Spotify vs Wimp

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.251
Antall liker
4.408
Torget vurderinger
0
Noen som har testet Spotify premium mot Wimp HiFi her?
Har et døgn gratis prøve på Wimp nå. Synes det er vanskelig å skille kvaliteten de i mellom.
 
T

tce-teams

Gjest
Noen som har testet Spotify premium mot Wimp HiFi her?
Har et døgn gratis prøve på Wimp nå. Synes det er vanskelig å skille kvaliteten de i mellom.
Jeg og prøvde et gratis døgn med wimp hifi vs spotify premeium , og jeg og klarte ikke og skille kvaliteten mellom di 2.
Jeg kommer til holde meg til spotify premeium til wimp hifi kommer til pc , jeg måtte laste ned streaming program fra tlf og til pcen for og bruke wimp hifi gjennom annlegget , og dette kunne ha ødelagt noe av cd kvalitet lyden hos wimp.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Noen som har testet Spotify premium mot Wimp HiFi her?
Har et døgn gratis prøve på Wimp nå. Synes det er vanskelig å skille kvaliteten de i mellom.
Nei,ikke jeg, siden Wimp hifi ikke finnes til pc.
Men det er helt klare forskjeller på 320 mener jeg.
Testet de to på like premisser på 320 kbs, les fra begynnelsen av tråden og frem hit til, så skjønner du hva jeg vil frem til. :)
 
Sist redigert:

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.103
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Jeg har hatt Wimp Hi-Fi en stund nå, kun på iPhonen riktig nok, men bruker airplay fra den til apple-tv.
Har vanlig Wimp til 99kr på Macbooken som jeg streamer til samme apple-tv, og tar meg i og foretrekke musikk streamet fra iPhonen.

Om det er placebo eller ikke kan jeg ikke svare på, men synes det helt klart låter "crispere" fra iPhonen med Wimp Hi-Fi.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Snurrig oppførsel

Noen som har testet Spotify premium mot Wimp HiFi her?
Har et døgn gratis prøve på Wimp nå. Synes det er vanskelig å skille kvaliteten de i mellom.
Wimp hifi finnes enda ikke til pc.
Det er helt klare forskjeller.
Testet de to på like premisser 320 kbs, les fra begynnelsen av tråden og frem hit til.
AudioTry har stilt ett eksplisitt og ett implisitt spørsmål.

Du velger så av en eller annen grunn å ignorere begge og deretter svare på flere andre spørsmål AudioTry ikke har stilt. Hvorfor gjorde du det?
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Noen som har testet Spotify premium mot Wimp HiFi her?
Har et døgn gratis prøve på Wimp nå. Synes det er vanskelig å skille kvaliteten de i mellom.
Wimp hifi finnes enda ikke til pc.
Det er helt klare forskjeller.
Testet de to på like premisser 320 kbs, les fra begynnelsen av tråden og frem hit til.
AudioTry har stilt ett eksplisitt og ett implisitt spørsmål.

Du velger så av en eller annen grunn å ignorere begge og deretter svare på flere andre spørsmål AudioTry ikke har stilt. Hvorfor gjorde du det?
Redigert..så du skjønner hva jeg mente.
Og ellers er jeg ikke så begeistret for hersketeknikker + at du prøve imponere med fremmedord (det kan alle gjøre).

http://snl.no/implisitt
http://snl.no/eksplisitt

Det blir liksom piggene rett ut, mot deg da.
Slik skriving bør en unngå her. :)
 
Sist redigert:

Fenris

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2008
Innlegg
104
Antall liker
23
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Noen som har testet Spotify premium mot Wimp HiFi her?
Har et døgn gratis prøve på Wimp nå. Synes det er vanskelig å skille kvaliteten de i mellom.
Har ikke "fintestet" men kjører både Spotify premium og Wimp Hifi via Sonos dvs under samme betingelser og velger nu stort sett Wimp mot tidligere Spotify.

Valget er som sagt ikke tatt på bakgrunn av seriøs testing, men virker som Wimp gir meg mer info i lydbildet. Placebo skal dog ikke utelukkes:rolleyes:
Viktig dog også at være oppmerksom på det faktum at det ikke alltid er samme kilde materiale som er grunnlag for ripping i hhv Wimp og Spotify.

For meg er ihvertfall Wimp Hifi verd pengene. Spotify blir dog beholdt grunnet forskjellig musikk katalog hos de to leverandører.
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.251
Antall liker
4.408
Torget vurderinger
0
Ser ut som vi er ganske samstemte. Benytter IPad og hodetelefoner på appene til Spotify og Wimp. Ganske lett og teste på den måten. Kan høre den ene som automatisk stopper når jeg trykker play på den andre.
Jeg mener at det er små nivåforskjeller og det varierer hvem som høres høyest ut.
Videre synes jeg Wimp og Spitify nå lyder ganske ulikt, men at kvalitetsforskjeller er vanskelig å skille på oppsettet jeg hører på.
Wimp lyder klart med mest sprut, men det oppleves mer som en EQ forskjell enn en kvalitetsforskjell. Hadde forventet stor forskjell på dynamisk headroom på krevende lydbilder, men det teoretisk minste formatet trekker det lengste strået når det gjelder å beholde detaljene stort sett. Det jeg synes Wimp gjør best er hardt komprimerte plater. Der beholdes ofte mer magi enn på Spotify.
På superopptak av klassisk musikk eller annen akustisk musikk synes jeg toppregisteret til Wimp har tendenser til å leve sitt eget liv, mens Spotify er bedre integrert. Akustikk lyder for eksempel rundere. Kan tyde på at Wimp kanskje har fått litt ekstra møllers tran.

Litt motsatt av hva jeg forventet, men en IPad kan knapt kalles referanseutstyr så jeg teste mer når Wimp blir tilgjengelig på pc.
At Wimp HIFI er bedre enn den vanlige er det ingen tvil om og det er jo en god nyhet.
Å teste formatene offline gjenstår og det trenger ikke nødvendigvis gi samme opplevelser.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Noen som har testet Spotify premium mot Wimp HiFi her?
Har et døgn gratis prøve på Wimp nå. Synes det er vanskelig å skille kvaliteten de i mellom.
Wimp hifi finnes enda ikke til pc.
Det er helt klare forskjeller.
Testet de to på like premisser 320 kbs, les fra begynnelsen av tråden og frem hit til.
AudioTry har stilt ett eksplisitt og ett implisitt spørsmål.

Du velger så av en eller annen grunn å ignorere begge og deretter svare på flere andre spørsmål AudioTry ikke har stilt. Hvorfor gjorde du det?
Redigert..så du skjønner hva jeg mente.
Og ellers er jeg ikke så begeistret for hersketeknikker + at du prøve imponere med fremmedord (det kan alle gjøre).

implisitt – Store norske leksikon
eksplisitt – Store norske leksikon

Det blir liksom piggene rett ut, mot deg da.
Slik skriving bør en unngå her. :)
Takk for tydeliggjørende redigering. Hvis ditt første svar hadde sett ut som nå etter redigering, hadde jeg neppe reagert.

Jeg reagerte fordi AudioTry stilte noen høyst relevante spørsmål, mens ditt svar fremstod som løsrevet fra spørsmålene samtidig som det kunne virke som om du mente at man ikke burde (finne på å) sammenligne Spotify Premium og WiMP HiFi. Det kan være en interessant sammenligning av flere gode grunner. At WiMP HiFi foreløbig ikke finnes på PC var irrelevant ift. AudioTrys spørsmål.

Eksplisitt og implisitt er helt vanlige ord som jeg benytter rimelig ofte både muntlig og skriftlig i mitt dagligliv. De brukes uten noen form for hersketeknikk- og/eller imponeringsbaktanke, og det kommer jeg til å fortsette med.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
AudioTry har stilt ett eksplisitt og ett implisitt spørsmål.

Du velger så av en eller annen grunn å ignorere begge og deretter svare på flere andre spørsmål AudioTry ikke har stilt. Hvorfor gjorde du det?
Redigert..så du skjønner hva jeg mente.
Og ellers er jeg ikke så begeistret for hersketeknikker + at du prøve imponere med fremmedord (det kan alle gjøre).

implisitt – Store norske leksikon
eksplisitt – Store norske leksikon

Det blir liksom piggene rett ut, mot deg da.
Slik skriving bør en unngå her. :)
Takk for tydeliggjørende redigering. Hvis ditt første svar hadde sett ut som nå etter redigering, hadde jeg neppe reagert.

Jeg reagerte fordi AudioTry stilte noen høyst relevante spørsmål, mens ditt svar fremstod som løsrevet fra spørsmålene samtidig som det kunne virke som om du mente at man ikke burde (finne på å) sammenligne Spotify Premium og WiMP HiFi. Det kan være en interessant sammenligning av flere gode grunner. At WiMP HiFi foreløbig ikke finnes på PC var irrelevant ift. AudioTrys spørsmål.

Eksplisitt og implisitt er helt vanlige ord som jeg benytter rimelig ofte både muntlig og skriftlig i mitt dagligliv. De brukes uten noen form for hersketeknikk- og/eller imponeringsbaktanke, og det kommer jeg til å fortsette med.
:)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Og ellers er jeg ikke så begeistret for hersketeknikker + at du prøve imponere med fremmedord (det kan alle gjøre).

implisitt – Store norske leksikon
eksplisitt – Store norske leksikon

Det blir liksom piggene rett ut, mot deg da.
Slik skriving bør en unngå her. :)
Bør man unngå å bruke "eksplisitt" og "implisitt"? Hvorfor det? Er det en hersketeknikk å skrive godt? Ja, ja.

Jeg er forøvrig nesten like lei av å høre om hersketeknikker som jeg er av å høre om personangrep, men det er en digresjon. ...Nei, beklager. En "Avsporing"! ;)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Og ellers er jeg ikke så begeistret for hersketeknikker + at du prøve imponere med fremmedord (det kan alle gjøre).

implisitt – Store norske leksikon
eksplisitt – Store norske leksikon

Det blir liksom piggene rett ut, mot deg da.
Slik skriving bør en unngå her. :)
Bør man unngå å bruke "eksplisitt" og "implisitt"? Hvorfor det? Er det en hersketeknikk å skrive godt? Ja, ja.

Jeg er forøvrig nesten like lei av å høre om hersketeknikker som jeg er av å høre om personangrep, men det er en digresjon. ...Nei, beklager. En "Avsporing"! ;)
Nei, men det var helheten.. nok om det..

Noen som har hørt noen rykter om når en får wimp HIFI på pc?
 
Sist redigert:
T

tce-teams

Gjest
Har kommet ein del nye album på spotify i det siste , men jeg synes lyden er heilt forferdelig. diskanten og mellom tonen er ganske lys og bassen er nesten ikke der i det heile tatt. Noen andre som har merket dette ?
 
Topp Bunn