Springsteen på vei til Norge...

I

ijustpop

Gjest
Innslag fra Madrid på tv2-nyhetene i dag også. Tydelig at mange gleder seg. Tipper ny Oslo dato med Valle Hovin som arena blir offentliggjort i løpet av Desember. Blir konsert enten sent i juni eller tidlig juli. Gode nyheter for alle uten billett til konserten neste uke.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Da satser vi billettløse på sommerkonsert :D

Destiny.. :)

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Destiny skrev:
Da satser vi billettløse på sommerkonsert :D

Spørsmålet er hvor de velger å kjøre en evt sommerkonsert... Håper virkelig at de klarer å holde seg unna Valle... Slitsomt å være publikum der, med det harde underlaget.

Synes forresten at ABC Startsiden har gjort en skikkelig bra jobb i forhold til å dekke Europapremieren - med flere repotasjer både før og etter konserten!

K

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.865
Torget vurderinger
28
Sommerkonserten kommer så godt som garantert til å bli holdt på Valle Hovin.

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Fosse skrev:
Sommerkonserten kommer så godt som garantert til å bli holdt på Valle Hovin.
Pokker... Og der gikk det ønsket fløyten, virker det som....
Sitat fra Nrk.no nå ikveld:

"Fra sikre kilder i Sony-BMG Norge har vi fått vite at et sommerbesøk på Valle Hovin så godt som er i boks. Det som er sikkert er at sommerturneen med utendørs stadionrock i Europa åpner i Dublin 22. mai og avsluttes i Barcelona 19. juli."

I

ijustpop

Gjest
Folk som vil se Bruce med E-street på andre arenaer enn Valle Hovin bør kjappe seg. Milan, Barcelona, Dublin, Hamburg, Paris, Düsseldurf legges ut for salg denne uka. Tyskland er allerede i salg. Kanskje siste gang E-street Band besøker europa så det blir sikkert kamp om billettene, som vanlig.

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
Kjøpte Springsteen billetter til Spektrum konserten på "billettservice.no" i dag jeg.

De hadde lagt ut en del billetter med begrenset sikt, helt ute på sidene.

Flere av oss som bestillte både 2 og 4 billetter samlet.

Ble tomt etter en kort stund

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Hadde passa fint med en Springsteen konsert på Fredrikstad stadion ;)

I

ijustpop

Gjest
105 000 billetter til de tre Dublin konsertene i Mai gikk fort unna i dag tidlig.

I

ijustpop

Gjest
Europa 2008

220508 Dublin
230508 Dublin
250508 Dublin
160608 Düsselforf
210608 Hamburg
250608 Milano
270608 Paris
290608 Køben
040708 Göteborg
070708 Olso
110708 Helsinki
190708 Barcelona

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.865
Torget vurderinger
28
Skal du ha med deg alle?

I

ijustpop

Gjest
Nei, tenker først og fremst på de skadinaviske konsertene, billettjakt tirsdag morgen ser litt vanskelig ut. Får se.
Ser det ikke ut som om de holder muligheten åpne for flere konserter i København, Gøteborg og kanskje også Oslo?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.865
Torget vurderinger
28
Personlig har jeg bedre erfaring med å la det gå litt tid mellom konsertene enn å skulle ha med for mange rett etterhverandre (i sær om de er i ulike land). Tre på fire dager kan imidlertid funke fint om det ikke blir for langt å reise (og det er sommer). He, he...

I

ijustpop

Gjest
Veldig enig og det hadde vært artig å sett f.eks Dublin (første) Barcelona (siste på turneen og fantastisk stadion), men har egentlig ikke noe behov for å se mer enn 2-3, kanskje 4 konserter og da syntes jeg det var tidlig å kjøpe billetter når så få datoer var sluppet. Handlet noen billetter ennå du?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.865
Torget vurderinger
28
Skal til Køben neste helg. Hva angår sommeren tar jeg det som det kommer. Satser på å bytte billetter eller kjøpe når jeg kommer på stedet. Utendørs er alltid enkelt å skaffe. For tidlig å si hva som passer enda. Ja, fire er egentlig nok. Hadde vel med meg syv på forrige turné, og det holdt.

I

ijustpop

Gjest
Da blir det to konserter på Valle Hovin i sommer. Tirsdag 8. Juli ble akkurat lagt til.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
I kveld smeller det til i Oslo Spectrum.....

Heldig er den som er der.....

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Ja, nå sitter jeg bare og venter på rapport!

I

ijustpop

Gjest
[fort og gæli etter noen pils]
Han bør legge om strukturen på settet litt. Ekstranumrene er krise. Avslutter hovedsettet med Badlands og hele spektrum reiser seg og fisterpumper på seg senestrekk. Så går bandet av scenen og når de går på igjen spilles en slapp versjon av Girls in their summer clothes. Alle setter seg og ekstranumre er kjørt i dass. Ikke en gang Born to Run og Dancing in the dark klarer å løfte snuten. Ellers bra konsert som starter fint, fylles opp av for mange "uviktige" låter midtveis (Working on the highway, Jackson Cage, Cadillac Ranch) som ødelegger og så ekstranumrene som ikke funker. Men det er fortsatt Bruce og han har en av rockens beste backkataloger i ryggen. Klart forventningene er høye. Har man ikke sett Bruce live før så blåses man av stolen. Er man litt blasert, så ser man at dette er en vanlig dag på jobben, med en setliste som burde vært omstrukturert. Men en vanlig dag på jobben med Bruce er ekstraordinært etter alle andre målestokker.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.865
Torget vurderinger
28
Selv synes jeg vel Jackson Cage var en høydare. Noe mindre publikumsfrieri enn normalt. Overraskende mye eldre (80-tallslåter). Godt driv og flott gjennomføring. Kunne vel personlig tenkt meg at Adam Raised a Cain/Prove it All Night og Kitty's back/Sandy fant veien inn på setlisten.

Fikk nå klimpret litt på gitaren til Bruce igår og sang ellers på meg sår hals, så vi koste oss godt vi.

Selv tar jeg turen til Køben til lørdag og håper det dukker opp billett der. Har ellers skaffet meg 2XUllevi + Valle Hovin i juli, sees vi Wergeland? StereoJoe, er du interessert i billett, eller har du skaffet selv?

I

ijustpop

Gjest
Valle i boks. Var langt unna internett når Göteborg ble lagt ut i går. Men skal få med meg mer enn èn Springsteen-konsert neste sommer. Er litt lettere med disse stadion-konsertene.

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Fikk nå klimpret litt på gitaren til Bruce igår (...)
Ska sei - du kom rimeleg nærme scenekanten mao?

Eg og fruen ser forøvrig stort fram til 7.7.

Mvh. Karl

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Destiny skrev:
I kveld smeller det til i Oslo Spectrum.....

Heldig er den som er der.....

Link? Kilde?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.865
Torget vurderinger
28
LydKarl skrev:
Fosse skrev:
Fikk nå klimpret litt på gitaren til Bruce igår (...)
Ska sei - du kom rimeleg nærme scenekanten mao?

Eg og fruen ser forøvrig stort fram til 7.7.

Mvh. Karl
Jepp!!!

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Gleder meg helt sykt til Valle Hovin den 7. Kom litt skjevt ut ifbm med billettkjøpet men det gikk i boks til slutt. Spent på setlists til sommeren. Uansett, nedtellingen er igang...

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Da er jeg klar for den 8. Blir knallbra. På tide nå, 15 år siden sist...

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Billetter til Barcelona 19/7/08 ble kjøpt torsdag i forrige uke, etter mye slit - ticktackticket (Ticknet i Spania) var ikke helt enkelt å bruke - alt sto på engelsk helt til en skulle legge inn bestillinga - ønsket antall billetter, visakortnr osv osv - da var det kun mulig å få opp spansk... Fram med ordboka, og etter ørten forsøk fikk jeg 2 (!) mailer på at 2 billetter (altså 4 tilsammen) var kjøpt! Jaja - bedre med 4 enn ingen... og de 2 ekstra blir en vel garantert kvitt uansett...

Og - etter en stoor opplevelse i Spektrum igår ordna det seg jammen med billetter til Valle Hovin 8/7/08 også!!!! Gleder med allerede....

Forresten - bra anmeldelse i forhold til innhold osv på ABC Nyheter http://www.abcnyheter.no/node/56893

K

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.865
Torget vurderinger
28
Jeg fikk også mulighet for billett i Spania ksveen, men, tror jeg kommer til å stå over den. Får heller ta Barcelona i litt roligere tempo. Du må skrive noen innlegg når vi kommer så langt.

Vedlegg

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Fosse skrev:
Jeg fikk også mulighet for billett i Spania ksveen, men, tror jeg kommer til å stå over den. Får heller ta Barcelona i litt roligere tempo. Du må skrive noen innlegg når vi kommer så langt.
Å ja - kommer nok til å legge inn ett eller anna her på sentralen. Spurte om hu hadde lyst til å bli med på Springsteen i Barcelona til sommeren - og svaret bar postivit. At det er byen og ikke Springsteen som lokker hun mest er derom ingen tvil... Men; da blir det to fluer i èn smekk!!! En liten sommerferie med en forhåpentligvis perfekt avslutning på Nou Camp! Gleder oss begge to til turen.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Gleder meg til Springsteen konsert 8.7. billetter er i boks ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.865
Torget vurderinger
28
Ja, Springsteen i Køben lørdag var virkelig et steg opp i forhold til Oslo. Forkjølelsen virket ha mistet taket, så stemmen var langt bedre. Setlisten var mer spennende, med en forrykende versjon av Kitty's Back. Mannen skulle hatt forbud mot å droppe denne fra set-listen. Denne låten er jazzet opp, og sammen med Tenth Avenue Freez-Out, og The River, gav den konserten mer spenn og dynamikk. Sånn sett synes jeg Oslo-konserten manglet noe kontrast da det tenderte øs-pøs og full guffe hele tiden. Her var København langt, langt bedre. Jeg manglet billett ved ankomst, som en drøss andre gjorde, det fantes ikke én svartebørsbillett, og jeg fikk ikke tak på en før mellom halv-syv og syv, derfor havnet jeg lenger bak enn normalt, ca 10 meter foran miksepulten. Resulterte i god lyd, men dårligere sikt og intimitet enn jeg er vant med.

Ble en strålende lørdag. At jeg manglet billett gjorde at jeg ikke køet som normalt og følgelig rakk en lengre tur innom et par av Københavns aldeles glitrende platebutikker. Sound Station, flott utvalg til ikke for lave priser.

Topp Bunn