På tur og reise Spiralis på reise!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Da blir Spiralis borte fra HFS i en drøy uke. Fruen har "tvunget" meg med på sydenferie til Rhodos!

Så får vi prøvd det også..!!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.869
Madammen har dog god smak når man først skal til Syden. Fin tid på året å reise dit og Rhodos har mye å by på hvis du klarer å slite deg fri fra solsengenes tyrrani.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.731
Du har min dypeste medfølelse, Spiralis. Vær forsiktig med paraplydrinkene.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Lindos med gamleby og borg er fint, i de smale gatene ble en del av scenene med motorsykkel og sidevogn i "Flukten fra Athene" spilt inn. Er du i Rhodos by, se stormesternes palass inne i gamlebyen. Mye fin historie der, de samme korsridderne som på Malta som styrte showet. God tur!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.731
The Four Horsemen er helt....helt...konge.

Kan jo slenge på It`s five o`clock med samme band. Også nydelig.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.869
The Four Horsemen er helt....helt...konge.

Kan jo slenge på It`s five o`clock med samme band. Også nydelig.
Storartet, hadde ikke sett denne videon før. Hadde for noen år siden en gresk kollega som var barndomsvenn med Demis.

Det sagt, disse videoene forklarer vel også hvorfor punken bare måtte komme.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
Demis er et storatrtet eksempel på talent bortkastet (i likhet med Rod Stewart).
Ellers trakterer Vangelis keyboard.....

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
Da blir Spiralis borte fra HFS i en drøy uke. Fruen har "tvunget" meg med på sydenferie til Rhodos!

Så får vi prøvd det også..!!
KOS dæ, det blir bra, enten du vil eller ikke.

T

TT.

Gjest
Huff. Det må jo være helt forferdelig! Kondolerer...

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Viktig å informere om de store ting i ens liv...En kan jo bli savnet når drastiske omveltninger skjer..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Og da var man tilbake!! ;) Avslappet og uthvilt og klar for mere kverrulering!!:rolleyes:

To timer i fly Kirkenes - Oslo er omtrent min limit. Selv om jeg jobber med fly er jeg av sjel et tog eller rutebåtmenneske! Dog ikke de moderne skinnegående "bussene" til NSB, men ordentlige tog der man sitter bekvemt og har tilgang til restaurantvogn med duker på bordene!!

Lørdagen i Oslo før avreise ble benyttet i Folketeateret der vi så "Billy Elliot". Anbefales for alle som ha sans for "utøvende" kunst. Vi som også er gamle nok til å huske streikene i UK mot "The Iron Lady" kan jo også sette histrien i et visst perspektiv. Gakk hen og se den dere som har mulighet til det!!

Flytur til Rhodos tar da greie 4 timer og er et sant "Hælvete"!! Dog var det der vi satt både bedre seter og bedre plass enn det SAS tilbyr sine kunder til Nord Norge. Men 4 timer innesperret i en "majonestube"!! Jeg forstår de som drikker seg fulle på charterreiser! Men Spiralis oppførte seg høvisk på hele reisen!:)

Ble jo noe utsatt for "solsengens tyrrani" men overlevde det også. Fikk lest 6 Western paperbacks samt et drøyt kilo med båtmagasin.:cool:

Maten var det definitive høydepunktet. Herregud så god og billig mat som man fikk på spisestedene der nede!! Forrett og hovedrett til 2 samt en flaske vin kom seg på ca 400,- NOK og da fikk vi dessert og en dram eller to "på huset".

Grekere er trivelige folk så alt i alt var det en hyggelig opplevelse, men for en "polardego" som meg var det jo varmt da!!

Og neste år må jeg nok til pers igjen! Denne gangen minimum 2 uker har ØK bestemt! Overlever nok det også.

Håper dere ikke har kjedet dere mens jeg var borte fra PC'n? Det var i grunnen godt å være frakoblet nett og e-post! Rett og slett deilig! Kommer ikke frivillig til å bytte mobiltelefonen til en som kan lese e-post!!;D

Topp Bunn