Spotify HiFi?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ja, nå har jo Wimp allerede lansert sin hifi-versjon, som etter sigende skal kunne gi streaming med cd-kvalitet etter hva jeg har forstått.
Så blir spørsmålet: Hvor lenge tør Sonos å sitte på gjerdet og se på, før de lanserer sin hifi-versjon? Hva er ditt stalltips? Jeg tipper i løpet av ikke så alt for lang tid, kanskje i løpet av et halvt år....

mvh
Proffen
 
Sist redigert av en moderator:

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Sonos...... Spotify du mener kanskje?
ØØØØØØhhhh, ja....:cool:

mvh
Proffen

He he :cool:

Vel, jeg HÅPER Spotify også dukker opp med en tilsvarende løsning der, i nær fremtid. Har dog ikke klart å finne noe konkret ved å søke rundt på nett.

Kjører selv både spotify og vimp (hifi) via nettopp Sonos i dag. Har alltid foretrukket spotify fremfor vimp når det gjelder lydkvalitet, men nå som vimp hifi er en realitet stiller det seg ganske annerledes ja.
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Det kan også være nyttig å vite at Wimp har igang en prosess hvor de ripper all musikk på nytt fra høykvalitetsmastere. Dette for å sikre at utgangspunktet faktisk er hi-fi og ikke en MP3. all musikk rippes i Flac og ALAC slik at man får de beste resultatene både for Apple og for alle som bruker PC, Sonos eller Bluesound.
 

terrawa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.03.2009
Innlegg
100
Antall liker
26
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Har hatt hatt Spotify siden 2008/2009 og aldri vurdert Wimp før hi-fi versjonen kom. Subjektivt oppfatter mine ører den som lydmessig overlegen Spotify.

Er det noe på trappene, eller er hi-fi markedet for snevert til å være interessant for Spotify?

Noen som vet noe?
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Sliter med å høre forskjell på Spotify Premium og Wimp HIFI jeg :p. Men har nok ikke a-b testa det så masse. Men siden ejg ikke oppfatter noe forskjell, så bruker jeg den som finner musikken min først. Ikke alt på Wimp som er "hifi" heller, selv om man betaler for det.

Men jeg syns brukergrensesnittet til Wimp og Spotify er veldig bra på hver sin måte... :).
 
T

tce-teams

Gjest
Sliter med å høre forskjell på Spotify Premium og Wimp HIFI jeg :p. Men har nok ikke a-b testa det så masse. Men siden ejg ikke oppfatter noe forskjell, så bruker jeg den som finner musikken min først. Ikke alt på Wimp som er "hifi" heller, selv om man betaler for det.

Men jeg syns brukergrensesnittet til Wimp og Spotify er veldig bra på hver sin måte... :).
Enig med skorob her , er umulig og høre forskjell på wimp hifi og spotify premeium + Det er mye meir musikk og finne på spotify.
 

terrawa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.03.2009
Innlegg
100
Antall liker
26
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Har A-B testet endel, og selv dama her i huset synes det låt bedre fra Wimp Hifi. Selvfølgelig da, med lossless filer.

Min oppfatning er også at utvalget er bedre på Spotify.

Påstanden umulig å høre forskjell er interessant. Er det bare mine ører som hører forskjell?

Her hadde det vært interessant med flere synspunkter

 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Jeg har også prøvd meg litt fram og tilbake mellom Wimp Hi-fi og Spotify premium, og opplever forskjell mellom disse to.
Når det er sakt synes jeg det er lettere å høre forskjell mellom Wimp og Spotify, enn Wimp og Wimp Hi-fi.
 

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Jeg har også problemer og høre forskjell mellom Spotify premium og Wimp'' Premium''. Har ikke hørt Wimp- HIFi da jeg bruker laptop med USB. Jeg brukte Også Stello USB link 96/24. Den er defekt, så nå kjører jeg USB rett inn. Kan ikke høre noe særlig forskjell her heller:). Blir kanskje mindre tap uten denne ekstra boksen? Nyter forstatt musikken på samme nivå. Tror jeg fortsatt bruker kabel. Men lurer på om jeg kanskje skal gå over til iPad isteden for laptop, da vil det bli androide hvis det er usb utgang for det. mvh Guit
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.256
Antall liker
1.159
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jeg kjører WIMP HIFI over Squeezebox Touch. Videre går det digitalt til Belcanto1.5, Classe, Pass og ML.

Har ingen problemer med å høre forskjell. Flac filer har en helt annen ro i lydbildet i forhold til MP3 som lyder slitsomt i mine ørere. Nå er og Martin Logan en utrolig avslørende høyttaler så slik sett er jeg heldig/uheldig alt etter kvaliteten på musikken. Har forsøkt Spotify men det var kun en kort periode. Siden har jeg sittet på gjerdet å ventet på lossless musikk over nett. Nå har jeg hoppet ned og abonnerer på Wimp Hifi.
 
Topp Bunn