Squeezebox problemer.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Er det noen av folket i Skedsmo Audio som har litt peiling på Squeezebox?
Etter at jeg flyttet til Skedsmo, har jeg ikke klart å få Squeezebox'en min opp å gå. Jeg har fått squeesecenter til å finne nettverket og kartoteket mitt, jeg har fått håndkontrollen til å finne nettverket, men ingen de nevnte klarer å oppdage spillerne. Håndkontrollen bare står på "søker", og jeg kommer ikke videre. Har resettet begge spillerne, men det hjelper ikke.
Jeg er desverre en "novise" når det kommer til sånn "teknisk data", så hvis det er noen av dere i klubben som kunne tenke seg å bidra litt, så hadde jeg satt stor pris på det.

Jeg har en følelse av at spillerne fremdeles har den gamle IP adressen lagt inn i seg. Men jeg skjønner pokker ikke hvordan jeg skal få forandret det, når jeg ikke får kontakt med dem.

Håper noen kan hjelpe meg, så vi får litt musikk til maten på julebordet :)

mvh
Lars
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Er det noe muligheter for å trykke rundt inne på selve squeezeboksen? Om det går er det sikkert mulig å endre ip der. Ellers pleier det å være en reset knapp på slike enheter. F.eks ruter å lignende for å slette nåværende config og sette innstillingene til standard. Har ikke squeezeboks.selv, så noen som har den må gjerne komme med mer matnyttige råd.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Er det noe muligheter for å trykke rundt inne på selve squeezeboksen? Om det går er det sikkert mulig å endre ip der. Ellers pleier det å være en reset knapp på slike enheter. F.eks ruter å lignende for å slette nåværende config og sette innstillingene til standard. Har ikke squeezeboks.selv, så noen som har den må gjerne komme med mer matnyttige råd.
Som du ser på bildet av boksen, så er det bare en knapp midt på fronten, og dette er av/på knappen, i tilleg til å være reset knapp. (hold den inne så så lenge)
Inge andre justeringsmuligheter, etter hva jeg skjønner i hvert fall.

Jeg har selvfølgelig resettet den mange ganger, men jeg komme liksom ikke videre.
images.jpg


mvh
Lars
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Google ;) Men har du nytt nett (wlan) som den skal på, så må du utføre en "Setup" prosedyre på den og den håndholdte :). Å resette reciveren kan være en ide om du har valgt å kable den nå, tror nemlig den enten er WLAN eller LAN (ikke begge deler!). Alt etter hva den var oppsatt som før :).

SBR front button and LED - SqueezeboxWiki
 

desibel32

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.10.2004
Innlegg
81
Antall liker
4
Torget vurderinger
4
Jeg har hatt samme problemet, alt funker bortsett fra at spillerne ikke oppdages. De har alltid kommet på plass etter hvert, men noen ganger har jeg måttet prøve mange ganger og til og med starte helt på scratch og avinstallere hele Squeezecenter og reinstallere og gå gjennom hele prosessen to-tre ganger før ting har fungert. Det er et ok system på mange måter, men akkurat alle problemene med ustabil oppkobling er frustrerende.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Google ;) Men har du nytt nett (wlan) som den skal på, så må du utføre en "Setup" prosedyre på den og den håndholdte :). Å resette reciveren kan være en ide om du har valgt å kable den nå, tror nemlig den enten er WLAN eller LAN (ikke begge deler!). Alt etter hva den var oppsatt som før :).

SBR front button and LED - SqueezeboxWiki
Har kjørt en oppdatering på den håndholdte så den har den siste oppdateringen. Har prøvd både LAN og WLAN , men enhetene finner hverandre ikke. Temmelig frustrerende.
Og som jeg nevnte i første innlegg, så er jeg desverre litt "noldus" når det kommer til litt avansert data. Jeg detter desverre litt for fort av???
Men, jeg skal lese linken din og se om jeg skjønner noe :)

mvh
Lars
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt samme problemet, alt funker bortsett fra at spillerne ikke oppdages. De har alltid kommet på plass etter hvert, men noen ganger har jeg måttet prøve mange ganger og til og med starte helt på scratch og avinstallere hele Squeezecenter og reinstallere og gå gjennom hele prosessen to-tre ganger før ting har fungert. Det er et ok system på mange måter, men akkurat alle problemene med ustabil oppkobling er frustrerende.
Hei.
Jeg tenkte å starte helt på scratch med squeezecenter jeg også. men da må jeg skifte emailadresse. Får ikke opprettet ny på samme adresse, og får ikke slettet den gamle for å evt opprette ny heller. Jeg har prøvd uttallige ganger nå, og det begynner å nærme seg "gi opp" stadiet.:)
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Det kan lønne seg å ta en factory reset på den håndholdte.. og resette reciveren.

Er desverre slik med datating :). slår seg litt vrang til tider ;).
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Det kan lønne seg å ta en factory reset på den håndholdte.. og resette reciveren.

Er desverre slik med datating :). slår seg litt vrang til tider ;).
Hehe, har prøvd det også :)
Jeg tror det eneste som hadde nyttet var å få forandret IP adressen til spillerne, men jeg finner ikke noe sted på Squeezecenter hvor jeg kan gjøre det.
 
Sist redigert:

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Har du ny router også? Og hvilken router er det du har? Jeg vet det kan vært noen problemer om du har satt opp routeren til "N". Tror SB Duet er mest glat i et "G" nettverk.

Ellers er det denne oppskriften, men det har du vel prøvd allerede:

  1. Do a factory reset on you Squeezebox controller (Settings->Advanced Settings->Factory reset)
  2. Do a reset on your SBR by holding the led button until it flashes red (approx 10 sec)
  3. Go through the setup wizard on your Squeezebox controller and it should find your Squeezebox Receiver!
  4. Repeat the steps if you still can't find the Squeezebox receiver.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Har du ny router også? Og hvilken router er det du har? Jeg vet det kan vært noen problemer om du har satt opp routeren til "N". Tror SB Duet er mest glat i et "G" nettverk.

Ellers er det denne oppskriften, men det har du vel prøvd allerede:

  1. Do a factory reset on you Squeezebox controller (Settings->Advanced Settings->Factory reset)
  2. Do a reset on your SBR by holding the led button until it flashes red (approx 10 sec)
  3. Go through the setup wizard on your Squeezebox controller and it should find your Squeezebox Receiver!
  4. Repeat the steps if you still can't find the Squeezebox receiver.
Har prøvd alt fra 1-4, flere ganger, men ikke sjekket det første du nevnte her. Får se om jeg klarer å finne ut noe når jeg kommer hjem.
Takk for tips! :)

Mvh
Lars
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Det kan lønne seg å ta en factory reset på den håndholdte.. og resette reciveren.

Er desverre slik med datating :). slår seg litt vrang til tider ;).
Hehe, har prøvd det også :)
Jeg tror det eneste som hadde nyttet var å få forandret IP adressen til spillerne, men jeg finner ikke noe sted på Squeezecenter hvor jeg kan gjøre det.

Normalt sett henter den IP automatisk ifra ruteren din. Men kommer den ikke opp på lista i softwaren på PC'en din, så har den ikke kontakt :(. Husk, har du resatt den, må du bruke håndkontrollen for å få reciveren på nett igjen. Håndkontrollen finner reciveren når den er i søkemodus (blinke rødt sakte...).
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.000
Antall liker
32.026
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Som Eviledorf skriver. Receiveren til Duet må altså resettes umiddelbart etter at controlleren har funnet nettinnstillinger mm i sin resetting.

Kan være lurt å resette ruter først også.

Likevel funker det bare hver tredje gang eller noe sånt, hos meg. Og med to receivere, må altså den håndholdte resettes på nytt igjen også. Duet kan være noe herk å sette opp.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Jeg tenkte på en ting, før brukte jeg en egen ruter, men nå har jeg innebygget ruter i Get boksen. Kanskje problemet kan ligge der?

skorob: Jeg ladet håndkontrollen helt opp, og den søkte etter den andre enheten i flere timer, (og den blinket sakte rødt). De fant hverandre ikke desverre.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Nå er'n frakoblet og lagt på hylla i boden. Noen som trenger en Squeezebox eller to?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.985
Antall liker
20.116
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Heisann. Om de fjernkontrollene dine fungerer, tenker da påbatterikapasitet, så er det faktisk av intr. Har en duet kontroll som dør etter 15min bruk. Da må den tilbake i krybben sin sin for noen timer med ladding.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Heisann. Om de fjernkontrollene dine fungerer, tenker da påbatterikapasitet, så er det faktisk av intr. Har en duet kontroll som dør etter 15min bruk. Da må den tilbake i krybben sin sin for noen timer med ladding.
Off-topic, men nytt batteri løste alle mine problemer.

Kjøpte mitt her: Søkeresultater for: 'f12440056'

Men googler du litt, kan du sikkert finne noen som er litt billigere.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.985
Antall liker
20.116
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Kan jo prøve et batteri ja, kjøpte et no name brand batteri som var fint i ca 14 dager, før det ikke fungerte mer. Eller, det fungerer men trenger laddig etter ca 20min ut av ladderen.

150kr er jo verdt å teste ut. Skulle alikevel ha hatt 2 fjerniser, en til meg og en til "anlegget" nede.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.000
Antall liker
32.026
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Jeg tenkte på en ting, før brukte jeg en egen ruter, men nå har jeg innebygget ruter i Get boksen. Kanskje problemet kan ligge der?

skorob: Jeg ladet håndkontrollen helt opp, og den søkte etter den andre enheten i flere timer, (og den blinket sakte rødt). De fant hverandre ikke desverre.
da må prosedyren gjentas heller, så vidt jeg husker, så skal den blinke fort rødt, ikke sakte.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg tenkte på en ting, før brukte jeg en egen ruter, men nå har jeg innebygget ruter i Get boksen. Kanskje problemet kan ligge der?

skorob: Jeg ladet håndkontrollen helt opp, og den søkte etter den andre enheten i flere timer, (og den blinket sakte rødt). De fant hverandre ikke desverre.
da må prosedyren gjentas heller, så vidt jeg husker, så skal den blinke fort rødt, ikke sakte.
Nå er det lenge siden jeg fikk ny router, men kan man ikke bare gå inn under "Settings" på Controlleren -> "Advanced" -> "Networking" -> "Choose Network" -> og så velger man nettverk, taster krypteringsnøkkelen, og kobler seg på.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.000
Antall liker
32.026
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Joda. Hvis receiver fra før av er satt opp så.

Ellers må (?) du gjennom factory reset på kontrolleren for å få satt opp receiveren. Og det er i akkurat dét øyeblikket der du har valgt nett og passord på den at du kan finne en receiver klar for å komme seg på nettet. Som akkurat da skal blinke hurtig rødt (holde inne knappen på den i ti sek). Skjer ikke det ganske fort, begynner den å blinke saktere, da er løpet kjørt for den gangen.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Duet er en plage,har selv slit med denne. Har nå byttet den ut med en Raspberry Pi med picore player og den har vært dønn stabil.
Men,det som hjalp sist jeg brukte duet var å oppgradere server til 7.8 nightly. Some Software Beta Downloads - Version 7.8
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Bestill... Takker Ulf.
Off-topic igjen: Du bør lade batteriet helt, før du begynner å bruke det.

Og for å spare strøm, kan du gå inn på Controlleren og stille inn diverse m.h.t. lysstyrke, hvor fort den skal gå i hvilestilling o.s.v.. Settings -> Screen -> Brightness/Screen Dimming/Screensavers.

Trådstarter: beklager off-topic.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.985
Antall liker
20.116
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Bestill... Takker Ulf.
Off-topic igjen: Du bør lade batteriet helt, før du begynner å bruke det.

Og for å spare strøm, kan du gå inn på Controlleren og stille inn diverse m.h.t. lysstyrke, hvor fort den skal gå i hvilestilling o.s.v.. Settings -> Screen -> Brightness/Screen Dimming/Screensavers.

Trådstarter: beklager off-topic.
Takker. Mener jeg ladda det helt sist også. Skal i vertfall passe på denne gangen. Alt er slått av, eller at hvilestillingen kommer etter ca 10sek Skal se over det. Om ikke så finner jeg en annen løsning.

Til trådstarter, om batteriene og kontrollene fungerer som de skal så kan jeg vere intr i å kjøpe. Trenger som sagt en fjenkontroll til, og en duet på soverommet kan jo være fint...
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Jeg skal prøve å være litt tålmodig, og vente til sønnen min kommer hjem fra USA i slutten av måneden. Han er rimelig datakyndig, og får det nok til for meg. Selv er jeg temmelig talentløs når det kommer til sånne problemer som dette. Jeg begynner å skjønne at alderen "tar" meg. :) Jeg får beholde den litt til før jeg gir opp.
Takk for alle bidrag!!


Mvh
Lars ( som håper det blir litt musikk til julebordet her)
 

irma1000

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2013
Innlegg
95
Antall liker
7
Jeg skal prøve å være litt tålmodig, og vente til sønnen min kommer hjem fra USA i slutten av måneden. Han er rimelig datakyndig, og får det nok til for meg. Selv er jeg temmelig talentløs når det kommer til sånne problemer som dette. Jeg begynner å skjønne at alderen "tar" meg. :) Jeg får beholde den litt til før jeg gir opp.
Takk for alle bidrag!!


Mvh
Lars ( som håper det blir litt musikk til julebordet her)
når

Få deg en Touch har ikke noe problem, eneste er når for eksempel WIMP lager problemer for oss. Har hatt wimp i to år har testet mellom CD og Datafiler. Vanskelig det er det jeg kan si. Det jeg kunne tenke meg er en platesnurrer som jeg brukte når jeg var ungutt. Spilte mye BoneyM;)
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Mvh
Lars ( som håper det blir litt musikk til julebordet her)
Det ordner seg nok!

I verstefall kan jeg ta alltids ta med diy festanlegget til julebordet.. Tror nok kanskje ikke naboene er like begeistret for det da men :rolleyes:

20140227_215629.jpg
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Mvh
Lars ( som håper det blir litt musikk til julebordet her)
Det ordner seg nok!

I verstefall kan jeg ta alltids ta med diy festanlegget til julebordet.. Tror nok kanskje ikke naboene er like begeistret for det da men :rolleyes:
Hehe, ja,det ordner seg alltid for snille gutter. Skal nok få liv i f..enskapet:)
I værste fall må jeg koble til en cd spiller i stua;D
Hovedanlegget er ikke noe problem, der har jeg både cd og LP plater.

mvh
Lars
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
YIHAAA, gjett hvem som fikk liv i i stua i dag? Jeg kom plutselig på at jeg hadde gitt en Squeezebox Duet til samboeren min også, som hu brukte hjemme i Brumunddal. og den lå godt nedpakket i kjelleren i en eske.
Koblet på den, og brukte hennes Squeezecenter, da virket det plutselig. Vips så var det kontakt mellom håndkontrollen og spilleren. Så nå kan jeg i hvert fall spille av Wimp her ;)
Så nå sitter det en glad jævel med en Carlsberg og hører på Midnight Choir "Amsterdam Strandet her";)


Har kjøpt meg NAS også, men den venter jeg med å koble til sønnen kommer hjem.

mvh
Lars
 
  • Liker
Reaksjoner: BHO

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
YIHAAA, gjett hvem som fikk liv i i stua i dag? Jeg kom plutselig på at jeg hadde gitt en Squeezebox Duet til samboeren min også, som hu brukte hjemme i Brumunddal. og den lå godt nedpakket i kjelleren i en eske.
Koblet på den, og brukte hennes Squeezecenter, da virket det plutselig. Vips så var det kontakt mellom håndkontrollen og spilleren. Så nå kan jeg i hvert fall spille av Wimp her ;)
Så nå sitter det en glad jævel med en Carlsberg og hører på Midnight Choir "Amsterdam Strandet her";)


Har kjøpt meg NAS også, men den venter jeg med å koble til sønnen kommer hjem.

mvh
Lars
Godt å høre!

Litt mer bevisst enn du har vært kan hende: Jeg har en Squeezebox liggende klar i reserve på et rygt sted i tilfelle.... Håper at jeg ikke får bruk for den, men som sagt, i tilfelle....
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Jeg måtte bare prøve, å koble opp den problematiske, til samboerens squeezecenter, og jaggu koblet ikke den også på med en gang. Ser ut til at problemet ligger på min squeezecenter side. Men, jeg har ikke klart å finne ut hvorfor.
Så da er det koblet opp, både i stua og nede i hifi rommet. Kan det bli bedre? ;)
 
Topp Bunn