Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Testingen uteblir pga mangel på tid og vilje, men det kommer vel til slutt!

    Lite nytt annet enn en del LP som er komt og er i bestilling! Blir mest samleplater da Kaizers Orchestra relanserer katalogen med forskjellige utgaver, og Opeth kommer med half-speed mastes i forskjellige farger osv. må selvfølgelig ha alt. :rolleyes:

    Men det er fint ute om dagen!

    6D85711F-3FC8-4BDF-8F29-3387BD503C4B.jpeg
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    Du har det fint både inne og ute. Kjekt å sjå at det er vår nokre stader.

    Fint med klassiske Spendor til maritim stil.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Lenge siden noen oppdatering her! :unsure:

    Holder på med flytting, så har kun handlet LP´er siste halvåret!

    Mistet litt gnisten på utstyrsiden, men etter ett besøk hos Jørgen - Hifi & Vinyl, samt påfølgende Neby sitt museum så fikk jeg en liten vekker!

    Klassisk utstyr ala JBL Studio monitorer, Everest, horn av diverse… samt å se mine gamle LM 3 horn hos Mala Audio gjør noe med pulsen som moderne (visuelt) ikke gjør.

    Tenker derfor å kanskje prøve ut den veien, men problemet her er å få tak på flotte eksemplarer, prøver meg på ett bytte mot Spendor, så ja! :censored:

    min gode venn som har flyttet til Oslo og meg (til høyre) i svært godt selskap! :D

    IMG_9541.jpeg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Det skjer ting, nye høyttalere kommer i hus! :D

    Ett kjapt besøk hos en felles HFS´er, noen her drar nok kjennskap på rom og høyttaler!
    Mye fint utstyr i racket her og ett stort og fint rom! Noe å strekke seg etter!

    Alltid gøy å møte folk og se ting en leser om på sentralen i virkligheten! :)

    JBL 4365! Norma 70b forsterkeren min blir kanskje litt puslete her :unsure:

    IMG_9637.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skjønner ikke att man kan kvitte seg med slike HT :unsure: Men gratulerer med gromme gøytalere😁:cool: Du får kjøpe Pass Labs mono blokkene som er på børsen, Då djävlar tenker jeg:devilish:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Skjønner ikke att man kan kvitte seg med slike HT :unsure: Men gratulerer med gromme gøytalere😁:cool: Du får kjøpe Pass Labs mono blokkene som er på børsen, Då djävlar tenker jeg:devilish:
    Ser du også har fått deg like :cool: De er veldig annerledes enn Spendor Classic 100, så alt kommer til hva man er ute etter! Hadde levd og levde fint med dem, men byttesyken og lysten på blå baffler!:D

    Har sett Pass Lab´ene.., flotte saker som hadde vært gøy å prøvd! Men har ikke lagt noen planer enda, det ble litt brått dette byttet, men det blir ikke noe så heftig.. :censored:
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kjøp deg en nad c658(m. Dirac live) og et par gromme klasse amper nå.. så blir det liv. 🤩👍 2xC298 i bridge? 😁😁
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kjøp deg en nad c658(m. Dirac live) og et par gromme klasse amper nå.. så blir det liv. 🤩👍 2xC298 i bridge? 😁😁
    Alle tips taes i mot, aldri hørt om NAD i denne serien så må lese litt :) Har en NAD C370 stående i kjelleren:sneaky:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Relativt rett frem "tredjeparts" deler som er satt sammen .. men funker som er skudd syns jeg. Ikke vært begeistra for nad siden m3 kom.. men nå syns jeg dem gjør mye riktig igjen. Dirac live må til. 😁 Ellers kan det bli litt så som så.. syns jeg da ;)
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1.014
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Dine blå er en av inspirasjonen til lysten på blå JBL (altså dine bilder av dine) :D
    Ser svært bra ut hos deg!
    Oioioi! Takk! Da får jeg håpe inspirasjonen bærer frukter😅 Jeg er meget fornøyd med mine, så blir spennende å høre hva du synes. Lykke til på forsterkerjakten også. De responderer tydelig på forsterkerskifte, så det er en artig øvelse👍😃
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Distraksjon fra det å se frem til ny lyd..

    Siste tidens LP shopping, blitt en fin miks.. Siste bildet er min guilty pleasure… Fint for en som liker å samle.. :censored:

    Roger Waters - 4 LP fra Analogue Productions.

    IMG_9620.jpeg


    IMG_9622.jpeg
    IMG_9624.jpeg
    IMG_9621.jpeg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gått på noen Black week tilbud smeller i vinyl verden.. Noen tilbud er så gode tilbud at det er for godt til å ikke slå til! Kommer vel med Posten om litt.. !

    Ellers har jeg fått mine blå baffler i hus, måtte koble opp for ett første inntrykk, ikke ferdig med stuen så gjenstår en del arbeid, spiler osv skal opp på veggen bak og litt på siden osv osv.. En annen tv benk skal også inn.. Så må LP spilleren på plass! :cool:

    IMG_9746.jpeg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har du flyttet vekk fra den fine plassen ved sjøen? 😯 Grattis med nye talere og ny kåk 👍☺
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.676
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Da mangler du bare de 5 cd utgavene og de digitale, usikker på om den er på tape og kassett.
    Om det er Taylor du sikter til?
    Nettopp bestilt alle 5 utgavene av 1989 Taylor´s edition på vinyl nå :censored: Blir nok ikke utvidet med Cd, kassett osv. da det ikke gir samme «samler glede» :unsure:
    Tape hadde vært gøy riktignok!
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.041
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Dette er 4365! 4367 har ikke superdiskanten
    Det er så ikke helt korrekt.
    Begge går til 40 KHz øvre grense. Forskjellen er, at 4367 har begge membraner (mellem + disk) i samme driveren (nytt JBL patent), og således spiller begge ut av samme horn.
    Kall det 2/3 veis??
    Fine bilder og bra forklaringer i denne tråden:

    JBL 4367
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Det er så ikke helt korrekt.
    Begge går til 40 KHz øvre grense. Forskjellen er, at 4367 har begge membraner (mellem + disk) i samme driveren (nytt JBL patent), og således spiller begge ut av samme horn.
    Kall det 2/3 veis??
    Fine bilder og bra forklaringer i denne tråden:

    JBL 4367
    Se der ja! Takk for info!
    Ser JBL selv betegner 4367 som 2-veis.

    Forsatt enkleste måte å se forskjell på 65/67 visuelt da, "mangelen" på øverste tweeter:D
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.041
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ser JBL selv betegner 4367 som 2-veis.

    Forsatt enkleste måte å se forskjell på 65/67 visuelt da, "mangelen" på øverste tweeter:D
    Derfor, jeg kallte den 2/3 veis. 2 åpninger mot lytter, men den "gamle" D2430K driver har de utviklet på.
    Nå til D2430K-D2 som sitter i 4367, der det sitter 2 diaphragms/membraner mot tidligere 1.
    Og ja, derfor at 4367 mangler den øverste "sprekken" ;)
    Har lyttet mye på begge. Kompissen nede ad veien har 4367, og for meg er "toppen" ennå mere ren
    og uanstrengt enn på 4365.
    Men men men....... Fikk jeg motta ett par "gi bort" 4365, var jeg en "happy man" resten av livet 😂😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn