Og da var man tilbake!!

Avslappet og uthvilt og klar for mere kverrulering!!
To timer i fly Kirkenes - Oslo er omtrent min limit. Selv om jeg jobber med fly er jeg av sjel et tog eller rutebåtmenneske! Dog ikke de moderne skinnegående "bussene" til NSB, men ordentlige tog der man sitter bekvemt og har tilgang til restaurantvogn med duker på bordene!!
Lørdagen i Oslo før avreise ble benyttet i Folketeateret der vi så "Billy Elliot". Anbefales for alle som ha sans for "utøvende" kunst. Vi som også er gamle nok til å huske streikene i UK mot "The Iron Lady" kan jo også sette histrien i et visst perspektiv. Gakk hen og se den dere som har mulighet til det!!
Flytur til Rhodos tar da greie 4 timer og er et sant "Hælvete"!! Dog var det der vi satt både bedre seter og bedre plass enn det SAS tilbyr sine kunder til Nord Norge. Men 4 timer innesperret i en "majonestube"!! Jeg forstår de som drikker seg fulle på charterreiser! Men Spiralis oppførte seg høvisk på hele reisen!
Ble jo noe utsatt for "solsengens tyrrani" men overlevde det også. Fikk lest 6 Western paperbacks samt et drøyt kilo med båtmagasin.
Maten var det definitive høydepunktet. Herregud så god og billig mat som man fikk på spisestedene der nede!! Forrett og hovedrett til 2 samt en flaske vin kom seg på ca 400,- NOK og da fikk vi dessert og en dram eller to "på huset".
Grekere er trivelige folk så alt i alt var det en hyggelig opplevelse, men for en "polardego" som meg var det jo varmt da!!
Og neste år må jeg nok til pers igjen! Denne gangen minimum 2 uker har ØK bestemt! Overlever nok det også.
Håper dere ikke har kjedet dere mens jeg var borte fra PC'n? Det var i grunnen godt å være frakoblet nett og e-post! Rett og slett deilig! Kommer ikke frivillig til å bytte mobiltelefonen til en som kan lese e-post!!;D