå bra.
Takk for all hjelp!![]()
Joda. Takk. Da skal det i det minste være mulig å søke. Hvordan det fungerer med Touch og den medfølgende fjernkontrollen gjenstår å finne ut.Terka skrev:Kan ikke gi et konkret svar da jeg ikke benytter orginalfjernkontroller. Forsøker meg på en beskrivelse på hvordan det fungerer hos meg sånn i tilfelle det gir deg noen tips..Dazed skrev:Ingen?Dazed skrev:Med spotify-plugin (Sueezeserver?) på PC-en; Hvordan styrer man låtvalg og slikt fra Squeezebox-en/fjernkontrollen? Kan man bare velge blant de spillelistene man har på Spotigy-kontoen? Kan man søke etter ting på samme måte som i spotify-klienten på PC-en? Hvordan virker dette, egentlig?
På PC/SqueezeServer Web-grensesnitt: Jeg går inn på Internet-Radio--> Spotify; og deretter får opp alternativer som Search Artist/Albums/Tracks, Recent Searches, osv. Pleier da å velge å søke på Artist, og deretter velge album i listen over album som kommer opp. Kan deretter velge spesifikk låt. (Det kan også søkes direkte på låt under Search Tracks, men er ikke så flink til å huske tittel på låter..)
På iPhone/iPod med iPeng: Her fungerer ikke overnevnte funksjoner under Radio--> Spotify hos meg. Velger i stedet "Extras" i iPeng menyen, får da opp søkefelt, skriver inn "søketekst" og trykker på ">", får deretter opp alternativer hvor jeg skal søke og velger Spotify, og kan nå velge om det skal søkes i "Artists/Albums/Tracks".
Vet dog ikke om dette var til særlig hjelp..
Sånt er ganske slitsomt. Har bare sett det på noen klassiske CD-er. Hadde faktisk en gammel Marantz CD-spilelr med egne knapper for å hoppe mellom punkter i index-en i tilleg til de for å hoppe mellom spor.Polkagris skrev:Var meget fornøyd bruker av SB3, nå SB Touch. En ting jeg lurer på om noen vet; Kan Squeezebox kjenne igjen index oppdeling av f.eks
klassiske innspillinger? Har en disk som har ett eneste langt spor, men er delt opp i 22 kutt med index. Jeg kan selvfølgelig redigere dette selv manuelt,
og da dele opp tracket i 22, men ville helst slippe det...
Det er en mulighet i Redbook. Jeg mener å ha eid en utgivelse av Beethovens 9. som var mastret såpass genialt at den bare hadde ett spor og de fire satsene var indeks 1-4. Veldig moro da CD-spilleren jeg hadde den gang ikke hadde indeksvalg implementert. Ett 70 minutter langt spor. Jeg har ikke hørt om noen CD-rippeprogrammer som kan lese indeks, men det kan være at jeg er ignorant om dette (også).bhaagensen skrev:Hva er en indeks oppdeling? Om det er cue-filer det er snakk om, så støtter Squeezebox disse...
Siden det allerede fungerer med pc bør det fungere fint med squeezebox også. Har selv samme oppsett mellom server i kjeller og squeezebox + tv (film) og det benyttes også for div "internettappl." på tv, BD extended info (Internett) osv.kasol skrev:Har noen her erfaringer med Squeezbox og nettverk via strømsystemet ?
Jeg har en server på lofta og ønsker å gå via strømnettverket for å unngå trådløst. Det funker fint med vanlig pc iallefall.
Dette er muligens en "i-farten-feil" Ulf B?Ulf-B skrev:Radio har mulighet for tilkobling av aktiv sub - det skal sies - uten at dette er noe stort poeng for meg.
Hehe - her blandet jeg kortene, ja. Boom - som både broren min og datteren min har - har utgang for sub. Radio har IKKE det. Jeg har lekt meg ganske mye med både Boom og Radio - ikke rart man blir litt forvirret av og til.united59 skrev:Dette er muligens en "i-farten-feil" Ulf B?Ulf-B skrev:Radio har mulighet for tilkobling av aktiv sub - det skal sies - uten at dette er noe stort poeng for meg.
Kjenner ikke Radioen, men i allefall har Boom'n utgang for sub.
Jeg, mitt naut. Har jo cuesplitter og har brukt det utallige ganger ved ferdige FLAC images/cue sheets. Funket som bare det med EAC og cue sheet, jeg fikk splittetSteinar_Lund skrev:Vet ikke om denne kan brukes på indeks, men kanskje verdt et forsøk?
http://www.medieval.it/cuesplitter-pc/menu-id-71.html
Dette forsøkte jeg for et par dager siden. Da var det korsang på NRK P2, og jeg brukte ganske mye tid på å veksle mellom en svært god analog tuner og SB Touch. Og jeg kunne ikke høre forskjell...Nå skal det sies at mottagerforholdene for utendørs antenne langt fra er optimale her vi bor.Dazed skrev:Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?
Såpass bra at jeg for snart tre år siden solgte to dyre (Primare) tunere - hvorav den ene hadde både DAB og FM - for å bli nettradiolytter på heltid via Squeezeboxene mine. Ikke uten en grundig sammenligning før jeg tok skrittet - slike teknologiske veivalg må jo sjekkes ut først. Men etter det har jeg ikke sett meg tilbake. Dette holder i lange baner for meg. Digitalt ut fra Squeezebox til separat DAC - det må til. Squeezeboxenes analoge kvaliteter er OK, men ikke allverden.Dazed skrev:Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?
Flaks for meg.Steinar_Lund skrev:Dette forsøkte jeg for et par dager siden. Da var det korsang på NRK P2, og jeg brukte ganske mye tid på å veksle mellom en svært god analog tuner og SB Touch. Og jeg kunne ikke høre forskjell...Nå skal det sies at mottagerforholdene for utendørs antenne langt fra er optimale her vi bor.Dazed skrev:Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?
Flott! Ja, jeg har en DAC. Antar at DAC-en i en Touch ikke er all verden, nei.Ulf-B skrev:Såpass bra at jeg for snart tre år siden solgte to dyre (Primare) tunere - hvorav den ene hadde både DAB og FM - for å bli nettradiolytter på heltid via Squeezeboxene mine. Ikke uten en grundig sammenligning før jeg tok skrittet - slike teknologiske veivalg må jo sjekkes ut først. Men etter det har jeg ikke sett meg tilbake. Dette holder i lange baner for meg. Digitalt ut fra Squeezebox til separat DAC - det må til. Squeezeboxenes analoge kvaliteter er OK, men ikke allverden.Dazed skrev:Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?